Új hozzászólás Aktív témák
-
_az
senior tag
ÁHÁÁ!!! szal csak kamuraklám az egész...
-
''mar nem azert, de attol, hogy szerver/munkaallomas procinak neveznek valamit, az nem valtoztat a lenyegen sokat.''
Szerintem az, hogy eszetlenul nagy cache-ek vannak bennuk, az igenis szamit teljesitmeny szempontjabol (ezert is hajlandoak ertuk sok penzt adni - na meg az SMP miatt). Az FX azert is jott itt elo, mert abban is annyi cache van, mint az Opteronokban. -
Senki nem talal ki ennyi utasitast, nem minden egyes kombinacio ervenyes utasitas, igy volt ez a 32 bites prociknal, sot, mar a Commodore 64-em MOS 6510-eben sem volt mind a 256 lehetseges kod kihasznalva.
Egyebkent szo sincs arrol, hogy az A64-ekben 64 bites utasitasok lennenek, valoszinuleg 8 meg 2x8 bitesek maradnak (mert az idezett reszletben ugyan nem emlitik, de nem kell fix hosszusagunak lenni az utasitasoknak). -
wnix
senior tag
Az x86-os CPU-knak csak párszáz utasítása van. A memórián belül lévő biteket lehet többféle-képpen elérni ( memóriát többféleképpen címezni ). Az, hogy egy CPU 64bit-es nem jelenti azt, hogy 2**64db utasítása van. A legtöbb RISC-CPU is min. 64bit-es, de némelyiknek még 100db utasítása sincs.
Tudomásom szerint Intel és AMD is arra törekszik, hogy minél kisebb legyen a CPU utasítás-készlete. ( Az AMD64-ből, 64bit-es módban elég sok parancs ki is lett szedve ) -
LukE
veterán
válasz
Mr.Skyline #169 üzenetére
az attol fugg, mit futtatsz a gepeden
Es hogy mennyi folos penzed van
-
Mr.Skyline
senior tag
szerintetek én meddig tudom húzni még az átállást a jelenlegi konfigommal?
őszre tervezem az A64-re váltást! szerintetek? -
_az
senior tag
update!
megnéztem a tankönyvemben!!! de nem akarom elhinni!!!
idézem:
''Az utasításkészletet alkotó utasítások száma meghatározza a műveleti kód bitjeinek számát. Ennek legalább n bitből kell állnia, hogy 2 az n-ediken(vagy ennél kevesebb) műveletet meg éehessen különböztetni. Például, ha n=6, akkor 64 különböző műveleti kód létezhet.''
bázze megnéztem számológéppel, mennyi 2^64 hát... 1,8*** a 19ediken...
valaki sorolja má fel nekem az utasításokat, kiváncsi lennék rájuk
és akkor tegyük fel, hogy egy rakás műveleti kód szabadon marad, hát akkor is... -
wnix
senior tag
Így jobb ??
Bővebben: link -
LukE
veterán
mar nem azert, de attol, hogy szerver/munkaallomas procinak neveznek valamit, az nem valtoztat a lenyegen sokat. A xeonok vagy opteronok belso felepitese nem sokban kulonbozik egy ''egyszeru'' P4 vagy S939A64-tol...
Egyebkent az FX nem szerver proci, az HC tuning proci, a szerver/munkaallomas az az opteron(mondjuk tenyleg tok ugyan az egy opteron 1xx mint egy FX, de mind1.)
-
Enclave
aktív tag
Hi!
Itt egy cikk a K8 architektúráról részletesen és a P4 összehasonlításáról: (long mode,legacy mode, regiszterek növelése 8-ról 16-ra long mode-ban,programkód részletek,egyéb tesztek stb.)
Bővebben: link
Remélem ez segít tisztázni/átlátni egy-két embernek a K8 felépítését az itt kialakult vitában -
puskár
csendes tag
Szerintem az egésszel most még nem kell törődni. Egyéni használatra (hacsak nem egy milliomos számitógép mániás vagy) még fölösleges. Kérem? Kinek kell 4 Gb -nál több memória. A decemberi Gamestarban lévő csúcs gép 2 Gb ddr 2 -es memóriával a Doom 3-t 1600x1200 -on max. grafikával 107 fps-sel futtatja. És úgyis csak elméletben lesz 2-szer gyorsabb a memória. Ha majd szükség lesz rá, minden rendszer szép lassan át áll rá. Aki meg csak azért vesz, hogy jobb legyen neki, mint a szomszédnak, azt isten éltesse sokáig, örüljön neki hogy van rá pénze. Nekem még annyi pénzem sincs, hogy egy 2,0-s P4-t vegyek, úgyhogy engem nem igazán érint meg a 64 bit.
-
_az
senior tag
hát ha jól tudom 2 a harminckettediken raohadt sok, de 2 a hatvannegyediken kib.sok namost ennyi utasítást tud a 64 bites... hát ha kihasználnák...
(amúgy jól tudom?) -
wnix
senior tag
#152-ben írtam:
''Az igazi I/O-műveleteket nem gyorsítja a 64bit - legalábbis addig nem amíg a vinchesterek nem 64bit-nagyságrendű méretekkel lesznek ellátva -, de ha egyszer 64bit-tel számolok, akkor nem egyszerűbb/gyorsabb egy paranccsal ?''
Ez tőled van:
''Egy defrag ugyanannyi ido alatt fut le 32 es 64 bites regiszterek hasznalata eseten is, max a CPU terheles kozben nem 10%, hanem 9.5% lesz, ez viszont a kutyat sem erdekli.''
szerinted az amit írtál, egy kissé nem ellentmondásos. (Mitől lesz kisebb a CPU terhelés?). -
''Egy szóval sem említettem, hogy a CPU szűk keresztmetszet lenne. Én azt szerettem volna kinyilvánítani, hogy a 64bit-es regiszterekkel egy mai winchester-kezelése már jóval egyszerűbb, és gyorsabb lenne.''
Es mitol?
Gyorsasag: A lemezmuveletek nem azert elyan lassuak, amilyenek, mert a CPU-k sokat toketlenkednek azzal, hogy 32 bites regiszterekben szamoljanak 64 bites szamokat, hanem azert, mert mert a HDD-k mechanikaja ennyit bir. Egy defrag ugyanannyi ido alatt fut le 32 es 64 bites regiszterek hasznalata eseten is, max a CPU terheles kozben nem 10%, hanem 9.5% lesz, ez viszont a kutyat sem erdekli.
Egyszeruseg: minden magasabbszintu nyelvben ott figyelnek a 64 bites integerek, azokat lehet hasznalni, a fordito meg majd elrendezi, hogy milyen kod lesz abbol, ez megint csak nem erdekel senkit.
A PPro-t ne keverjuk ide, azt direkt 32 bitre optimalizalta az Intel, mert nem hittek, hogy addigra senki sem fog 16 bites OS-eket hasznalni (biztos tulzottan nagy hitelt adtak a MS marketing-osztalyanak), de ezt a hibat most biztosan nem kovettek el.
[Szerkesztve] -
wnix
senior tag
Intel EMT64 vs AMD64: Bővebben: link
-
Router
őstag
akárki akármit mond én előbb megvárom az intel féle 64-bitet is és kíváncsi vagyok hogy mit fog tudni!
állítólag az intel 64 bites fejlesztése régebbi mint az AMD-féle
az AMD-től csak a dual channel ddr hiánya rettent el... a socket 939 meg még eléggé drágácska bár az intel sem lesz olcsóbb szerintem -
wnix
senior tag
''mi köze a regisztereknek a vinyóműveletekhez???''
A Win32-API főleg fájlkezelésnél 64bit-es adatokkal is dolgozik. Úgymond elő van készítve a nagyobb/újabb vinchesterekre is. pl ha egy programban meg szeretnél nyitni fájlt, akkor az első amit a Windows kernel megnéz, melyik vinyón van. Már itt 64bit-es regiszterrel lehetne számolni/összehasonlítani/stb. Ha megtalálta a vinyót, akkor mehet tovább a keresés az NTFS-ben. Itt már megint 64bit-esek a mutatók/fájlméretek/stb. Ha megvan a fájl is, akkor kiszámolja az elérési útját minden egyes fájldarabhoz. Itt nem csak ''igazi'' I/O-műveletekről van szó, hanem arról is amit Windows már a memóriában (Cache) tart.
Az igazi I/O-műveleteket nem gyorsítja a 64bit - legalábbis addig nem amíg a vinchesterek nem 64bit-nagyságrendű méretekkel lesznek ellátva -, de ha egyszer 64bit-tel számolok, akkor nem egyszerűbb/gyorsabb egy paranccsal ? -
wnix
senior tag
Egy kis összehasonlítás:
Bővebben: link
ha bővebbet akarsz akkor www.amd.com. -
tildy
nagyúr
SZerinted xp-t haszznál?
Most lehet hülyeséget kérdezek, de mi köze a regisztereknek a vinyóműveletekhez??? Amennyire én emlékszem a vinyó műveletek sebességébe semmit nem machinál az hogy mekkora regiszter van...Számolásnál meg nem a vinyón hajtódnak végre a műveltek..(jól is néznénk ki...) Amennyiben hülyeséget mondtam pls. szóljatok, nem igazán akarom megzavarni a számomra néhol már ''magas'' társalgást...
[Szerkesztve] -
wnix
senior tag
Egy szóval sem említettem, hogy a CPU szűk keresztmetszet lenne. Én azt szerettem volna kinyilvánítani, hogy a 64bit-es regiszterekkel egy mai winchester-kezelése már jóval egyszerűbb, és gyorsabb lenne. De vitatkozhatunk az I/O-műveletekről is...
Majd azért megszeretném nézni, hogy pár év múlva amikor 1TB memóriád lesz a gépedben és még mindig 32-bit-es WindowsXP-vel nyomod, akkor nem-e örülnél annak, hogy a (továbbra is 32-bites) WindowsXP által nem használt memóriát RAM-Diskként kezelnéd, és legalább ezt 64-bit-es regiszterekkel defragmentirozhatnád. Lehet hogy itt is túl lassúak lennének az I/O-műveletek ?
Ha valaki venné a fáradtságot és írna egy 64bit-es regiszterekkel dolgozó ATA/ATAPI illesztőt, ami egy 32bit-es WindowsXP-on futna, szvsz igenis gyorsabban végezne mint egy 32bit-es illesztő. Ezen nem tudom mi olyan furcsa. Ha 64bit-es adatokkal számolok akkor nem a 8,16,32bit-es regiszterek vannak előnyben, hanem a 64bit-esek. Sőt mitöbb szvsz ugyanaz lesz mint annakidején a PentiumPro CPU-kkal, hogy egy 16bit-es regiszterkezelés lassabb volt mint a 32bit-es, akkor is, mikor csak 16bit-tel kellett számolni. -
-
OddMan
őstag
A tiszta 64 bites memóriakezelés hogyan néz ki az AMD64-en?
Arra gondolok, hogy a 32bites prociknál szelektorokat kell betölteni a szegmens regiszterekbe, és így tudunk egy deszkriptort kiválasztani, amely egy előre beállított mem címet és a hozzá tartozó néhány paramétert tartalmazza.
Esetleg ha valaki tudja, akkor leírhatná, hogy a szegmens regiszterek mérete maradt 16bit vagy megnövelték?
Egyébként a 32bit-es procikkal is lehet bőven 4GB-nál több memcsit megcímezni, különböző trükkökkel.
pl.: ''CR4, bit 5: Fizikai címkiterjesztés bitje (PAE - Physical Address Extension): Ez a P6 családtól használható csak, előző processzorokban fenntartott. Ha bekapcsolt akkor, engedélyezett a 36 bites fizikai címzés (így 64 GB fizikai memória címezhető), ha kikapcsolt akkor a 32 bites alap címzést használjuk. (4 GB fizikai memória címezhető).''
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
Azert van par dolog, ami miatt ezek az elonyok nem annyira egyertelmuek:
1. A SIMD hatekonyabb, mint a MIMD, mivel csak egyszer kell memoriaolvasast csinalni - es
ahol MMX-et (3DNOW-t, SSE-t, stb) hasznalnak (3D-s jatekok, codecek), ott tipikusan SIMD muveletekre van szukseg.
2. Altalanos esetben a dinamikusan pakolgato szuperskalarok jobban teljesitenek, mint a statikus kodot feldolgozo VLIW-ek
3. Binaris kompatibilitas -
hoyuka
csendes tag
Szerintem, ha lenne egy jo fele VLIW architektura, akkor az osszes kiterjesztes, mint pl.: MMX, SSE, SSE2, 3DNOW, 3DNOWEXT felesleges lenne. Vagy nem?
Ha jol tudom ezek azt csinaljak, hogy egyszerre tobb adaton vegeznek el egy muveletet. (pl. vmi mmx utasitas 4 szorzast vegez el 4 16 bites egeszen 1 ciklus alatt)
Na ha van vmi VLIW proci, ami egyszerre benyal 8 aritmetikai utasitast (es nem kell mind a 8-nak egyfelenek lennie), akkor az szerintem az sokkal hatekonyabb, mint barmifele hangzatos nevu (SIMD single instruction on multiply data?) kiterjesztes.
pl. 1 4 utas VLIW utasitast igy tudok elkepzelni:
mov r0,r1; add r2,0x3; fmul r4,r5,r6; imul r7,r8,r9:r10
Ez nem sokkal jobb annal, mintha csak pl. szorzasokat tudnank csinalni egy ciklus alatt?
(a transmeta efficeon 8 utas) -
Sanya
nagyúr
csak a megnövekett memóri aolvasási sebesség+ néhány új alkalmazás+ a régi procik gyártásának leállítása miatt
-
kezd nagyon átmenni a topic asmbe.
-
wnix
senior tag
ezt nem én találtam ki, Intel és AMD is így írja. Mert ha az ''általános'' szót nagyon komolyan vesszük akkor egyikre sem igaz pl:
mint ahogy írtad a DIV-parancsnál: DX:AX (ma is használatos)
LOOP-parancsnál CX
IN vagy OUT-parancsoknál szintén DX:AX
vagy az újabbak:
CPUID, RDMSR, RDTSC parancsok amelyeknél az EAX,EBX,ECX,EDX regiszterek vannak ''befogva''.
stb...
Ha valaki igazán gyors kódot akar, akkor kénytelen az összes regisztert kihasználni (mondjuk a L1, L2 cache-k CPU-ba integrálásával már nem olyan fontos). szvsz pusztán a szélességgel is lehet már jócskán gyorsabb kódot írni. Ez már abban is látszik ha egy program MMX-et használ, vagy csak az ''általános'' regisztereket. -
nagygépeknél, szervereknél még igen. pc-nél kisebb félremagyarázásra adhat okot, hogy a jelenlegi asztali 64bites provesszorba memvezérlő is került, ami viszont jelentősen megdobta a cucc teljesítményét. amint lesznek rá driverek windoze alá, plusz programok, amik még ki is használják, már lehet mérni egyfajta durva különbséget.
előbb-utóbb szükség lesz rá, ezt senki sem tagadhatja. -
hoyuka
csendes tag
Hali!
Ahogy en tudom, pl. az EDI es ESI regisztereket be lehet tenni olyan cimzo utasitasokba, amibe pl. az EAX-et nem lehet. Szal ilyen szempontbol nem altalanos regiszterek.
Ugy emlekszem, hogy aritmetikai utasitasok szempontjabol majdnem mindet egyenertekuen fel lehet hasznalni.
De pl.:
Regebben a szorzas egyik operandusanak is mindig az AX-ben kellett lennie, az eredmenyt is mindig azthiszem a DX:AX-be pakolta vissza. Azthiszem ezen a 386-ban mar modositottak, de nem vagyok benne biztos.
Szal vigyazni kell, nem mind1, hogy ki mit definial altalanos celu regiszternek.
Van a Texas Instrumentsnek egy MSP430 nevu mikrokontrollere. Na az cool. Annak csak altalanos celu regiszterei vannak (lehet tevedek, nem neztem at teljes mertekben). Pl. olyan utasitas, hogy push, meg pop, meg jmp nincsenek. A jmp-t move-al valositjak meg, a push-t es pop-ot pedig regiszter indirekt cimzessel es post vagy pre inkrementalassal, lehet nem pontos a megnevezes, de irok (legbolkapott) peldat:
jmp 0x100 = mov r15,0x100 ;r15 az ip
push r0 = mov [r14++],r0 ;r14 a stack pointer
pop r0 = mov r0,[++r14] ; detto
Szerintem se okoz jelentos sebesseg novekedest pusztan az a teny, hogy egy proci 64bites. -
wnix
senior tag
''Pairing of instructions improves Pentium processor performance significantly.
It does not slow and sometimes improves the performance of P6
family processors.''
Ez egy kis idézet egy Pentium-doksiból. Itt se kitalálásról van szó, hanem hogy a programozó (vagy a kód-fordító) a parancsokat úgy rendezi, hogy a CPU-ban a lefutásuk paralell legyen. szvsz ez ugyanaz mint amiről te írtál. -
De. Viszont: ujabban megprobaljak a 48 bites LBA cimzest bevezetni a vinyoknal, mivel a jelenlegi 32 bites LBA 2 TB-nal ki fog fujni (illetve egyes vicces remondi OS-ek mindenfele idetlen CHS cimzeseket hasznalnak, amikbol aztan sok topik szuletett, mindenfele 137GB-vel a cimben). Namarmost, egy 32 bites CPU-n egy 48 bites szam kezelese ketszer annyi muveletet igenyel (mert egy 32 bites regiszterbe nem fer bele, ezert az elso 32 bitet berakjak az egyikbe, a maradek 16-ot meg egy masikba), igy ez ketsegtelenul lassitja a HDD-n levo adatok cimzeset. Ugyanakkor azt is meg kell emliteni, hogy a gepek tulzottan sok idot nem toltenek a blokkcimek szamolasaval, hogy ezen a teren a 64 bites processzorok barmifele eszlelheto javulast hoznanak.
-
válasz
Sir Riccio #106 üzenetére
1, Ugye ezt te sem gondolod komolyan hogy a programmok fejlesztői mennek a hardwer piac után
ugyan már idézd be, hol írtam én ilyet... egyébként meg nem megy senki a másik után, mert kb. egymás mellett igyekeznek kóvájogni. ez néha sikerül is nekik. egyébként meg hogy jönnek ide játékok?! meg egyáltalán mi közük van nekik az egészhez? szerinted mit vesz abból észre egy játék, hogy milyen proci van a gépben, amin fut? megkérdezi a directxtől, igen, és elhiszi. még a passziánsz is. aztán ugyanazt az utasítássort adja egy 300as mmxnek, mint egy 64bites amd mansztának.
2, engem nem kell arról meggyőznöd, milyen procit csinált az amd. nem ellenzem én a 64 bitet.
3, nem igazán értem a személyeskedésre vonatkozó megjegyzésed. meg szerintem más sem. -
-
Nem, nem, nem.
A VLIW arrol szol, hogy a pipeline-okat kozvetlenul lehet cimezni, vagyis nem kell arra pazarolni a sziliciumot, hogy legyen egy kulon egyseg, ami kitalaja, hogy mely utasitask fuggenek egymastol, a tobbit szetosztja a pipeline-okra, figyeli, hogy mikor futnak le, es a vegen visszarendezi oket - ezt mind a forditra bizzak, es a vegeredmenyul kapott kodot kozvetlenul a pipeline-okra lehet ereszteni (ellentetben egy hagyomanyos szuperskalar CPU-val, ahol nem). -
wnix
senior tag
4 instructions per clock cycle = 4db parancs/órajel. Minden parancs külön-külön 128-bit ''széles''. Itt nincs olyan, hogy utasítás az utasításban. a 4db parancs az tényleg 4db különálló parancs. Ez az architektura ''jóságára'' egy jellemző.
PL: a Pentium Pro is maximum 5 db parancsot dolgozott fel órajelenként. (természetesen kód-optimálás követelmény)
A WinUAE-ban is van/volt olyan lehetőség amivel egy Amiga-programot (vagy annak részeit) előre lefordított egy x86-közeli kódra és így jóval gyorsabb lett az emuláció. -
Agressor1
tag
Nem tudom, szerintem azert akarjak behozni a 64 bites szabvanyt, mert igy jobban passzol a monitor felbontasahoz, ugyanis dupla olyan szinmelyseget lehet elerni, hiszen a monitor 32 bit szinmelysegig mukodik, de egy 64 bites processzorral fel lehetne porgetni annyira a monitor kepet, hogy akar a kesobbiekben olyan minoseget el lehessen erni, hogy hologrammot is lehessen latni, nem beszelve a 3 dimenzios kepekrol...
-
Ize, mirol van szo?
A VLIW-rol ezt irjak:
''The Crusoe processor features a 128-bit wide VLIW (Very Long Instruction Word) engine that can issue up to 4 instructions per clock cycle'', vagyis egy utasitasba negy utasitas van csomagolva.
Hogy a WinUAE hogy jon ide, azt egy kicsit nem ertem. -
wnix
senior tag
Én innen vettem: Bővebben: link
mert ők is nagyon hangsúlyozzák.
De nem tartom többre mint pl egy AMD K6-2 550-es gépen egy WinUAE-t vagy az Apple 680x0-PPC emulátorát, vagy korábban az Amigán futó Apple-emulátorokat amelyek közül némelyik gyorsabb volt mint az originál Apple.
De ha nagyonakarok lenni akkor a Pentium-microcod sem nagyon különbözik ettől.
-
válasz
Flashback #103 üzenetére
''nem hiszem hogy gyártanak 64 bites RISC procit''
Es az IBM Power csalad az micsoda (meg a MIPS64, meg az UltraSPARC, meg a...)? De egy csomot mar nem gyartanak (Alpha, PA-RISC).
Mindenesetre az eredeti allitasomat tovabbra is fenn tartom, hogy a 64 bites regiszterek nem jelentenek automatikus teljesitmeny tobbletet a 32 bites regiszterekhez kepest, mivel nagyon keves esetben foglalkoznak 64 bites szamokkal (amiknek tenyleg lassabb a kezelese egy 32 bites procin).
[Szerkesztve] -
Sir Riccio
addikt
Ugye ezt te sem gondolod komolyan hogy a programmok fejlesztői mennek a hardwer piac után, nézz szét picit a játékok terén, vagy a tesztek terén //3DMARK/
megjelenésüket követően hónapok, évek telnek el mire születik olyan hardver melyen hibátlanul futnak. /Pl: VGA kártya/ Nem szándékozom ismételni önnmagam, ezért olvass vissza hogy miket irtam erről korábban. Az a tény hogy az USA-ban megszünt az INTEL eddigi egyeduralma, ma több AMD CPU- t . vásárolnak mint INTELT ez nagyban köszönheti az AMD az A64-nek. Elfogadom a kritikát hogy '' tájékozatlan '' vagyok na de az a sok millió felhasználó aki megvásárolja világszerte mind az? Na neee? Válasz a kérdésre hogy miért kell nekik a 64 bites proci, egyszerü a válasz : mert jó / A dell szakemberei szerint ''a legjobb CPU amivel valaha talákoztak'' Energia fogyasztása és ebből adódóan a hődisszipációja is alig több mint fele az azonos teljesitményt nyujtó INTEL-nek, továbbá nyomós érv hogy, azonos teljesitményt feltételezve olcsóbb is. Ezek a száraz tények, és mint tudjuk a tények makacs dolgok. Kezdem ugy érezni hogy a topic hangulata kezd személyeskedővé válni, ezért én tovább nem kivánok a témával foglalkozni, az idő ugy is eldönti kinek az álláspontja a helyes. -
Igen, a Transmeta Crusoe-ja volt az, amiben ott figyelt a ''Code Morphing'', vagyis volt egy plusz layer a CPU-ban, ami arra volt jo, hogy emulaljon egy barmilyen ISA-t, ugy, hogy a vegrehajtott utasitasokat elemezve folyamatosan optimalizalta magat.
Ugyes talalmany volt (Linus is naluk dolgozott egy jo ideig), de nem sikerult kitalalniuk, hogy mire is jo ez az egesz igazabol, igy abba is fogjak hagyni a processzorgyartast. -
válasz
Sir Riccio #61 üzenetére
pont pár napja volt egy hír a ph!-n, hogy intelre nem lesz 64bites xp vagy longhorn, mivel olyan kicsi a piac, hogy nem éri meg a fáradtságot. ha visszagondolsz, akkor a longhorn BÉTA az, ami ''hozzáférhető'' (majd mutasd meg a rendőrbácsinak is). ehhez képest ki tudja milyen lesz a longhorn final release-e. mert addig, amíg kijön, még van cca. két év, ami csak több lehet. gondolj bele, mi volt két éve az isten a piacon, és ugyanaz a cucc hol van ma.
-
DuncanGhola
aktív tag
az eddig elolvasottakból itélve, szemet szurt egy aláírás
''A mai tömegember a hülye.'' ez ugy a magyarok 99%ra igaz, elég itt körülnézni -
DuncanGhola
aktív tag
válasz
Sir Riccio #61 üzenetére
Gondolkodj mielőtt bármiféle világösszeesküvéseket tervezel, ez nem az a tévésorozat
Jelenleg win64 van a gépemen, amiből, január óta csak és kizárólag AMD verzió fog napvilágra kerülni márciusban, és azért nincsen teljesen egyszerüen 64 bites win, mert meg kellett várni, hogy legyen mire kiadni, értsd elterjedjen a CPU, ennyit a te nagy microsoft intel barátságodról, amugy köztudottam amd párti az XP óta a microsoft, néha olvass utána, vagy tájékozódj, nem ettől leszel kvázi tag vaze -
válasz
Flashback #90 üzenetére
''Képzeld el hogy egy másodperc alatt 32 adatblokkot tudsz feldolgozni. Most képzeld el hogy 64-et.''
Es akkor most kepzeld el, hogy egy atlagos programban abbol a 32 bitbol ugy az elso 10-20 biten lehet vmi informacio. Es kepzeld el azt is, hogy egy 64 bites rendszeren ugyanennyi lesz a hasznos info, viszont sokkal tobb bittel foglalkozik tok feleslegesen a CPU. Ugye erzed a kulonbseget? -
Miert nem veszel 16Bites procit? lol
Nagyobb a keresztmetszet az adatfolyamnak! Képzeld el hogy egy másodperc alatt 32 adatblokkot tudsz feldolgozni. Most képzeld el hogy 64-et. Ugye érzed a különbséget... Azaz egy normálisan optimalizált progival akár 90%-nyi sebességnövekedést is el lehet érni.... -
''van egy több mint 20 éves architektúra, (majdnem 25) ami a kezdeti betegségeket hordozza, s a bővítgetés, foldozás, kicsit a sebességéből is visszavett.''
Ezt mondjuk kifejtened konkretabban is, hogy pl az A64-et mennyire akadalyozza az, hogy milyen volt a 8086?
''Mig az itánium procik eleve 64-re lettek tervezve, így ''foltmentes'' architektúra lenne, s hosszútávon gondolkodva járhatób út lenne''
Hosszutavon az Itanium VI is tele lenne mindenfele legacy dologgal, hogy kompatibilis maradjon az Itanium I-gyel. -
a mai 64 bites prociknak AMD, INTEL asztali. rövidtávú előnye van, mégpedig, hogy folyamatosan lehet átálni, mivel ugyanúgy futnak rajta 32bites dolgok is. viszont ha hosszútávon gondolkodunk, van egy több mint 20 éves architektúra, (majdnem 25) ami a kezdeti betegségeket hordozza, s a bővítgetés, foldozás, kicsit a sebességéből is visszavett. Mig az itánium procik eleve 64-re lettek tervezve, így ''foltmentes'' architektúra lenne, s hosszútávon gondolkodva járhatób út lenne.
de mivel a piac így kívánta, ezért tuningoltak még egyet a 32 bites tehcnikákon. -
wnix
senior tag
32/16-bites általános regiszterek: (E)AX,(E)BX,(E)CX,(E)DX,(E)SI,(E)DI,(E)BP,(E)SP
128-bites XMM registerek: XMM0-XMM7
64-bites MMX registerek: MMX0-MMX7
x87-es regiszterek: FPR0-FPR7
Instruction Pointer: (E)IP
Flags: (E)FLAGS
a változások:
általános: RAX,RBX,RCX,RDX,RSI,RDI,RBP,RSP,R8-R15 (64-bites)
XMM: XMM0-XMM15 (128-bites)
Instruction Pointer: RIP (64-bites)
Flags: RFLAGS (64-bites)
Az MMX-regisztereket már lebegőpontos és fixpontos tárolásra egyaránt használták/ják.
MMX0-MMX7 mapped to FPR0-FPR7 -
Azert nem ilyen veszes a helyzet. A CISC-RISC atvaltas nem igenyel olyan rettenetesen sok sziliciumot, es ennyit boven meger az, hogy nem csak az elmult masfel evben keszult programokat lehet rajta futtatni. Nem lehet allandoan lecserelni az osszes programot, csak azert, mert eppen vmi mas jutott a processzor-tervezok eszebe.
''$ cat /dev/cpuinfo
...
flags : fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge mca cmov pat pse36 clflush mmx fxsr sse sse2 syscall nx mmxext lm 3dnowext 3dnow''
Ennek a jo resze kellene egy akarmilyen uj prociba is.
Mondjuk a SIMD kiegeszitesek tultengeseert jol fejbe lehetne vagni az Intelt meg az AMD-t, hogy nem birtak vmi kozoset kitalalni (ugyanigy az AMD64 vs EM64T kapcsan is - sot, ott meg inkabb, az embernek direkt az az erzese, hogy ami minimalis elteres van, azt azert raktak bele, hogy megiscsak mas legyen).
''Sajnalom, hogy az Itanium nem tudott elterjedni...''
En nem nagyon. Azon tul, hogy konkretan az Itanic nem volt tul szimpi, szerintem maga a VLIW-filozofia nem nagyon alkalmas altalanos felhasznalasra. -
hoyuka
csendes tag
Jaja igazad van. Az Itanium ha jol tudom futtat x86 kodot, igaz lassabban, meg valoszinu, hogy dragabb is mint egy x86-os.
A Transmeta prociknak tok mas az architekturajuk megis futtatnak x86-os kodot (lassabban), mondjuk ennel meg ha jol tudom nincs lehetoseg a nativ utasitaskeszlet hasznalatara.
Szal szerintem lenne lehetoseg a regi progik futtatasara architektura valtas mellett vmi kodmorf/emulator/virtualis gep szeruseggel nemi teljesitmeny veszteseg mellett. (nem hiszem, hogy ez pl. Word-nel, Excel-nel es AutoCAD-nel szamottevo...)
Szal szerintem azert nem kelendoek ezek az alternativ megoldasok, mert a regi alkalmazasok nem futnak csucssebesseggel. Ezek az alkalmazasok elsosorban jatekok, szerintem...
[Szerkesztve] -
hoyuka
csendes tag
''A felsoroltakon túl a talán legfontosabb változás az általános felhasználásra szánt tárolóregiszterek számának 8-ról 16-ra való emelése ....''
Mar nem azert, de en ugy emlexem, hogy az alap x86-osnak 4 altalanos celu regisztere van:
AX BX CX DX
Azt tudja esetleg valaki, hogy miert vannak kulon fixpontos es lebegopontos regiszterek (nem az x86 architekturaban, mert ott kompatibilitasi okok miatt van igy)? Miert nem lehet egy regisztert fixpontos es lebegopontos ertekek tarolasara egyarant felhasznalni? -
hoyuka
csendes tag
Talaltunk valamit
(Helyszinelok a viasat musoran)
''....
A közhiedelemmel ellentétben azonban itt korántsem ér véget az 64 bites x86 kiterjesztés újdonságainak sora. A felsoroltakon túl a talán legfontosabb változás az általános felhasználásra szánt tárolóregiszterek számának 8-ról 16-ra való emelése ....''
forras: Bővebben: link
''Az AMD64 előnyeinek és újdonságainak sorolása közben azonban nem mehetünk el amellett a nyilvánvaló tény mellett, hogy az x86 utasításkészlet minden problémájára nem jelent megoldást. A legnagyobb gond még mindig az, hogy az x86 felfrissítésének szánt AMD64 egy igazi tákolmány, mely a 8086 processzorban bemutatott 16 bites CISC utasításkészlet 32 bites kiegészítésének 64 bites kiegészítése, és valójában semmi keresnivalója nem lenne a 21. században. Mindezek ellenére az AMD64 jövője az elkövetkező 10 évre egyre biztosabbnak tűnik. Ahogy az elemzők fogalmaznak, az AMD64 egyáltalán nem brilliáns, de elég jónak tűnik a jelenlegi problémák költséghatékony kezelésére vagy elodázására.''
Ezzel teljesen egyetertek. Ez mar tele van szemettel. Feleslegesen (es kompatibilitasi okok miatt szuksegszeruen) el van bonyolotiva... Persze ez az Intel x86-os processzoraira is vonatkozik szerintem.
$ cat /dev/cpuinfo
...
flags : fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge mca cmov pat pse36 clflush mmx fxsr sse sse2 syscall nx mmxext lm 3dnowext 3dnow
...
Hat jo sokmindennel kell ennek kompatibilisnek lennie. Ez a lista a jovoben csak noni fog. Ha nem lenne kovetelmeny a lefele kompatibilitas, akkor teljesen felesleges lenne. Sokkal kevesebb tranzisztorszambol ki lehetne hozni ugyanezt a teljesitmenyt egy egyszeru, atgondolt architekturaval...
Az is kulon muveszet lehet, hogy hogyan csinaljunk csucskategorias (szerver/multimedia/desktop) processzort a 8086-osbol, ami az IBM XT processzora vot valamiko....
Sajnalom, hogy az Itanium nem tudott elterjedni... -
Dilikutya
félisten
válasz
Sir Riccio #73 üzenetére
Jajj nem gondoltam én semmilyen bántó szándékra
Az teljesen nyilvánvaló, hogy új gép vásárlásakor, amennyiben kell a teljesítmény, csakis A64 jöhet szóba
.
-
winamp
tag
Nem azért veszik főként az emberek az A64-eket, mert 64 bites, hanem szimplán jó procik és a 64bit csak egy plussz pont, ami mégjobban megerősít, ha kicsit kétséges mit is válasszunk!
-
zottty
aktív tag
az egész lényege hogy ne csődöljenek be a RAM gyártók..
-
Sir Riccio
addikt
válasz
Dilikutya #72 üzenetére
Hidd el ezt nem bántó szándékkal irtam, hiszen azt sem tudtam milyen a rendszered, csupán az a véleményem ha valaki rákényszerül a váltásra, mindenképp időt állóbb A64 939-re váltani és ha az ár/értéket nézzük akkor az már csak hab a tortán. Nincs azzal a P4-el semmi gond!
-
Dilikutya
félisten
válasz
Sir Riccio #71 üzenetére
Köszi
Sajnos azonban nem sokra megyek vele egyenlőre. 32 bites P4-em van
-
Sir Riccio
addikt
válasz
Dilikutya #70 üzenetére
Sejtésed pontos, de ezt már ezelőtt fentebb én is kifejtettem, hogy béta? nem lennék meglepve ha az Intelnek végre sikerülne kreálni egy megfelelő ár / érték arányu használható 64 bites procit akkor azonnal ez a béta nem lenne már béta. Egyébként innen letöltheted, és egy évig ingyen jogtisztán használhatod is a BÉTA-t ami szerintem és sok forumtársunk szerint sem rosszabb mint bármely eddig megjelent Win.
http://download.microsoft.com/download/7/a/f/7af62a47-5020-42ec-9eb3-0b146bfd7501/w2k3sp1_1218_usa_x64fre_pro.iso
Az hogy néhány alkalmazás, vagy eszköz nem szereti, nos az jelenlegi nem bétákkal is előfordul sajnos. Ma már elég sok szoftwer illetve driwer van hozzá. -
Dilikutya
félisten
válasz
Sir Riccio #61 üzenetére
Sejtem, miért nincs a piacon 64bites Windows. De nem erről beszélünk. Te azt mondtad, van. Link? Úgyhogy a lényeg: csak béta verzió Windows áll a rendelkezésünkre. A Longhorn egyik bétáját már láttam, nos az enyhén szólva is siralmas állapotban volt még, azzal aztán nincs az az A64, ami megmutatná, mire képes.
-
Loha
veterán
Ha jól emlékszem a KT880-as chipset 8GB memóriát tud kezelni egy XP-vel karöltve...
-
tildy
nagyúr
válasz
Sir Riccio #65 üzenetére
Nem bartonra gondoltam, hanem cakkompakk. Na mind1. Az órajelet meg azóta nem nézegetem, mióta Sima tanár úr Architektúra előadáson elmondta, hogy az órajel csak egy tényező a többi közül, ami meghatározza a processzor teljesítményét.
-
Sir Riccio
addikt
Részben igazad van mármint hogy 3400+ felett nem igen van barton, hiszen az AMD nem titkoltan az s462 leváltására találta ki az s754-et. Ezt mi sem bizonyitja jobban mint az a tény hogy kapható sempron CPU is 512 L2-vel. A toporgás viszont szerintem nem igazán jó kifejezés mert az Intel az fsb-vel márr a csillagokat veri és már lassan nincs hova tovább, ha megnézed a bartonod valós óra jelét alig több mint fele egy vele egyenértékü Intelnek.
-
<>jana<>
senior tag
válasz
Segnior_Barthez #22 üzenetére
sajnos ha nem lenne benne pénz akkor nemigen menne előrébb a fejlesztés.kevés olyan ember van a ki a munka szeretetéért dolgozik.de jól is van ez így én sem szeretek ingyen melózni
-
Sir Riccio
addikt
Nem tudom, hogy Hölgyekkel illik-e vitatkozni, de God Vazzeg-nek abban teljesen igaza van, hogy csak annak érdemes váltani akinek feltétlenül szükséges,- vagy azért mert a régi tönkre ment, vagy mert oly régi hogy a jelenlegi igényeit már nem elégiti ki,- egyszóval váltania kell, annak pedig mindenképp a leg időt állóbb az A64 939. Emlitetted az 1-2 évet, nos a valós hétköznapi életben az valóban nagypn kevés - viszont számtech-ben hatalmas idő /de az emlitett konfigba legalább 2006 végig lesznek uj CPU-k/ az összes más alternativ konfigra semmi sem biztos, még erre a rövid időre sem.
-
tildy
nagyúr
válasz
God Vazzeg #58 üzenetére
Hidd el két év múlva a te a64ed is valahol máshol fog porosodni.
Én kb. két éve cseréltem 500as prociról, mikor már 1800+os procik voltak nagyban forgalomban...
Én még kb. 2 évet adok magamnak, mikor újra váltani fogok. Akkor már valószínűleg a64re.
De mondom, én csak távolról követema technológiát.(Arról nem si beszélve, hogy mind az intel, mind az amd -véleményem szerint- sebességnövelésben szinte egy helyben toporog... Lásd egy éve vettem barton 2500+-t 18 ezerért, ma is annyi az ára, és 3400+ fölött nem igazán tudok forgalomban lévő prociról...) -
Sir Riccio
addikt
válasz
Dilikutya #60 üzenetére
Azt hiszem azzal mindenki tisztában van hogy miért nincs 64 bit-es WIN. Ha valaki nyitott szemmel jár tisztán látja az Intel és Microsoft közötti összefonódást. Ha visszagondolsz egy picit a Longhorn kb 2 éve hozzáférhető. Azt azért te sem gondolod komolyan hogy Billy-ék nem tudták volna ennyi idő alatt megcsinálni ha akarják a nem BÉTA verziót. Csak miután az Intel csak szenved a 64 bittel, ézért nem ''szorgalmazzák'' hogy sikerüljön. Ez kőkemény üzlet semmi más.
-
God Vazzeg
veterán
Az lehet, de ha 2 év múlva sok 64bites progi lesz, még mindig jobban ki tudja használni az a64-et mint ha most vesz egy bartont. Csak újabb technology
Amúgy meg minden platformon igaz hogy 1-2 évente teljesen új architectura jön ki, tehát lapot és procit is cserélhecc, sőt ha jön a ddr2 akkor memot is -
Dilikutya
félisten
Ez az: Bővebben: link
Olyan, ami kizárólag 64bites verzióban jön ki, még évekig nem lesz. De hogy melyek jönnek ki 64 bites verzióban is? Szvsz bármelyik megjelenhet így is, amint lesz 64 bites Windows. Addig ugyanis nem sok értelme van. -
DopeBob
addikt
Kicsit off ide de asszem létezik már egy 64bites játék! Valaki esetleg tudja a nevét?
Vagy olyan játékok neveit amik már 64bit támogatással fognak megjelenni? -
tildy
nagyúr
válasz
God Vazzeg #53 üzenetére
Nem feltétlen. Most beruház ebbe a rendszerbe , és lehet 1-2 év múlva full más tokozás lesz, arról nem si beszélve, hogy most alig van valami aki kihasználja azt , hogy a proci ténylegesen 64 bites, kkor meg már egyre több progi lesz, ráadásula procik is olcsóbbak lesznek.
-
God Vazzeg
veterán
Uez volt a 16-32bit váltáskor is. Mer hogy ugye minek az. Most meg egyesek pislognak ha DOS-t látnak hogy emmegmi? Ez a fejlődés természetes menete, ne ágálj ellene. Ha most még nincsenek is olyan progik amik kihasználják azt a pár regisztert, de hidd el egy év múlva már te is kénytelen leszel váltani. Sőt! Irodai munkára is 64bites progik lesznek, előbb v utóbb. Ha most még nem akarsz váltani, ám ne tedd, de aki most teszi az sokkal jobban jár a 64bittel távlatilag. 64bit rulez
-
Incognito
senior tag
Bővebben: link
Bővebben: link
10 USE QUICKSEARCH
20 WRITE 64 BIT
30 PRESS OK
40 SELECT TOPIC
50 READ TOPIC
60 GOTO 10
Csak poén
[Szerkesztve] -
hoyuka
csendes tag
Hi!
Nincs bajom az AMD-vel. Mibol gondolod, hogy lenne? Csak szerintem egy atlagos irodai felhasznalonak vagy gamer-nek nincs szuksege 64bit-re, szal jo lenne, ha a 32bit-es procik fejlesztese nem allna le. A 64bit szerintem ilyen nagy adatbazis szervereknel lehet elonyos, vagy vmi tudomanyos kutatasoknal, mittudjamen pl. DNS felterkepezese, atomrobbanas szimulacioja, idojaras elorejelzes, aerodinamikai modellezes stb.
Egyebkent en AMD parti vagyok, mert a teljesitmeny/ar ''mutatoja'' nagyobb, mint az Intel-eDe orulnek neki, ha egy mezei user-nek lenne valasztasa az x86-os architekturan kivul (tom, van a Mac, de az draga).
-
Dilikutya
félisten
Mondtam, attól függ, mit csinálsz
Ha semmit, akkor csak másfél Mb-ot eszik
Viszont ha elkezdek rajta dolgozni, hamar rájövök, hogy legalább egy dual Xeon jól esne
nem tudtam aludni
hoyuka: egy A64 kevesebbet fogyaszt, mint egy PrescottÉs a fogyasztás tovább fog csökkenni. Nem úgy vannak vele, mint az Intel, hogy ''vazze, van már 950-es táp is, mit sír a szátok''
[Szerkesztve] -
hoyuka
csendes tag
''Meg én úgy állok hozzá, hogy miért ne???? Erre a kérdésre nem ad választ sztem. senki!''
Elmondom, hogy szerintem elmeletileg miert ne.
64bites proci elmeleti elonyei (szerintem):
- tobb mint 4G megcimezheto memoria terulet
- gyorsabb muveletvegzes 64bites egesz szamokon (ilyet ritkan hasznalnak)
- valamivel gyorsabbak lehetnek a memoria blokkokon vegzett I/O muveletek (masolas, mozgatas, feltoltes), bar szerintem ez is csak akkor igaz, ha ezek a muveletek a cache-en belul tortennek (mert a cache adatbusz szelessege a memoria fele a processzortol elmeletileg fuggetlen lehet (nem tom, hogy van gyakorlatban)).
Hatranyai:
- jelentosen megnovekszik a procikban levo tranyok/kapuk szama, no az energiafogyasztas. Ezeket a plusz tranyokat fel lehetne pl. hasznalni a jelenlegi 32bites procik tovabbi teljesitmenynovelesere (ha lehetseges) pl. tobb vegrehajto egyseg es tobb pipeline beepitesevel.
Az mar gyakorlati kerdes, hogy a mostani 64 bites csucsprocik gyorsabbak a 32 biteseknel. Ez szerintem nem a 64 bitnek koszonheto, hanem mas architekturalis valtoztatasoknak es uj gyartasi technologiaknak.
Szal szerintem ha a 32bites procikat tovabb tuningolnak/optimalizalnak es a legkorszerubb technologiakkal gyartanak, akkor csak annak lenne szuksege 64bitre, akinek keves a 4Gb megcimezheto memoria. -
ngabor2
nagyúr
Az A64 azért jobb a régebbi XP-knél, mert sokkal kevésbé melegszik, kevesebbet fogyaszt, viszont érezhetően gyorsabb. Nekem 939-es 3000+ van, tehát 1800 MHz. Rajta van egy SilentTower, amin kb. óránként beindul a venti, pörög 10 mp-ig, majd leáll...
A régebbi gépemnél annyival gyorsabb, hogy egyelőre letettem a tuningról, sőt, a videokártyámat is visszavettem (pedig egy FX5200, tehát nem egy erőmű), hogy az se melegedjen. A 64-bitet nem használom ki egyelőre, azt majd ha lesz értelme. Egyelőre nincs, legalábbis nálam. -
sziszegő
senior tag
válasz
Dilikutya #42 üzenetére
Elkezdesz modelezni + 1-2 textúra, raytrace stb és benyakalt 1,2 gb-ot a cpu meg 100% Nos ezért kell karft a gépbe de persze nem árt egy erős vga-sem!
Meg én úgy állok hozzá, hogy miért ne???? Erre a kérdésre nem ad választ sztem. senki! Az csak jó nekem ha megy a gép rendesen! Nem???
mod:
Tudsz élni apám fél háromkor még nyomod.... Atom? Régi szép idők
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
Dilikutya
félisten
GTA3-nak nem is kell sok memória. Én 192mb-tal játszottam
De a Vice City sem eszik sokat. San Andreas-t még nem ismerjük ilyen szempontból
Egyébként nem minden program gépigénye változik drasztikusan. Photoshop, 3D Studio és tsaik mennek szinte bármilyen gépen, az, hogy mennyi memóriát, és processzoridőt esznek, nagyban függ attól, hogy mit csinálsz. Magának a programnak gyakorlatilag nincs is gépigénye, szinte az alkalmazott oprendszer határozza meg. Persze sebességbeli különbség azért van a programoknál különböző rendszerekenPl. egy frissen megnyitott 3DSmax, a tálcára lerakva, megeszik kemény 1420kb-ot most. Ha felhozom, 6500kb.
érdekes, az Excel gyorsabban bejön, mint a Word -
tildy
nagyúr
Spec nekem Kde-re és windowsra is elég az a 256 mega.
NAjó a KDE néha tényleg lassan tölt.De már megszoktam. -
nRu3
addikt
Mikor lesznek már 128bit-es procik...................
-
Ger|V
csendes tag
talán mert nem lehet 32 biten 4gbytenál magasabb cuccot megcímezni!!!!
SZADISTABEORDÍTÁS #2 -
hoyuka
csendes tag
válasz
Dilikutya #30 üzenetére
Nekem 256mb boven eleg Linux+IceWM+Opera+Gimp+terminalok+egyebek jatekra. KDE-re mar nem nagyon, de szerintem az egy amugy is elcseszett window manager, hihetetlen, hogy milyen lassu, meg a WinXP GUI-ja is sokkal gyorsabb nala.Mondjuk ingyen van
Szerintem Photoshop-nal realis a nagy memoria igeny, de csak akkor, ha sok es nagymeretu kepekkel dolgozunk. A tobbi Windows-os progi memoria igenyeit nem ismerem.
A cegnel WinXP van 512Mb RAM-al es ha meg van nyitva olyan 10-12 explorer+Word 1-2 dokumentummal (<100k)+acrobat reader szinten 1-2 doksival+meg par kisebb alkalmazas pl. Total Commander, akkor mar neha szokott ''gondolkodni''...
Egyebkent szerintem nem szuksegszeruen no minden felhasznaloi program memoria igenye, sok esetben csak hanyagok es lustak a programozok vagy eleve olyan library-kat, API-kat hasznalnak fel, amik szimplan nem jol szervezettek (pl. Win32 API), vagy nincs idejuk vagy mittudjamen...
A jobb jatekoknak is tenylegesen szuksege van sok memre, pl. GTA3, Vice City, San Andreas, Mafia, ezek pl. rendkivul sok texturat hasznalnak. -
ZahuL
tag
''ha rosszul tudnám akkor is nekem van igazam
'' heheheh
, az amd64 es cpu k ban az a jo, hogy a procban van a mem vezérlő, és igy tuti biztos a min. 3200 elméleti, tuningal meg
, és as939 ről ne is beszélljunk (((
))) .......képzelem milesz akkor ha áttérnek ddr2 re vagy vmi ujabbra
[Szerkesztve] -
igen 754-es amd-m van, s ne mond hogy csak single-ös nem is tudtam ááááááá. kb 1 hónapon keresztül gondolkodtam, hogy megér e nekem plusz 25-30eFt egy 939.es dualos cucc, és azt mondtam nem mert egy két százalékért nem fizetek negyedszázezer forintot
. igen 400Mhz. de mivel a 3000+-os amd elég jól bírja a tuningot, ezért pl az én procim 1,55 feszkónál viszi a 2550-et is s ha tfh veszek egy jó 500-as ramot, akkor ki birom húzni szinkronban, s akkor 255-ös fsb-vel nyomulok, ami a memcsiknál asszem, hogy kb 4000-4100 MB/s olvasást is jelenthet.
A P4-nek mint processzor nincs memkezelője ezzel szemben az A64-es prociknak van. a dual a64-esek memkezelője, meg tuttommal jobbak, mint a P4-es chipsetek memkezelői. ha rosszul tudnám akkor is nekem van igazam
elnézést kérek hogy nem fogalmaztam érthetően a gyorsabb memkezelőnél mellesleg, arra gondoltam, hogy ugyanannyi idő alatt több memória címezhető, másolható, na mindegy a lényeg hogy 32 helyett 64 bites a memcímezés... -
LukE
veterán
A64 egy jo dolog, de nem a nevet ado 64 bit miatt.
-
Dilikutya
félisten
Szvsz 256mb már nem elég. Netezés, pár Explorer ablakkak, outlook, Commander, zene + a szokásos memóriarezidens programok (antivírus, tűzfal, alaplap, vga, hangkártya programjai) és megtelik az az 512 is...
Amúgy a felhasználói szoftverek memóriaigénye azért növekszik, mert ténylegesen szükség is van rá. A játékoké pedig azért, mert csak. A Photoshop ténylegesen kihasználja az 1Gb-ot is, sőt igen hamar kevés is lehet, de amikor pl. egy játékdemó több memóriát eszik meg, mint az egész program feltelepitve, nos az nem szükségszerű -
esar
tag
Átlagos magyar felhasználónak egyenlőre teljesen felesleges(meg még egy jó darabig). Költsük inkább azt a pénzt pl: nőkre nem?
Nem hiszem hogy egy erősebb Athlon XP-s gép nem lenne elég bármire...(a nagy átlagnak) Persze aki úgy érzi hogy kell neki, az nyugodtan vegye meg.
[Szerkesztve] -
Dilikutya
félisten
De
Addig amíg nincsenek hozzá szoftverek, amik kihasználják, marad a Flashy-féle magyarázat: mert a 64 több mint a 32....
Egy komoly 32 bites rendszert semmi értelme 64bitesre cserélni. Más kérdés, ha már megérett a rendszer a cserére, akkor érdemes lehet rajta elgondolkozni (A64-en természetesen, a P4 továbbra is drágább lesz 10-20k-val, amikor megjelenik), mert alternativaként vagy a P4 van, vagy a Sempron...
A Linux tud mit kezdeni a 64 bittel, csak a Windows nem. De mivel a világot a Microsoft és az Intel uralja, senki sem fog sietni a 64bites szoftverek megjelentetésével. A64 már több mint egy éve van, az első 64bites Windows-ok azonban csak az Intel EMT64 megjelenése után érkeznek... és majd utána a felhasználói szoftverek 64bites verziói. 64bites játék ha jól tudom, már készült egy, de oprendszer-szintű támogatás nélkül nem hinném, hogy élvezni lehetne ott a 64bit előnyeit. -
tildy
nagyúr
Addig nem felesleges átállni 64 bites procikra, amíg nincs is olyan oprendszer (kivéve pár unixot, vagy linuxot) ami tényleg kihasználná a 64 bit nyújtota előnyőket(maximálisan)?
-
hoyuka
csendes tag
Majdnem
Szal sokkal tobb memoriat lehet megcimezni.
Es elvileg 2x gyorsabbak lehetnek a blok jellegu muveletek (nagy tombok masolasa, mozgatasa stb.), de szerintem nem minden memoriamuvelet lesz csak e miatt 2x gyorsabb (pl. ha bajtonkent kell olvasnunk/irnunk a memoriat (foleg ha nem szekvencialisan), az csak a 64bites regiszterek miatt nem lesz gyorsabb). -
-
ZahuL
tag
mivel a 3000+ os @2000mhz ről irsz az s754 es lehet, de az ebbe valo cpu k 64 bites (single channel) mem vezérlőjuk van, 200 as fsb n ami szinkronban van a 200(effektive 400mhz & pc3200) as ddr memekkel, 3200mega / sec elméleti olvasást igér. P4 bél nem pont igy van, az i865, 875, 915, 925 ezek mind dual channel el birnak. Én speciel a leglassabb p4 (northwood) amit láttam olvasni az is 3600mb/s el nyomta 333 as memmel dual ban. de javitsatok ki ha tévednék, de sztem a p4 nek kicsit jobb a mem kezelője.
-
hoyuka
csendes tag
''32-64 bitre való áttérésnek van szerintem egy másik előnye a gyorsabb memória kezelés.''
Miert? Attol, hogy az EAX regiszternek van egy 64bites kibovitese (nemtom hogy hivjak) miert gyorsabb a memoriakezeles?
Mondjuk szerintem a memoriblokkok masolasa, feltoltese, es mozgatasa tenyleg gyorsabb lehet, hiszen 1 lepesben dupla annyit tudunk atvinni... -
Segnior_Barthez
senior tag
Fejlődni? Jah. Ahelyett, hogy optimalizálnák a szoftvereket normálisan. Vegyél hozzá még RAMot, oszt jó lesz.
Jól jár a RAM készító céh-mester is, mert van kereslet, meg a szoftverkészítő-mester is, mert nem kell túlórázni. Patch-elni.
Mondtam már, hogy szerintem fogyasztói társadalomban élünk? -
32-64 bitre való áttérésnek van szerintem egy másik előnye a gyorsabb memória kezelés.
azonos frekvencián meg jóval gyorsabb az athlon a P4-nél.
3000+-os AMD 64bit 2000MHz-es. ez ver mindenben egy 2.8-as p4-est -
<>jana<>
senior tag
mert fejlődni kell....szerintem
-
-
Flashy
veterán
azér kell 64 bites mer az több mint a 32 és akkor az biztos jó. meg amúgyis, a szomszéd csávónak még csak 32 bites van, nehogymá ne legyen jobb az enyém, mit szólnak? amúgy nekem 32 bites van mer ezvolt ócsó, de azért kell 64, mert az lesz a jövő.
-
Dilikutya
félisten
Már önmagában a 4Gb-os memóriakorlát eltűnése nem elég neked?
Játékok esetében belátható időn belül el fog jönni ez az idő... bár ez inkább annak lesz köszönhető, hogy most már lehet több memóriát pakolni a gépekbe, így továbbra sem kell az optimalizálással baszkódni
a Photoshop pedig 5Gb rammal akár a se99edet is kinyalja már
-
luciferc
őstag
válasz
Segnior_Barthez #12 üzenetére
én is vettem 60kg-os TV-t, de én csináltam hozzá az állványt
-
Kraptor
őstag
válasz
Segnior_Barthez #12 üzenetére
Ezé kell Plazmát venni
-
hoyuka
csendes tag
Nem, nem kell a 32bit-nel maradni.
Valoszinu elobb utobb at kell allni 64 bit-re, mert ez fog elterjedni es erre irjak az uj szoftverket, de szerintem ennek fokent marketing okai vannak.
Mik azok az uj lehetosegek, amiket megnyit a 64 bites szoszelesseg? (a nagyobb megcimezheto memoritartomanyon kivul?) -
Segnior_Barthez
senior tag
-
L3zl13
nagyúr
-
faster
nagyúr
Az A64 platform 32 biten jól teljesít, az ugyanolyan indexű Athlon XP3200+ és A64 3200+ küzül az A64 gyorsabb, ráadásul nem is sokkal drágább, és alapla is van most már sokféle, és az sem vészes áron, akkor miért ne? A 64 bit egyelőre nem érdekes.
-
MUŁĐER
addikt
ha jól értesültem, a legújabb 90 nanos teknológiával készült AMD64-ek 40 w (!) körül esznek tehelve...ez biza kevesebb mint amit az AthlonXP-k esznek...terheletlenül meg 5 w...szerintem ez magáért beszél
(az intel pedig mesteri szintre emelkedett a hogyan csináljunk sokat fogyaszó és nagyon melegedő 32 bites processzort nevű játékbanKivéve persze Dothan, de az más tészta.Dothan respect.)
-
ftc
nagyúr
Nem értelek.Most minek maradjunk 32biten amikor 64biten egy csomo uj lehetöség nyilik meg.És a szoftverek nagyon gyorsan el fognak terjedni hozzá.
-
hoyuka
csendes tag
Hi!
Szoval mire jok ezek? A 32 bit mire nem eleg nektek pl.? Szerintetek csupan attol gyorsabb 1 proci, mert 64 bites? Miert? Milyen alkalmazasoknal? (64 bites fixpontos szamitasok valoszinu gyorsabbak, de ezek szerintem ritkak) Most nekem csak az jut eszembe, hogy olyan szerverekhez jo, ahhol keves a 4GB memoria...
[Szerkesztve]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kézbe fogható paradoxon lett az iPhone Air
- Merész dizájn és új teleobjektív az iPhone 17 Pro mobilokban
- Bluetooth hangszórók
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Gusztusos, 11 literes térfogatú Jonsbo ház jött a kompaktabb vasakat kedvelőknek
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Minecraft
- Gyúrósok ide!
- Windows 11
- További aktív témák...
- Azonnali készpénzes INTEL CPU NVIDIA VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 27UL550-W - 27" IPS / 3840x2160 4K / 60Hz 5ms / HDR10 / AMD FreeSync
- Eladó megkímélt állapotban levő Oppo Reno 5Z 8/128GB / 12 hó jótállás
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G6 - i7-8G I 16GB I 512SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest