-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsola32
őstag
válasz Fall-N #222000 üzenetére
szerintem pont az a Bryton óra lényege, hogy relatíve alap áron jó órát tudsz venni.
nálam ez a 320-as széria. (a 15 Neoról kifejtettem véleményem, nem venném meg még1x)
ha többet szánnék rá, tuti garmint vennék, és nem kísérleteznék a Brytnon belül.
persze 5-10 év múlva felül fogom vizsgálni a teóriámat, de addig jó ez az alap óra, ha tönkre megy, talán az ára miatt nem fáj majd annyira... vagy igen -
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #222334 üzenetére
Nem tudtuk mi is leigázni mindenkit mikor volt rá alkalmunk és kizsákmányolva a fél világot az Atlanti óceántól a Vörös tengerig majd faxa bringás kultúrát fejleszteni amíg amazok nyögik igánkat, meg most egy pöcsnyi víz alatti államként 2 álszent térdeplés között kézben tartva pl. a világ kőolaj vagy gyémánt kereskedelmét, beszologatni minden barbárnak ...de a Britek is lehettek volna kicsit kevésbé saját széteső birodalmuk megmentésével elfoglalva és nem dobni egész kelet Európát Sztálin ölébe Görögországért cserébe Yaltán...aztán persze megvoltak a mi töketlenjeink és árulóink is, ha ez nem lett volna esetleg elég, de már nagyon messze mentem a bringázástól mely a látszat ellenére eléggé népszerű nálunk európai viszonylatban is, persze kissé más okokból mint jobb helyeken. Hajdani lovas nemzetként kissé adná magát, és ha már Hollandia, ott is a legnagyobb hegy egy felüljáró, mégis tudnak jó bringásokat képezni a világnak.
#222336MPowerPH...erre talá Tirana (Albán főváros) a legjobb példa, néhány éve láttam egy riportot melyben arról volt szó, hogy ott szinte mindenkinek Mercije van...mind1 milyen szakadt, de Merci. l
Erre avataromnak (Mark Twain) van egy jó mondása, mely úgy szól, hogy Clothes make the man. Naked people have little or no influence in society...vagyis így vagy úgy muszály mindenkinek alkalmazkodni a többségi társadalom normáihoz, pl. egy milliárdos üzletet nyélbe ütni elképzelhetetlen Opel Corsaval a helyszínre érkezni és egy kínai lépésszámláló órával a kezeden mert egyszerűen nem vesznek komolyan...még nyugaton sem.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
válasz Fall-N #222396 üzenetére
Kitámasztót egyedül a postás bringán lehet megindokolni. Semmi másra nem való: ráadásul az az egyetlen fajta kitámasztó, aminek értelme is van, mert stabilan megtartja a biciklit.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Fall-N #222423 üzenetére
Jó, hát a motor az úgy önmagában egy teljesen értelmetlen közlekedési eszköz. A kitámasztóról meg annyit, hogy hagyd kint egy éjszakára nyilvános parkolóban, másnap reggelre úgyis elfektetik. Biciklit is lerakhatsz nyilvános helyen kitámasztva, csak nem sokáig fog úgy maradni, az holt ziher. Mordorhoz közelibb helyeken még a tárolóban is el fogják dönteni, valszeg meg is tapossák, ha már fekszik. Én városban még kitámasztóval letett biciklit még nem láttam állni, mindig valami korláthoz, kerítéshez, nagyobb tárolóhoz zárják őket. A kitámasztó kimondottan a nyugdíjasok trekkingjeinek kelléke, akik kicsomagolják a piknikkosarat, aztán nagy nyögésekkel feltápászkodnak harmadjára is felállítani, amikor a szél elfújja.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #222440 üzenetére
...és ha látszik akkor mi?! Mindenki azt aggat kerékpárjára mit akar. Terepen tényleg fölösleges a kitámasztó, nehéz, szétrázódik, zöröghet, lenyílhat, megtelik sárral stb. és amúgy sem lehet az avarban letámasztani vele a kerékpárt.
Csengőm volt kettő is, egyiket leszedte egy ág, másikat meg lerázta a terep, atomjaira hullott.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
flash-
veterán
válasz Fall-N #222477 üzenetére
Fall-N:
"Nekem bevált a Bryton 320 + SPD szenzor. Sokkal pontosabb, gyorsabban követi a sebesség változását és nem kell várni a GPS jelre sem, rögtön ad adatot. Autopause van a 320-ban, előtte nagyon kényelmetlen volt a 15-nél, hogy állandóan pause-t kellett nyomni. Főleg hogy azon csak hátul van két apró gomb, ami baromi kényelmetlen."Nekem 420-nál spd szenzorral ha megálltam kellett 2 sec míg leállt,indulásnál ugyanez, én már le is szedtem az spd szenzort, ha mérnöki pontossággal beállítani nem lehet,(gumit lemérni pontosan nem tudom hogy lehetne,két mérés között mindig van különbség onnantól kezdve már nem beszélhetünk pontosságról)úgyhogy már csak görgőn használom,aszfalton a gps szerintem ha nincs erdő eléggé pontos.
truefx:
"Az első reddites threadben máris egy érdekes teóriába futottam bele: akiknek befuccsol a GP5000 oldalfala, azok túlnyomórészt az Amazonon vették a terméket, és könnyen lehet, hogy hamisított volt. Az egyik posztoló leírta az Amazonos mechanizmust (ugyanabba a termékszámba rakja be az eredetit forgalmazó cég, és a Hamisító Inc. is a GP5000-et, a mit sem sejtő vevő pedig megveszi, bízva az Amazonban). Nekem ugyan a bikediscount.de-ről van, de mindenesetre vigyázni fogok miután feltettem az új gumit, az első pár száz kilométeren nem lejtőzök nagy sebességgel, ti. az a legnagyobb parám, hogy 50-60 km/h körül kapok defektet, az 100% kicsúszás, és csonttörés."
nem hinném hogy mindenkinek csak hamisított van ha egyáltalán valóban hamisítják? rengeteg poszt van erről, nem hinném hogy mind fake..
bár most jobban megnézve a posztok nagyrésze a tubeless változattal kapcsolatban írja a gondokat,lehet akkor hogy inkább csak az a problémás.
facebook országútis topicon is sokaknak van vele gondja,lehet sorozatfüggő, illetve nagyon sokan mondják hogy olyan köpenyt nem szabad venni ami nem teljesen fekete hanem oldalt vagy a futófelületen szines csík van, azok gyengébbek állítolag.
én egyébként r2-bike-ról rendeltem,normál kivitel,nem tubuless. nekem rendben van."Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
flash-
veterán
válasz Fall-N #222497 üzenetére
igen, Ant+-on műkodik, pont azért elvárnám hogy amint nem forog a kerék azonnal álljon le, de nem teszi,
de egyébként érdekelne hogy méred le pontosan? ha ráülsz a bringára már akkor deformálódik a köpeny nem is kicsit, nameg az útviszonyok és hőhatás miatt is utóbbi miatt fel bart vagy többet is valtotik a nyomás, már mindjárt más lesz a kerülete.."Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Ringman
nagyúr
válasz Fall-N #222554 üzenetére
Közben meg már megint hallani az újabb Covid járvány érkezéséről
még évekig probléma lesz belőle a jelenlegi hozzáállással és a korlátozott gyógyászati megoldásokkal (értsd "frissített" vakcina csak fél-háromnegyed év késéssel ér el az emberekhez, ill. gyógymód gyak. továbbra sincs, csak a tünetek enyhítése lehetséges) -
andrisbandi
őstag
válasz Fall-N #222671 üzenetére
nyikorg a nyereg
- Ez a nyeregpálca-nyereg ízesülésről szólt.
Sajnos márkás példányoknál is típus hiba lehet.A zaj, főleg alunál nehezen behatárolható.
Legszerencsésebb ha álló bringán is reprodukálható. Ilyenkor van esély megtalálni.
Ha csak mozgáskor jön elő, akkor végső elkeseredésben a környéket kénytelen karbantartani az ember.A zsíros nyeregcsőnél (gyárilag is így rakják össze) annyi a trükk,h egy filmrétegről van szó. Bekenés után le kell törölni, csak egy láthatatlan rétegre van szükség.
Mindent így érdemes össze rakni, pl a stucnit is.Lehet a karbon pasztát mostmár érdemes megemlíteni, de ez újdonság.
A karbon bicósoknak sem biztos, h van... pedig tényleg kellhet.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Ringman
nagyúr
válasz Fall-N #222687 üzenetére
Acél váz és acél nyeregcső volt hajlamos nyikorogni, mert sokkal rugalmasabb anyag és felerősíti a rezgéseket. Alu sokkal merevebb anyag.
az acél rugalmassági modulusa ~háromszorosa a biciklivázakhoz használt aluénakaz adott szerkezet/kialakítás lehet merevebb, de az anyagminőség mellett a szelvény inerciájától (és egy adott vázat nézve a komplett vázgeometriától) is függ.
-
válasz Fall-N #222895 üzenetére
Ez konkrétan butaság. Az 50-60 meg arra jó, hogy hosszú távon kicsináld az ízületeidet. De nekem nem fog fájni, szóval felőlem csináld csak, de ha lehet, ne terjeszd tanácsként.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
arcitec
addikt
válasz Fall-N #222895 üzenetére
Mi az hogy butaság? Mindenki úgy teker, ahogy tud, no és a többség rohadtul nem méri mennyivel teker, ne már. Nyilván vannak olyanok akiknek az ideális edző által javasolt a jó és tudja is teljesíteni. De hogy lehet már a profikat idekeverni. Akkor legyen csak kettéválasztva. Van az ideálisnak nevezett és van az aki mugli(mint jómagam) és úgy megy ahogy neki jólesik. Azért Cobrancót megkérdezném mennyivel is teker az Alpokban, meg egyéb helyeken 25-30kg minimum csomaggal ?
U.I: Pont nemrég volt linkelve, hogy Valter Atti is alacsonyabban megy. Volt is róla videó látványosan alacsonyabb volt u.a sebességen egy másik versenyzőhöz képest. No és akkor?[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #223013 üzenetére
Nekem is volt CST Salvo High Protection, az egy annyira kemény gumi, hogy egy könnyebb bringás levegő nélkül is elmegy vele. ...törtem gumileszedőt is vele, nem is eggyet.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
cSuwwi
aktív tag
válasz Fall-N #223013 üzenetére
szemeztem a Scwalbe CX Comp K-Guard külsővel is
Én nemcsak szemeztem vele, vettem is (1490 volt ennyiért már meg el kellett hoznom, bár ez csak 35-622-es trekkingre). A gyári noname 44-essel 3 hónap alatt 2 szúrt defekt városi kerékpárutakon, csak jobb lehet a defektvédelme, és jóval könnyebb is tekerni. -
flash-
veterán
válasz Fall-N #223018 üzenetére
"Kifelejtettem, hogy a Bryton Rider 15 és a 15 Neo sem tud auto pauset, azért is nyomott a latban a csere mellett a dolog."
biztos?
Ez alapján 15 neo tud Auto Pause-t,de akkor valamit félreérthettem a leírásban?
(meg a gyári oldalon is írja)
engem az üzemidő érdekelne.
vajon ebben a 16 órában az is benne van hogy egy túrán megállunk 1 órára mondjuk ebédelni és addig pauzálódik a tekerés? addig is teker ugye a gps, bár nem rögzít, viszont kiakpcsolni nem kapcsolhatom ki mert akkor ugrik az addigi tekerés(nyiván össze lehet utólag illeszteni de egyrészt az se mindig megy mert sokszor ezek a programok reklamálnak valami time miatt,másrészt egybe jó látni az utat nyilván, kár hogy nincs valami sleep mode ezekben,jó hát powerbankra rá tudom tenni de most azzal vacakoljak, meg tuti elfelejtem megállok akkor a sör a fontos meg a kaja )GPX szerkesztés:
van egy gpx-em. az a baj hogy ha beillesztem stravába akkor az már áttervez rajta részeket.
merretekerjek.hu-n is be lehet illeszteni de ott meg nem enged rajta módosítani.
mivel lehetne könnyen jól egy gpx-et szerkeszteni? tudtok valami pc-s megoldást erre?[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz Fall-N #223287 üzenetére
Számít milyen bringa, milyen geo, 29er xc-n a 720mm flatbart mondanám klasszikusnak, az újabbakon már 740-760mm van, 760mm fölött és a riser már inkább trail-enduro kategória. Én alacsony vagyok, a vállam sem különösebben széles, mégis szeretem a széles kormányt, a mai körön is tekerés közben ittam egyet a kulacsból, aztán újra meg akartam fogni a markolatot, mintha 760mm lenne, a gond csak az volt, hogy a kormányom 720mm, a levegőt markoltam meg és majdnem elestem .
#223289 stickermajom: gyönyörű így ebben a színben, gratula!
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
válasz Fall-N #223347 üzenetére
Nőket ne keverd ide, óriási genetikai hátrányban vannak a kisebb izomtömeg miatt. Ha egy nő valahol bicajjal (vagy futásban) olyan időt megy, mint te, akkor az azt jelenti, hogy valójában sokkal jobb nálad.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
flash-
veterán
válasz Fall-N #223347 üzenetére
persze ez igy van, én csak zárójelben annyit akartam hozzátenni hogy mondjuk van valakin 20 kiló plusz de nem edz sokat, és azt sem jól, akkor már csak az edzéssel egész gyorsan lehet javulni ami már átlagsebeségnövelésben is látható lesz. vannak akik valahogy mindig feladják mert á nincs pénzem shimano 105 szettes gépre, vagy karbon csodára, és meg sem fordul a fejükben hogy pusztán edzéssel mennyit lehet javulni, súlyzós edzésekkel ugyanez, hallom kolégáktól hogy inkább el sem kezdi mert nincs pénze fehérjékre, edzés előtti bedurranó szerekre, kreatin,beta alanin,hmb meg a többi állatságra, és közben hiába mutatom a másik kolégát aki állandóan csak párizsis zsömlét eszik dagad a karja mert következetesen keményen edz már egy ideje (nem azt mondom hogy nem kell jól enni, mert ha jól enne valószinü mégnagyobb lenne a karja, de hogy csak az edzéssel már mliyen változást lehet elérni az is figyelemreméltó)
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
jjeahh
nagyúr
válasz Fall-N #223344 üzenetére
& #223359 Dark Archon: az én Garminom nem tudja, bár nem igazán értem egy gps-en mi szükség rá, eleve azért vesz az ember gps-es komputert, hogy neten kielemezhesse az adatokat és ott mutatja az odo-t, sőt! Strava bringákra és alkatrészekre lebontva is mutatja mi mennyit futott, szvsz ennek sokkal több értelme van, mint tekerés közben a komputeren nézegetni a szimpla odo-t
#223357 Pszihonaranc: elavult kerékméret, lassan nem lehet hozzá rendes kerékszettet, vagy gumit sem kapni. Terepen sem boldogul olyan jól, mint a modern 29erek. Szerintem fölösleges a 26-os kerékhez foggal-körömmel ragaszkodni, sőt, ma már bizonyos árkategórián felül nem ajánlott 26-os montit venni.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
flash-
veterán
válasz Fall-N #223363 üzenetére
ez nagyon jó cikk!
amit még esetleg nem tudok hogy milyen terepre milyen (es mekkora) első teleszkóp valamint köpeny(milyen széles, stb) az ajanlott(haverék csak pl a Rebát veszik, de vajon könnyű, csak kicsit technikás terepre tényleg kell az vagy elég az olcsóbb rock shox/stb?)
erről is van valahol vmi iránymutató?[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Pszihonaranc
senior tag
válasz Fall-N #223363 üzenetére
Tényleg jó cikk, köszi a megosztást!
#223366jjeahh Na jó, de mit csináljak, hogyha használtan ezek vannak oké áron, és nekem személy szerint semmi problémám nincs velük
Az hogy nem gyártanak rendes felnit, gumit, stb-t hozzá, az tényleg kellemetlen lehet a jövőben, de szerintem úgyis lesznek még alternatívák hozzá, maximum nem a verseny kategóriából.#223355Fall-N
Sok vázba simán belemegy a 27,5 vagy a 28-as kerék. Enyém is alapból 26-os, de belemegy a 27,5" és a 28"-as kerék is. Majd fejlesztek is ez irányban.
Ez nem egészségtelen amúgy? Teljesen rendben van, és semmi gondot nem okoz 27,5-est a 26-os helyére tenni? Régebben gondoltam rá, de nem mertem soha kipróbálni.[ Szerkesztve ]
-
Pszihonaranc
senior tag
válasz Fall-N #223375 üzenetére
Tehát akkor a 10-11 évvel ezelőtti fullyk még olyan kezdetlegesek voltak, hogy egy szűk niche felhasználói réteg kivételével, akik nem tudták sehogy nélkülözni a hátsó rugót, a hardtail volt a kiforrottabb, jobb konstrukció? De ma ez a modern geo-s fullyknál már nincs így? Vagy még így van? Vagy már akkor sem volt így?
#223377jjeahh - De ezaz, hogy nincs szerencsém Megengedsz 1-2 privát üzit?
[ Szerkesztve ]
-
Pszihonaranc
senior tag
válasz Fall-N #223438 üzenetére
A karbantartás is kétes a használt cuccoknál. Amelyiken csere nélkül a gyári hajtás van még, annak a tulajdonosa biztos nem sokat törődött vele. Azért 10-20 év alatt minden hajtás szétkopik. Telót sem hiszem, hogy elvitték nagyszervizre.
Lehet csak hobbi biciklista volt, és menő bringát akart, de nem igazán használta. Nem feltéten igénytelenség szerintem, ha gyári dolgok vannak rajta érintetlenül. Ha nem használja, nem kopik, ha nem kopik minek cserélni? Ha vannak dolgok, amik pusztán álltában romlanak, pl valami folyadékok, ott azért azt illik cserélni egy igényesebb hobbi biciklisnek is.Tényleg, tudtok mondani (ha van) álltában, kopás és használat nélkül romló részeket a biciklin?
-
jjeahh
nagyúr
válasz Fall-N #223784 üzenetére
A legolcsóbb kompresszor is drágább, mint egy booster, több helyet foglal, hangos, összetettebb szerkezet, ha meghibásodik, kidobhatom. Tubelesshez nem elég sima kompresszor, tartályos kell. Szerintem akinek nincs kompresszor vagy gyakran rak fel gumit, annak egy booster, vagy boosteres pumpa tökéletes, én ritkán cserélek gumit és akkor is van kompresszor amivel falrakjam, csak a kényelem kedvéért csinálok valamiből egy diy boostert, hogy ne kelljen a műhelyig (kompresszorig) 8km-t tekerjek.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest