Új hozzászólás Aktív témák

  • MrChris

    nagyúr

    válasz Fred23 #1712 üzenetére

    Erről eszembe jutott az Estonia komphajó tragédiája 1994-ből:
    "Az Estonia 1994 szeptember 28.-án éjjel a Balti tengeren elsűllyedt, kb ezer emberrel a fedélzetén, akik küzül csak alig százan menekülhettek meg, és a hajótest azóta is a kb 80 m mélységben nyugszik, magába zárva a közel kilencszáz holttestet és titokzatos rakományát. A végső soron kudarcba fulladt mentési kísérletben sok hajó és helikopter vett részt svéd, finn, orosz és észt oldalról. De ezek a hősies és kétségbeesett műveletek részben a szokatlanul zord időjárás, részben a hajót irányítók érthetetlenül vagy szándékosan hanyag és hibás, felelőtlen viselkedése miatt nem sok eredménnyel jártak. Az elsűllyedt hajótest kiemelésére, vagy megközelítésére, a csekély mélység ellenére, állítólag nem történt kísérlet, és a felsorolt nemzetek hatóságai, plusz az angol és orosz hatóságok közös egyezményben megtiltottak mindenféle, hivatalos vagy amatőr kutatást a hajó körül. Bár nemzetközi vizeken sűllyedt el, a finn és a svéd haditengerészet azóta is szigorúan ellenőrzi a területet. A finnek nagytömegű kavicsot borítottak föléje, később pedig a svédek részéről szándék mutatkozott arra, hogy a vízalatti roncsot hatalmas betonszarkofág alá temessék. Ez még nem történt meg, de arra utal, hogy radioaktív szerencsétlenségtől félhetnek. Azóta kiszivárgott, hogy a hajó kapitányát és összesen kilenc tagját a személyzetnek a tragédia után egy finn kórházban ápolták, majd onnan titokban elszállították őket, és azóta nyomuk veszett. A hajó rakományjegyzékeiből állítólag kiderült, hogy a hajót a tragédia előtt már több alkalommal használták ellopott orosz haditechnikai eszközök Svédországba, majd tovább Angliába csempészésére, ez magyarázná az angol és orosz kormányok részvételét az egyezményben, noha a hajón nem volt sem angol, sem orosz utas. Más gyanús körülményekre is fény derült. A hajó mindvégig nem adott le hivatalos segélykérő hívást (SOS vagy Mayday), a segítséget a hajó harmadik tisztje kérte szóban, miközben a rádióban különféle nyelveken folyó beszélgetések voltak hallhatók. A hajó nem adta meg a pontos helyzetét sem, a svéd és finn légierő felderítő gépeinek és helikoptereinek kellett felkutatni a viharos tengeren az oldalára fordult hajót. A mentőcsónakok és mentőmellények nagyrésze használhatatlannak bizonyult, az utasok túlnyomó többsége a hajótestben rekedt, néhányan a hideg vízben evickéltek a viharos szélben több méteresre tornyosuló hullámok között. A mentésben résztvevő hajók a sűllyedő roncsot körbeállva próbálták megakadályozni az elsodródásukat és kihalászni a szerencsétleneket, de nagyon kevés eredménnyel jártak. Egy vízalatti felvétel került elő, amelyen kb négy méteres lyuk tátong a hajótesten, sőt előkerült egy fémlemez darab, amelyen robbanásra utaló jelek láthatók. Ezt hivatalos amerikai források is megerősítették. Hogy külső vagy belső robbanás, arra nincs adat. A tragédiára vonatkozó minden adatot azonban hetven évre titkosítottak, így hát még unokáink is aligha fogják megtudni, mi történt valójában."

Új hozzászólás Aktív témák