Új hozzászólás Aktív témák
-
Alaaf Pi
senior tag
A ledarálás és útalapnak használás nem igazán újrahasznosítás. Ez amúgy ezer éve ismert módszer, a NABI buszokra is ez a sors várt selejtezéskor a gyár elmondása szerint is, jó 15 éve, mikor Kaposváron jártam náluk.
Nem mondtam ellent neked, inkább jeleztem, nem kizárólag anyagi kérdés az újrahasznosítás: ott sok múlik azon, mennyire tudod a szálakat és a mátrixot szétválasztani, mennyire roncsolod, rongálod a szálakat e folyamat során.
-
azbest
félisten
válasz
Alaaf Pi #269 üzenetére
ott a félreértés közöttünk, hogy én nem ugyanolyan nyersanyaggá, hasonló célokra való felhasználásra gondoltam. Két éve is cikkeztek, hogy ledarálják a lapátokat és a rostos cucc mehet például betonozásba. [link] A régi lapátokkal gondolom nem tudnak mást.
Ha jól értem az újdonság az, hogy olyan anyagból csinálhatják az újakat, amelyekből tippre vegyxszerrel fel tudják oldani a műanyag tartalmat.
-
#56573440
törölt tag
válasz
arnyekxxx #272 üzenetére
Jaj ne már... Egy konkrétumok nélküli wot ami nem mond semmit? Tehát laboron kívül, ipari méretben működő módszer még mindig nincs...
Nem tűnik fel hogy a "hír" kb 6 sorban foglalható össze? Nem mellesleg havonta 5 új akku technológia fogja hamarosan megvaltani a világot és még mindig nem tudjuk ezeket a helyükön kezelni... Ha valóban, remélhetőleg, előreláthatólag, ezek annyit jelentenek mint musk jövőre lesz fsd ígéret. Lofsztse...
-
Noukoum
veterán
válasz
GhanBuri Ghan #267 üzenetére
Pontosan.
-
Alaaf Pi
senior tag
Kompozit anyagoknál nem feltétlen csak anyagi kérdés volt eddig, mert a műgyantát kipucolni a szálak közül nem feltétlen egyszerű úgy, hogy a szálak ne sérüljenek, a tulajdonságai ne nagyon változzanak.
Műanyagoknál a probléma: PA6, PA6, de hogy mi keveredett még bele, üveggyöngy, szénszál, üvegszál, akármi, azt nem biztos, hogy olyan könnyen meg lehet mondani, és így más PA6 hulladékkal együtt feldolgozni. Valamint ezeket a töltelékeket nagyon macerás kivenni belőle. Vagy a zsírkővel tuningolt POM-ból.
-
arnyekxxx
veterán
válasz
GhanBuri Ghan #267 üzenetére
Foglalkoztak volna vele eddig is, csak nem tudtak mert nem volt rá megoldás (lehetetlen volt). Mostantól talán már lehetséges.
-
azbest
félisten
válasz
Dare2Live #264 üzenetére
szvsz, amikor újrafelhasználhatatlanságról beszélnek, akkor az anyagi kérdés. Lapátként persze nem lehet, mert sérült strukturálisan. Ledarálva, más területen töltelék vagy nyersanyagnak felhasználva jó lehetne. Amíg olcsóbb szűz, finomított anyaígokat venni valami gyártásához, addig azt használják.
A műanyagoknál volt látványos bukta, bár valsz nem közismert. Nyomták a szelektív gyűjtős és újrahasznosítós szöveget. Valójában az így gyűjtött műanyag nagy része kínába hajózott, ahol az akkori nagy ipari robbanás miatt a használt műanyagra is nagy igény volt nyersanyagként. Ahogy ez megszűnt (nekik is olcsóbb új műanyagot gyártani elegendő mennyiségben), úgy tiltották ki kínából a nyugati szemétbeszállítást. Manapság ezért a műanyagot főleg hőerőművekben égetik el, ahol a szűrőrendszer fogja meg a káros kibocsátást. Egyszerűen nem éri meg anyagilag drága újrahasznosított műanyagot venni a frissen készült helyett az esetek többségében.
Akkuk kapcsán azért más a helyzet, mert még sokáig/mindig(?) drágább lesz a kis sűrűségben elődorduló anyagokat kinyerni új forrásból. Helyette a használt akkuból valsz gazdaságosabb is. Csak még nincs olyan mennyiségű használt, hulladék akku, hogy nagyban menjen ez a gyártás. De pl a tesla amcsi lithium gyára az akkuból nyert darát is fel tudja használni.
-
Dare2Live
félisten
válasz
arnyekxxx #262 üzenetére
Ide egy gyors szvsz:
Elég masszívak a lapátok szerintem sok helyre újra fel lehetne használni őket.
Ami környezetszennyezést, eü terhelést okoz egy szénerőmű ahoz képest még ha a lapátok nagyját el is kell ásni az is kb 0át. Ha kell EUban egy azaz egy nagyobb külszini fejtésbe van annyi hely amibe el lehet temetni a köv 100év összes EUban leselejtezett lapátot.De persze jó ha le is lehet bontani... de annyira nem érzem szükségét.
-
Dare2Live
félisten
"Az évtized végére kiderül, ki döntött jól."
? Ha nem lesz valami nagy csoda akkor 2035től EUban EV fogja adni az eladások túlnyomó részét ICE eladások 80-90%al lesznek alacsonyabbak már ha egyaltalán lesz ICE eladás.
Innen ha toyota úgy dönt, hogy ice, hibrid akkor a világ 2. legnagyobb EUs piacát bukta viszlát. Ha így dönt jól döntött?
Kínában közben robban az EVs piac. 2023 Q1ben már 25%. Toyotanak nincs EVje = lemondott a világ legnagyobb piacának 25%ról. Jól döntött?
-
arnyekxxx
veterán
válasz
GhanBuri Ghan #223 üzenetére
Nem azért nem recikláltak, mert lehetetlen
De, lehetetlen volt, pár hónapos hír, hogy talán sikerült megoldást találni az újrahasznosításra
Nos, a Vestas bejelentette: megtalálta azt az eljárást, amivel a régi lapátok újrafelhasználása is megoldható.
A hír nem előzmény nélküli, mivel a Vestas annak a CETEC-projektnek (Circular Economy for Thermosets Epoxy Composites) az egyik oszlopa, amely az Aarhusi Egyetemmel, a Dán Technológiai Intézettel és az epoxi gyártó Olinnal azt a célt tűzte maga elé évekkel ezelőtt, hogy kémiai megoldást talál a blade-ek alapanyagra bontására. -
#48584626
törölt tag
Én nagy Karotta rajongó voltam még a TC hőskorában. Fiatalon nagyon kíváncsi, jó humorú srác volt. Aztán jött a Muskba buzulás, az álszakértés, a megmondóember szerep. Nagyon rossz irányba változott öregségére. Hogy mi ennek az oka azt nem tudom. Lehet az új asszony viszi rossz irányba
Winkler még maradt aki volt, őt bírom most is.
-
8th
addikt
válasz
Alaaf Pi #257 üzenetére
Tökéletesen kiegészítették egymást a winklerrel. Két hülye egy pár.
Az is meglehetősen vicces volt, hogy évekkel ezelőtt a médiát keresztül kasul haknizta mint "ev szakértő" közben egy dízel autóval mászkált mindenhová. Roppant hiteles figura tényleg. Ja, nem. Szimpla tesla szektás droid az is. -
Cassi
őstag
Éppen ma volt egy cikk [link] a Portfolión, idézték az egyik Toyota-vezetőt, aki továbbra is szkeptikus a BEV-ekkel szemben, és tényleg nehéz dönteni. A Toyota érvei logikusak és érthetőek, ami Norvégiában működik, az nem járható út a világ legtöbb országában stb. stb. Ezzel szemben jól látszik az a trend is, hogy a vezető piacokon eszement erejű húzás van a BEV-ek irányába, ami könnyen boríthat minden okoskodást. Lehet, hogy a Toyotánál nem látják a fától az erdőt. Az évtized végére kiderül, ki döntött jól.
-
Dare2Live
félisten
válasz
#48584626 #254 üzenetére
"Egy ideig lehetett."
Akkor szerinted már nem lehet?
"Mármint amit az ujságirók kitalálnak, arra gondolsz?"
Kitalálták. Nem volt nehéz egyértelmű volt, hogy ha ez a piac robban akkor toyota(mazda...) letolt gatyával lesz. És 2023 q1ben ez a legnagyobb piacon Kínában ez valósággá vált 2023Q1re EVk részesedése elérte a 20%ról 25%ra ugrottt és igen ez tipp de ha a trendek folytatódnak lesz ez 35% év végére. Upsz. Japánoknál a kérdés mára már csak annyi, hogy idén mennyi részesedést vesztenek. 1-2%ot vagy meglesz az 3-4% is. Nem kellemes -3-4%amikor össz japánok rendelkeznek 19%al a világ messze legnagyobb piacán. Á nem bukás, nincs jelentősége blablabla."Nem tudom, nem érdekel mit beszél. Elvakult teslafan."
Ilyen alapon ki az a hülye akit érdekel egy ilyen elvakult ice fan véleménye. Miközben tök egyértelmű, hogy fogalmad sincs a témáról ld kínai piacot. -
#48584626
törölt tag
-
Dare2Live
félisten
válasz
#48584626 #252 üzenetére
Onnan indult hogy mennyire nemlehet profitot keresni vele. Lehet. Rekord szinten. Pont.
Pedig nem bonyolult értelmezni. Hogy neked nem megy hát nem megy.
Belebukott.
Toyota gőzerővel készíti az új full elektromos állítólag már versenyképes lesz elektromos platformját. Ha ez nem bukás akkor semmi.
Mi hibásat mondott karotta?
btw nem Karotta volt a hozzá nem értő kokler hanem pl azok akik szerint nem lehet evvel pénzt kereseni. Meg be fog bukni. Közben akkora pofáraesés van a nagy ICE fanoknak, hogy a fal adja a másikat de a legelvakultabb kokler vonal még mindig hajtogatja, hogy nem süllyedünk, nincs semmi látnivaló nincs jelentősége blablabla. -
#48584626
törölt tag
válasz
Dare2Live #251 üzenetére
"Akkor legyen 5900$. Semmi se változtat. Pont Tény."
Már hogyne változtatna. Azt mutatja hogy az árcsökkentések hatására ugrott a profit jelentös része.
"keress rá"
Mégis mire? Nem tudom értelmezni amit leírtál.
"CEO kb ebbe bukott bele."
Nem bukott az sehova. èvek óta tervezett váltás volt, az utód személye volt csak nyitott.
"Ezek a platformok nem 4évre készülnek és már készül az új."
Honnan veszed hogy csak 4 évig fogják használni?
Karotta mint forrás? Tényleg?
-
Dare2Live
félisten
válasz
#48584626 #250 üzenetére
Akkor legyen 5900$. Semmi se változtat. Pont Tény.
"Öööö, ez hogy jött ki?"
keress rá
"Eddig lehetett, de ez nagyon sok egyedi körülmény eredménye volt, amik változnak, illetve megszünnek."
Én nem látom ezt. Kínában veszett sebességgel fut fel. EUban mi is a végső dátum? 2035?
CEO kb ebbe bukott bele.
"Ezt ki mondja?"
Ezek a platformok nem 4évre készülnek és már készül az új. Innen ez egy bukott platform.
"Vagy nem."
Ez azon múlik Toyota és kb japán brandek mennyire gyorsan reagálnak. Elvileg, láthatóan mindent is mgetesznek aztán majd kiderül.
szerk: [link]
-
#48584626
törölt tag
válasz
Dare2Live #248 üzenetére
"Akkor legyen 7500"
Egészen konkrétan leirtam hogy mennyi volt Q1-ben: 5.900 dollár. ès ebböl 1.200 dollár az ZEV kredit, azaz ICE autók eladásán szerzett profit.
"evvel is a 2. legtöbb profitot realizálja autónként."
Öööö, ez hogy jött ki?
"Tehát lehet rajta profitot realizálni."
Eddig lehetett, de ez nagyon sok egyedi körülmény eredménye volt, amik változnak, illetve megszünnek.
"még a CEO is belebukott"
Dehogy bukott. Már jóideje tudott volt hogy menni fog.
"e-TNGAval soha nem lesz Toyota versenyképes. "
Ezt ki mondja?
"csak elmehet rajta a kínai piac jelentős része"
Vagy nem.
-
Dare2Live
félisten
válasz
#48584626 #246 üzenetére
Akkor legyen 7500. Semmi se változott vele Tesla evvel is a 2. legtöbb profitot realizálja autónként.
Tehát lehet rajta profitot realizálni. Nem is keveset. Tény. Pont."Semmit nem néztek be."
Annyira benézte Toyota, hogy még a CEO is belebukott.
De szerinted nem. OK. Nincs több kérdés.
"De, van. Aminek a jelentősége amúgy is sokkal kisebb, mint amit a teslafan sajtó tulajdonít neki."
e-TNGAval soha nem lesz Toyota versenyképes. Végülis nincs jelentősége csak elmehet rajta a kínai piac jelentős része.
-
#48584626
törölt tag
-
#48584626
törölt tag
válasz
Dare2Live #244 üzenetére
"Jelenleg egy darab Teslan van 8.000eur profit"
Ahogy fentebb írtam, már nincs. Nagyon nincs.
"Toytoa ezt az egészet elképesztően benézte"
Semmit nem néztek be.
"Nincs 100%os elektromos autó platformjuk"
De, van. Aminek a jelentősége amúgy is sokkal kisebb, mint amit a teslafan sajtó tulajdonít neki.
-
Dare2Live
félisten
A profit láthatóan a Teslanak nem gond.
Jelenleg egy darab Teslan van 8.000eur profit. Benzines/hibrid Toyotan 1700eur. Mi is volt a kérdésed lehet elektronos autón profitot realizálni?
Toytoa ezt az egészet elképesztően benézte. Nincs 100%os elektromos autó platformjuk. Erre simán rámehet a Kínai piac nagyja és US/EUs egy része is.
-
#48584626
törölt tag
"Kínában is gőzerővel zajlik az államilag tolt elektrifikáció."
Hja, csak az ICE nem lesz betiltva, sőt az ICE fejlesztés is támogatva van államilag.
"az új autók eladásoknál az elektromosok részarányát 2030-ra ilyen 30-50% körülire prognosztizálják"
Szinte kizárt. Néhány partvidéki nagyvárosban talán.
Nem tudok neked linket adni, mert a cikkírók nem gondolkodnak, csak egymás hülyeségeit ismételgetik.
-
cucka
addikt
válasz
#48584626 #240 üzenetére
Kínában is gőzerővel zajlik az államilag tolt elektrifikáció.
Amerikában nincs ilyen államilag előírt program, de az új autók eladásoknál az elektromosok részarányát 2030-ra ilyen 30-50% körülire prognosztizálják.Adj már egy linket egy nem full dilettánsok által írt cikkre, tényleg kiváncsi vagyok, hogy az európaiak mennyit keresnek az elektromos autóikon? Mert eddig annyit hallok tőled, hogy az összes hírrel ellentétben neked igazad van, mindenki más meg hülye.
-
#48584626
törölt tag
"Hát arról pont nem olvasni, hogy az elektromos modelleken gennyesre keresné magát bárki a legacy autógyártók közül"
Persze mert full dilettánsok írják a cikkeket.
"A világ 3 legnagyobb autópiaca Kína, Európa és az USA."
ebből az EU az egyetlen amelyikben vége lesz az ICE típusoknak belátható időn belül.
A Toyota eladásainak kábé a 10%-a megy Európába. -
azbest
félisten
ez validnak tűnő grafikonos gyűjtés, igaz? Forrás és részletek [link] usa
A 2 év magaslatát simán magyarázhatja a beszerzési lánc drágulása, szvsz. Más cégek meg képtelenek voltak szállítani, fordról (egyes dealershipek) voltak usában hírek hogy 5-10-20 ezer dolláros felárat kértek vagy törlik a rendelést például. Lassan visszatér a normális szintre (inflációval olcsóbb). Máshol meg azért sír a média, mert a master plan mégsem hozott fillérekért még autót
-
#56573440
törölt tag
válasz
GhanBuri Ghan #223 üzenetére
Na hogyan haszonsitják drágán újra? Ahogy a jelenlegi műanyag hulladékot pl itthon? Leginkább elégetik. Vagy fillerként kis mennyiségben cementben aszfaltban ilyenekben? Ami megint nem túl jó, mert ha kopó, aprozodo cuccban van, a por nem lesz túl bio... Azon túl ipari szintű ujrahasznositasrol én még nem hallottam. De érdekel
-
cucka
addikt
válasz
#48584626 #236 üzenetére
Hát arról pont nem olvasni, hogy az elektromos modelleken gennyesre keresné magát bárki a legacy autógyártók közül.
A toyotáról. A világ 3 legnagyobb autópiaca Kína, Európa és az USA. Ez a világ autó eladásainak 70-80%-a. És mindhárom piacon gőzerővel zajlik az elektrifikáció.
Szóval én értem, hogy ezeken kívül az összes többi piacon nagyon erős a Toyota, de ha ezen a hármon elveszti a pozícióit, akkor nekik kampó van.
-
#48584626
törölt tag
"A probléma nem a profit, hanem az elektromos autókon realizált profit."
Azon is keres a VW is, a BMW is, nem is keveset. Az autógyártók többsége keres azzal is, ha nem is annyit még, mint az ICE tipusokkal.
"Azért pont a Toyota, mert elektrifikáció az pont nem az erősségük"
Nem a Toyotának nem az erössége, hanem azoknak a piacoknak, ahol a Toyota erös.
-
#48584626
törölt tag
válasz
Dare2Live #222 üzenetére
"De jön idén a cybertruck és lehet a roadster is."
ès? A Szájberizé még annyira sem lesz jövedelmezö az elején, mint a 3/Y. Abból amugy sem lesz komolyabb darabszám addig, amig a 4680 gyártás stabilan nem fut.
A Roadster meg jelentéktelen. Meg nem is fog jönni az idén, de jövöre se."Ha nem akkor jövőre ugrik az autónkénti profit egy nagyot."
Mitöl ugrana?
" Miközben Toyotanak 1700euro."
Egyrészt a Toyotának a tavalyi évét egy egyszeri elszámolás rontotta el (ha jol tudom az orosz piacot irták le.) Másrészt a Toyota tizmillio autot ad el.
-
cucka
addikt
Ja hogy Kínában. Igen, ott jelenleg hatalmas szarban van az autópiac.
Egyrészt gazdasági nehézségek ott is vannak, kevesebb a vevő. Másrészt új környezetvédelmi követelményeket vezetnek be, szóval a kereskedők ott ülnek a hatalmas készleten, amit nem tudnak eladni, és a többsége nem felel meg az új normáknak.A kínaiak nem akarnak olyan autót venni, ami 2 hónap múlva már nem teljesíti az aktuális normát, a kereskedőknek meg áll benne a pénze, és 2 hónap múlva ami maradt az 100% veszteség, szóval nem lennék most a helyükben.
Ja és ami még érdekes, hogy Kínában is elektrifikálnak, és hát az európai gyártók igazából belső égésű modellekben erősek ott. A kínaiak elektromos autóból egyre inkább a hazai brandeket veszik. Szóval előbb-utóbb probléma lesz mindenkinek.
A lényeg, hogy Európában sem a VW, sem a BMW nem csökkent árat. Meg igazából senki.
-
cucka
addikt
válasz
Dare2Live #222 üzenetére
A probléma nem a profit, hanem az elektromos autókon realizált profit.
Európában ugye 12 év van a belső égésűek piacának megszűnéséig, és amerikában is nagyon nyomják az elektrifikációt (messze nem annyira, mint nálunk, de azért növekszik a részesedés).Szóval nem az a kérdés, hogy most mennyit keres a Toyota egy autón, hanem hogy 5-10 éves távlatban képes lesz-e egyáltalán pénzt keresni ezeken a piacokon?
(Azért pont a Toyota, mert elektrifikáció az pont nem az erősségük) -
Dare2Live
félisten
válasz
#48584626 #216 üzenetére
De jön idén a cybertruck és lehet a roadster is. Ha nem akkor jövőre ugrik az autónkénti profit egy nagyot. Uristen.
A dolog abszurditása, hogy azon vitatkozunk, hogy meglesz per autó 2023ban a 8000+eur profit autónként vagy esetleg nem. Miközben Toyotanak 1700euro.
Közben a szerintem erős konzervatív 1.2->1.6misi+ eladott autóval is marad a ~exponenciális görbén. Bár rékeresve 1.8misi a cél...
Aztán 2025ben megint eshet az autónkénti profit mert jön a 25Ks Tesla. De ahoz még bővíteni kell sokat és vszeg a Mexikóin felűl kell mégegy gigafactory. Vagy kettő. Ezért kell a gyár.
-
#48584626
törölt tag
válasz
Dare2Live #212 üzenetére
Hogy tavaly mennyi volt, az nem túl lényeges a jelenben.
Idén Q1ben mar csak 5.900 körül volt, de ez nem túl jó mutató. èrdekesebb a nettó profitráta, ami 10% körül volt.
Ebböl már nem nagyon van hová engedni. Nem véletlenül mondott olyat Musk hogy ök akár nyereség nelkül is tudják árulni az autókat, mert majd egy csomót fognak keresni a szoftveren... Aha.
-
Dare2Live
félisten
válasz
#48584626 #211 üzenetére
Az idei év az még erős tippelgetés. Engem mindenesetre erősen meglepne ha autónként ne jönne össze a 8000+eur profit és ne gyártanának, szállítanának le 1.6millió autót.
A bizonytalanság inkább profit oldalról van a kérdés, hogy idén elindul e a cybertruck gyártás vagy átcsúszik 2024re.
-
cucka
addikt
válasz
#48584626 #211 üzenetére
Amit írsz, az a teljes autóiparra igaz, a piac pocsék állapotban van, senki se növekszik.
A Tesla a korábbi magas profit miatt ki tudta mozogni átmenetileg a piaci helyzetet.
Ugyanezt egy VW vagy Hyundai az elektromos autóival nem tudja megcsinálni. De ha a Tesla profitja csökken, akkor előbb-utóbb ők sem fogják tudni. -
Dare2Live
félisten
válasz
#48584626 #196 üzenetére
"Tavaly választaniuk kellett a növekedés és a marzsok megtartása között. A növekedést választották. A gond az hogy láthatóan nem volt elég az árcsökkentés, és ettől többet már nem nagyon tudnak engedni, mert nincs miből."
Teslanak tavaly autónként 9680eur volt átlagosan a marzsuk.
Csak viszonyítás képp, hogy mennyire nincs miből: Ehez képest a Toyotanak 1737. -
-
#56573440
törölt tag
válasz
GhanBuri Ghan #206 üzenetére
Komolyan? Ez volt a komoly?
Jézus.... Láttál már kiszakadt toronycsapagyat elkottazott kanyar+padkázás után? Persze hogy nem... Mondanám hogy nézd már meg hol van a gigacaston a toronycsapágy helye, mert látszik, de mindegy. Vedd meg, neked pont jó lesz
Egyszer azért nézz a kocsid alá, meg fogsz lepődni
-
Noukoum
veterán
válasz
GhanBuri Ghan #206 üzenetére
Tag egyszer azt írta hogy az összes szélerőmű lapátot elássák, bizonyítéka meg egy google-n talált fotó volt
vagy inkább
.
-
#48584626
törölt tag
"a tőzsdei ár elsősorban a jövőről szól."
Valóban, a tőzsde mindig a jövőt árazza, de én is arról beszéltem.
"itt akár 2 éven belül utolérheti a Tesla a Toyotát"
Lehetséges, de a Toyotának az európai piac sokadlagos jelentőségű.
"Elaludtak a japánok, talán ők lesznek az e-autózás legnagyobb vesztesei."
Én ezt nem így látom. De ettől függetlenül,. nézhetünk más márkákat is, a Tesla mindenképpen nagyon magasra van árazva.
-
#56573440
törölt tag
válasz
GhanBuri Ghan #201 üzenetére
Na most akkor mégis része? Döntsük már el mi van, úgy izgulok...
"akkor a lengőkar, féltengely fogja elvinni az ütés energiáját (már ami a gumin túljut), vagy a váz?"
Ezt a kérdést nem is értem. A kerékhez mi csatlakozik? Akkor minek adhatja át az erőt? A lengőkar, lengescsillapito, féltengely, etc másik felfogatási pontja meg hol van? Azon is ebrednie kell erőnek ugye...
-
Cassi
őstag
-
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone 13 256GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3426, 95% Akkumulátor
- Eladó megkímélt Samsung A71 6/128GB / 12 hó jótállás
- Fém, összecsukható és kihúzható fotó állvány eladó
- ÚJ Microsoft Surface Laptop 7 13.8" 2K - 120Hz Érintő - Snapdragon X Elite - 16GB - 512GB-2 év gari
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X395 - AMD Ryzen PRO 5 I 8GB I 512GB SSD I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest