Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz hakos1987 #21384 üzenetére

    Az a helyzet, hogy a motorban nincs semmi okosság. Egy hosszú rézvezeték
    van feltekercselve az állórészre, és körben pörögnek a mágnesek...:))

    Magyarán, ha a vezérlő rákötné az akkut (direktben) a zárlati áram az egész
    rendszer össz. ellenállásán állna vagy bukna: amúgy lényegében ráköti, csak
    persze rövid ideig. Ezzel korlátozva a maximális fázisáramot. Szóval a motor,
    hiába van 350W ráírva, nem korlátoz 36V akku mellett 10A-nél. Ha nagyobb
    vezérlőt raksz rá, ami enged 30A-t, akkor 3x akkora nyomatékot fog leadni...

    Ez amúgy tök jó, ettől lesz gumifüstölős az indulás, de idővel leéghet a motor.
    A linken lévő motor amúgy megúszta. A mai napig működik(ne), még csak át
    sem kellett tekercselni, de olvadtak a dolgok (csak kicsin múlott). A névleges
    teljesítmény rövid ideig túlléphető, a nagy gyártók is kétszeres szorzót simán
    megengednek (lásd 450W motor és 900W csúcs), de 3x-os teljesítményt azt
    hűteni is tudni kell, és ez a legfőbb gond. A hűtés. A névleges teljesítmény az
    a teljesítmény, amit a motor a végtelenségig elvisel túlmelegedés nélkül.:R
    Kicsit többet elvisel időkorláttal, pl. egy rövidebb emelkedőn nincs vele bajod.
    De ha nagyon meghúzod, és hosszan mászol hegyet abból végül leégés lesz.
    (Hacsak nem méri a hőmérsékletét, és szabályoz vissza a vezérlő időben.:K)

    Annyit kell viszont tudni, hogy a motornak van egy másik tulajdonsága is, azaz
    ahogy forog feszültséget gerjeszt... Ezt hívják BEMF-nek, kb. visszaható fesz,
    mert a forgás ellen dolgozik: ennyivel kevesebb feszültség áll rendelkezésre a
    hajtáshoz, és emiatt van egy természetes végsebessége adott akkufesznél.:)

    A G2 Pro hivatalosan 800W, vagy 1000W verzióban létezett, szóval annak a
    motorja elvileg elbír 16-20A körüli vezérlővel: elképzelhető, hogy jó neki a 30
    csúcsban. Aminek viszont nem jó, az az akku, hiszen 2x30A, az már 60A, és
    nem biztos, hogy szeretné. Én valami kisebb vezérlőre lőnék, főleg úgy hogy
    azt írod, hogy túl erős a ketyere, és inkább leszabályozni szeretnéd.:))
    (Ha 36V a motor felirata, akkor nem G2 Pro, mert az egy 48V-os rendszer.)

    Amúgy a motort rohadtul nem érdekli a max. feszültség, csak a vezérlő bírja.
    (Annyi a különbség, hogy kisebb/nagyobb feszültségű akku mellett, a BEMF
    miatt pont annyival lesz kisebb/nagyobb a roller végsebessége: 36V-os roller
    kézenfekvő tuningja, hogy 48V akkut raksz rá...:K +30% végsebesség, meg
    némi nyomaték többlet a nyereség. Feltéve, hogy a vezérlő, kijelző bírja. Ha
    meg eleve 48V a rendszer, akkor lehet kacsintgatni 60V felé, vagy ha túl sok,
    akár vissza is lehet butítani 36V-ra, de ehhez megint olyan vezérlő kell.:R)

    Annyiban számíthat mégis a feszültség a motornak, hogy nagyobb tempónál
    nagyobb a légellenállás, ergo nagyobb lesz az egyensúlyi áram is. Tehát így
    esetleg el lehet jutni oda, hogy síkon haladva is nagyobb teljesítményt ad le,
    mint a névleges, ezáltal idővel túlmelegedhet, emelkedő, gyorsulgatás nélkül.
    Ki kell mérni, az a biztos. Nekem pl. 45 km/h-nál kb. 1200W kellett (pilótától
    erősen függ, mekkora a légellenállás: valaki kisebb valaki nagyobb), ez csak
    600W motoronként, ami egy 1200W-os motornak nem probléma, szóval 48V
    rendszerrel nem lehetett kinyírni síkon gurulással. Gyorsulás, emelkedő más.
    Nemsokára (ha kész lesz) 60V hajtás lesz, ott nagyobb lesz a végsebesség,
    viszont remélem, hogy még mindig 2400W alatt marad az össz fogyasztásuk.

    Szerk: amúgy nem mondasz hülyeséget, mert a kisebb pálcikák valóban 10A
    körüli korláttal mennek, és bár lassúak, de élhetőek. Ugyanez két motorral is
    kb. ugyanolyan lassú marad végsebességre, viszont sokkal jobban indul meg.
    Ha nem lehet programozni a vezérlőt, akkor nem érdemes szerintem túl nagy
    áramút választani, mert túl "agresszív" lesz a roller.:D (És lemerül az akku...)
    Kolléga most küldött linket, hogy kinézte ezt. Mondom ember. 50A per motor.
    (Oké, hogy a 21700-as akku bírja, de mekkora gumifüstölő vadállat lesz az?)
    48V akkuja van most, az barátok közt is 2400W csúcsban motoronként.:R
    És ha menne 60V-ra, az már 3000W. Mindezt 500W-os motorokra, hehehe...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák