Új hozzászólás Aktív témák

  • Sihto_

    tag

    válasz Pufokaboka #4 üzenetére

    Pesten is van Minolta szerviz, és ők szerintem jobban müködnek, mint a Bécsi. Kérdezd meg, hogy nem lehet-e odavinni (hivatalos szerviz) sajna nem tudom a cimüket, de nekem az Amerikában nem megcsinálható Minolta gépemet ők csinálták meg.

  • Azazello-

    senior tag

    válasz Pufokaboka #4 üzenetére

    szvsz ha a kisker elismerte a hibat, akkor addig nem is vagy koteles atvenni a gepet. es ha a garancia lejarta elott adtad be a gepet akkor meg kell javittatniuk!
    nem kotelezhetnek ra, hogy atvedd a gepet ha ismet hibas. ott bent a boltban szorakozz vele, ameddig nem produkalja megint az eladok elott.. es odanyomod az orruk ala: hoho nem kell, hibas...

    remelem erteles szoveg kerekedik ki belole :U

  • luciferc

    őstag

    válasz Pufokaboka #4 üzenetére

    te a kiskerrel állsz jogviszonyban, így ő az, aki felel a jótállás teljesítéséért.

    151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet

    1. § (1) A Magyar Köztársaság területén fogyasztói szerződés [Ptk. 685. § e) pontja] keretében értékesített, a rendelet mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre (a továbbiakban: fogyasztási cikk) e rendelet szabályai szerint jótállási kötelezettség terjed ki.

    (2) Semmis az a megállapodás, amely az e rendeletben foglaltaktól a fogyasztó hátrányára tér el. Az érvénytelen megállapodás helyébe e rendelet rendelkezései lépnek.

    (3) A jótállási kötelezettség teljesítése azt terheli, akit a fogyasztói szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez (a továbbiakban: forgalmazó). A jótállási jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül (a továbbiakban: fogyasztó).

    (...)

    Mivel pedig fogyasztói szerződést te a kiskerrel kötöttél, és abban gondolom nem kötötték ki, hogy mást terhel a jótállási kötelezettség, így téged nem kell, hogy érdekeljen, mit mond a bécsi szervíz. ezt meccseljék le ők egymás között.

  • Pufokaboka

    tag

    válasz luciferc #2 üzenetére

    Itt nem az a baj, hogy a kisker nem ismeri el a hibát, a Minolta szervíz küldi vissza Bécsből ezzel a szöveggel.
    A kisker elismerte a hibát, csak nem tudom, hogy ez számít-e, ha a ''szervízük'' meg közli, hogy nincs hiba.
    Olvasgattam a rendeleteket, de ilyen esetről még csak említés sincs bennük.
    Az sem tiszta, hogy ki köteles jótállást vállalni, a kisker, aki a számlát adta? Ez esetben elég-e, ha ők elismerik a hibát? Noh, ezek érdekelnének engem, és sajnos az idő is nagyon szorít, mert holnap (vagy utána, attól függ az egy év mennyi is valójában) lejár a garancia :(.

  • luciferc

    őstag

    válasz luciferc #2 üzenetére

    ja, a 2-es pontban nem kell, hogy azt írják a jegyzőkönyvbe, hogy a hibásan működik, ezt ne is akard elérni. elég az is, ha aláírják, hogy látták a jelenséget. akkor már nem lehet letagadni, max azt mndhatja a szervíz, hogy ez normális. Ezt viszont nem fogja monani. szvsz-

  • luciferc

    őstag

    válasz Pufokaboka #1 üzenetére

    1. ameddig nem tudtad használni, mert szervízben volt, azzal az idővel mindenképp meghosszabodik tudomásom szerint a gar idő.

    2. használd kb fél óráig intenzíven a kisker környékén, majd amikor mutatja a hibát, akkor menj be vele, mutasd meg, vetess fel jegyzőkönyvet, hogy igenis látták a hibát. ha erre nem hajlandóak, vagy letagadják, hogy valamit is látnak, akkor még mindig van lehetőséged közjegyző előtt produkálni a hibát. az minden bíróság előtt igazolja a dolgot (persze ez pénz, de be lehet hajtani a kiskeren). Majd így felvértezve vissza a kiskerhez (ha szivóztak a hiba láttán is). Ezután nem nagyon tudnak trükközni.

    szvsz

  • Pufokaboka

    tag

    Sziasztok!

    Bocs az új topic-ért, de ilyen jellegű problémával még sehol nem találkoztam. A következő a szitu: Tavaly ilyenkor vettem egy Minolta Z2 digit. fényképezőt. Ez a következő hibajelnséget produkálja, kb fél óra használat (fényképezés, videó felvétel) után felmelegszik és ekkor a képeken függőleges szaggatott csíkok jelennek meg, illetve fekete pontok (mindig máshol, tehát valószínűleg nem a CCD a hibás, hanem a memória, vagy a proci). Kb 3 hónappal ezelőtt, amikor sikerült rájönnöm, hogy a hiba akkor keletkezik, amikor a gép egy kicsit felmelegszik, visszavittem oda, ahol vettem (kisker). (.. nemtom a nevét elmodhatom-e, szeretném, ha Ti már nem vásárolnátok ott) Mondanom sem kell, hogy a szokásos flegmaság övezte az ügyintézést. Kiderült, hogy nem itthon, hanem Bécsben fogják szervizelni. Egy hónap múlva jött vissza a gép, nem csináltak vele semmit, azt írták, hogy nem észlelték a hibát. Akkor megint visszaküldettem Bécsbe, onnan ismét egy hónappal később hasonló papírokkal visszajött. Most az van, hogy nem ismerték el a hibát és ezért a garancia ideje nem hosszabbodik, így már csak 1-2 nap gari van rá. És ezt tényleg meg lehet csinálni???? De most komolyan, olyan terméket adnak el, ami nem működik, majd sorozatosan letagadják a hiba létezését, amíg le nem jár a gari és utána mondanak egy bocseszt.
    Kérdésem az volna, hogy mit tudtok arról, ilyen esetben pontosan ki tartozik nekem garanciával, a kisker kötelezhető-e bármire? Milyen szervhez érdemes fordulni, lehet-e egyáltalán panasszal élni (jah, extra jó, hogy a gép céges számlán van) valahol? Aki tud valamit, kérem segítsen!

Új hozzászólás Aktív témák