Új hozzászólás Aktív témák
-
wwenigma
Jómunkásember
válasz Silentfrog #25349 üzenetére
Na most ha a magyarországi hivatalos képviselet/szervíz ilyeneket csinal es ezeket tudod bizonyitani fenykepekkel vagy általa kiadott szakvéleménnyel akkor miért nem fordultok a gyártóhoz?
Nekem anno volt egy ügyem a Sandisk-kel, a magyarországi hivatalos képviselet elhajtott egy garanciális ügyben majd a gyártóhoz fordultam, az eredménye az lett hogy a gyártó küldött talán futárt a hibás kártyáért és a magyar hivatalos képviseletet ellátó cég egy évre lekerült a partnereik közül...Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma
-
Silentfrog
veterán
válasz tsilver #25350 üzenetére
A TMX mechanikai sérülésre hivatkozva szokta elutasítani a garanciális ügyintézést. A Media Markt is azt mondta sok ilyen ügyük volt.
Ezek a sérülések prizma letörés, repedt gumi , illetve olyan gumicserénél is megtagadják a javítást amit nem ők végeznek.wwenigma
Első körben fogyaszótvédelem lesz a dologból , ugye én a MM vagyok kapcsolatban ők meg látom segíteni akarnak.
Ha nem sikerül akkor az lesz amit írtál. -
Aaron14
őstag
Sziasztok!
Van egy Ninebot F2 Pro rollerem, ami lassításnál rezonáló hangot ad, a motor felől jön. Találkozott már valaki hasonlóval?
Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
z67
őstag
Szerintetek járható út, az hogy veszek egy Ninebot Max G2-t itthon és rendelek bele egy controllert az Aliról ami global? Aki itthon ilyet felold, az is így csinálja, nem?
Köszönöm
-
addikt
-
z67
őstag
válasz Thunderzolee #25355 üzenetére
Van rajta egy 25os fém tábla. Garancia, ha sérülés nélkül cserelem oda-vissza.
Kb. ugyanannyibol szándékszom kihozni. Keresgelek. Aggaszt a külföldi garancia, ha egyáltalán van.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
z67
őstag
válasz Thunderzolee #25357 üzenetére
A gyakorlatban hogy működik a kinti garancia? A ninebot az nem tmx, hanem WayteQ, nem?
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Gyakorlatban a DHGaten az eladónak kell írni mailt (angolul kell tudni hozzá), meg videora venni telefonnal a hibát. Csatolni a videot, vagy a linkjét.
Küldik a hibás alkatrészt.
Cserélni persze neked kell.
És egy évig reklamálhatsz, utána már nem foglalkoznak veled.Ezzel szemben a hazai gariról meg lehet olvasni sztorikat itt is, meg a Facebookon van kb 10 nagyobb rolleres csoport, ott is.
Hol laksz például?
Neked kell a rossz rollert eljuttatni a szervizbe.
Jó móka mondjuk futárt fizetni ezért.
Aztán visszaküldik, és megint rossz, mert nem sikerült megcsinálni. Ilyet többet is olvastam már.
Megint küldheted a saját költségeden.
Először mikor olvastam erről, nem akartam elhinni. A mosógép elromlik, kijön a garis szerelő megcsinálni.
A rollert meg vigyem el Pestre mondjuk 300km-ről, esetleg ha még vonat sincs, buszon meg nem lehet.
600km oda vissza autóval mondjuk 25-30ezer Ft.
Nem biztos, h megéri. Futárcég meg el se viszi, ha nem szereled szét.
Vagy esetleg úgy romlik el, h befékeződik a kereke. Még tolni se lehet a szervizig a vasútállomástól.Mondanám, h ezek megbízható rollerek, nemigen romlanak el, de sajnos az Okai Neon Lite, és a Segway G2 pont az a kettő, amivel elég sok a baj, és egyikhez sincs alkatrész, a szerviz nem vigyáz a rollerre (összekarcolódik), egy hónapig simán náluk van, és a G2 teleszkóp anomáliáit nem is javítják, mert állítólag "ez ilyen".
Akkor már inkább megveszem a global verziót kintről.Ami a 25-ös táblát illeti, ebben igazad van, de ki tudja mikor lesz a szabályzásból valami, meg én nem hinném, h a rendőrök majd azokat fogják csesztetni, a szabályzás bevezetése után, akik szemmel láthatóan normálisan közlekednek a rollerrel a bicikliúton, vagy az út szélén; sokkal inkább arra fognak ráállni, h a szemmel láthatóan "nagy" rollerekkel közlekedőket fogják kivenni, pláne ha bukósisak nélkül megy 40-50-es tempóval.
Úgyhogy szép ez az elővigyázatosság, de emiatt biztos, h nem vennék hazai G2-t a global helyett.[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
cybericius
csendes tag
válasz ridiculous #24398 üzenetére
G3 Master-ről mi a véleményed?
A G3 Pro-ból van új kiadás? Mik a különbségek?
Köszi! -
PociAti
senior tag
válasz Thunderzolee #25361 üzenetére
"A külföldi az működik.
A hazai gari jobban aggaszt... "Nos ezzel az állítással totál nem értek egyet, a hozzászólásodban pedig elég szélsőséges példák állnak. Nem meg téves állítások.
Itt a fórumon nem igazán olvasni rossz szerviztapasztalatoktól, Silentfrog elátkozott rollerétől eltekintve meg úgy általában minden olyan esetben, amit a TMX szervizel.
De rajtuk kívül is van élet és ellenpélda.Viszont ilyen hülyeségeket felhozni példaként, hogy bezzeg a rollert el kell juttatni szervizbe, míg a mosógéphez kijönnek azért az egész hozzászólást minősíti.
1000-ből mégis hány olyan garanciális eset van, amikor a roller úgy befékeződik, hogy ne lehetne eltolni valahová? Nem sok lehet.
A mosógépet vagy hűtőszekrényt próbáld meg eltolni valahová. Persze hogy kijönnek megjavítani, nem csak azért, mert néha beépített eszközről van szó, hanem mert ezeknek a készüléknek árthat a felesleges mozgatás, de ami igazán fontos, hogy tömegét tekintve túllépi az egy ember által hivatalosan szállítható súlykorlátot. Rollerre ez nem igaz.A facebook meg az internet legalja. Az ott felhozott példák gyakran elég sok torzítást tartalmaznak. Felét se szabad elhinni.
Külföldi az működik.
...
Küldik a hibás alkatrészt.
Cserélni persze neked kell.
Aki nem akar / nem tud a szervizeléssel bajlódni, az "persze" megszívta. Mert "persze" elég sok utánaolvasással jár, meg "persze" szerszámok is kellenek hozzá, meg "persze" jó sok szabadidő.És a hiba észlelése és a működő állapot közötti idő se lehet valami túl rövid, ha még azt is le kell levelezgetni miket kell lefotózgatni, levideózni hozzá. Egyedi esetekben előfordulhat akár egy-két hét, de ha az átlagot nézzük és a sikerességi rátát, akkor nagyon kedvezőtlen számok jönnének ki.
"Jó móka mondjuk futárt fizetni ezért."
#1 Futár költség eltörpül a roller ára mellett.
#2 Nem neked kell állnod a futár költségét, lásd: Ki fizeti a futárt a márkaszervizbe?. Itt azt írják: "Legyen szó azonban akár kötelező jótállásról, akár kellékszavatosságról, ha a jogszabályban rögzített határidő még nem telt el, akkor a hibás termék szervizbe történő elszállításának a költsége a vállalkozást terheli." Cikkben szerepelnek a jogszabályi hivatkozások.
Cégnél, ahol dolgozom mi is ezt a gyakorlatot alkalmazzuk (műszaki termékek kereskedelme, nem rollerek). Garanciális ügyintézésnél mi álljuk azt a 1500 Ft körüli összeget, amibe a futár kerül. És mielőtt előkerülne a téma: nem követelheti meg senki az eredeti csomagolást."600km oda vissza autóval mondjuk 25-30ezer Ft."
Pedig ahogy fent írtam ingyen is elvinnék tőle. És ha nem a szélsőséges példából, hanem az átlagból indulnál ki, nem ennyire jönne ki az összeg. -
z67
őstag
válasz Thunderzolee #25361 üzenetére
Köszönöm szépen Neked és PociAti-nak is az érveket, ellenérveket. Viszont az egészből azt vettem le, hogy a Max G2 inkább elengedős, legyen itthonról vagy külföldről? Nem akarok szívni vele, tegnap ráadásul megnéztem a Lurdyban és még a volt Max G30-amhoz képest is bitang nehéz.
-
polo493
tag
válasz DigitXT #25340 üzenetére
wow jobbulást ez a felni megoldás, konstrukció elég gyenge szerintem.
dualton city is ugyan ilyen béna kerék ott a motor is plusz terhelés azoknak a villáknak , idővel az is el fog törni szerintem ha nincs megedzve rendesen az anyag vagy koszos gyenge anyagból lett gyártva. -
PociAti
senior tag
válasz PociAti #25363 üzenetére
Itt a topic keresőjébe rákerestem a garancia kifejezésre, vissza lehet olvasni a tapasztalatokat.
Lehet hogy az utóbbi időben a folyamatban lévő egy TMX szervizes ügy túl nagy visszhangot kapott, de legyünk objektívek. Menjünk szépen sorra az elmúlt egy éven:
https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_24406-24406.html
Erre nehéz választ mondani, én a Kugomagyaroroszag.hu-ról vettem. Nekem így hogy behalt 2x megérte a garancia felár.https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_24123-24123.html
Szeptember végén volt garanciális szervízben, ahol kapott zsír új motort és vezérlőt illetve egy új első gumit (gondolom komplett cserélték az első kereket).https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_24085-24085.html
Sziasztok! Hozzám került javításra egy xiaomi scooter 4. Szervizben érvénytelenítették a garanciát beázásra hivatkozva, szétszedve láttam, hogy valóban került nedvesség a motorvezérlő környékére, de ...https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_24019-24019.html
Segway garanciális szervizeléssel kapcsolatban van valakinek tapasztalata?
VÁLASZ:
https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_24041-24041.html
UPS futár vitte el július 28-án, utána augusztus 3-án érkezett a külföldi szervízbe, majd hatodikán már visszaküldésre is került. ... Összességében tehát a garanciális ügyintézéssel és szervízzel meg vagyok elégedve, az UPS szolgáltatással már nem igazán.https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_22992-22992.html
Sajnos nekem 300 km után egyszerűen kikapcsolt a kijelző, javítás (garancia) akku csere, én is erre gondoltam. Alig tettem bele javítás után 76 km-t, semmi baja nem volt, feltöltöttem, állt két napot, majd mikor indulni akartam semmi, bekapcsolás után motorfék. Az első javítás 5 hét volt, most erre várok, mert visszaküldték a gyárba.Tehát minden jogos magyar igényt garanciálisan el lehetett intézni, egy beázásnál a beázásra hivatkozva elutasítottak.
------
ELLENBEN Geekbuying rendelés esetén:
https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_22221-22221.html
Geekbuying update: nos, a válasz, hogy nagyon sajnálják az esetet, de forduljak a Ninebot céghez. Köszönjük a megértését.
Úgyhogy, mindenki csak óvatosan. Nem létezik garancia.------
Aztán volt még egy kirívó eset, phoenix1989 az eMAG-ról rendelt. Elég félreérthetően kommunikálja a cég, de ők románok. Mint ahogy előző hozzászólásban említettem van rálátásom műszaki termékek forgalmazására, és az eMAG anyavállalat által árult termékeknek gyakran semmi köze a magyar forgalmazóhoz, így azokra a magyar forgalmazó nem vállal garanciát. (Megértéséhez érteni kell, hogy a forgalmazó és a kereskedő külön kifejezés.) És most konkrétan az eMAG-ra gondolok, nem annak piacterén előforduló több ezer cégre.
https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_20919-20919.html
Hát a kugonak pont hogy nincs elérhető szervizhalozata. Nekem m4 pro van és hónapok óta szenvedek a garancia javítással. Emagtol vettem de mivel a kugonak nincs szervize valami román idióták csinálják akik basznak mindenre. Szóval ilyen szempontból én nem ajánlok kugoot ha csak nincs a közelben olyan aki hajlandó foglalkozni vele, de én nem találtam ilyet.Volt még diskurzus ezzel az üggyel kapcsolatban, de nagyon sok pontatlanságot tartalmazott. Minthogy az is, hogy nincs magyar szerviz. Van (lásd legelső esetet, Kugomagyaroroszag.hu), csak ahhoz magyaroktól kell vásárolni.
------
És közben valaki a hazai szervizelés lehetőségét pszichiátriai betegségként állítja be:
https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_21890-21890.html
Nem mindenki garancia mániás.https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_18447-18447.html
Akinek mániája a garancia, az vegyen nyugodtan felárral garis gépet. Igaz, h kevés az esély rá, h kelleni fog a gari, de ha van pénz lóvéra, és ettől jobban alszik, ő dolga.https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_18681-18681.html
Persze ha garancia mániás vagy akkor nem foglak győzködni, te dolgod, h a pénzed mire költöd.https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_19538-19538.html
Ha garancia-mániás vagy, akkor viszont ne onnét rendeld, mert hát nyilván macerásabb a gari esetleges intézése.https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_20267-20267.html
Ha garancia mániás vagy, akkor viszont inkább ne onnét vedd meg, macerás ott garit intézni, pl. angolul is kell hozzá tudnihttps://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_23322-23322.html
Ha garancia-mániás vagy, akkor inkább itthon vegyél rollert. -
elmunkas
csendes tag
Engem is megpróbáltak lebeszélni itt a Ninebot Max G2-ről, mert minden is szar rajta pár kolléga szerint. Én bevállaltam és megrendeltem DHGateről, 235-ben állt meg. Itthon 300 alatt nem láttam. Úgy vagyok vele ha elromlik valami akkor a különbözetből majd telik a javításra (vagy nem ). Szerintem marha jó roller, kb 200 km-t mentem eddig vele minden gond nélkül. Most jön a jó idő akkor pörögni fog bele a méter, ha valami hiba előjön le fogom írni.
Ami eddig kiderült:
1, Ha nagyobb úthibára/kátyúba belemész kirugózásnál csattannak a hátsó teleszkópok mert nincs csillapítás bennük. Egyesek szerint ez valami elviselhetetlen borzalom és nem tudják elhinni, hogy így adta ki a gyártó... Szétszedtem darabokra a telókat egy marha kemény gumi darab van odarakva ütközőnek ami nem túl szerencsés ennél sokkal puhább kéne és az sem segít a helyzeten, hogy a porvédő kívülről aluból van és kb "harang hatást" csinál és szépen felhangosítja ezt a csattanást. Én összeraktam úgy ahogy van nem érdekel igazán a hang és amúgy sem igazán egészséges ilyen nagy hibákra gyorsan rámenni.
2, Az első kerék valóban mozog egy picit jobbra-balra ha befogod a lábad közé és erősen mozgatod jobbra-balra a kormányt. Menet közben ebből semmit nem érezni, a roller nagyon stabil, stabilabb mint egy Kukirin G2 Master (oda-vissza cserélgetve teszteltük haverrel a két rollert). Valóban nem egy szerencsés konstrukció de ez ilyen. Amíg menet közben nem venni észre szerintem tökmindegy.
3, Aliexpressen a Seagwaytől kb minden alkatrész van hozzá szerintem jó áron. -
z67
őstag
válasz elmunkas #25368 üzenetére
Köszönöm szépen, mindenképpen átgondolom. Elsősorban Bp. Belvárosban használnám, Kopaszi gát, ilyesmik vagyis nem kifejezetten borzalmas utakon. A 235-öt hogy lehet kihozni? Dollár, EU, vagy Ft a jobb választás? Milyen kupont, vagy milyen trükköt lehet alkalmazni? Nekem 670 USD volt a legkedvezőbb ajánlat amit kaptam.
Köszönöm
-
wwenigma
Jómunkásember
70mai Air Compressor Wireless TP05 mennyiben különbözik a Xiaomi Compressor 2-től? Segway E2 Pro-hoz kellene.
Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma
-
polo493
tag
válasz ridiculous #25370 üzenetére
persze hogy stabil egy pálcika roller ,viszont az tényleg igaz hogy a master pl g2 max hoz képest elég szépen beszitál,nem tudom mivel ezt a kettő tulaja vagyok ,mivel az első kerék is motoros és ezért több a súly ezért szitálnak a duál motoros gépek jobban?
már gondolkodom egy szitálás gátlón mert nem csak a lábam fárad el a szitálás végett sokkal többet kell koncentrálni menet közben ,markolni a kormányt rohadt idegesítő -
wwenigma
Jómunkásember
válasz wwenigma #25371 üzenetére
Nohh, megvettem, majd kiderül. Tegnap hazajött egy Segway E2 Pro, MediaMarkt-ba hónap végéig adnak 5e utalványt 100k feletti vásárlásra ez meg a polcon volt 17,9e-ért így megállt 13-ba, ennyiért csak jó.
De hogy a rollernek mekkora doboza volt, 120*60*30, alig tudtam elhozni, buszon sofőr csóválta a fejét mikor hátsó ajtón felszálltam...
Számzáras Segway lakat volt még 8e körül, gondolom pár percre otthagyni forgalmasabb helyen ugyanolyan jó mint egy 25ezres csodalakat? Illetve táska rá és meg is vagyok.
[ Szerkesztve ]
Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma
-
Peaceliker
őstag
válasz polo493 #25372 üzenetére
Nem attól szitál jobban, hogy dual motoros, attól, hogy szar a futómű geometria. Dual gépen ami amúgy nem szitál, kikapcsolod első motor hajtást és egyből hajlamosabbak szitálásra. Gondolom giro hatás ami stabilizál ha van hajtás.
Amúgy legtöbb c futóműves gép nem túl stabil 50 fölött. Kormány csapágynál ha korona anya feszesebbre van húzva az segít valamennyit. Ha ott túl laza gyárilag lehet azért is kakibb g2 masterAmúgy maga a szitálás is függ súlyától, geometriatol, sebességtől, gumitol és még attól is pilóta hogy áll rajta.
Amivel még lehet próbálkozni az a kormány. A markolatnak a motor tengely és kormányrúd vonalában kell lennie. Ha előrébb vagy hátrébb van a kormány akkor is hajlamosabb szitálni."Oh my Goa'uld!"
-
alphamooncam
őstag
válasz polo493 #25372 üzenetére
" persze hogy stabil egy pálcika roller ,viszont az tényleg igaz hogy a master pl g2 max hoz képest elég szépen beszitál"
Minél könnyebb az eleje (*állj közelebb a kormányhoz és ellenőrizd), minél nagyobb a sebesség, minél kiegyensúlyozatlanabb, annál hajlamosabb szitálásra + még 1000 egyéb ok.
[ Szerkesztve ]
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
polo493
tag
válasz Peaceliker #25374 üzenetére
köszi átnézem,ha duálra állítom az segít de úgy szeretem használni ha nincs emelkedő akkor single motorra teszem,ki-be szoktam kapcsolni,a lengéscsillapítón már állítottam de még lehet rajta kb a max súlyra volt állítva elől a rugó meg az ezen lévő gumi elég kemény a g2 maxhoz képest igaz lehet nem szakad ki pár ezer km után ez magas vagyok ha leguggolok persze jobb meg észre vettem itt előrébb lehet tenni a lábad a kialakítás miatt próbáltam más állást ,szerintem a nagyobb kerék súly a keményre állított lengés csillapító meg a kemény gumi anyaga ,levegőt már engedtem belőle a kormányt átnézem mit hol tudok húzni rajta még,lehet ezen maga a rugó is nagyobb lbs bírású
csak elég meglepő volt hogy a g2 max után ilyen instabil ,maga a gép sokat fejlődött fékek nem csikorognak végre ,vastagabb a tárcsa is,csiszoltak rajta jó gép és olcsó is 300e ft volt kintről ár érték bajnok,de úgy látszik ezt jobban testre kell szabni 81kg vagyok kb minden alkatrészt átnézni hogy jobb legyen.
vagy szitálás gátlót nézek,milyen gátló lehet jó erre ami ár értékben még jó is?
[ Szerkesztve ]
-
Peaceliker
őstag
válasz polo493 #25376 üzenetére
Én amondó vagyok, hogy szitálás gátló nélkül be kell állítani a lehető legjobbra, aztán nehéz rá egy gátló, tényleg dob rajta, mantison érzem.
De kormány pozícióval is próbálkozza, az meglepő mennyit számít.Másik, aminek kb semmi értelme az az első motor kapcsolgatás. Sok teszt volt, fogyasztásban szinte semmi difi nem lesz, sőt ha több erősebb gyorsítás van 1 motorral akkor még rosszabb is lehet úgy a hatótáv.
"Oh my Goa'uld!"
-
alphamooncam
őstag
válasz nimfas #25344 üzenetére
Levettem a főbb méreteket az általad küldött képekről, meg a neten talált fenti képről, és modellezésbe kezdtem.A fehér szívószál lett a szitálás gátló test (130mm) . A gyorskötöző a szár (255mm). A száron a sárga szalag a működési hossz (70mm). A piros jelölés, a működési hossz közepe (35-35mm).
Közép állás
Bal szélső állás
Jobb szélső állás
A fentiek alapján lemodelleztem a mozgását, és így már megtervezhető a konzol egy 250-255 körüli standard szitálásgátlóhoz.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
polo493
tag
válasz Peaceliker #25377 üzenetére
Kormányon nem sokat láttam állítási lehetőséget alul van két imbus rá sem tudtam húzni jobban és még megnézem egyenes-e a kormány rész meg a rugon lazitok mást nem látok
Tempomattal megyek és akkor nem kapcsol le ha hármasban van,mindig adagolni kéne a gázt dual ban ,elég erős egy gázkar talán a ravasz féle gazkar kényelmesebb
Dualban mindig elkapar indulásnál gondolom ezek ilyenek a súlypontja miatt az nem lehet még hogy az első kerék feljebb van esetleg lehet a távolságot állítani ha meglazitom a két imbuszt ami a csapágy felett van és az fogja a felfüggesztést? -
elmunkas
csendes tag
Neten kerestem valami kupont azt használtam, sajnos már nem tudom mi volt.
Euroban fizettem mert amikor dollárra állítottam a DHGate-et állandóan forintban akarta terhelni a kártyámat és valami iszonyat rossz árfolyamon váltottak, kb 20-30 forinttal rosszabb volt mint a középárfolyam. -
Peaceliker
őstag
válasz polo493 #25379 üzenetére
Van olyan roller ami szarul adagolható, de legtöbbel lehet széen indulni, illetve gyakorlás. Meg félmarkos gázkar pl sokat segít.
Közben néztem pár képet és látom, hogy nincs korona anya a nyak tetején... valami pálcika roller összeállítás ez csak nagyobb méretben Most így vakon gőzöm sincs mit és hogy kéne rajta"Oh my Goa'uld!"
-
nimfas
addikt
válasz alphamooncam #25378 üzenetére
Király lesz. Látom nagyon ráérsz. 😀😉 Közben rájöttem miért nem raktam még fel, úgy rémlik az egyik csavar rövid amit adtak hozzá és nem ér át a szerkezeten és a konzolon amit már feltettem tavaly. 😁
A roller kerekeit mennyire érdemes fújni? 2-3 bar? Nem néztem hogy rá van-e írva.....#25377 Peaceliker: nekem a hatótáv akkor nő vagy csökken ha a 3 fokozaton állítok vagy az Eco-t kapcsolom. Az hogy 1 vagy 2 kerék hajtott max a gyorsulásnál érzem, meg emelkedőn a 130 kg-ommal. 🤣
-
alphamooncam
őstag
válasz nimfas #25383 üzenetére
"A roller kerekeit mennyire érdemes fújni? 2-3 bar? "
Létezik rá ajánlás, de szerintem érdemes inkább kitapasztalni, hogy Neked mennyi az ideális.
Nyilván függ a kerék mérettől, testsúlyodtól, vezetési stílusodtól, terepviszonyoktól etc. annyi mindentől, hogy nem hiszem hogy konkrét számadattal tudnék szolgálni.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
wwenigma
Jómunkásember
válasz nimfas #25383 üzenetére
E2 Pro-nál 3.1 bar-t írnak gyári oldalon, gondolom ennyivel jött, korrekten megy.
Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma
-
PociAti
senior tag
válasz wwenigma #25385 üzenetére
Igen, a gyári ajánlást kell figyelembe venni.
Az legyen a mérvadó, ne pedig az, amit alphamooncam írt, "de szerintem érdemes inkább kitapasztalni, hogy Neked mennyi az ideális."
A defekt rendkívül kellemetlen probléma a rollereknél. A külső és belső gumival rendelkező Xiaomi rollereknél pont ez váltotta ki a legtöbb defektet, hogy az emberek elhanyagolták a keréknyomást, vagy csak kényelmi okokból számukra ideális alacsony értéken használták.
Pedig megfelelően nagy keréknyomásra van szükség a köpeny életben tartásához, egyes tubeless köpenyeknél mondjuk azért, hogy a fém oldalmerevítők ne sérüljenek.Azt vettem észre, az ajánlások szerinti keréknyomás az ideális (kényelmes) érték fölött van. Hogy ez 0,5 bar, vagy 1 vagy még annál is több, ezt nehéz lehet megmondani, guminként, rollerenként eltérő. Legjobb objektív adatokra, azaz konkrét mért értékekre támaszkodni, nem pedig a kényelemhez igazítani.
Szerk: most jut eszembe, amiről nem volt szó, a testtömeg. Minél nagyobb a tömeg, annál nagyobb guminyomásra van szükség. Vagy képletet szokás megadni, vagy táblázatban szedik össze az értékeket.
[ Szerkesztve ]
-
bzolika10
aktív tag
Sziasztok!
A nyáron vett D38-amban elkezdett hangos lenni a motor. valószínűleg csapágyas kezd lenni. Mit lehet tenni ilyenkor? Megoldható az otthoni csere?
Továbbá a kormány felső részének állandó kilazulása ellen lehet tenni valamit, a rendszeres csavarmeghúzáson kívül? -
alphamooncam
őstag
válasz PociAti #25386 üzenetére
"Igen, a gyári ajánlást kell figyelembe venni.
Az legyen a mérvadó, ne pedig az, amit alphamooncam írt, "de szerintem érdemes inkább kitapasztalni, hogy Neked mennyi az ideális."......Azt vettem észre, az ajánlások szerinti keréknyomás az ideális (kényelmes) érték fölött van. Hogy ez 0,5 bar, vagy 1 vagy még annál is több, ezt nehéz lehet megmondani, guminként, rollerenként eltérő. Legjobb objektív adatokra, azaz konkrét mért értékekre támaszkodni, nem pedig a kényelemhez igazítani...
OK ! Leírod, hogy nem jó amit mondtam, aztán arra hozol példát, hogy számos esetben, igenis célszerű eltérni a gyár által ajánlott értékektől.
Ugyanakkor nem írtál konkrét ajánlást, hogy mennyire fújja, felteszem azért nem, amiért én sem... ( Esélyes, hogy nem az az érték lesz Neki az ideális, dehát fő az óvatosság )
A defekt rendkívül kellemetlen probléma a rollereknél. A külső és belső gumival rendelkező Xiaomi rollereknél pont ez váltotta ki a legtöbb defektet, hogy az emberek elhanyagolták a keréknyomást, vagy csak kényelmi okokból számukra ideális alacsony értéken használták.
Pedig megfelelően nagy keréknyomásra van szükség a köpeny életben tartásához, egyes tubeless köpenyeknél mondjuk azért, hogy a fém oldalmerevítők ne sérüljenek.Szerk: most jut eszembe, amiről nem volt szó, a testtömeg. Minél nagyobb a tömeg, annál nagyobb guminyomásra van szükség. Vagy képletet szokás megadni, vagy táblázatban szedik össze az értékeket."
Ideálist írtam, nem kényelmest, vagy puhát/ túl puhát / ellenőrizetlenül fel puhultat.
Nem mellesleg lehet előnye az alacsonyabb, és magasabb keréknyomásnak is. Kinek mi a célja az aktuális helyzetben.
Egyébként mivel bántottalak meg?!
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
addikt
válasz bzolika10 #25387 üzenetére
Csapágyat feltétlenül cseréltesd ki, mert beereszti a vizet a motorhoz, ha már nem jól zár. Ha zörög, akkor kotyog, ha kotyog, akkor meg már nem tömít.
A gyári csapágyak kritikán aluliak, mindenképpen érdemes cserélni őket. Hány km-t bírt ki?
Rolleres szervizekben is meg tudják csinálni, ott már legalább tudják, h milyet kell a helyére tenni.Loctite 243-at csepegtess a kormány-csavarra, mikor betekered, az az a kék izé, ami gyárilag is van rajtuk.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
válasz wwenigma #25385 üzenetére
Amivel küldik, az általában túl kevés.
Lehet, h a gyárban felfújják a kívánt értékre, de mire a felhasználóhoz kerül, már leereszt.
Persze, kézzel benyomni nem lehet, így nem érezni, h kevés a nyomás. A bicikli kerekét "kézzel" is lehet ellenőrizni, mert nagy kerék, de a roller kereke annyira kicsi, h sokkal merevebb, nehéz kézzel nyomkodni.
Mindenképpen érdemes leellenőrizni akár egy benzinkúton, akár egy saját nyomásmérős pumpával.
A Xiaomi S1 elektromos pl egy tökjó pumpa.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
válasz nimfas #25383 üzenetére
Itt is van egy-két táblázat a keréknyomáshoz:
A Xiaomiknál azért ajánlják, h 4-5 Barra legyen felfújva, mert nehezebben kap defektet, egy kőkemény gumiba nehezebben hatol be a tüske, inkább eltörik, félrelöki a kerék. Cserébe, a túlfújt kerék átka, h a lengéscsillapító hatásból nem sok marad. :/
A belső nélküli kerekeknél pl nem akkora a gond, ha lejjebb ereszt, ott nem tud előfordulni, h a külső kidörzsöli a belsőt. Ez a kidörzsölődési határ 2 bar alatt van, viszont aki csak 3 Barra fújva használja, és nem ellenőrzi rendszeresen, annál megeshet, h többször is hetekig másfél Barral jár, aztán mehet belsőgumi cserére. :/Ezért jobb szerintem a zselés kerék. Nehezebb, drágább, de némileg talán gondozásmentesebb. Kár, h a Xiaomi a 8.5"-os kerekű rollereinél nem rendszeresítette. Nem lenne annyi belsőgumi csere.
Viszont az alacsony keréknyomás a belső nélkülieknél meg a szelepnél kezdi ki a gumit, megtörik, és elkezd ereszteni.
Érdemes hetente ránézni a keréknyomásra, és visszatölteni. Ezért jó beszerezni a rollerhez egy akksis pumpát.[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
PociAti
senior tag
válasz alphamooncam #25388 üzenetére
Azt írtam, hogy a kényelmestől, az ideálisnak vélt értéktől célszerű eltérni (felfelé). A roller gyári ajánlást pedig célszerű betartani.
A konkrét értékhez kellene a testtömeg, a roller típusa, illetve a köpeny típusa. Ami kavarást okozhat, hogy a köpenyen feltüntetett érték néha nincs összhangban a roller által javasolt értékkel. Ez rendszerint amiatt van, mert mondjuk a roller teherbírása 120 kg, a köpenynél viszont legfeljebb 100 kg-al számolnak. (Ennél többet is elviselhet, de az érték feltüntetésekor nem abból indulnak ki.)
-
wwenigma
Jómunkásember
válasz Thunderzolee #25390 üzenetére
Köszi, megnézem majd, ráállva a 85 kilómmal nem tűnt úgy hogy laposodik. 70mai Air Compressor Wireless TP05 lett megvéve, ezzel ránézek később.
[ Szerkesztve ]
Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma
-
elder troll
senior tag
válasz wwenigma #25393 üzenetére
Egy szivargyújtós "akármivel" fújtam fel először a gumikat, eléggé hektikusan mozgott a mutató. Érzetre nem volt ideális, puhának éreztem használat közben.
Aztán megérkezett a 70MAI TP05, és jól éreztem, hogy nem volt eléggé felfújva. Azt érdemes belekalkulálni, hogy amikor csavarod fel és le felfújás előtt / után a menetre a toldást, akkor 3-5 psi értéket is veszíthet a nyomás. Ezért annyit kalkulálok bele, vagyis a pár mérés után kitapasztalt mennyiséggel többet töltök.
Például: gyárilag 45 psi érték van megadva, akkor 50 psi-t adok neki. Lecsavaráskor egyet szisszen (-5 psi). A következő ellenőrzési ciklusban feltekeréskor szintén szisszen egyet (-5 psi), és ha 40 psi értéket mutat, akkor tökéletes. Az első és hátsó gumi szelep elhelyezése kicsit eltér, az elsőt le tudom tekerni gyorsabban, így ~3 psi értéket veszít, a hátsó szelephez kicsit nehezebben férek hozzá, az ~5 psi-t szokott veszíteni 1-1 alkalommal.[ Szerkesztve ]
-
bkiky01
senior tag
Ma kibontott G30P, mintha nem középre rakná be a kormányt egyenesben. Arra gondolok, ahogy " egyenesbe húzza".. Pár milit jobbra áll.. Lehet otthon foglalkozni vele, érdemes?
-
wwenigma
Jómunkásember
válasz elder troll #25394 üzenetére
Köszi, ez van nekem is. Alsó műanyaghálós részén benne - használat közben - pici led pislog nem nézted még? Csak furcsa mintha szikrázna.
E2 Pro - Gyárilag első 3,1bar, hátsó 3,6bar nyomást mutatott rácsavarás után (volt kicsi elszisszenés nyilván), 10km-t mentem vele eddig.Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma
-
PociAti
senior tag
válasz wwenigma #25385 üzenetére
Letöltöttem pár users manualt, és az alábbi PDF-ben ezek szerepelnek:
https://assets.segway-cdn.com/User-Manuals/Multi-Language-UM/Product-Manual-E2-Pro_compressed.pdf
Product Name: Ninebot eKickScooter E2 Pro, Model: 051405E, 051405D.
A 10 hüvelykes tömlő nélküli keréknél 45 +/-3 psi a szükséges érték.
3,1 bar az pontosan 45 psi,Viszont ahogy látható is a képen, az egyéb mérési paramétereket 75 kg-os személyhez adták meg. Feltételezhető, hogy ez is arra vonatkozik. Ha több vagy, akkor inkább a 48 psi (3.3 bar)-t vagy annál is nagyobb értéket célszerű belefújni.
És pár oldallal később szerepel olyan, hogy a roller karbantartása (Recommended Maintenance Schedule).
Tire pressure : Inflate the tires to 50–55 psi.
Elég megengedőek, szerintik nem szükséges 3 havonta, hanem csak fél évente, vagy 500 km-enként kell ezt csak ellenőrizni. (Illetve 2 év, vagy 5000 km után.) Inkább ellenőrizd sűrűbben, főleg hogy van normális pumpád, amivel könnyen le tudod ellenőrizni.(#25391) Thunderzolee hozzászólásának elején lévő táblázat egész jónak tűnik, Ninebot G30 MAX értékét vedd alapul.
És kiderül abból a táblázatból, hogy egyes rollereknél az első és hátsó kerék eltérő nyomást igényelhet. Esetedben azonos értékek mehetnek előre és hátra. -
pescara
aktív tag
-
PociAti
senior tag
válasz pescara #25398 üzenetére
Megtaláltam, tényleg 32-37 psi-t ír (az 2,2 - 2,55 bar) a G30-akhoz.
Tire Pressure: Inflate tires to 32–37 psi. Inflate both tires equally.
Tires: Tubeless tire, Material: Natural carbon-black synthetic rubber, 60/70-6.5, Straight nozzle.Az úthibákra meg nem a laposabb gumi lenne az ajánlatos, hanem az alacsonyabb tempó. A köpeny károsodásának esélye az úthibáknál nagyobb, mint sima úton. Meg a forrasztásoknak se tesz jót.
-
pescara
aktív tag
válasz PociAti #25399 üzenetére
Igen, a lassitas sokat segit szar utakon Es rajottem, hogy ezeken a 2-5 km es tavolsagokon ahol rollerrel jarok, igazabol az a 10 fekezes kb annyit szamit, hogy 1, max 2 perccel kesobb erek valahova oda. Cserebe 1300 km-en tul hangtalanul suhan a jargany a gumik sem veszitik a levegot, kb 2 hetente 2psi-t kell hozza fujnom.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- DIGI internet
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Apple notebookok
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- sziku69: Szólánc.
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- További aktív témák...
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- Eladó 0km-es új elektromos roller (iScooter i9)
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!
- Hugo Boss The Scent Elixir Him Eau de Parfum
- POLICE EPIC férfi analóg karóra!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest