Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
PociAti #26537 üzenetére
Nem tudom mi alapján írod le ennyire a KuKirin G2MAX.ot, 3hónapja használom már közel 600km van benne)nincs vele semmi gond(a gyenge mechanikus féket leszámítva, de ez igaz az ÖSSZES TÖBBI MÁRKÁS rollerra is a 2-3-4x ennyibe kerülőkre is amiken mechanikus tárcsafék van) Mentem vele 50.felett és nem éreztem instabilnak!
Van ismerősömnek Mantis 10 dual, 3x ennyibe kerül és 200km után szétesett a hátsó felfüggesztése a rugónak a tőcsavarnál menet közben, szóval ennyit az agyon hájpont MANTIS.ról!Mindegyik gyártónak lehetnek hibái, ha 1,5 milláért veszel ott is előfordulhat bármi!
A fék cserét pedig 35.ből megoldottam 4 dugattyús hidraulikus NUTT Y5re(ilyen van a 1,5-2 millás rollereken is gyárilag)
-
Ciccuka
veterán
Több ember példája is azt mutatja, érdemes vigyázni ezekkel a másodkategóriás kínai jellegű rollerekkel és társaikkal. Több gyenge pontjuk van biztonság terén. Vannak olyan példányok, amelyek gyárilag is balesetveszélyesek.
Rossz minőségű anyagok, elégtelen felületes hegesztés, pontatlan kidolgozás, stb.
Többnek még a váza se teljesen szimmetrikus, alkatrészeket felejtenek ki, vagy rosszul rakják össze. Kilazuló, kotyogó alkatrészek, amik idővel könnyen eltörnek az erőhatásoktól. Minőségkontroll, szabványok betartásának hiánya könnyen előidézhet balesetveszélyes helyzetet.Gyakran még a neves gyártók termékeiben is vannak (tervezési, kivitelezési) hibák, gyenge pontok. A dizájn, kényelem és a marketing oltárán képesek feláldozni a biztonságot.
-
PociAti
őstag
válasz
ridiculous #26541 üzenetére
"Azért amiért Kugooval szenvedett halálos balesetet a roller a hibás?!"
A többiek elég korrekten (és kulturáltan) leírták már előttem a lényeget.Én még csak nem is arra gondoltam, hogy a roller a végsebessége környékén akár be is szitálhat. Egyik autós újságíró emlegeti állandóan a BMW-k kapcsán, kihozza belőle az állatot, és annak volánja mellett ülve folyamatosan megszegi a közlekedési szabályokat. Szerinte nyomulásra vannak hangolva azok a járművek.
Rollerek esetében is vannak ilyen gépek, melyek agresszívebb vezetési stílusra, nagyobb sebességre lettek megálmodva. A technikai tartalom viszont nem mindenben követi le ezt az igényt. Nem éri meg eszetlenül húzni neki a gázt. Önfegyelem kell hozzá. Lényegesen több, mint egy olyan rollernél, ahol 25 km/h a plafon.
És ezt nagyon sokan nem akarják megérteni, de nem csak az eséstől kell tartani, az ellen kell beöltözni. A közlekedési járművek közül a roller a legkevésbé toleráns a hirtelen kormánymozdulatokra. És közben ennél járműnél a legszűkebb a látótér, mert nem lehet annyira szabadon forgolódni rajta, mint egy kerékpáron. Ezért hiába képes egy roller 40 km/h sebességgel menni, tudni kell ellenállni a kísértésnek. Igazából erre vonatkozott a csak óvatosan kijelentésem.
-
Peaceliker
addikt
válasz
ridiculous #26545 üzenetére
Azt azért ne validáljuk már, hogy egyes gépek futóműgeometriája hibás, rossz tervezés. Illetve c futómű majdnem hogy nem is tud más lenni, mert ki-be rugózásnál ahogy változik az utánfutás máshogy reagál a kormány, ebből tud ez adódni. De attól, hogy az egész konstrukció gáz (de olcsó és bármelyik gyártó képes összerakni) mégis van olyan roller, ami stabil és nem hajlamos szitálásra (pl mantis) és van pár ami mocskosul hajlamos (dualtron city, kugoo gbooster és g2 pro (ez a narancs, kukirin verzió amit próbáltam, a balesetben a régi g2 pro volt)). Zero 10x sem a legacélosabb ebben, de mégis sokkal jobb mint némelyik más.
És igen, ahogy DigitXT is írja, ha egyszerűen nem alkalmas x sebességnél nagyobbra, mert el lett baszva, akkor ne tudjon gyorsabban menni... Szerintem -
DigitXT
félisten
válasz
ridiculous #26545 üzenetére
Igazad van, meg nem is: én is arra tippelek, hogy elkottázta, túlvállalta magát,
de ha beszitált és azért esett, akkor az a roller hibája is. Ha adott konstrukció
nem képes 45 km/h-val biztonságosan haladni (egyenesről beszélünk), akkor
le kell korlátozni a végsebességét arra a tartományra, amiben képes. Ha csak
30 km/h, akkor annyi. Igaz, akkor gyengébb lenne a marketingje a típusnak."Az a baj itt mindenki a saját rollerét ajánlja/isteníti"
Szerintem most, hogy átmegyünk áldozathibáztatásba, ez rád illik leginkább:
van egy adott futómű geometria, ami hajlamos sz.rul viselkedni. Nem tudjuk,
hogy ez szerepet játszott-e a balesetben, de ha igen, úgy jogos az ellenérzés.Az, hogy neked nem jön elő vele gond, mert azt mondod, hogy életveszélyes,
45 km/h, ezért soha nem próbáltad, valójában csak megerősíti ezt az érzést!
Egynormális, elég stabil rolleren az ég világon semmi bajod nem lesz 45-nél,
amíg nem fogsz egy kátyút, vagy törik szétmagától, esetleg ugrik eléd vki.Ui: mondom ezt úgy, hogy teljesen egyetértek veled, hogy életveszélyes, úgy
általában a dolog, mert nagyon könnyű nagyon nagyot esni, nagyobbat mint
egy motorkerékpáron, szóval abszolút indokolt a motoros védőfelszerelés...
(25 km/h-nál nem feltétlen, de sisak nélkül az aszfalt-fejes végzetes lehet...)Viszont, ha egy tökegyenes úton kátyú nélkül, és műszaki hiba nélkül sikerül
elvágódni (mégegyszer mondom, a rolleren nem látszik sérülés), az gyanús!
Lehet persze, hogy elengedte a kormányt fél kézzel, nem tudjuk: bármi lehet.
(De azon nem kell megsértődni, ha valaki leírja, hogy nem venne ilyen rollert:
nem azt mondja, hogy te sem vehetsz, vagy nem használhatod boldogan.)
-
ridiculous
aktív tag
válasz
DigitXT #26542 üzenetére
Szerintem szimplán ment vele amennyivel csak tud a roller (45kmh amit az a roller megy asszem') természetesen védőfelszerelés nélkül és valamin megcsúszhatott vagy valami történt pld beszitált ahogy mondtad és ez lett a vége. Én még védőcuccban se mennék ennyivel sehol vele.. rohadt veszélyes. Nem az eszköz a hibás sok esetben hanem a használója.
-
DigitXT
félisten
Ha és amennyiben látszólag minden ok nélkül kezdődik a szitálás, dehogynem!
Szerk: példának hoztam haver balesetét, ott volt kátyú. Itt állítólag mégsem volt.
Keress rá a szitálásgátlóra, hogy mennyit értekeznek itt is róla, és hogy milyen
gépek "nélkülözhetetlen kelléke" (nagy tempónál máskülönben életveszélyesek).Szerk2: egyébként nem tökugyanaz a G2 Max és a G2 Pro. Mindkét emlegetett
balesetben Pro volt érintett, szóval itt csak a futómű geometria, ami közös. Nem
azt mondom, hogy ez el kell, hogy rettentsen! Csak azt, hogy ez is szempont...
Ki kell próbálni... Én mondjuk azelőtt se vettem volna szitálásra hajlamos gépet,
hogy balesetem volt, mert nem szeretnék olyannal közlekedni... Kis gyöszöknél
fel se tűnik, hogy mennyire gázos tud lenni... nagy tempónál kezdődnek a bajok.
És akkor erre lehet mondani, hogy nem kell gyorsan menni, ami részben igaz is.
Csak hát tudjuk, hogy milyen az ember, ha tudja a gép, csak kipróbálja, aztán... -
DigitXT
félisten
válasz
ridiculous #26541 üzenetére
Azért amiért Kugooval szenvedett halálos balesetet a roller a hibás?!
Nem tudhatjuk amíg nincs meg a vizsgálati eredmény, de lehet sajnos szerepe,
ha egy kátyúmentes egyenes szakaszon úgy elszállt, hogy szétment a feje.
Miközben a roller látszólag egyben maradt: nem tört ki a kerék/a nyak/semmi.*Van rá sansz, hogy egyszerűen beszitált a kormány, és ez a viselkedés sajnos
adott típusú "C" futóművekre jellemzőbb. Van ismerősöm, aki vett ilyen Kugoot,
majd 2 óra múlva balesetes képeket küldött, szerencsére csak horzsolásokat...Balesetleírás: "45-tel estem, úton mentem, kátyú és beszitált"... Na most itt is
egy kátyúról szóltak az első hírek (az újabbak meg arról, hogy nincs ott kátyú).*: egy Kugoonál már ez is eredménynek számít, az S1-ek hírhedtek voltak.
-
ridiculous
aktív tag
válasz
PociAti #26537 üzenetére
Azért amiért Kugooval szenvedett halálos balesetet a roller a hibás?!
Tavaly joroller.hu - ról vettem a G2 Max - om, hibátlan terméket kaptam és elviekben hiba esetén ingyen küldenek érte futárt és viszik-hozzák gariba, eddig nem kellett igénybe vennem mert semmi hiba nem jött ki rajta.
Miért is nem bíznál a G2 Max - ban? Az a baj itt mindenki a saját rollerét ajánlja/isteníti a többi pedig szar.. nem egyszer olvasni hogy ki-ki a sajátját ajánlja és amit a kérdező akar az le van szarozva.. valaki még a lötyögő felfüggesztéses Ninebotot is ajánlotta itt mindennel ellentétben mert őt ez nem zavarja, neki ilyen van és ez a király..
Ne legyen már minden leszarozva alaptalanul, mindegyik gyártónak vannak szar rollerei.. Xiaominak is, Segwaynek is és igen a KuKirinnál is vannak kerülendő típusok, de attól nem lesz mind szar. -
PociAti
őstag
válasz
Ciccuka #26534 üzenetére
A 8,5 hüvelykes kerekek miatt már így is rohadt alacsonyan van a XIaomi rollerek hasmagassága, egy ilyen csónakkal az alján már mindenféle útpadkán vagy egyéb okból rosszul kivitelezett szakaszon, küszöbön fel fog akadni a roller. Nálam az eredeti hasmagasság mellett is néha probléma az alacsony hasmagasság.
Meg szerintem ezeknek amúgy sem nagyon éri meg növelni a hatótávját. Csak ha lusta valaki 1-2 naponta tölteni, vagy az olyan kényelmetlenséggel jár. Mert úgysem ezzel fognak hosszú útra indulni az emberek, akkor ezt a pénzt inkább már az új rollerre éri meg félretenni. -
Peaceliker
addikt
válasz
alphamooncam #26535 üzenetére
Nem kizárt.
Motor darabja olyan 80-100e, vezérlők 100/db, és igazából szerintem akkor már értelmesebb lenne egy 72v akku bele (300-350e?). De még ha akkut el is engedjük mármint a 72v ot, akkor is kéne egy külső kiegészítő akku hogy tuti ne fossa össze magát a gyári. Ilyen 20ah körüli 150 körül néha van eladó, persze jobb lenne építtetni, az a tuti minőség.
Azzal is érdemes számolni, hogy érezhető plusz súly kerül a gépre. Persze ha nem kell cipelni mindegy, mondjuk már alapból sem volt könnyű -
PociAti
őstag
Pont ilyen rollerrel szenvedett valaki Nyírteleken halálos balesetet, szóval csak óvatosan!
Két üzletet említettél, ismeretlenül, csak a weboldal alapján pár figyelmeztető jel a joroller.hu kapcsán.
(1) Legyen gyanús, ha egy webshopban mindig minden akciós. Vagy valami nincs rendben, vagy blöffölnek.
(2) A cég székhelye Szlovákiában van "adóoptimalizálás miatt", szóval a szigorúbb magyar törvényekkel kitörölheted. Külföldre sokkal nehezebb bármilyen vevői igényt érvényesíteni, mintha hazai kereskedőtől vennéd.
(3) A cég rengeteg borzalmasan szar rollert árul. Olyanokat, melyeknek nem szabadna forgalomba kerülniük. Szinte csak a baj van velük, de ők szinte minden ilyen vacakot felvettek a kínálatukra.A másik cég, a Berio Webáruház (Ferro Leonis Kft.) 2021-ben lett alapítva, és ahhoz képest mennyi terméket árulnak, rendkívül gyenge forgalmat bonyolítottak le az utolsó publikus évben. Ezekben sem bíznék meg semennyire.
Kugoo G2 Max rollerben sem, de az már más kérdés, úgy látszik döntöttél.
-
DigitXT
félisten
válasz
alphamooncam #26533 üzenetére
Kb. semmit sem értek abból amit írtatok...
Kapcs. ford."Söntölni": az árammérő ellenállást lecserélni, a vezérlőben.
Ez viszonylag olcsón* megoldható, utána viszont a gyári maximumnál több
áram fog folyni (átverjük a vezérlőt), ami egyrészt a cél, másrészt viszont a
probléma. Cél, mert ettől lesz nagyobb gyorsulás, probléma mert ettől lesz
nagyobb hőtermelés: adott esetben sokszor nagyobb, így leég a vezérlő.Drágább megoldás, komolyabb vezérlőt rakni a vasba. Sokkal drágább, ám
onnantól EZZEL nincs gond. A gond ezután már a motornál fog jelentkezni,
mert ha több a fázisáram (mivel több nyomatékot akarunk, ceteris paribus),
úgy a motor hőtermelése is nagyobb (jóval nagyobb!), leadni nem tudja, így
túlmelegszik, és megpusztul. Valamennyi tuningot elvisel! De mérés nélkül
teljesen lutri a dolog: ami tavasszal/ősszel határon elmegy, nyáron megfőzi.És akkor jöhet a motorcsere: onnan ismerszik meg a komolyabb áramokra
szánt motor, hogy kisujjnyi vastag fázis vezetékek jönnek ki belőle. Na, azt
lehet etetni rendesen, és akkor jutunk el oda, hogy az akku talán nem bírja.Összefoglalva: ha ez a hobbid, tuningolj. Megtanulod a határokat, jó móka...
Viszont, ha nem akarsz szívni és sokat költeni, bele se kezdj: eleve az hiba,
ha motor(pótlék)ként akarunk használni egy rollert. Nem az. Én csak tudom.
Szerettem volna én is erősebbet, kezelhetőbbet. Meg is csináltam, aztán jól
összetört alattam a fantasztikus kínai felni. (A Dualtron biztos erősebb, de a
nagyobb tempós haladást én inkább egy motorkerékpáron képzelném el, ha
egyáltalán. Tudom, azt nem tudod felvinni az emeletre, míg a rollert igen. Ez
egy valid érv, viszont szerintem maradjon a City ami, mert hosszú, rögös út.)*: maga az ellenállás párszáz forint. Forrasztani egyet szintén nem akkora
költség, ha van otthon pákád és nem félsz az SMD-ktől. Általában ezek az
ellenállások nem a legkisebbek, tehát nem kell nagyító, meg ilyenek...
A költségek akkor szállnak el, ha valami mellémegy, és kuka a vezérlőd.
Én húztam 11A-es vezérlőt 30A-re, nagyon ment, de elég gyakran leégett...
Rutinszerűen csereberéltem a MOSFET-eket. Ha azokból raksz nagyobbat,
akkor meg szétéghet a fázis vezeték. Ne kérdezd, honnan tudom.Ui: motorcserénél az is probléma lehet, hogy ha szélesebb, úgy szélesebb
kell legyen a tengely is (szinte biztos), így nem lesz kompatibilis a villáddal.
Ha meg villát is kell mókolni, akkor oda a kényelmes futómű, amit szeretsz. -
alphamooncam
őstag
válasz
alphamooncam #26533 üzenetére
-
Ciccuka
veterán
Hátha van benne valakinek hasznos.
Kiegészítő akkumulátor bővítés házilag:
Xiaomi M365, Essential, 1S, Mi3
Xiaomi PRO/PRO2Ezen az oldalon pedig ezekhez a rollerekhez van összehasonlítás (gyári adatok táblázatban) és némi hasznos infó velük kapcsolatban ScooterHacking:
Ninebot ESx/SNSC1.X
Ninebot E-Series
Ninebot Max/SNSC2.X
Ninebot T-Series
Ninebot F-Series
Ninebot D-Series Ninebot P and GT-series
Xiaomi M365
Okai ES-Series
Lime -
alphamooncam
őstag
Köszi srácok !
Kb. semmit sem értek abból amit írtatok...
Ha jól értem, gazdaságilag nem lenne érdemes befektetni, mert alapból cserélni kellene két motort, az akkuvezérlőt, és az akkupakkot.
Gondolom csak Dualtron motor jöhetne szóba a felni kompatibilitás miatt.
Balesetes, használt donor esetleg? Van egyáltalán olyan nagyobb motor ami illene ebbe a felnibe?
Felni és a felfüggesztés miatt ragaszkodom a Cityhez.
Elöl zöld/legpuhább patront (kiskockát) kapott, hátulra bekerült a fekete/ legkeményebb helyett egy fokozattal puhább piros, ami meg korábban az első futóműben volt.
A futómű hihetetlenül komfortos lett így szitálásgátlóval, hasonló vagy talán jobb is mint egy Wolf King GT-é.
-
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #26531 üzenetére
Akku az 24ah vagy mennyi 21700 cellás, az még tán jó is lehet
Ha csak ilyen 10-15A-es cellákból van, akkor 2 db G300 kétvállra fektetné.
Nekem 1 db G300-zal sikerült többször 100A fölé kergetni a 38Ah akkumat...
(10s11p, Samsung 35E = folyamatos 88A terhelhetőség, csúcsban 143A?)
Szerk: jó, ez volt a kisebb akku, csak 36V-os. 60V ugyanazt a teljesítményt
kisebb akku árammal is el lehet érni. (Az csak egy 16s5p volt, de nem ment
70A fölé soha, mondjuk az is 4000W, és csak egy motorról beszélünk.)
-
d@vee
őstag
Végül a Kugoo G2 Max mellett tettem le a voksom.
Honnan érdemes megrendelni? Magyarországról szeretném garancia miatt, találtam 277-ért berion és joroller-en is.
Bármelyiknél tapasztalat szállítási időről/gariztatásról? -
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #26528 üzenetére
Ez pontosan így van sajnos. Ha raksz bele egy olyan vezérlőt, amit bírja a nagy
(fázis)áramokat is röhögve (mondjuk egy G300, 300A-t folyamatosan), akkor az1) drága mulatság (a beszerzési ár 100K+, és ha dualmotor, akkor ezt kétszer)
2) meg fogja főzni a motort záros határidőn belül (bár ezen segít a Statorade)
2b) kivéve ha méred a motor hőmérsékletét, és visszafogod, annak megfelelően
3) az is lehet, hogy letérdel az akkumulátor is egy komolyabb gyorsításnálUi: csak a kereke nagy a Citynek, ha a motorja lenne nagyobb átmérőjű, abban
talán elférne több "slot", úgy pedig egységnyi árammal lehetne jobb gyorsulása,
viszont alapvetően a szélesség is meghatározó. (Nekem az Adventure-ben szar
30-as mágnesek voltak csak, míg egy Dualtronnál 45 az alap, ha jól tudom, s a
határ a csillagos ég (60-90), ha vmi nagyobb vas... Ill. igen, a motor nyomatékát
a nagy kerék "visszaosztja", mint egy nagyobb fokozat a kerékpáron. Ez ilyen.) -
Peaceliker
addikt
válasz
alphamooncam #26527 üzenetére
Legnagyobb áramot kapja, ennyit tud a szabályzó.
Ezeket meg lehet shöntölno, 31-35A-re 27 ről. Előbbit nagyobb eséllyel bírja, utóbbit kisebbel. Költség szinte semmi, rizikó jelentősjó esély kerekedik rá, hogy ne fog égni.
Azt kell látnod, hogy mocskos nagy kereke van, pici motorral. Nagy terhelés, ez sztem ennyi fog tudni. Attól tartok, hogy ha menne bele nagyobb szabályzó, ami nem sül meg, akkor motor leégés lenne a rizikó.
City gyorsulása sajna elég fing és sztem ebbe max beletörődni lehet -
alphamooncam
őstag
Napi használatban van a Dualtron City-m.
El bírnék viselni
nagyobb gyorsulást, és rövidebb bekapcsolási/tartási időt a sebességtartó automatikánál, tempomatnál.
Előbbinél optimális lenne, ha teljes gázt érzékelve, az első 3 mp-ben a legnagyobb áramot kapná a motor, ami még biztosan nem károsítja, illetve szívem szerint 1-1,5 mp-re csökkenteném a tempomat bekapcsolási késleltetését.
Kérdés.
Megoldható-e?
Hogyan?
Várható költségek !Köszi
-
FingR86
őstag
36/42V-os motor vezérlőt hol érdemes keresni ami több mint 20A-t tud?
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti #26519 üzenetére
Olyan is van, amikor szerződnek a parkolóhely közelében lévő bármilyen üzlettel, vállalkozással.
Van egy megbízott dolgozó, akit betanítanak erre a nem bonyolult munkára és a szokásos munkája mellett az akkucseréket is elvégzi. Azt nem tudom, hogy az üzletbe telepítenek töltőhelyet is, vagy csak a rolleres cég autójával mozgatják az akkukat is.
-
Ciccuka
veterán
válasz
PociAti #26519 üzenetére
Vidéken nem lenne életszerű minden zöldövezetben töltőparkokat létesíteni.
Relatív drága lenne és sok helyet foglalna el.Ezeket a rollereket egy kisebb városban is 30-40 helyen szórják szét. Gyakran egy hétig nem nyúl hozzá senki. Valamikor ahol épp lemerül otthagyják a semmi közepén, akár két falu között.
Ilyen napelemutánfutós elektromos bicikli videót én is néztem, érdekes megoldás.
Mivel gyakorlatilag szinte (nappal) állandó "gyenge" töltés alatt lenne, kímélné az akkupakkokat is.
Biztos fog ez még alakulni, mert egyre jobb napelemeket és akkumulátorokat fejlesztenek. Akár kitalálnak valami új különleges technológiát.
-
PociAti
őstag
válasz
Ciccuka #26514 üzenetére
Mert túl drága és túl sérülékeny megoldás, viszont ezen pici napelemek alig termelnének valamit.
Autókölcsönzők is egyre több elektromos autótól szabadulnak meg és térnek vissza a belső égésű autókra. Az elektromos autókon hamar rendkívül magas szervizköltségek jönnek létre, amit nehéz ráterhelni a bérlőkre.Egy épületekkel teli nagyvárosban mégis mennyit töltődnének a rollerek? Amúgy is a töltési költség a legkisebb tétel. Egyszerűbb és olcsóbb 20%-kal megnövelni a rollerek számát, minthogy ilyen értékben megnövelni azok értékét olyan technológiával, ami nem működik. Lásd később, sokkal jobb módszerek vannak ennél.
A képen látható járműnél a vastag kereke miatt talán nagyobb lenne a veszteség gördülési ellenálláson, mint amennyi energiát nyerne a pici felületű napelemekkel.
Tavaly kicsit jobban utánaolvastam ennek a témának, mert láttam pár pasast, aki napelemes rekumbenssel (fekvő kerékpárral) teker hatalmas távokat.
https://www.youtube.com/watch?v=bSMugd-wGD0
Mindegyik esetben a kerékpár mögött egy jókora táblát húztak. Olyan táblát, mely követte a nap mozgását. És pedelec módjára rásegített az elektro motor. A fejlett, napkövető rendszernek köszönhetően se tudta folyamatosan jó szinten tartani az akkukat, hanem hagyott ki napokat, hogy fel tudja töltődni az akku csomagot.Sokkal észszerűbbnek tűnik az, ha a lerakási pontok egyben töltőhelyek lennének. És aki mondjuk rádugja a lemerült rollert, az kapna kedvezményt.
De cserélhető akkus megoldás szinte feleslegessé teszi ezt is.
Van amikor az akkut cserélgethetik az emberek az elektromos eszközökben:
Battery Swap Technology in Taiwan
Ennek apró hátulütője, hogy sokkal több akkumulátorra van szükség, mint ahány járműre.
De valószínűleg idehaza is hasonló lehet a módszer (még nem láttam élőben). Körbemennek, és a lemerült akkukat kicserélik frissen feltöltött akkura. Így cirkulálnak az akkuk. (Közben az egy helyen felhalmozott rollereket átszállítják a megfelelő helyre + begyűjtik a meghibásodottakat.) -
Ciccuka
veterán
válasz
Peaceliker #26515 üzenetére
Szerintem 1kg pluszsúly lenne kb. a két napelem.
Ilyen rollerek töltésére elég lenne kezdésnek olyan típus is, ami csak 2-4 nap alatt töltené fel. -
Aaron14
őstag
Segway Ninebot F2 Pro-nál ez a kormány recsegés, ropogás mitől lehet? Nem a klasszikus nyikorgás. Csatolok róla videót. Akkor ad ki ilyen hangot, mikor feszül a kormányrúd. [link]
-
Silentfrog
veterán
válasz
Ciccuka #26514 üzenetére
A roller nem tudja merről süt a nap, nem tud arra fordulni amerre süt, és ha úgy rakják le ahogy nálunk ( össze vissza mindenhova) szinte semmit sem töltene .
A képen a méretből itélve ,kb 40 wattos panel fér fel, optimálisan 10 óra alatt tudna feltölteni egy átlagos rollert.
Nem éri meg, használatra van kitalálva a bérelhető roller, ha nem használnák napokat és optimálisan fordítanák a a nap felé, akkor talán lenne értelme. -
Ciccuka
veterán
Lime és hasonló bérelhető rollerekre miért nem szerelnek napelemet, hogy amikor süt a nap tudjanak töltődni ott, ahol épp hagyták őket?
Lábtartó helyére elférne valami flexibilis napelemféle.
Íme a végtelen hatótávú elektromos roller -
Boci23
csendes tag
Segway Ninebot F2 pro global verziónál , amin elvileg 30 km/h a végsebesség, szoftverfrissítést elszabad végezni? DHgate-ről rendelt már valaki ez a típust? Köszi
-
d@vee
őstag
válasz
DroiDMester #26501 üzenetére
Persze, ezzel arra akartam reflektálni, hogy nem csak 130-nál halhat meg az ember járművel.
Tavaly 30-al csúsztam el mocival egy kanyarban, mert kicsit sóderes volt az út. A sisakomba fél centi mélyen belevájt az aszfalt az áll részénél, ahol az arcom és a szemem van ott pedig a plexin ki se látni, azt is keményen meghúzta. -
válasz
DroiDMester #26501 üzenetére
A Videó alatti linken van pár: [link]
-
-
Gigi01
őstag
50Kg-os hölgynek,milyen ajánlott rollerek vannak most?
Fontos lenne,hogy ne kelljen emeletre cipelni,így kűlső akksis megoldás érdekelne.
Amit fel tud vinni az emeletre tölteni. -
PociAti
őstag
válasz
donbig #26505 üzenetére
Igen, ez az a kereszteződés. Az Új Széchenyi Terv-es tábláról jól beazonosítható, és én is hosszasan elidőztem pontosan ugyanez előtt a Google autóval készített fotó felett.
Nem vagyok benne biztos, hogy hiányzik az a kő, inkább sár lett felhordva rá, ahogy a járművek levágták azt a kanyart. Az utcakép 2023. szeptemberi, idő közben kicsit változhatott a helyzet. Az ország túlsó felében mostanában sokat esett az eső, és vannak ilyen sáros "átfolyások". Ha még felhordott kavics is van a részen, akkor elég csúszós tud lenni. És ha megfigyeled, a kerékpárút túloldalán pont megszűnik a vizesárok. -
donbig
tag
válasz
PociAti #26502 üzenetére
[kép] Nagyjából itt lehetett, a kép jobb alsó sarkában látni, hogy egy kő hiányozhat a két út találkozásánál. Éppen ma mondtam a páromnak, hogyha bicikliznénk, vennék sisakot, mert úgy érzem ötven fölött már elvesztettem a rugalmasságomat, nem tudnék úgy esni, mint fiatalon. Persze, van amit egy fiatal sem tud kivédeni.
-
DigitXT
félisten
válasz
DroiDMester #26501 üzenetére
Egyrészt igaz, hogy mindegy, mivel esel, az aszfalt kemény.
Másrészt bagatellizálja a rollerezés extra veszélyességét.
Egy bicikli nem akad el egy kis kátyúban, s ha "ledob", nem
vág bele az aszfaltba közvetlenül fejjel előre, mint a roller... -
PociAti
őstag
válasz
wwenigma #26496 üzenetére
Másoknak ne kelljen keresgélni, az eredeti cikk forrása:
https://www.szon.hu/helyi-kek-hirek/2024/05/tragedia-nyirtelken-meghalt-egy-rolleres
Általában ezt vettél át a többiek.
Vércsík tényleg brutális. 18+, csak erős idegzetűeknek!Az út simasága, jó minősége és a Kugoo G2 Pro első + hátsó felfüggesztése alapján a balesethez feltételezhetően elég tempósan "kellett" haladni.
Google Utcakép alapján ez az a szakasz Nyírteleken belül.
Bár az eséshez elegendő kicsit belenyalni a fűbe, vagy rossz szögből rámenni egy nagyobb kavicsra, esetleg csak valami miatt megrántani a kormányt. -
Új hozzászólás Aktív témák
- Flip (IPTV, otthoni internet, vezetékes telefon)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- iPad topik
- Üzemidőre és teljesítményre gyúr a OnePlus Nord 5
- HDD vs SSD: Ki nyer 2025-ben? – Tech Percek #4
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Hardvereket hozott a májusi cserebogár
- Kerékpársportok
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- További aktív témák...
- Gamer PC új 12 hónap jótállás/Áfá-s számlával!
- Samsung Galaxy A13 4G 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon Felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9700X 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Jogtiszta Microsoft Windows / Office / Stb.
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest