-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
flash-
veterán
válasz bardi #205920 üzenetére
nekem a Shminao BR-M395 hosszú lejtőn ahol szinte folyamatosan kellett erősebbeket fékezgetni ott mindig elgyengült, illetve egy rövid de nagyon meredeken ahol csumára kellett fékezni ott meg is adta magát a betét,
A Shimano m6000 fékszett egyenlőre(2 év használat után) túra átlagos(néha intenzivebb ) felhasználással fél fémes betéttel kinyirhatatlan szóval fékrendszere is válogatja szerintem
nem kell 4 dugattyús, ez az M6000-es elől 180 as hátul 160-as tárcsával is eszeveszettül fog, picit hirtelen meghúzóm óriásit ránt a kerékpár elején(villán-kormányon) meg a fél fémes betét is bejött nagyon[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
SpaceJam
aktív tag
válasz bardi #205961 üzenetére
Ez nem igaz. Igenis széttekerheti a villát a nagyobb tárcsa főleg, ha nagyobb sebességből állsz meg hamarabb, mint kisebb tárcsával. Semmi orrabukás nem kell ahhoz, hogy aszfalton, belehajolva iszonyat nagy erőt belerakj hátsó kerék elemelkedése nélkül. Nyilván nem a high end vagy a kifejezetten ilyen célra tervezett villáknál gond ez.
[ Szerkesztve ]
neszetools.hu ● pc360.hu
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #205977 üzenetére
Jobb villáknál meg6ározzák a maximális tárcsaméretet, pont. Nem a fékerő, felhasználó ujjerőssége, gumija tapadóképessége, vagy a magyar aszfalt felülete alapján, hanem a villa tűrőképessége alapján. Még jó, hogy nem jegyzik meg olajjal szennyezett betétekkel mehet a 230-as tárcsa is a teszkóbájk villájára, mert úgysem fog a fék. 🙄
Tyler...nekem egy hét körül (3-4 menet) kellett végleg eldönteni.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
SpaceJam
aktív tag
válasz bardi #205977 üzenetére
Egyáltalán nem azt mondtam, hogy hülyeség lenne, csupán annyit, hogy villához kell mérni. nem hibbantam meg. Úgy nézek ki, mint aki meghibbant?
Nekem is az a célom, hogy minimum egy 180-ast felpakoljak, csak az nem ezen a gépen fog történni. És lehet, hogy meg sem állok a 180-nál... Ez totálisan két különböző dolog, és nem is értem, hogy lehetett a lefirkált dolgaim így értelmezni.
ZolkoW: Ezt nem tudom most eldönteni, hogy vicc, vagy tényleg utalsz valamire – fáradt vagyok –, de ilyet se mondhattam soha, mióta ismerem a hidraulikusakat. Csak a kezdeti, belépő Hayes-nél volt jobb a BB7, de annál még a cipőfék is.
Utána nekem rögtön Juicy 7-esem lett, mert akkor már sejtettem, hogy mire lesz szükégem. és javarészt mindig elég jól döntöttem alkatrészek terén. Kivéve, amikor alulterveztem valamit, de ez egyre ritkább.
[ Szerkesztve ]
neszetools.hu ● pc360.hu
-
nagyúr
válasz bardi #206507 üzenetére
tárolásnál, légtelenítés közben, ha rosszul csinálod, vagy benne marad korábbról. elég, ha levegővel érintkezik, annak a páratartalmát is elkezdi megkötni, és a megbontott flakont már nem zárod vissza légmentesen.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #206507 üzenetére
Valahogy így képzeltem el én is, de persze lehet tévedünk. A dugattyúknál egy kis nyomorult vékony gumigyűrű van, ami gondolom csodákra nem képes. Az ipari középcsapágyakon ha jól rémlik két gumigyűrű is próbálja kint tartani a szennyeződést, mégis beáznak.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #206507 üzenetére
A kiegyenlítő tartály is zárt, ellentétben az autókéval, ami ha zárt lenne, nem tudná lekövetni a rendszer a fékbetétek kopását.
A sram (code-on biztosan) fékkarokon ott van egy golyó + rugó mechanika, ami a kiegyenlítő tartályt zárja el a külvilágtól. A funkciója azonos az autókéval, a fékbetét kopásának a kompenzálása.
Ezért van az, hogy ha fejjel lefelé fordított bringán behúzod a fékkart (shimano esetében se huzogassátok fejjel lefelé), akkor szépen tele tudod pumpálni a fékkört levegővel, és egy ilyen meggondolatlan mozgulat után lehet újra légteleníteni. -
őstag
válasz bardi #206507 üzenetére
a kerékpáron is úgy követi le a kopást, hogy a túlfolyó teteje gumis, és ahogy csökken a fékbetét vastagságaúgy jön be az olaj a túlfolyóból. a gumi biztosítja a rugalmasságot, és azt, hogy ne kerüljön levegővel érintkezésbe a fékfolyadék
a dugattyún egyébként dupla befelé néző ajkakkal ellátott gumi tömítés van, onnan nem jut ki olaj, még film szerűen sem (és ha ki is jutna, akkor sem a fékbetétére, hanem a tárcsára kerülne, ami összekenné a fékbetétet)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
SpaceJam
aktív tag
válasz bardi #206875 üzenetére
Nekem ugyanezek az élmények voltak... De ez gumifüggő. Ha belefér a 35-ös a vázba, akkor már egészen más a helyzet. Nálam ez volt a megoldás (igaz, új gépen, ami hibrid, nem teljesen outi). A karbon villa meg kötelező. Én aluról váltottam... az az ördög villája.
[ Szerkesztve ]
neszetools.hu ● pc360.hu
-
addikt
válasz bardi #206963 üzenetére
Az aszfaltos ugrabugra az megy nálam is, az erdei az más tészta. Jövőre pont emiatt (is) akarok elmenni a Pilisbe, mert ahogy néztem ott szélesebb csapások vannak, mint itt nálunk a Kamaraerdőbe. Itt ugrás nélkül is ha valamit benézel, akkor meglátogatsz egy fát..
Én is örültem, hogy megerősítették van élet 40en túl is"It's only after we've lost everything that we're free to do anything." Télen snowboard, nyáron bringa + LEGO® PSN ID: oORastaMaffiaOo
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #207138 üzenetére
Pff.
Ha már...: kell vigyázni az elektromossalFb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
HollyBoni
veterán
válasz bardi #207172 üzenetére
A sima rugó érzékenységben verhetetlen. Simán lehet hogy egy olcsó rugós teló kisebb ütésekre érzékenyebb mint egy 10x olyan drága levegős teló (de minden másban sokkal rosszabb). Sajna ez a légrugó sajátossága, le kell tömítenie egy csomó nyomást, de közben szépen mozognia is. Mikor szétszedsz egy légrugót egyből érzed hogy mekkora frikció van benne. Csak hát sajna a légrugónak sok másik előnye van.
Nekem egy Pike Select+ van, és bár a sziklakerteket meg az ugrásokat szépen kivasalja, nem olyan érzékeny mint szeretném. Tervben is van egy Vorsprung rugós átalakítás.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #207462 üzenetére
Valszeg sokan így jártak, elég gáz, hogy nem tűntetik fel egyértelműen, melyik telóval kompatibilis. Sőt! A Rockshox, trailhead szerint ez a servicekit spec pont a telómhoz való és 100% kompatibilis, de ahogy elnézem ebben a szettben is ugyanaz a vékonyabb szürke szimering van, vastagabb szivaccsal, tehát nem lenne jó . Ezek szerint a Rockshox pdf-ekben sem lehet bízni, olyant kell majd vennem, ami ránézésre hasonlóan néz ki, aztán vagy talál, vagykitudja .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
nagyúr
válasz bardi #207485 üzenetére
én is ezt csinálnám, mert mindenhez is azért már nagyon régóta nem akarok érteni. átszopnék ezzel is éjszakákat, a szakik meg kirázzák a kisujjukból a méretet, meg leveszi a harmadik polcról.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #207476 üzenetére
Itt is a szürkét írja, ami valójában nem kompatibilis vele . Szerintem a Rockshox öszekeverte itt a dolgokat, elcseszte a leírást. Szivacsból nekem most pont Aliexpresses Risk van amúgy, tökéletesen teszi a dolgát.
#207482 Hasaggymeg: elég durva . Ha megjön az új csapágy és kompatibilis vele, a régit a helyedben nem dobnám el, hanem alaposan kimosnám akár benzinben, megtömném zsírral és elraknám tartalékba.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
padzso
tag
válasz bardi #207643 üzenetére
Én így tettem legutóbb: lánc elkopott .5-ig, jött az új 2., használtam, aztán szerintem az jobban kopott volt, mikor elhasadt egy szem, visszakerült az előző, azaz no.1. . Az is nyírtam egy ideig, majd elegem lett a zörgésből, bizonytalan váltásból, jött a 3., ami már új volt. Na, az alá már új sor kellett, mert középen már elforgott az új lánc.
-
MPowerPH
félisten
válasz bardi #208064 üzenetére
Ero van, erokar nincs. Hianyzik az a bika kulcs, masik haznal van. Ezt az egyet nem tudom leszedni.
De elotte a lancvezetot is bontani kellene. Nem volt ugrok bele, majd ezt mar a szervizben. Valtot meg a sort kicsereltem, az is valami. Lelkemnek jot tett.Fekek gyarilag beleernek a tarcsaba.
Don't Tread On Me
-
Alg
veterán
válasz bardi #208064 üzenetére
A sok nm az a tengely kúpjára húzza rá a hajtókart, attól a tengely még jobbra-balra csúszkálhat a BB-ben, ezt állítja be az előfeszítő. Ezért ajánlott rábikázás előtt az előfeszítőt kilazítani, hogy ne a BB-t préseld 2 oldalról véletlenül a tengely helyett.(szóval az nem is előfeszítő szigorúan véve, hanem utánállító )
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
MPowerPH
félisten
válasz bardi #208073 üzenetére
Kell vegyek egy ilyen csuklos hajtoszar keszletet, es hozza fejeket. Csak fogalmam sincs, hogy keressek ra. Ilyenekbol van kombinalt, nyomatekkulcs is?
Mar tobbszor kellett volna, most mar hianyzik. Hajtast igy magam megtudtam volna csinalni, mert minden mast nyomatekra huztam. Ilyen 18nm -ig van most is, de az rovid, ilyenre nem alkalmas.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
jjeahh
nagyúr
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #208285 üzenetére
Jól látszik, hogy a szegecsek azon kb egyforma magasak a tengellyel, még a pedál két széle sincs megemelve, mint a HT pedálokon, egyszóval tényleg sz*r koncepciónak tűnik, mert így gondolom nem minden cipővel tapad:
Nézd meg mennyivel magasabban vannak a szegecsek a HT pedálokon és a széleken maga a pedál is ugyanolyan magas, mint a tengelynél: [link] [link] [link] [link]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ringman
nagyúr
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #208725 üzenetére
Juj, tényleg, csak most vettem észre, hogy ez nem egy M6100 groupset, hanem különböző cuccokból van összeválogatva, a fogaskoszorú
Sunraceizé, Sunshine . Valszeg kompatibilis lesz minden mindennel de én ezekben a kínai noname fogaskoszorúkban nem bíznék, a múltkor láttam egy nagyon ijesztő videót róluk, amiben többet is leteszteltek és egyikkel sem működött rendesen a váltás.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
MPowerPH
félisten
válasz bardi #209099 üzenetére
Nekem a sulytobblet kerekben erzodik a legjobban. Mikor a pehely XC montimba betettem a slim -os belsot a korabbi Conti light utan, sokkolo volt a valtozas.
Szoval eselyes, hogy cserelek egy kevesbe agressziv mintazatu, alacsonyabb gordulesi ellenallasu kulsore.Don't Tread On Me
-
ivana
Ármester
válasz bardi #209159 üzenetére
Azért a trail vagy allmountain elég más, mint az XC. Amúgy ha a fék jobb outin, mint ősmontin akkor a fékpofa a gond. A canti jóval erősebb a legjobb patkóknál is. (Régi sárnehéz record, meg chorus van mindkét outimon az hírlik ez a csúcs fékerőben.)
(#209166) velizare Sokat megyek a körúton ugyanis itt lakom. Elindulni úgyis hoodon kell szóval nem látom a problémát. Topon, hogy állsz ki az induláshoz?
-
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #209194 üzenetére
Egy 29-es maxxterra dhrII sima exo-val 1 kg körül van, elég hasonló mint az assegai. Itt is a casing adja a súly javát, meg persze melyiken hány grammnyi bütyök van, nagy csodák nincsenek a dhrII se tud pehely gumi lenne
Mára egyébként mióta létezik az assegai, azóta a dhf-nek már nem látom létjogosultságát, az assegai több tekintetben jobb és semmiben sem rosszabb. A dhr II-vel párosítva az assegai brutál jó páros. -
HollyBoni
veterán
válasz bardi #209341 üzenetére
35 sok, inkább 30-35. Ma kb. a 30mm a legelterjedtebb felniszélesség trail bicóktól felfele (de már ugye volt aki XC versenyen is azzal nyomta).
Ha túl keskeny a felni és túl széles a gumi, tök mindegy mire van tervezve a gumi, nem lesz jó profilja. A WT azért jött mert a felnik szélessége megnőtt, de a gumik nem követték, nagyon "kilapultak", és az oldalsó bütykök rossz helyen lettek.Attól független hogy nem tüntetik fel, sok más gyártó gumijai is inkább 30mm körüli felnikre vannak tervezve már a 2.4 körül tartományban. Ami nem is baj igazából.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz bardi #209345 üzenetére
Persze, láttam én is ezt az oldalukon. Azért ha már egy gyártó azt mondja hogy "proven to work" az nekem elég.
Patentul működik 30mm-es felniken, tömérdek bringa jön gyárilag WT külsővel és 30mm-es felnivel (és ezt most nem azért mondom mert az enyém is azzal jött ). 35mm sokkal ritkább.
Meg ugye a WT lehet 2.4, 2.5, meg 2.6 is, az sem mindegy...[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- A PC-ből az asztalunkra is kilép a Noctua
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Diablo IV
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- OLED TV topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen