-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #205694 üzenetére
Húú a Mecsek Enduro pályáit is nagyon végig szeretném járni. Azok a lejtők hívogatnak, de oda szerintem már nem fogok analóggal elmenni. Az kevés lejtőzős élmény, hogy 1 nap 1x végig tudok az összesen menni.
Mindezek mellett teljesen megértem, aki telesítmény orientáltan szeret mászni és céljai vannak, ez tök jó és lehet élvezni, meg motiválttá tesz.
Mindenkit más hajt, én se dobtam el a kondit, bármikor le tudok futni egy félmaraton álmomból felkeltve is és természetesen a maratoni távot is kipipáltam már futva. Mióta ez megvolt azóta viszont már nem motivál a 42km újbóli lefutása (nagyon sok fegyelem és áldozat kell a felkészüléshez), új más típusú kihívást kerestem.Azt teljesen értem, hogy kulturálisan van egy bringás réteg, akik viselkedése irritáló. Viszont nem tennék egyenlőségjelet ezek és az ebike-osok között. Bp-en is van egy valag "takony" aki azt hiszi fehér farmberban kell downhillezni és a viselkedésük is irritáló, otthon nem tanították meg nekik, hogy mások is vannak a világon.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #205716 üzenetére
Hú az egy jó gép! Viszont a spectral és az izzo nem egymás versenytársai. A 29-es spectral-t már enduro versenyre is ajánlják és EWS-en is ment már élesben gyári versenyző vele a strive-al szemben (modernebb a spectral geo-ja).
A spectral eddig inkább a jeffsy vetélytársa volt, az új 29-es meg jobb lett a modern aggresszívebb geóval.
Azt neked kell eldöntened, hogy a tekerhető izzo, vagy a lejtő orientáltabb hosszabb rugóutas spectral 29-et tudnád jobban kihasználni. Az pont nem számít, hogy én ennyire lejtő bubus lettem és csak a nagy rugóút bűvkörében élek. -
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #205721 üzenetére
A leírás alapján a blaze nem csak hamarabb érhető el, de a speckója is jelentősen jobb. A teljes értékű gx hajtás az xd driver-el jövőbe mutatóbb, meg ha már súly a gx fogsor is kb 200g-al könnyebb mint az nx, ami csak egy rugózatlan tömeg. Illetve a pike ultimate kivitelben jobb villa mint a sima fox34 perf… A sram fékekre meg dettó az rsc verziók fékkarja is teljesen más érzés (csapágyazás miatt) mint a sima R, meg a kontakt pont állítás.
A blaze kivitel az mindig egy kicsit csapatósabb verzió a YT-nél, bár ez esetben még súlyban is picit könnyebb. Illetve ne feledd, ha túl laposnak éreznéd a gépet, ott a flip chip, amivel meredekebbre állítható a geó (alapból a laposabb állásban szállítják).600€ a különbség, ha ezt a gyengébbre amúgy is rálocsolnád, akkor a szerelés nélküli verzió egyszerűbb. A core 2-n a felfüggesztést gondolom nem cserélnéd, mert az az igazán drága upgrade, mert a blaze-en magasabb polcról való a teló és a tag is, több állítással, finomabb csillapítással. A charger 2.1 nem kicsit jobb mint a sima grip, az már a grip 2 szintje.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #205738 üzenetére
Köszönöm az észrevételeket!
Kicsit átdolgoztam a listámat, jó hogy felhívtad a figyelmem a túl hosszú láncvillára (scott).Most így feltettem az első helyre a Santa Cruz-t, mögötte holtversenyben az Orbea (főleg ha jön új) és a Giant holtversenyben.
Nézegettem a teszteket a Yeti-ről, elég macerásnak tűnik a beszerzése annak is, illetve jó kérdés, hogy tud-e annyval többet, hogy még a Santa Cruz-tól is drágább.
Bullit-ból már szaladgál néhány itt az országban, találkoztam többel is, szeretik. -
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #205744 üzenetére
A freeride valójában egy verseny, vagy felhasználási platform (halkan jegyzem meg az enduro is az), önmagában nem definiálja a bringa típusát. Az ilyen nagyon nagy fícsörökkel megtűzdelt freeride versenyeken a dh gépek használata a legáltalánosabb. Annyi, hogy az ilyen profi emberkék tudják mi kell és mi nem, ezért a dh gépet jobban személyre szabják, hogy még jobban célszerszám legyen. Nekik nem nagyon kellenek fokozatok (single speed-re alakítják), ha sok lesz a szaltó és a pálya sima, akkor kerékméretben visszamennek a múltba és akár új hátsó háromszöget is gyártatnak a géphez, hogy hátul 26” elől meg 27,5” kerék legyen. A jövid hátsóval jobban lehet pörgetni, whip-elni, szaltózni stb…
Ezek már olyan modok, amik egy dh versenyen rontanák a bringa sebességét. Meg egy dh vázba nem kötelező dupla vállas telót se tenni, ezt mutatta meg idén Brandon Semunek, hogy mennyivel jobb játék ha elől egy 190-et mozgó zeb van, máris lehet bringát pörgetni szaltó közben és nyert is.
Vannak olyan bringák, amikre azért mondják, hogy freeride, mert enduro-ra már sok a rugóút, míg dh-ra meg kevés és eleve nem duplavállas telókkal szereltek, ezek pedig jellemzően ma is full 27,5 keréken futnak, nem érheti el őket a 29 láz. Súlyra se biztos, hogy könnyűek lennének, mára a felső polcos dh versenygépek meglepően könnyűek simán 15kg körüliek (akár alá is bemehetnek), sőt sok enduro-ra használt gép a bonyolultabb hajtás miatt nehezebb már mint egy dh versenygép. Szóval a dh = dög nehéz már nagyon nem igaz. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #205770 üzenetére
Az XD driver az, amire felmennek a teljes értékű 10-50 és 10-52-es sorok hátra. Ezek pedig a GX szinttel kezdődnek, amik súlyban is kb az XT szintje. A GX, X01 és XX1 sorok technikailag még annyiból érdekesek, hogy 1 darabból állnak felcsavarod és kész, masszív nem lötyög. Nincs záróanya, legózás a kis fogaskerekekkel stb... mint a shimano-nál.
A másik meg a váltó és azok élete, a büntetést jobban bírják a sram-ok, azok kuplunja, ennyi. Hátsó kereket kivenni sram váltóval szintén sokkal könnyebb, mert ott szépen fixen kiakasztod a váltó kanalat (illetve a szög egyszerű reteszt beakasztod) és kész, a shimano kuplung kikapcsolása után is csak puhább lesz, de kézzel hátra kell húzogatni a váltó kanalat és koszos leszel. Szög egyszerű megoldás a sram féle, nem értem miért nem koppintja le a shimi.
Váltani nem hiszem, hogy bármelyik is jobban váltana a másiknál, a váltás érzet viszont más ahogy kattan és váltanak.XC felhasználás során (sok km, sok kopás és csere) simán lehet, hogy ár érték arányban jobb a kicsit lejjebb pozicionált slx, de akár a még olcsóbb deore 12-es shimi szett.
Amennyit tekerem a gépeimet nálam még láncot se kellett cserélnem a GX-eken, pedig az első ezzel szerelt gépem 2 szezont ment és van otthon tartalék láncom. Nem tudom mikor fog kelleni. A sok lefelével nagyjából minden más jobban kopik a bringán mint a hajtás. Kivéve a hajtókart, azon mindig látszanak a kő, vagy leverés nyomok, amiket néha nem is értek mikor, hol szedtem össze. -
sebgutkopf
őstag
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #205812 üzenetére
Azt mindig elfelejtettem megkérdezni az ilyen bringát hajtóktól, hogy vajon Santa Cruz-t honnan szerezték be?
Bullit-ot pl bikediscount-on látok, ahonnan lehet rendelni németektől, teljesen irreális vajon egy hazai beszerzés a gari miatt? -
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #205894 üzenetére
Köszi!
Még szoktatnom kell majd a családot a gondolattal, hogy egyszer újra két bringa lesz itthon. Most azt élvezem, hogy 1 géptől jobban el lehet férni az előszobában. Egy darabig még próbálom halogatni a vásárlást. Majd ha könnyen elérhető lesz valahol, akkor lesz nagy a kísértés.
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #206150 üzenetére
A 29"-es Spectral nagyon jó gép lett (160/150 mozgás nagyon sokra elég), bár most a nagy hírverés közepette nem árt megjegyezni, hogy valójában csak a 27,5 verzió lett megújítva és a mullet verzió jött ki újonnan, a 29-es mint új tagja a spectral kínálatnak ezzel a geóval még 2020 év végén mutatták be és 2021-es modellévtől létezik. Ez persze semmit se von le az értékéből, elég látványosan bejött az új updatelt geó és azzal, hogy erre a geóra frissítették a kisebb kerekes kivitelt azt jelenti, hogy a canyon nem engedi el a 27,5 kereket ebben a kategóriában sem.
Egyébként a Spectral és a Jeffsy pont vetélytársak. Hogy melyik a jobb? Nem tudom.
A váz most épp a spectral esetében a frissebb, ami talán a laposabb fejcsőből látszik a legjobban. Ettől még nem lesz rosszabb gép a jeffsy sem, de tény lassan ott is időszerű lesz egy update. Ettől függetlenül nyilván egyik bringa se a mászás világbajnoka már ezek is a lejtő szeretetéről szólnak, 3 éve engem pont egy spectral szippantott be, és azon kaptam magam, hogy parkozom a spectrallal, ezért váltottam Capra-ra.
Illetve a canyon mint gyártó jóval nagyobb, tapasztalatom alapján (mindkettőjüktől vettem már bringát), aktívabb a kommunikáció a rendelés során és után a canyon-nál. Náluk valahogy jobban mehet az alkatrész ellátás és összeszerelés, mert rövidebb határidővel érhetők el a gépeik. A YT meg talán a kapacitás miatt is kicsit ritkább madár, a türelmesek, vagy épp szerencsések elviszik gyorsan a készleteket a többieknek meg lehet nézni a sold out feliratokat.Jó mazsolázást!
-
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #206461 üzenetére
Irtak meg, hogy feltoltesnel/legtelenitesnel 1-1 plasztik pokerkartyat kell rakni a tarcsa ket oldalara, es ugy legteleniteni. Ezt meg nem probaltam.
Nem tudom maguránál más-e a sztori, feltöltést és légtelenítés során, de shimi és sram esetén is a dugattyúkat teljesen vissza kell nyomni és be kell nyomni a távtartó bakot (bleeding block), ami nem engedi, hogy a dugattyúk megmozduljanak (kijjebb jöjjön). Ez az állás garantálja egyrészt, hogy nem lesz olajjal túltöltve, másrészt a légtelenítés sikerességhéhez is kell. Így eljárva nekem még sose kellett az éves fékfolyadék cserén túl időközi légtelenítéssel foglalkoznom.
Lehet maguránál más az előírás, csak arról tudok tapasztalatot írni, amivel volt már dolgom. -
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #206507 üzenetére
A kiegyenlítő tartály is zárt, ellentétben az autókéval, ami ha zárt lenne, nem tudná lekövetni a rendszer a fékbetétek kopását.
A sram (code-on biztosan) fékkarokon ott van egy golyó + rugó mechanika, ami a kiegyenlítő tartályt zárja el a külvilágtól. A funkciója azonos az autókéval, a fékbetét kopásának a kompenzálása.
Ezért van az, hogy ha fejjel lefelé fordított bringán behúzod a fékkart (shimano esetében se huzogassátok fejjel lefelé), akkor szépen tele tudod pumpálni a fékkört levegővel, és egy ilyen meggondolatlan mozgulat után lehet újra légteleníteni. -
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #206512 üzenetére
Jól gondolod, tökéletes szigetelés mozgó felületek között nincs. Ettől még nem szabad ezeket lebecsülni, mert ezek nélkül a tömítések és szigetelések nélkül vagy működésképtelenek lennének a rendszerek, vagy nagyon rövid élettartamúak, összességében nagyon hasznosak.
Csapágy témában mondta múltkor egy versenyző, hogy a kisebb súrlódási veszteség érdekében egyes vesenyeken nem zárt csapágyakat használnak, így még jobban és finomabban gurulnak a gépek. Cserébe a verenykör után tervezetten az összes csapágy kuka és rakják be az újakat mindenhova. Persze ha van rá keret szerelőből és alkatrészből...
-
sebgutkopf
őstag
válasz sz_abika #206539 üzenetére
Ezek a pályák mai szemmel még jóindulattal se nevezhetők downhill nyomnak, bár szerintem nem is annak szánták inkább ilyen kanyarban csúszkálós bringás gyorsasági drift.
Érdekes látni hogyan jutottunk el a "csokikipáktól" a world cup futamokig, ők még kellően lazák volta ahhoz, hogy ne vegyék véresen komolyan. -
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #206618 üzenetére
Nem punciság a protektor. Nekem elég volt egy varrós élmény, hogy értsek a szóból, azóta bikeparkba, vagy ahol durvább lejtőre készülök, a határok feszegetése van célkeresztben, teljes felsőtest protektort hordok, az erős térdvédő és ff sisak meg amúgy is egyértelmű. Könnyedebb helyen (ami nem köves, nincs nagy tempó) ott felül beérem könyökvédővel, mint potenciális kontaktpont.
Már a 3. teljes felsőtest protektor ingemet használom, először egy fox titan-t vettem (na az mindenhol véd), volt benne jó néhány esésem, bukfencem, repülésem a tanuló időszakomban, nagyon jó szolgálatot tett, plusz a külső műanyag borítás nem nagyon használódik, belül párnázott, igazából még fájni se fájtak az esések, ami rengeteg önbizalmat adott a határok feszegetéséhez. Hasonlóan mint a hokisok is úgy bevannak öltözve, hogy nem kell félniük az eséstől, ezért lehet nyugodan próbálkozni. Idővel meg az esés is egyre jobban megy
Később újítottam egy már könnyebb súlyú ütésre keményedő betétes oneal protektor ingre (jó nagy a vállvédő betét), amiben nagyon tetszett, hogy könnyebb és szabadabb benne a mozgás. Ekkor még nem adtam el a fox-ot, mert nem tudtam mennyire lehet bízni ebben a műfajban. Nagy esésem már nem volt ebben, idén egy bukfencem, amin láttam, hogy poros a mez válla, de az ütést észre se vettem (persze az ujjam sérült, amit a kesztyű se tud végtelenségig védeni).
Most egy 100% tarka hosszú ujjú felsőtest protektort használok pár hónapja és amit követően mostanra el is adtam mind a két másikat, úgy érzem ez egy jó balansz a súly, mozgás, szellőzés és a védelem területén. Mindenhol level2-es védelem (könyök, váll, hát, mellkas) és elég csinos a szabása, hogy mez alatt szinte észrevétlenül megbújuk.Ami fontos főleg a puha betétes protektoroknál, hogy elég szorosak legyenek, mert csak akkor nem mozdulnak el az ütés/csúszástól a helyükről. Ha túl kényelmes és nincs kompressziós érzés, akkor nem sok értelme van.
Vállvédő nélküli protektor nekem szóba se jöhet, a váll egy potenciális és veszélyes kontaktpont esésnél, amit a ti eseteitek is bizonyítanak. Ráadásul a váll rendkívül összetett mozgásra képes, így nehezen is gyúgyul főleg ennyi idősen akár a dh végét is jelentheti, ezért nagyon vigyázok rá. Tempóban a kockázat miatt én se vagyok olyan bátor mint a huszonévesek.
Viszont emelkedőt mászni azért semmilyen protektorban nem tartazik se az ajánlott se a szórakoztató élmények közé, nyilván melegít. Mondjuk télen ez nem gond.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Tyler Durden #206650 üzenetére
mikor társasággal megyek mindig tartom a távolságot, akár le akár felfele útról van szó.
Nagyon helyes. Egyrészt nem jó a másik miatt esni, de ha te esel, az se jó, ha utána haver még a biztonság kedvéért átmegy rajtad. Nálunk is él a távolság szabálya, főleg azért mert gyakran vannak olyan lejtők, ahol egyes pontokon ha a fene fenét eszék, nem lehet megállni. Így ha valaki esik csak akkor nincs gázolás, ha a hátrébb lévő még nem kezdte meg az érintett szakaszt és feljebb meg tud állni gond esetén.
Persze vannak akik nagyon bátran vonatoznak. Láttunk bár néhányszor kicsi a rakást, de a youtube is tele van ilyen videókkal. -
sebgutkopf
őstag
válasz varsam #206665 üzenetére
Ma már vannak a nagyon szellős full face sisakok. Van persze a teljesen zártam is, de a sisakok is annyit fejlődtek az elmúlt években, hogy enduro vonalon olyan jól szellőző FF sisakok vannak, hogy azok mellett én nem látom értelmét az állvédő leszerelésének. A 3 legkedveltem típus a troylee design stage, fox proframe, 100% trajecta, és ixs trigger ff mips.
Ezek mind mips, vagy azzal egyenértékű technológiát alkalmaznak és súlyra is könnyűek, főleg az ixs nagyon könnyű. Mióta van ilyen FF sisakom azóta max pumpapályára vettem fel az állvédő nélküli sisakomat. Erre mondjuk jó okom van, tavasszal itthon sáros volt a talaj és csúszott, már hazafelé indultunk, amikor egy jó meredek részen a krifikus ponton direkt nem fékeztem, lassan is mentem mégis egyszerűen kicsúszott alólam a bringa én pedig találkoztam egy fával. Éreztem, hogy a számat megütöttem, kicsit vérzett, de nem tört fog és semmi maradandó. Ez egy fullface-ben nem történt volna meg. Utána vettem a szellős full face sityót és terepre már csak abban megyek. Sokkal olcsóbb egy FF sisak mint egy fog implantátum.
Előző hsz-be raktam protektorokról linket.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #206716 üzenetére
Ahogy mondod!
Úgy vagyok vele, hogy az ember azért menet közben kap apró, néha nagyobb figyelmeztető jeleket, amiket érdemes megérteni. Ha nem, akkor életbe lép a közmodás: addig jár a korsó a kútra...
Szerencsésebb esetben egy ilyen jel lehet másnak a perece, sérülése is, amit ugyanott szenved el, ahol mondjuk én is járok.
Legutóbbi ilyenem az idei bikeparkszezon záró menetem volt októbeben. Amikor délután már a 2. mentőhelikopter vitt el embert, akkor a pálya aljára érve azt mondtam, hogy ez nekem egy jó kör volt lefelé, itt és ezzel az élménnyel hagyom abba, én inkább kocsival megyek haz, nem kell a VIP helikopterezés. -
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #206719 üzenetére
Ebben level 2-es védelem van váll, könyök és háton, illetve ott van a szintén 3 rétegű lap a mellkason a nem átlátszó részen. Fulajdonképpen ahol nem átlátszó ott vannak a védő betétek és mez alatt baromi diszkrét, nem látszik a robotzsaru, vagy Hasaggymeg után szabadon a műanyag az élő szöveten.
Pont ezért frissítettem erre, hogy nyáron talán kevésbé melegít, hálósabb. Azért emelkedőt ebben se fogok tekerni 30 fokban
A vállvédőjében külön tetszik, hogy nem a sablon 3d térdvédő betétet teszik a vállhoz, mint más márkák, hanem egy a váll formáját jobban követő egyedi betét van benne, ami nyilván nem felcserélhető a két oldal között, ilyen:Nézegettem még a fox baseframe pro d3o-t is, abból viszont már nem volt a méretemben, így már nem kellett olyan hosszan mérlegelnem.
Egyébként mostanában ezek a protektor ingek is nagyon sokat fejlődtek, egyre több gyártó hoz ki egyre jobb modelleket. Alpinestar-nak és másoknak is vannak jók. Az látszik, hogy akár a fox baseframe akár ez a 100% tarka mind 2021 nyár eleji új termékbejelntések, nincs elődmodell, mind egy reakció az aktuális igényekre.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz varsam #206723 üzenetére
Lehet eretnekség amit mondok, de melegben hosszú felfelé akármilyen sisakot inkább a hátizsákra tennék fel mint a fejemre és a tetején az öltözködés része a sisak felvétele is. Ha hullámvasút, akkor viszont önmagában egy szellős vékonyabban szivacsozott FF nem gond, kb ugyanannyit lehet bene izzadni mint állvédő nélkül.
A level 1 és 2 között a különbség, hogy egy átlagos esésnél mekkora ütéserőt enged át magán maximum. Level 1 esetén ez 18kN, míg level 2 esetén 9 kN (a csúcsértékek lehetnek nagyobbak). Tehát ez az ütéserő, amit a tested a szabvány szerint meghatározott pontját érheti. A kisebb érték nyilván a jobb, lévén akkor kapsz kisebb ütést és oszlik el jobban a külső erő a padozaton minél nagyobb felületre.
Ezt nyilván mindenkinek magának kell eldöntenie mekkora ütéseknek van kitéve és annak megfelelő szintű védelmet vegyen. A fölösleges súlyt cipelni sincs értelme.
Igen a 100% könyök és váll védője teljesen rugalmas és flexibilis, felveszi a test formáját, maga a betét is lyukacsos a jobb szellőzésért és a súly kodrában tartása érdekében. Az ismert márkák ma már mind 3do, vagy azzal egyenértékű lágyabb ütésre keményedő betéteket használnak.
-
sebgutkopf
őstag
válasz varsam #206725 üzenetére
A levehető állvédő önmagában nem feltétlen gyengébb nekem inkább a gyakorlati oldalával kapcsolatban vannak fenntartásaim. Mennyire életszerű, hogy egy menet során mondjuk 4x leveszed - visszateszed.
Én biztosan lusta lennék ezzel szórakozni, ha meg csak egyik módban használom, akkor az nagyjából annyi, hogy induláskor eldöntöm milyen sisakot veszek fel aznap.A 100% protektorból igen az összes védő betét kivehető mosáshoz.
Gyűrni max akkor tudod, ha viveszed belőle a gerinc és a mellkas védőt, amik a súly jelentős részét is adják, a váll és könyök kisebbek. Kisebb háti esetében az elpakolását nem tartom reális lehetőségnek. Egy közepes, vagy nagyobb hátiban mell és hátvédő nélkül még beleférhet mint váll és könyökvédő (a hátat mondjuk védi a zsák is).
Egyébként súlyban amikor még megvolt az oneal stv-m az volt a legkönnyebb, mivel annak a mell és hátvédője nem kivehető talán szivacsos betét lehetett (nem volt CE védelmi minősítése, csak a váll és könyökvédő volt minősítve level 1 váll és level 2 könyök volt). Az oneal féle IPX betétek súlyra talán könnyebbek, igaz kevésbé tud szellőzni.Méretben ökölszemályként ugyanazt érdemes ezekből venni mint amit pólóból és mezből is is vennél (feltéve ha konfekció ruhából helyes méretet hordasz - vannak akik túl lezserek, mások meg imádják, ha nagyon feszül). Nagyobbat semmiképpen, ezeknek eleve van egy kompressziós hatása és pont attól maradnak a helyükön a betétek eséskor. Ha nagyon komfortos és laza, akkor elfordulna, és semmit se érnek.
Egy mai rugalmas mez pedig ma már simán rámegy ezekre úgy, hogy nem kell nagyobb méretet venni belőlük. A fox titan-nál nekem M-es volt a protektor és L-es mezt tudtam ráhúzni. A 100%-nál már simán rámegy az M-es mez, igaz a stabilitásért itt S-es protektort vettem. -
sebgutkopf
őstag
Hétvégén a levél, takony, csúszás miatt én se merészkedtem az erdőbe. Ja beálltam a punci sorba
Helyette famentesebb helyen teszteltem bringán a hero10-et [link] -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #206893 üzenetére
Pont az ugrálás miatt kezdtem el ezt a műfajt, az emberi vágy a repülésre. Persze sok ezer ugrás mire így megtanultam, stabilabbak lettek az ugrások, aztán a fene se gondolta volna, hogy a tanuljunk meg ugrálniból downhillezés lesz, és most már próbálkozom a kormány forgatásával, meg a bringa farának mozgatásával és irányba állításával a levegőben.
Mivel 0-ról kezdtem el ezt tanulni számomra a fejlődés, valamilyen technikai tudás megszerzése, fejlesztése, összekapcsolása gyors egymás utánba az egész utat érdekessé teszi, mindig találok valami kihívást, aminek elsajátításával el tudok szórakozni.[#206895] Tyler Durden: azon az ugrón a bal (nagy) eldobó használata ritka ajándék, átalában annál az ugrónál szokott a legtöbbször keresztező szél lenni és a legerősebb a pályán. Most pedig teljes szélcsend volt és nem kellett elcsalni, se leszorítani mehetett telibe a bal dobó magasra. Szélben elég kellemetlen, ha hosszú a levegőben töltött idő és belédkap mint a vitorlában. Jobb esetben csak odébb visz 1-2 m-el és akkor az érkező mellé landosz, rosszabb esetben kifújja a bringát az ember alól, vagy elfordít... na attól óvjon meg az isten.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Tyler Durden #206937 üzenetére
Jó móka az ugra bugra, elkezdeni meg szinte bármikor lehet, amikor elkezdtem tanulni már akkor elmúltam 40.
Érdemes kijárni az egész előtt pumpa pályára a mozgást és bringa - bringás szeparációt gyakorolni, felfrissíteni a bunny mozdulatsorát, majd ezt követően lehet elkezdeni gyakorolni ugrálni. Szigorúan asztalos ugrókon, ami akár nagy is lehet, de mivel asztalos ezért nem kell végig ugrani, sőt elöször csak átgurulni rajta, majd kicsit ugrani és idővel és sok száz ugrással később nő a táv, az önbizalom, a gyakorlat majd egyszer csak azt veszed észre végigugrottad.A lényeg, hogy úgy nem szabad se ugrani, se más technikai tudást igénylő akadályra rámenni, ha pontosan nem tudod hogyan, milyen mozdulatsorral lehet azt megcsinálni. Van rengeteg videó youtube-on sokat lehet belőlük tanulni, bár azt a tapasztalatom, hogy az ex versenyzők ugyan jól csinálják, de nem tudnak magyarázni és a kezdő hibákat kijavítani. Ilyen esetekben azt érzed mintha azt csinálnád, amit mond, de még se működik.
Idén jött szembe a pinkbike-on a Ben Cathro féle sorozat, ami jó néhány aha pillanatot okozott, mert végre más szemüveggel magyaráz és nem egy kaptafára akar felhúzni egy egy technikát mint kötelező ökölszabály. -
sebgutkopf
őstag
válasz Tyler Durden #206961 üzenetére
Igazán jó ugrálós helyekért érdemes bevállalni, hogy bringát be az autóba és a helyszínre vinni. Megéri azt a fél óra autókázást. Ami hozzám közel van az a Brohill (ide egészen messziről is járnak autóval), de asztalos ugró sor van a Hermina "bikepark", Nagykovácsiban is van a flow trailtől nem túl messze egy, hozzád talál Kamaraerdő van közel, bár azok nem asztalos ugrók és a dobókat én lusta ugrónak nevezem. Kiserdő a Jánoshegy aljában viszont már nem kezdőknek való. A lényeg vannak lehetőségek, igazán jól megtanulni ugrani ezeken az épített nagy rámpásokon lehet, az egyenes (lusta ugró) eldobósokon tanulók, ha rámennek egy igazi komoly épített íves eldobóra, azok szoktak orra esni.
Igen flat pedált használok. Az ok rendkívül egyszerű, ha esés, mentés van azt flat-el sokkal jobban meg lehet úszi testileg és bringa sérülés tekintetében, még a levegőben le lehet ugrani a gépről, a tudat, hogy bármikor le tudod tenni a lábad. Főleg, amikor olyan helyeken megy az ember, ahol egyáltalán nem biztos, hogy le tud menni, vagy megcsúszik és csak egy gyors támasztás kell. Szerintem nem akkora buli ráesni egy hegyes sziklára, ami egy lábletétellel megelőzhető lenne. A world cup versenyzők technikai tudását meg ne is vegyük alapul, az UFO szint, ők persze, hogy spd-vel mennek.
Amíg XC-vel róttam az erdőket szintén spd-t használtam, ezt a műfajt viszont nem merem spd-vel. Már olyan pedálok és cipők vannak, amik tapadása egészen elképesztő épp csak felfelé nem lehet húzni őket. -
sebgutkopf
őstag
válasz Tyler Durden #206967 üzenetére
A legnagyobb flash viszont egy bikepark. Annyira tömény élmény és annyira a nettó élvezeti időről szól, ott egy nap többet lehet bringázni és tanulni mint itthon egy egész hónap alatt. Kezdőknek wexl trails kötelező darab. Először csak a flow trail, ha meg már van ugrásbeli tudás mehet a jump line, ott aztán lehet nagyokat röpködni.
Eddig a legnagyobb jump line, amin voltam az Leogang-ban a Hot shots. Hát az valami Ott jó néhány akkora ugró van (3m magas eldobó rámpa, 15m hosszú stb...), hogy egyszerűen nem mertem bevállalni azt a tempót, magasságot, amivel végig lehet ugrani a nagyobbakat. Viszont pont a napokban agyaltam rajta, hogy vajon a mai tudásommal és a mostani géppel vajon hogyan muzsikálnék azon a pályán? Vissza kell oda menni valamikor kideríteni -
sebgutkopf
őstag
válasz Ringman #206970 üzenetére
Inkább a két sport eltérő elvárásokat támaszt ergonómia, melegítés stb terén, mint az ütésállóságban lenne a különbség. Egy bringás nem feltétlen vágyik a nagyon meleg fül részre, különben megdöglik a melegben. De ha meleg kell lehet venni egy full dh sisakot, abban nem fázik senki
Aztán lehet, egy olyan sisak síeléshez meg már overkill. -
sebgutkopf
őstag
válasz Tyler Durden #206978 üzenetére
Wexl-re egy évben többször is simán érdemes ellátogatni. Szezonkezdésnek mindenképpen jó felhozó csiszolni a kanyarodási technikát, pumpálásra (kezdőknek nem való a jump line onnan viszik el helikopterrel a kórházba a tudásukat túlértékelő embereket). Meg szezon végére egy igazi chill nyugi érzés, idén is ott zártam a park szezont októberben.
2-3 nap persze szép, de lejtőzés intenzitásban egy park annyival többet ad, ha végig tolod rendesen a napot, hogy már másnap nem biztos, hogy fizikálisan képes leszel újra bringázni, kell 1 nap pihenő. 2 napos menetet úgy lehet megcsinálni, ha az első nap kicsit rövidít az ember, vagy később kezd, vagy hamarabb befejezed. Brutálosan megterheli a 40 fölötti emberek izomzatát, izületeket egy hosszú lejtőzős nap és mi már lassabban pihenjük ki magunkat.
1x voltam 4 napot egyben rideolni. Utolsó nap már a kifogásokat kerestem, hogy minél kevesebb kört menjek, azt se bírtam rendes tempóval ereszteni, mert mindenem szét volt savasodva, pedig edzésben vagyok. Szóval elsőre óvatosan a tervekkel hány napot vállalsz be, nem praktikus a fáradság miatt összetörni.
Ja Wexl-höz kedvcsináló, idén nyárról, ebben a jump line is benne van: [link]
Meg persze a flow részek, ami simán kezdőknek és valójában minden montisnak erősen ajánlott. -
sebgutkopf
őstag
válasz Pepszi #206983 üzenetére
Ez java részt az összes bikepark-ra igaz, hogy utána már annyira nem vonzó itthon feltekerni, tologatni és pár kört menni. Aztán így fogalmazódik meg az az igény, hogy bringázás analóggal bikeparkban, itthon meg ebike-al. Azért vannak itthon már nagyon jó pályák csak teljesen saját erőből feljutni kevés menetre futja. Nekem ezek a pályák már valószínűleg csak ebike-al lesznek meghódítva, addig meg kínomban elleszek a parkokkal szezonban.
Mondjuk egy bikepark abból tényleg verhetetlen, hogy nem ritkán a kabin gyorsabban felvisz a tetejére, mint amennyi idő lejönni. Délután már várnád a felvonót lassítsák és legyen több idő pihenni, mondjuk a szép kilátást nézve is lehet szusszanni
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #206984 üzenetére
Ha már Nagykokó. A pallós ugrók pont a tipikus lusta ugratók, semmi tudást nem igényelnek az egész pályában 1 igazán érdekes ugró van, ami a túlnyomó többség (videókon is) kikerül. Itt a videómban kb 57 másodpercnél van az az egy ugró: [link]
Ez meg egy korábbi videó [link] itt 1:33-tól kezdődnek azok a bevágások, azokról az ugrókról, amik nem a flow trail-en vannak kovácsiban, hanem kb 1km-re a flow trail-től. ezeken is lehet jókat gyakorolni.
Egyébként meg az a flow nyom valóban pont úgy lett megépítve, hogy kimondottan xc-sek számára is élvezetes legyen, lehet tanulni rajta és semmi durva és veszélyes nincsen benne.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Tyler Durden #207007 üzenetére
Ha valamikor jövőre már kinti, vagy idén még akár Brohill, Yoko, télen Kanada trail stb… ilyenekben gondolkozol és igényelsz társaságot hozzá, össze lehet egyeztetni.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #207012 üzenetére
Az a dirt-ösök játéka.
Más bicó, mégjobb ugrási tudás kell hozzá. Kifogással meg tele a padlás -
sebgutkopf
őstag
válasz Tyler Durden #207020 üzenetére
Itthon mindig el lehet férni, arra azért nem érdemes számítani, hogy egyedül leszel (mondjuk munkanapon ez is előfordulhat), de olyan nincs, hogy ne férnél hozzá a pályához.
Kint a szűk keresztmetszet mindig a felvonó, ha sokan vannak ott van sor. Ebből adódik is, hogy magán a pályán (több nyom) a már feljutott létszám nagyon kényelmesen eloszlik, szinte egyedül/társaiddal bringázol és a pihenőpontokon már is megáll. A szezon elején, amikor először igazán kellemes idő van, nincs sár, akkor lehet nagyobb sorbanállásra számítani mindenhol, majd amikor júniusban elkezdenek nyaralni menni a tömegek onnantól egész nyáron eléggé pörög a felvonó, majd ősszel amikor újra iskolaszezon, de még jó az idő és közeledik a szezon vége, akkor még lehetnek többen. Ettől még a kibírható kör mennyiséget le fogod tudni nyomni a különbség az, hogy ami amúgy is pihennél azt nem a hegy tetején a kilátást csodálva teszed, hanem lent a sorban. Ez egyébként nem feltétlen osztrák specialitás, ez a trend Szlovéniában és Szlovákiában is.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Pepszi #207019 üzenetére
Jó dilemma.
Nekem személyesen az tűnt fel, hogy az ebike-ok az utóbbi 1-2 évben nagyon sokat fejlődtek és ez az erősebb evolúciós folyamat még nem zárult le. Ebből adódik részben az is, hogy használtan kevés, vagy nem nagyon van igazán jó gép. A régiek a mostaniakhoz képest nagyon más kávéház, az újabbakból viszont nincs nagyon eladó (használják őket), nem mindenki adja el évente mint Runner.
Analógból könnyebb a helyzet mert mostanra már szinte minden gyártónak van kimondottan jó enduro gépe, szinte csak a jó és mégjobb gépek között lehet válogatni ízlés szerint, egyszerűen nagyobb a választék.A döntést én nagyon egyszerűen két faktor köré fűzném fel: 1 vagy 2 bringában (lehet mindkettő) gondolkozol, illetve hol szeretnéd használni: itthon (ebike) vagy külfödön (analóg)?
Jó agyalást rajta! Édes teher. -
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #207037 üzenetére
A bikelift ameddig ki van építve (nekem gyanús, hogy lehetne folytatás) az 220m szint (innen kezdődnek az új pályák - jump és dh), innen a teljes régi pálya még +180m ha ezt feltekered (nem csak ebike-osok csinálják). Alternatíva, a buszos felszállítás, ami felvisz a flow és single trail tetejére ahogy régen, viszont erre már nincs napi jegy csak alkalmas.
Ebike-al meg persze a legjobb poén egyszer felmenni a teljes csúcsra a Wu trail tetejére és azon lejönni az egy szép hosszú kör. Mivel a Wu teteje eléggé fent van ebike-al is érdemes kihasználni, hogy legalább az első 300m-t felvitetni a busszal, mert onnan még van hátra úgy 6-700m felfelé.Vasárnap te mikor mész ki Nagykokóba?
(gondolkozom, hogy össze tudom-e addigra szedni magam fizikálisan) -
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Parfüm topik
- Házimozi belépő szinten
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Stellar Blade
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest