-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #185632 üzenetére
Ez nálam is probléma, de szinte kizárólag akkor, ha valamelyik haver előttem idétlenkedik, megáll és miatta le kell tennem a lábam. Olyan, hogy ne tudjak egyben felmenni emelkedőn, kb. nincs is, 25%-os köves-gyökeresen kitekerem simán és nem azért, mert erős vagyok, szvsz csak technika kérdése. Amikor nem bírom már pulzussal, lehet lassítani, vagy simán trackstand-elni (Hassagymeg! ) és ha picit lejjebb ment a pulzus, tekerem tovább. Mellkaspánt és pulzus kontrol sokat segít ebben is. Haverom amúgy meredek emelkedőn is vissza tud ülni és be is csatol mindkét lábbal, szal valszeg ez is tanulható (?), remélem idővel nekem is menni fog. Egyelőre picit engem is zavar ez a dolog, de annyira megszoktam az spd-t, hogy képtelen lennék taposóra visszaváltani, inkább tanulgatom az emelkedőn becsatolást.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
xy.zsolt
őstag
-
Nutra
tag
-
ZolkoW
őstag
válasz bardi #186631 üzenetére
Ja, azt nem fejtettem ki, hogy nem azért lett ilyen, mert meggyőződésből előre keskenyebbet akartam (brrr...), hanem mert ahhoz már nem volt időm/energiám, hogy az elejét is átszereljem, így is volt vele meló a váltáscsere, meg a lánctányér miatt. Szóval szerintem az egyformának van értelme, max előre eggyel szélesebbet vagy agresszívabbat tennék gumiból, mint hátra, de vagy 29, vagy 27,5.
Amúgy a merevvilla nem egyszer merült fel, csak van a kínai 30-40-ért, meg van a márkás ~180-ért..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #186793 üzenetére
Még érdemes lehet a féktesten a munkahengereket megtisztítani és megtornáztatni:
1. az egész megkezdése előtt a féttart a kormánytól a legtávolabbi állásba csavard ki a fékkar távolság állítóval (ha van kontakt pont állításod, akkor az mehet a legpuhábbra)
2. kerék és betét ki
3. a tárcsa vezető sínbe beteszel sram esetén egy 4mm-es imbusz kulcsot
4. a fékkart addig pumpálod, amíg minden dugattyú rá nem feszül teljesen az imbuszra (azért van az imbusz, hogy ne essenek ki a hengered, de jól kijöjjenek)
5. kiveszed az imbuszt és a munkahengereket minden irányból jól körbetakírítod
6. dot olajat, vagy dot komptaibilis zsírt teszel a munkahengerek oldalára körbe (tapasztalatom szerint a zsír hatása hosszabb)
7. visszanyomod a dugattyúkat
8. a 3, 4, 5 és 7-es pontokat szekvenciáját még 2x megcsinálod
9. vissza betét és kerék
10. a full kinti állású fékkart markolatig húzva szépen rápumpálod a munkahengereket a tárcsára,
amikor már érzed, hogy brutál kemény és nem is bírod teljesen behúzni
11. visszaállíthatod a saját ujjhosszadra a fékkartörülsz
-
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #186849 üzenetére
Túltölteni semmiképpen sem szabad, akkor betét cserénél nem tudod visszanyomni a dugattyúkat alap állapotba és beleér a betét a tárcsába, vagy rosszabb esetben mégis visszanyomod és akkor a fékkaron a tömítések átszakadnak és ott folyik ki a fölös olaj. Meg ugye a hőterhelés során is kell a szabad hely a tartalék olajtartályban. Ha jól megcsinálod amit írtam, akkor a kontakt pont olyan határozott és kemény lesz, hogy megnézed a márkajelzést a féken, hogy nem shimano-e véletlenül, de a jó adagolhatóság azért maradni fog.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
-
parandroid
nagyúr
válasz bardi #186996 üzenetére
True dat. Bár ha eljutok odáig, személy szerint én inkább veszek egy másik kormányt, mint hogy fűrészeljek.
#186882 @Hasaggymeg: Na, ez egy jó összefoglaló. Mivel a (szebb napokon) 175 centimmel nem számítok a magasabb bringások közé, agresszív downhillezés meg nálam nem játszik, így mindjárt érthető, hogy miért érzem magam hülyén, ahogy kifeszülök, mint egy vitorla. Felhasználás szerint nekem a 680-740 tartományban kellene lennem, de mivel magasságra inkább a kisebbek közé tartozom, így az inkább a tartomány teteje felé közelítő 720-at érthetően nagynak érzem.p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
#75376384
törölt tag
válasz bardi #187008 üzenetére
igen arra. most hiaba rogzitem ugyanugy rugozik tovabb.
#187009 Hasaggymeg: valtozatlanul o
[ Szerkesztve ]
-
Hínár929
tag
válasz bardi #187136 üzenetére
Sisakra gondolsz?
Én ilyet, Abus hyban, használok télen, elég jól megfogja a szelet a plexi, de túl sok a szellőző és ott nagyon tud bejönni a szél, a szemüveg simán elfér alatta.
Vagy van ez is, jobb megoldás szerintem, mágneses, ha nem kell a plexi akkor megfordítva felteszed a sisakra. Most már inkább ilyet vennék.
Safety Labs Expedo
De kíváncsi lennék egy sí sisakra mert az zárt és télen meg az kell. -
Hasaggymeg
Topikgazda
-
INTELligent
senior tag
válasz bardi #187136 üzenetére
#187136 bardi Nem hiszem, hogy ilyen válaszra számítottál, de kontaktlencsét sima szemüveggel. Innen az ESAB 2k-s munkavédelmi szemüvegeket használom (víztiszta/sárga/szürke) tök olcsó, és védi az egész szemed.
Nekem a sima szemüveggel az volt a bajom, hogy - és mindez amiatt, mert nem teljesen arcra simuló a kialakítása, bár kétlem, hogy a tiéd olyan lenne -
1) befújt a szél
2) bejöttek a bogarak
3) ha csak a szememet forgattam, akkor simán előfordult, hogy kinéztem a szemüveg alól, így nem láttam élesen.#187158 Hasaggymeg: az milyen hátizsák a képen?
[ Szerkesztve ]
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz bardi #187164 üzenetére
Nekem is ilyen drágább megoldással műtötték a szemem, életem egyik legjob döntése volt hogy megcsináltattam (-5-ös dioptriám volt). Az árán kívül semmi negatívumot nem tudok mondani. Nekem a Focus medicalban csinálták. Feleségem szemét meg előttem műtötték ugyanezzel az eljárással és ő is elégedett.
Ja amúgy fociban kapus vagyok de nem volt gond akkor se ha fejbe rúgtak.[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
bszg@
tag
válasz bardi #187164 üzenetére
Ha valaki viszolygott a kontaktlencsének még a gondolatától is, az én vagyok, és íme, közel 30 éve gond nélkül használom. Nagyon kényelmes lágy, jól szellőző lencsék vannak, szerintem adj neki egy esélyt.
Illetve tudsz csináltatni dioptriás kerékpáros szemüveget is, mondjuk a Rudy Projektnél. -
INTELligent
senior tag
válasz bardi #187160 üzenetére
#187160 bardi: én is teljesen így voltam, mint te. (10 éve vagyok szemüveges, 5 éve hordok kontaktlencsét is - nem akartam dioprtiás napszemüveget is , a fényre sötétedő lencse meg jó cucc, de ha nem nagy a szemüveged lencséje, akkor oldalról besüt a nap, és az nem jó ). Tény, hogy szokni kell (nem a lencsét, hanem, hogy a szemedbe nyúlkálsz), de most már nekem 10s az egész művelet (max) - tény, hogy van olyan ismerősöm, aki nem bírt vele megbarátkozni. De azzal nem veszítesz semmit, ha elmész egy optikába, ott adnak próbalencsét, hogy megtapasztald, hogy milyen érzés.
PressFit BB: azt hogyan tudom megállapítani, hogy milyen BB van az outimban? Vennék Ali-s szerszámot PressFit-hez, csak gőzöm sincs a méretezésről - a gyártói weboldal pedig nem írja.
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
parandroid
nagyúr
válasz bardi #187225 üzenetére
Nem hülyeség, csak ehhez hozzá kell szoknia a szervezetnek, illetve ahogy jjeahh is írja, nem azonnal történik, hanem alacsony intenzitású, tartós erőkifejtéstől főleg. De ahogy flash- írja, nincs kizárólag zsírt égető edzés sem, menni fog le más is, amit marha nehéz okosan pótolni. Ha valaki egyszerre akar izmot építeni, és zsírt leadni, az kb lehetetlen küldetés. Illetve mocskosul lassan fog menni. Kaja is extrém fontos, és nemcsak a mennyiség, hanem a rendszeresség, és a minőség (összetétel) is. 8-10 óra ülés mellett meg a pszichés része sem egyszerű. Egyszerűen rávenni magát még az embernek arra a napi legalább 2 (de inkább 3) órányi mozgásra, ami ehhez kéne, az időben nem adja ki. Család, gyerek mellett meg főleg. Pláne, hogy a jó (és elég) alvás is fontos lenne.
Ja, és a korral az anyagcsere is ellened dolgozik. 40 fölött brutálisan nehéz izmot építeni, meg zsírt leadni is. 20-as években még egyszerű, aztán mire észbe kapsz, már egy pohár víztől is hízol. Ez mondjuk alkati kérdés is, kit jobban sújt, kit kevésbé (és van, aki az ellenkezőjével küzd).
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bardi #187235 üzenetére
A súly gyarapodáshoz, legalább is ha ezt izomban szeretnéd, a súlyzós edzés a legjobb, leghatásosabb, a kerékpározás inkább súlyt csökkent.
Hasaggymeg: Nem kell túlzásba esni a karbon pasztával, épp csak egy kicsit kell rákenni. A karbon vázhoz meg ideálisabb lenne egy rendes csavaros nyeregcsőbilincs, azzal pontosabban be lehet állítani az ideális nyomatékot, gyorszárral könnyen túlhúzhatod és megrepesztheted.
[ Szerkesztve ]
-
szuszinho
őstag
válasz bardi #187235 üzenetére
Nem elegendő mennyiség, illetve nem megfelelő minőség mellett szerep játszhat a nem megfelelő tápanyagfelszívódás is, amivel foglalkozni kell(ene)!
Egyébként meg nem lehet/szabad tanácsokat adni másnak ebben a témában! Mindenki leírja, hogy neki mi működött, de nincs két egyforma szervezet! Ezért egy jószándékú tanács is lehet rossz. Első lépés egy teljes labor, aztán lehet menni szakemberhez, és itt nem az ilyen-olyan dietetikusokra gondolok, aki a látottak alapján előírhat további vizsgálatokat. Egy hozzáértő ajánlását követve lehet elérni a tartós eredményeket.
Az is nonszensz, hogy "kevesebbet eszek, mint az asszony, mégse fogyok". Jól kitolsz magaddal... -
flash-
veterán
válasz bardi #187225 üzenetére
Nincs ilyen korlát hogy minimum mennyit kelljen mozogni a fogyashoz, ez is egy mendemonda mint az este 6után minden kaja csak hizlal🙂
Jjeahh:lehet azert mert pont annyit eszel amennyit kell, +mellette a mozgással pedig mar fogysz, viszont sokaknak az a gond hogy elkezdenek mozogni es mivel ehesebbek tobbet esznek, ezert végtére hizni fognak.(vagy nem fogynak egy idő után)
Sajat tapasztalat :amig nem dietaztam par kg fogyas utan nem fogytam tovább hisz tovabb kellett volna csokkenteni a kaloriabevitelt h kaloria deficitbe legyek az új súlyomhoz kepest de mivel ezt nem tettem meg stagnáltam.aztán lett egy jó megírt diétás étrendem és 100kg ról lementem 82re mellette persze bringaztam de egyebkent nem sokat heti 140-150km
Masik hiba amit sokan elkovetnek ea adják fel a diétát az az hogy sokkal kevesebbet esznek mint ami kellene a fogyáshoz. A szitentartó kalória alá nem érdemes 80%al alá menni mert akkor rövidesen nagyon belassul a fogyás meg is áll, illetve a súlyunk 10%ának elvesztése után is kell 1 hónap szünet hogy a sóvárgások megsz7njenek, az anyagcsere begyorsuljon és hogy a szervezet elfogadja az új súlyt setpoint(alap) ként.
Mindektto fontos, én diéta mellett mozgással mindig jobban fogytam de diéta nelkul ha túlesszük magunkat akkor hizni fogunk hiaba mozgunk[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Alg
veterán
válasz bardi #187309 üzenetére
A DUB egy elcseszett rendszer, mert 1mm-el kisebb belső átmérőjű csapágy kell bele (29x42x7, 30x42x7 helyett). Ilyen csapágy gyakorlatilag nem létezik, beírod bármelyik csapágybolt keresőjébe nem nagyon fogsz rá találatot kapni a szokásos gyártóktól... Az Enduro csinál ilyet is.
30-as belsejű 6806-ot lehet bele tenni, meg egy ilyesmi betétet ami leviszi 29mm-re: [link]
Mondjuk akkor már lehet olcsóbb megvenni egy új DUB BB-t egészben, gondolom ez volt az "ötlet" a hülye méretezés mögött[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
parandroid
nagyúr
válasz bardi #187465 üzenetére
A karbon villás alu országútimon is csak a váltók bovdenje megy az alsó csőben. A hátsó fék a felső vázcső alatt van vezetve, illetve a hátsó váltó bovdene is kijön a középső agynál, onnét kint megy tovább. Az is igaz, hogy ha egy mód volt rá, sosem használtam esőben, talán ha 2-3 alkalommal kényszerültem vele vizes, mocskos útra.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #187549 üzenetére
A montinál mindenképp jobb lesz arra az útvonalra...csak bírd kitekerni Pilisszentkeresztnél. ... bár látom van 34 hátul, 34/34-el már menni fog munkába járni is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
parandroid
nagyúr
válasz bardi #187556 üzenetére
Én is inkább a gravelt venném Mo-n, ingázásra. Az a 11-42 kb 5%-ig teljesen vállalható kiosztásnak tűnik. Tavaly nyáron országútiztam kicsit magyarhonban, egy olcsó, lerúgott tribannal, de néha a szívem szakadt meg szegényért. És ezek teljesen hétköznapi közutak voltak.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
-
ZolkoW
őstag
válasz bardi #187826 üzenetére
Most nem néztem egy ideje a gyári kerekeket, nekem a 3. kerékszettem készül fűzve, Novatec agyak + DT felni összeállításban. Nem feltétlenül nagyon olcsó, meg nem is nagyon könnyű, de mégis, ha összeszámolom, valahogy mégis talán jobban jönnek ki a dolgok.
Az agyak aliexpressről vannak, ezúttal 28 lyukú XR391 felnikkel, tartozék alu küllőanyákkal.
27,5-ösből 30mm széles Mavic XA szettem van, eddig hibátlanul teljesít, és nem is túl nehéz. Amikor megláttam az áttetszű tubeless szalagon át a küllőfuratok sorjáit, meg a fekete matricával egyszerűen leragasztott ilelsztést, akkor azért elgondolkodtam, hogy mire számítsak, de hát valahol spórolniuk kellett..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #187850 üzenetére
Egy ilyennel a "kőnehéz" Recon + Acera + Deore szettes aluminium vázas montim rögtön 11.9kg-t nyomna, mint a karbon Scott Scale 930 . Most pont annyi a súlya, mint a 940-nek. Amúgy jól lemaradtam, milyen bringára akarsz ilyen frankó kerékszetteket venni?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
6030D
Ármester
válasz bardi #187850 üzenetére
Bizony, én a keskenyebb (agy és felni is) változatával szemezek, az még könnyebb. Van hozzá alkatrész is az oldalon, szóval nem hiszem, hogy nagy rizikó. A webshop amúgy ajánlott, már rendeltem tőlük, ráadásul nem módosítják a 19 %-os áfát.
Maximum1: 2019-es felvétel, de ja, hülye.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ZolkoW
őstag
válasz bardi #188161 üzenetére
Ezt nemigen szoktam figyelni, de megnéztem, 11,7 volt. Fogalmam sincs, hogy ez jobb vagy rosszabb a szokásosnál, montival annyira sok függ a tereptől.. most volt jópár turista, akiket pont lejtőn kellett kerülgetni (egyébként mindenki előzékenyen elengedett, csak akiket hátulról értem utol, azok nem nagyon füleltek, ilyenkor jut mindig eszembe, hogy megint lefelejtettem a vázról a gumikacsát).
Az aszfaltossal jobban ismétlődnek az útvonalaim, annál tudom, hogy nincs meg a 30-as átlagBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz bardi #188210 üzenetére
most visszatértem a 11-es váltásra, ami 42-vel végződik. Amikor ez előtt használtam ezt 29-essel, akkor is 28 fog tűnt jónak, ezek szerint tényleg nem erősödtem - Ez elég közel van amúgy a 32:50-ez áttételhez, ami szerintem jó is, meg elterjedt is. Érdekes, hogy a Trek gyárilag 30:50-es legkisebb áttétellel jön, ami szerintem már túlzás, főleg, hogy azon 11 a legkisebb fog hátul. Picit még rosszabb is, mint nekem a 28:10... ez lehetne hosszabb áttétel, de azért elutazgattam vele 35-tel enyhe lejtőn/vízszintesen. Szóval a teteje kevésbé hiányzik, mint a pörgetős hegymászós áttétel.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
ZolkoW
őstag
válasz bardi #188348 üzenetére
Hasaggymeg ijesztgetett annó, hogy a 4 dugattyús fékkel majd hátha mégtöbb bajom lesz, mint a 2 dugóssal, nehezebb lesz beállítani, de egyelőre úgy tűnik, inkább könnyebb vele az élet, talán mert beállításnál, amikor a féknyerget rögzítem, eleve jobban megadja a szögét a villán. Aztán ott még nem tartok, hogy ne egyformán járjanak a dugattyúk, majd akkor lehet, hogy megbánom - mindenesetre a 4 dugattyúsoknak nagyobb a fékbetéte is. Azt alá is kell támasztani valamivel, szóval gondolom az van, hogy büntetlenül nem növelhetnek. Eddigi pár fékem alapján egyébként úgy tűnt, a felfekvő felület méretének azért köze van a fékerőhöz, akár a fékbetét, akár a tárcsa kialakítását nézzük. Volt pl. agyon könnyített tárcsám, amiben több volt a kivágás, mint az anyag a fékfelületén, és gyengus is volt..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
Új hozzászólás Aktív témák
- DIGI internet
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- AMD CPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Frissült az IQOO tabletkínálata
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Futás, futópályák
- EA Sports WRC '23
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Autós topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen