Új hozzászólás Aktív témák

  • alphamooncam

    őstag

    OK Srácok !

    Ülés- nem ülés KRESZ szerint egyértelműen az elektromos roller minimum SMKP.

    Az összes!

    1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól (KRESZ)

    II. A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak:

    r) * Segédmotoros kerékpár: a külön jogszabályban L1e járműkategóriába sorolt kétkerekű, L2e járműkategóriába sorolt háromkerekű jármű, továbbá az L6e járműkategóriába sorolt quad és mopedautó. [link]

    erre hivatkozik*:

    5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról

    (13) * A két-, három- és négykerekű segédmotoros kerékpár (L1e, L2e és L6e járműkategória), a kétkerekű motorkerékpár (L3e járműkategória), az oldalkocsis motorkerékpár (L4e járműkategória), valamint a három- és négykerekű motoros tricikli (L5e és L7e járműkategória) járműkategóriába sorolásának műszaki feltételeit a B. függelék 1. cikk (2) és (3) bekezdése határozza meg...

    erre hivatkozik*:

    ... B. Függelék az 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelethez *
    A két- és háromkerekű gépjárművek típus-jóváhagyási eljárása
    I. RÉSZ Alapvető rendelkezések
    1. Cikk Alkalmazási kör és meghatározások

    (1) Ez a Függelék az összes két- vagy háromkerekű, iker, vagy bármilyen más kerékelrendezésű gépjármű típusjóváhagyására vonatkozik, amely közúti közlekedésre készült, valamint az ilyen járművek alkatrészeire és önálló műszaki egységeire

    Ez a Függelék nem vonatkozik az alábbi járművekre:
    a) olyan járművekre, amelyeknél a legnagyobb tervezési sebesség kisebb, mint 6 km/ó,
    b) gyalogos vezetésű járművekre,
    c) mozgáskorlátozottak által használt járművekre,
    d) közúti- vagy terepversenyen használt járművekre,
    e) a 2000. július 1. [a 11/2000 (V. 24.) KHVM rendelettel módosított 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet B. Függelékének alkalmazási dátuma] előtt már használatban álló járművekre,
    f) mezőgazdasági és hasonló célokra használt traktorokra és gépekre,
    g) elsődlegesen szabadidős terep-tevékenységre kialakított járművekre, amelyek szimmetrikusan elrendezett kerekekkel rendelkeznek, egy kerék elöl és két kerék hátul kialakítással,
    h) pedálos rásegítéssel rendelkező kerékpárra, amely külső, folyamatos 0,25 kW névleges teljesítményű elektromos motorral rendelkezik, amelynek teljesítmény-leadása fokozatosan csökken és megszűnik, amint a jármű eléri a 25 km/ó sebességet, vagy előbb, ha a kerékpáros abbahagyja a pedál hajtását;
    nem vonatkozik alkatrészekre, vagy műszaki egységekre kivéve, ha azokat a Függelék alkalmazási körébe tartozó járművekbe való beszerelésre tervezték;
    nem vonatkozik a járművek egyedi forgalomba helyezésének engedélyezési eljárására.
    (2) Az (1) bekezdésben hivatkozott járműveket a további alcsoportokra kell osztani:
    2a) segédmotoros kerékpárokra, azaz kétkerekű járművekre (L1e kategória), vagy háromkerekű járművekre (L2e kategória), legfeljebb 45 km/ó tervezési sebességgel és az alábbi jellemzőkkel:
    2a1) kétkerekű típus esetében, amelynél a motor:
    – hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm3 belső égésű motor esetében, vagy
    – legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW, elektromos motor esetében,
    2a2) háromkerekű típus esetében, amelynél a motor:
    – hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm3, ha szikragyújtású, vagy
    – legnagyobb hasznos teljesítménye legfeljebb 4 kW egyéb belső égésű motor esetében, vagy
    – legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW, elektromos motor esetében,
    2b) motorkerékpárokra, azaz kétkerekű oldalkocsi nélküli (L3e kategória), vagy oldalkocsis (L4e kategória) járművekre, amennyiben 50 cm3-nél nagyobb hengerűrtartalmú belső égésű motorral vannak ellátva és/vagy a tervezési sebességük nagyobb, mint 45 km/ó,
    2c) háromkerekű triciklikre, azaz három szimmetrikus elrendezésű kerékkel rendelkező járművekre (L5e kategória), amennyiben 50 cm3-nél nagyobb hengerűrtartalmú belső égésű motorral vannak ellátva és/vagy a tervezési sebességük nagyobb, mint 45 km/ó,
    (3) Ezt a Függeléket négykerekű triciklikre is alkalmazni kell, azaz négykerekű, alábbi jellemzőkkel rendelkező gépjárművekre:
    3a) könnyű négykerekű triciklikre, amelyek terheletlen tömege legfeljebb 350 kg (L6e kategória) – elektromos járművek esetében nem számítva az akkumulátorok tömegét –, amelyek legnagyobb tervezési sebessége legfeljebb 45 km/ó, és
    3a1) amelyek motorjának hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm3 szikragyújtású motoroknál, vagy
    3a2) legnagyobb hasznos teljesítménye legfeljebb 4 kW egyéb belső égésű motor esetében, vagy
    3a3) amelyek legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW, elektromos motor esetében.
    Ezeknek a járműveknek teljesíteniük kell az L2e kategóriájú háromkerekű segédmotoros kerékpárokra alkalmazandó műszaki követelményeket kivéve, ha az MR. B. Függelék vonatkozó mellékletei bármelyikében eltérően van meghatározva,
    3b) egyéb, a 3a) bekezdésben felsoroltakon kívüli négykerekű triciklikre, amelyek terheletlen tömege legfeljebb 400 kg (L7e kategória) (550 kg teherszállításra kialakított járműveknél) – elektromos járművek esetében nem számítva az akkumulátorok tömegét – és amelyek legnagyobb hasznos motorteljesítménye legfeljebb 15 kW. Ezeket a járműveket háromkerekű tricikliknek kell tekinteni, és teljesíteniük kell az L5e kategóriájú háromkerekű triciklikre alkalmazandó műszaki követelményeket kivéve, ha ez az MR. B. Függelék vonatkozó mellékletei bármelyikében eltérően van meghatározva.

    [link]

    Amit aláhúztam a tételes felsorolásban az a kivétel. --> Elektromos roller nincs felsorolva a kivételek között, ezért SMKP.

    Az hogy nem büntetnek érte, nem hiszem hogy igaz, szerintem csak arról van szó, hogy a száma nem éri el az érzékelési szintet.

    Tömeges szabálysértés megfeleltethető egy túlterheléses támadásnak, amire viszont a rendőrség egyszerűen nincs felkészülve. ( Jobb dolguk is van hogy taknyosok, és részeg külföldi turisták után szaladgáljanak bokorról-bokorra. )

    Másrészt a jogi eljáráshoz túl kéne élni a baleset, hogy legyen kit felelősségre vonni.

    Amikor viszont arra kerül a sor, hogy márpedig meg kéne állapítani a felelősséget, akkor bízhatsz benne hogy lesz rá hivatkozás.

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

Új hozzászólás Aktív témák