-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ringman
nagyúr
válasz ivana #204529 üzenetére
simán lehet egyéni is, van aki a flat bart nem bírja, pont mint ahogy valaki az egerészést egész nap (nekem vagy 10-féle egeret kellett kipróbálni és másfél évbe tellett mire tudtam csuklószorító nélkül dolgozni, miután egyszer gajra ment a csuklóm + a billentyűzetet is cserélgettem egy darabig, mert mind2 csuklómat érintette)
az ergo markolat elvileg azért jó, mert visszafordítja a tenyered, hogy ne legyen szögtörés az alkar+tenyér tengelye között (hasonlóan, mint amikor a fékváltókart forgatod a kívánt szögbe). az elv ez: [link] (fentebb is ezt linkeltem)
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
bszg@
tag
válasz ivana #204915 üzenetére
Nem feltétlenül sárnehéz egy Mondial.
Más kérdés, hogy megéri-e. -
csoki46
senior tag
válasz ivana #204945 üzenetére
Reggel mértem, álmoskás voltam kicsit, de a cső átmérője tényleg annyi volt. Ezt találtam a neten amit megerősítésnek vettem.
Az egyedi gyártás jó ötlet, az anyagon kell majd elgondolkoznom. KO33 rozsdamentes acél jó lehet? A súly itt nem szempont. -
Friczy
senior tag
válasz ivana #204945 üzenetére
[link]
Itt azt írják, hogy nagyon régi rendszerben létezett 21,1-es villanyak is.
- Villanyak BELSŐ átmérő: (Menetes rendszereknél)
Ez kizárólag a menetes nyakú villáknál fontos, amelyekbe hagyományos ékes kormányszár (Stucni) kerül bele.
Ez az érték lehet
21,1 mm (iszonyat ritka, csak régi merev villáknál van ilyen) ,22,2 mm (1 colos villanyak esetén)25,4 mm (1 1/8 colos villanyaknál) -
rétisün
veterán
válasz ivana #205003 üzenetére
ugyanaz, amelyikkel a DPD 5 nap alatt elhozta a másikat.
(#205004) eddie1978: nem fogom, látva a posta töketlenkedését, megrendeltem bike24-ről. ez meg 5 alatt elkelt a marketplace-n.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
balintbaba
tag
válasz ivana #205068 üzenetére
Oksi, de akkor a dzsekimet is párhuzamba hozhatom a NASA-val, hiszen a tépőzár-szalag szintén az űrtechnológiából jön. Persze közvetetten amúgy minden kapcsolatban van valami mással, de hogy mást ne a mondjak az említett Boeing éves árbevétele egymagában közel akkora, mint globálisan az egész kerékpár piacé. Annyira nem értek sem a repülőgépgyártáshoz, sem a kerékpárokhoz, de nehezen lehetne meggyőzni azzal, hogy vedd ezt a karbon bicót, mert a Boeing ugyanolyan anyagot használ a legújabb utasszállítójához.
-
nagyúr
-
Ringman
nagyúr
válasz ivana #205473 üzenetére
itt írnak 9,2 kilót:
[link]
maga a feltételezett bicikli képlinkje (de a facebookos hirdetésen pár alkatrész és a kerékszett más)
[link1] és [link2]"fuji 2b" a csövek típusa, azaz double butted.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
MPowerPH
félisten
válasz ivana #205699 üzenetére
Akkor igerik a bicajt hozza, amire ez megy...
Most akcios volt, egyebkent is csereltem volna, es fene tudja, hogy ez ellatasi lanc ismet beszakad e, es minden megdragul es honapokat kell majd varni, mig elerheto lesz.
Gyarilag ezzel kertem volna, akkor az plusz 2k EUR, ha jol remlik.Runner beszelt ra erre is. Ha minden jol megy, O epiti majd ossze.
Don't Tread On Me
-
SpaceJam
aktív tag
válasz ivana #205991 üzenetére
Ezért volt jó a Kona K2 (lehet, hogy P2-nek hívták). Nagyon is erős, kifejezetten tárcsás villa. Nem sok alternatívája volt, egész jó beépítési magassággal, de nem a legkisebb súllyal. Néha használtam, amikor teleszkópra vártak a masinák. Egy belépő teleszkópnál sokkal többre tartottam. A képen egy 29er verzió látható. Ezzel rendszeresen az első tengelyen forogattam a bicaj hátulját, kinyírhatatlan.
[ Szerkesztve ]
neszetools.hu ● pc360.hu
-
Ringman
nagyúr
válasz ivana #206212 üzenetére
most akkor lenne triatlon + a biciklis öttusa, csak ami triatlon, csak futás+lövészettel és vívással egészül ki?
nem igazán látom a létjogosultságát. (mondjuk egy csomó más sportágnak sem)
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Fred23
nagyúr
válasz ivana #206212 üzenetére
Ez tényleg szuper kérdés, pont azon gondolkodtam a cikk után, hogy mit fejez ki az öttusa leginkább, mint sport, van -e egyáltalán egy koncepció, amit rá akartak húzni, mikor megalkották / felfrissítették. Ki lehetne venni belőle szerintem a vívást is, és betenni a helyére valami korszerűbbet.
SpaceJam: Állatkínzás lehet sokszor szerintem is.
Tyler Durden: Tényleg vicc valahol, és nem is egészen sportszerű ez a nagyfokú kiszolgáltatottság, mert szerintem az emberi tényezőn kéne lennie a hangsúlynak mindig.
Hasaggymeg: Asszem, néhány szalámiba tényleg kerül ló, legalábbis nagyapám mondta párszor régen, hogy most lovat eszel, ugye tudod.
-
Ringman
nagyúr
válasz ivana #206214 üzenetére
végül is mindkettőnél akadályokon kell áthajtani/ugratni.
---
#206215 Fred23
az egy tusnak azért sok értelme van amúgy is... [link]
vívás: párbajtőrvívás elektronikus találatjelzéssel, 1 tusra,[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
spanyoll
addikt
válasz ivana #209151 üzenetére
Passz, valószínű, hogy nem. Ettől függetlenül alapvetően a sok bringatípus közül (volt merevvázas teló nélküli montim, outim kétféle kormánnyal, városi cruiserem, foldingom, most sima városi SS-em) még mindig az egyenesebb hátas tekerés ami fekszik nekem.
Biztos szarul volt beállítva eddig minden bringám (viccen kívül simán el tudom képzelni), de valahogy attól hogy előre kell dőlnöm mindig az az érzésem van, hogy rövid idő után megfájdult a nyakam a felfelé nézéstől. Mondom, biztos attól van ez hogy szarul voltak beállítva a bringáim, de én akkor is inkább egyenes háttal való tekerés felé húzok, vagy legalábbis félig egyenes. Tudom hogy ez összességében lassabb haladási tempót eredményez, de nem sietek sehova és verseny szerűen sem akarom űzni ezt."Super perfundo on the early eve of your day."
-
Ringman
nagyúr
válasz ivana #209157 üzenetére
nyereg feletti kormánytól frászt kapok
tegnap láttam a városban, hogy valaki egy outit tolt az utcán ilyen beállítással
viszonylag modern (~10-20 éves) aluvázasatEladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
bardi
aktív tag
válasz ivana #209157 üzenetére
Nekem is elég alacsony a kormány a nyereghez képest, de talán mivel rövidebb, kényelmesebb. Biztos be tudtam volna állítani az outit, rövidebb stucnival, de nem akartam rá költeni, nem az én világom. A fék volt egyedül határozottan jobb rajta, mint az ősmontin.
A rendes montim nem tudom, hogy trail, vagy am kategória, de azon pl nagyjából egy magasan van a kormány meg a nyereg. Ott még akár alacsonyabbra is tenném a kormányt, de nincsen olyan stucni, amivel meg tudnám csinálni, trek knock block, 50 mm, és lefelé néz. Most 0 fokos van rajta.[ Szerkesztve ]
'92 Honda VFR 750
-
nagyúr
válasz ivana #209151 üzenetére
helyzetfüggő. ott van pl. körút, pár száz méterenként megállítanak egy lámpával.
értem én, hogy nem erre találták ki, de azért használható, nem?Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
jjeahh
nagyúr
válasz ivana #209157 üzenetére
"A nyereg feletti kormánytól frászt kapok"
Alacsony emberként alaposan meg kell fontolni milyen bringát veszek kövi alkalommal, hogy a kormány alacsonyabban lehessen a nyeregnél. 168cm magassággal már a fejcső hossza, középcsapágyház magassága kiemelten fontos adattá válik a geo ábrákon, de egy agresszív verseny geós xc-vel is lehet meg kellene fontoljam a -17 fokos stucnit, a hézagoló gyűrű meg számomra értelmetlen alkatrész . Jah és attól kapok frászt, amikor a kormánycsapágyon a porvédő sapka ilyen magas .Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
nagyúr
válasz ivana #209171 üzenetére
sehogy. igyekszem olyan sebességgel haladni ott, hogy egyáltalán ne kelljen megállnom, az viszont megy topon is. számomra az egy pihentető állás. nyilván nem túl biztonságos, mert nincs fogásom a fékeken.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
bardi
aktív tag
válasz ivana #209171 üzenetére
Az outin tárcsafék volt, igaz csak mechanikus, de jobbak, mint a felnifékjeim. Elöl canti, hátul meg u-fék, vagy micsoda, ami a láncvillára van rakva alulról. Fékpofák nem a legújabbak benne, annyi, hogy a 30+ éves helyett raktam bele csak 10+ éves v-fék pofákat
Egyszer lejöttem vele így terepen dobogókőről, szokásos útvonalamon, pár helyen arra volt elég, hogy a sebességet tartsam, de lassítani nem tudtam vele'92 Honda VFR 750
-
Ringman
nagyúr
válasz ivana #209367 üzenetére
klasszikus touring/randonneur használt biciklikre hogy érdemes aprón rákeresni?
általában ezek is outiként vannak hirdetve, nem?Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ivana #209431 üzenetére
Sajnos én is csak tippelni tudom a korát, kb 15-20 éve volt valami kerékpár szerelő "mesternél" rokonok elmondása alapján, attól tartok, hogy kerülhettek le róla gyári alkatrészek. Lehet a villa sem az eredeti már. Nagyon koszos szegény, meg totál káosz van még a műhelyemben a felújítások miatt. Csak hazahoztam, lefotóztam, meg betoltam a műhelybe. Amint végzek a műhely felújítással, első dolgom lesz darabokra szedni. Ha esetleg tudsz szerezni valahonnan régi olajlámpát kerékpárhoz, meg fa markolatot, akkor dobj egy üzenetet.
#209432 vlxe
A felújítás ide kevés lesz, ez már inkább restaurálás lesz.
Igyekszem mindent dokumentálni, aztán megosztom.[ Szerkesztve ]
-
TomMusic
őstag
válasz ivana #209489 üzenetére
Köszi!
Közben még nézegettem a vázat, és igen úgy néz ki, hogy ide nem lesz jó a tapered.
Hát, legalább könnyű lesz új villát választani.
Egyelőre most ezt néztem ki: [FOX 32 FLOAT EVOLUTION]
Bár 100k környékén akartam, de nem nagyon találtam 29-es átütőtengelyes levegőset, ami nem tapered.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
rétisün
veterán
válasz ivana #209907 üzenetére
"gépi" fordítás:
"A hajtásoldali csésze bal oldali menetes, így ha a forgattyúkulcsot a csészéhez rögzítenénk, mint egy csavarkulcsot (ami akkor történne, ha a csapágyak elakadnának), akkor a pedálozás előrefelé az óramutató járásával megegyező irányba forgatná a csészét, ami kicsavarja a bal oldali menetes csészét. Ha azonban a csapágy szabadon forog, akkor az óramutató járásával megegyező irányban forgó tengely a golyóscsapágyakat is magával sodorja, és minden golyó külső oldala a belső oldallal ellentétes irányba forog. Tehát a szabadon gördülő golyók tovább feszítik a csészét, ahogy a motoros előrefelé pedálozik.
A fordítottja természetesen igaz a nem hajtásoldali csészére is. A pedálok menete is ugyanígy viselkedik, még akkor is, ha a hajtásoldali pedál jobbmenetes, a nem hajtásoldali pedál pedig balmenetes.
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)"
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
bardi
aktív tag
válasz ivana #209907 üzenetére
Ez egy marhaság, a golyók nem fogják be tekerni, nincsen semmilyen irány változtatás. Ha így lenne, nem tekeredne ki a pedál, ha nincsen meghúzva.
Amit a gazdánk rakott képet, az a magyarázat.
Sheldonbrown.com/pedals.html oldalon is ez van leírva, precession néven.'92 Honda VFR 750
-
::Trunks::
senior tag
-
TomMusic
őstag
válasz ivana #214909 üzenetére
Köszi!
Na majd lehet rakok róla fel videót.
Sajnos telócsere után se érzem elég merevnek az elsőkereket. Ez főleg veretős terepen jön elő lefelémenet. Lehet mégis átütőset kellett volna venni.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
RexpecT
addikt
válasz ivana #214909 üzenetére
Köszi!
Így hogy már egyre jobb az idő, és 19:00 körül nyugszik le a nap, az inkteraktív görgőt elrakom.
Kérdés, hogy a keréken lévő 0 km-es sorra rakjam-e fel azt a láncot amivel a görgőn lévő sort is használtam, vagy rakjak újat?
Nincs még megnyulva a lánc, ezért nem tudom hogy érdemes lenne-e új láncot feltenni. -
-
deny330
aktív tag
válasz ivana #215085 üzenetére
Épen, hogy kézzel érezhető. Menetközben egyáltalán nem észrevehető.
Más; hátsó kereket tubelessre átszereltem a hétvégén, viszont eléggé engedi a levegőt, ilyen fél naponta igényli a rápumpálást. Tyúkbelesítés óta csak 1x gurultam vele ~2,5 bar nyomással, és amikor ereszt, akkor a szelepnél hallom. Ráhúztam erősen fogóval, de nagyon picit így is hallani. Felrakáskor kicsit jött ki a tejből a szelep körül, illetve 1-2 küllőnél, de azóta nem tapasztaltam ilyet. Gondoltam arra, hogy talán a szelep tömítése pici, és kiszökik a levegő?!
Technikai adatok: DT EX471 felni, DHR II külső gumi (TL ready természetesen), Joe's FV szingó szelep, illetve WTB TCS 28mm széles tubeless felniszalag. Az első kerekem szintén tyúkbelesítve van, viszont havonta ha 1x igényel pumpálást. Abban más a szelep, illetve DT szalaggal lett megcsinálva, nem tudom ezek befolyásolnak-e valamit.
Új hozzászólás Aktív témák
- Trollok komolyan
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Assetto Corsa
- Windows 10
- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest