-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz cettlee #162971 üzenetére
Ez úgy szól mintha hozzáérne a tárcsa valami fémhez,vagy meg lenne repedve valahol. Ugyanakkor azt mondod új,így a repedés kizárva,és a betétek nélkül is így szól...én megnézném a féktestet,hogy ahhoz sem ér-e hozzá biztosan sehol a megfricskázott tárcsa,utána a küllőket,vagyis nem-e laza valamelyik,a kereket,nem-e kotyog.Azt mondod,hogy oldott gyors-zárakkal nem cincog? Ez is érdekes!Próbálj lefogni ezt-azt,mint egyes küllők,agy,támvillák,gyors-zár,féktest,hátha kiderül mit rezegtet be.Utána állíts a gyors-zár szorításán,erősebbre,gyengébbre,hátha elhallgat,végül húzz,vagy éppen lazíts kicsit a rögzítő csavarokon egyenként miközben pöcögteted,természetesen az ésszerű határokon belül,hátha megváltozik a rezgés.
(#162973) metrion...valószínűleg igen,noha van néhány márka ahol akár jó is lehet.Virtuális felső csőhosszhoz igazítsd méretválasztásodat.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz cettlee #162969 üzenetére
Én a küllőkre gyanakszom, ennek lazán zörgős hangja van, nem sima csilingelés. Ha a tárcsa csavarjai meg vannak húzva, akkor nem tud így zörögni magában, szerintem.
Nemrég hasolóan jártam, csak azt hittem sokáig, hogy a tárcsaféket nem sikerült jól beállítanom, és folyton beleér minden fordulatnál, majd az ezredik újrapozíciopnálás és pofaállítás után (bowdenes) gyanús lett, hogy felemelve a kereket nem csinálja. nálam 1 laza küllő adott olyan hangot, mint mikor a kést fenikBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz cettlee #165810 üzenetére
Nem lehet a rögzítésnél szigszalagozni.
6030D...lesérült valaki és nem tud menni?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
xy.zsolt
őstag
válasz cettlee #166711 üzenetére
Valószínű, akkor ezért nem előzött még soha senki engem ebike-al a Fertő körön (110Km) .....pedig ha valahol sok van belőlük akkor az itt van....olyan mintha 40éves kor felett az osztrákoknak kötelezővé tették volna
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
-
sebgutkopf
őstag
válasz cettlee #185026 üzenetére
Itt se vagy rossz helyen, befogad ez a topic minden bringást.
A bringa kapcsán: boltban 150mm-es fox 34 nem létezik (max 140mm), az ilyen verziókat csak a bringa gyártóknak szállítják budget megoldásnak. A mostani felállás szerint a fox 36 létezik 150 és 160mm rugóúttal (gyártók bugdetben szintén kapnak 170-est, de külön ilyet már nem árulnak a 170 már a fox 38 terepe).
A súlyodat figyelembe véve egy túlnyújtott villa nem egy ideális megoldás, hajlonghat alattad. A te súlyod az, akiknek igazából kitalálták a fox38 és rs zeb modelleket.
A fox 34-től erősebb és neked ajánlottabb a fox36 vagy a másik oldalon akár az RS lyrik.A dpx2 már rendelkezik piggyback-el. Mivel a csillapító rendszer a mozgási energiát hővé alakítja, ezért a plusz tartály ezen hő elvezetésében segít, nem vagy később melegszik túl a csillapítás rendszer. Nagyobb súly esetén erősebb csillapítás kell és persze nagyobb hőterhelést kell tudni kezelni. Ha túlmelegszik a hátsó tag, akkor az felkeményedik és nem mogzog rendesen, amíg vissza nem hűl, ami azt is okozhatja, hogy adott terepen a viselkedése nem konzisztens, néha kellően aktív, néha beáll, újra puhul, újra keményedik.
Ezekre a hűtésrekre akkor van szükség, ha nem vízszintes terepen közlekedsz, hanem érdemi nem 1 perces lejtőkön és nem erdészeti sima utakon mész le, hanem van dolga a felfüggesztésnek. Tehát nincs mindenkinek szüksége erre.Nálad a saját súlyod és persze az e-bike eleve nagyobb súlya is a komolyabb felfüggesztés mellett szól (elől hátul)
A végső konklúziót meg majd neked kell az alapján levonnod, hogy valójában hol és mire akarod hasznáni a bringát.
-
INTELligent
senior tag
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Runner_fxr
Ármester
válasz cettlee #190860 üzenetére
Jobb fék más kábelt is jelent, a Te féked könnyen bontható a karnál és a nyeregnél is, de a komolyabb Shimano fékek banjo csatlakozósak a nyeregnél, ott nem bontható, legalábbis nem ajánlott. Be kéne húzni az új vezetéket. Nem olyan vészes, egy ilyet vegyél: [link]
Ezzel össze tudod kapcsolni a régi és az új fékvezetéket. Az új féket megbontod a fékkarnál, a bent lévőt a nyeregnél, majd összekapcsolod a két fékvezetéket és behúzod a régivel az újat, utána mehet fel a fékkar, légtelenítés és kész. Új 4 dugattyús SLX és XT nagyon jó, ezekre érdemes cserélni. -
andrisbandi
őstag
válasz cettlee #191852 üzenetére
Az én 2x11-en úgy volt, h mielött a lockringet ráhúztam, a másik oldalon lehetett szorítani egy kónusz szerűségen (a sorral ellentartva).
Azt passzolom mennyire kell meghúzni.
Utána pont ment szervízbe, nem foglalkoztam vele, úgyis szétkapták karbantartani. Azóta nem szedtem szét.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz cettlee #191852 üzenetére
A mostani 12-es sorom előtt mindegyik kotyogott egy hangyányit, az nem a sor mozgása a kazettán, hanem maga a kazetta pici játéka. Annak (legalábbis a Shiminél) gyári hézagolása van szivarpapír vékonyságú alátéttel beállítva, így még állítani sem tudsz rajta. Ha menetes akkor szintén a racsni kotyog6, ott a menet az biztos atomszoros hisz hajtásirányba szorul.
Hullamerevséég...linkelj valamit lássuk.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
cettlee
őstag
válasz cettlee #191855 üzenetére
nah közben rákerestem a "problémára" és teljesen normális, freehub play.
köszi hasaggymeg
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz cettlee #191990 üzenetére
Van egy hegyes része (kúpozott) azzal kell előre betolni a bevágásig, majd letörni egy kombinált fogóval a kint maradt részt. Ami letörik az csak a betoló, ami bent marad az síkba kell legyen a lánc lapjával és annak a láncszemnek is könnyen kell mozogni. Ha még sosem csináltad légy óvatos, lassan told befele a láncbontóval a szemet amíg érzed majd, hogy helyére került, vagyis csökken az ellenállása. Nem szabad sem túltolni, sem kint hagyni. Ha picit últoltad még az sem katasztrófa, vissza kell óvatosan tolni.
Más...és erre szerintetek van szükség, volt már valaki, hogy használta is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Alg
veterán
válasz cettlee #192004 üzenetére
Hátsó váltónál nézd meg hogy jó helyen megy-e a lánc, a két kis feszítő fogaskerék között szokott lenni egy fém ami alatt kell elvezetni, ezt könnyű elnézni és felette elhozni.
+ nem tudom milyen lánc, de van amelyiket nem mindegy milyen irányba teszed fel.
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
FerNandor
őstag
válasz cettlee #192004 üzenetére
A görgőknél jól van elvezetve a lánc? Én az első cserémnél elnéztem az egyik fület és, ha nem is ennyire drasztikus, de hasonló hangja volt.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
Alg
veterán
-
parkr
őstag
válasz cettlee #192017 üzenetére
ismerős az a hang, de lövésem nincs hogy mi lehet.
tekerésnél nem látszik hogy hogy ugrana valahol a lánc, vagy hozzáérne valami?
ehhez hasonló fotót csinálhatnál, meg hátulról is a váltóról hátha látnivalamit. -
arcitec
addikt
válasz cettlee #192027 üzenetére
A nézetem szerint(hangra), ott vagy feszül valami, esetleg nincs síkban, vagy az nem lehet, hogy esetleg rövid a lánc? A lánc mérete olyan ami "oda való" ? Én visszaraknám a régi láncot megnézvén azzal. Ha azzal jó, akkor tuti nem rávaló a lánc. Persze ez csak az én okoskodásom. Vannak itt profik is, talán olvassák.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz cettlee #192127 üzenetére
Ez valami narrow wide (rosszul feltett lánccal)? ...csak keresztben váltva csinálja?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
arcitec
addikt
válasz cettlee #192127 üzenetére
Számomra egyre erősebb a gyanú, hogy nem jó oda az a lánc. A régit visszaraktak próbaképp? Vagy nincs jól felrakva ...
Ja és az is le volt írva ugyan olyan hosszú láncot kell felrakni. Linkelve is lett : [link]
Az ha nem megfelelő a hossz csinálhat ilyet is akár .. nem tudom mert nálam ilyen nincs..[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz cettlee #197415 üzenetére
Én is, picit megdöntöm a spiccemet lefelé és máris húzni is tudok, csak éppen...jusson eszembe.🤭
#197417INTELligent...nem tudom, lehet a váz tervezése ilyen azzal a rövid nyeregcsővázzal ahol a támvilla majdnem folytatása a felső csőnek ...XS-nél hogyan csinálják a középcsapágyba megy egyenesen a nyeregcső?
#197419jjeahh...mondtam már, hogy nagy ritkán melléreteszel, ami nem is annyira ugrásban érződik (hisz 10°-os reteszelésű), hanem hangban...újabban meg kattog időnként, és csak a reteszelés lehet, mert ha hagyom egy pillanatot szabadonfutni máris más lesz a hangja. Csak fejben össze tudnám állítani mi kattoghat ha a csapágy rendben, a kilincsek mind reteszelnek, és sor rendben... Mikor fog (reteszel) és hajtom, terhelem akkor meghatározott csapásszámonként (mondjuk minden 5,6 és 7.ik csapásszámnál) a hajtással együtt kattan. Ha jobban terhelem, vagy gyengébben elhallgat, ahogy ha hagyom szabadon futni egy kicsit akkor is. Nem túl hangos, nem érzem csak hallom, de zavar...és nem találtam semmi hibát, sőt ki tudom hallgatni a 3 kalapács reteszelését is, minden műxik.
Ami tiédet illeti azt is percek alatt le lehet húzni, tisztítani, újrakenni, én megtenném. Nem tudom milyen a Sram vaj, én vastagabb zsírt tettem bele, de már beszerelés előtt rájöttem, hogy le-letapadnak tőle a kilincsek, így teflonos olajjal kissé rá higítottam a kalapácsok fészkeire, így jó lett.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz cettlee #198061 üzenetére
Fújd fel kompresszorral a maximumra...vagy jó műhely pumpával, én is jártam is, remélhetően nálad is csak ez a gond.
csurgoi...a végén válaszoltál kérdésedre, ha csak gumóid fájnak akkor rendben van, szokni kell.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Mozilla Firefox
- Milyen légkondit a lakásba?
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- iPhone topik
- Villanyszerelés
- Politika
- További aktív témák...
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, koffer
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, 2 táv, koffer
- POLICE EPIC férfi analóg karóra!
- Fender Squier Stratocaster + Marshal MG15 40W erösitö eladó
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás