Új hozzászólás Aktív témák

  • hobizoli

    nagyúr

    válasz -v- #105464 üzenetére

    a max nyomateknak nem sok koze van a lokethosszhoz
    max abban van szerepe, hogy hogyan epul fel a nyomatek gorbe, meg meddig forgathato a motor "buntetlenul"

    pl az ESi-k D16Z6-s 1.6 16v motorja 90mm lokettel tud 142Nm-t, a VTI B16A2-se 77.4-s lokettel es mar magasabb CR-l 150Nm, a Nissan SR16VE motorja, ami 68mm-s lokettel kitol magabol 167Nm-t, N1-s varians meg 181Nm-t
    rovidebb loket, es megis tobb Nm?

    egyebkent az 1.6-s Bravo-kban ennel "rovid loketu" 1.8 V6-nal is rovidebb loket van, az "csak" 67.4mm-s
    az az A4000-s motor is tud 144Nm-t, ccm aranyosan nezve meg tobb is, mint a Mazda-nak ez a V6-s 1.8-asa is

    1839/1581*144=167Nm, a 130/144Le-s V6 meg tud 156/158Nm-t maxra

    -----

    azon mosolytam nagyon a crxforumon, amikor a K24-s 2.4-s ATS motort kialmodja vmelyik, hogy o geco at beforgatja 9000-g (a 99-s lokettel)
    kiszamolod, a dugosebesseg kijonne ilyen 29+ m/sec-re benne akkor, az F1-ben meg 20000rpm-n 25m/sec-nel urtechnikat felvonultatva is a 2.4 V8-kban sorozatosan fekudtek le a motorok, mert nem birtak a kikepzest annyinal mar... de hajra :DDD

    több drón kell ;P

Új hozzászólás Aktív témák