-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
Szerintem ez kiraly
[link] -
-KP-
addikt
válasz m3tr0 #105625 üzenetére
kezdésnek javaslom ezt a cikket
http://www.autonavigator.hu/hasznaltauto/kell-e_felni_az_e46-os_3-as_bmw-tol-10824
[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
válasz Kornel #105702 üzenetére
Nekünk van ilyenünk. 155 lovas, hosszított tengelytávú, 9 személyes, állófűtéssel, dupla klímával, ülésfűtéssel, 95 literes túratankkal, minden bizbasszal. Voltam már vele Dél-Spanyolországban, Olaszországban, Csehországban, Lengyelországban, Ausztriában kirándulni, és a családi vállalkozásban munkára is be van fogva, így másfél év alatt beleszaladt 100 ezer km, egyelőre teljesen hibamentesen.
Szélzaj szinte semmi nincs benne, gördülési zaj viszont hallatszik a kerekek felől, amin személyautó-abroncsokkal nyilván lehetne segíteni, de nekünk kell a teherbírás, ezért C abroncsok vannak rajta. Télen az állófűtést be-be kapcsolva, illetve hidegben a kiegészítő fűtés funkciót használva 110-es utazó mellett 7.5-8 liter között fogyaszt megrakva. Nyáron, ha megy a klíma, akkor plusz egy liter, de ebben dupla klíma van, lehet hogy az egyszerűbbek kevesebbet esznek, bár azok meg felmelegedhetnek. Ezzel jártunk úgy, hogy bent utaztunk valahol Spanyolország belsejében, kellemes hűvösben, és csak ránéztem a külső hőmérsékletre, akkor láttam, hogy 41 fok volt kint.
Óra szerint 160-ról is képes gyorsítani, ha lepadlózod, de azért ott már közel a vége, viszont 140-el simán tud utazni. Mi mégis csak 110-el megyünk vele, mert afelett azért a nagy homlokfelület miatt jócskán megnő a fogyasztás. Napi 1000-1200 km-t leutazni benne nem kihívás, egyedüli negatívumként a nem szellőző üléskárpitot mondanám, képes ugyanúgy beleizzadni az ember mint a bőrkárpitba (legalábbis én biztosan).
Jó funkció lenne, de nem lehet rendelni a Multivanéhoz hasonló belső kihangosítórendszert, amivel minden utas hangját jobban lehet hallani odabent, mert így ha nem fordulsz hátra, vagy ha nem emeled fel a hangod ha az első sorban ülsz, akkor leghátul nem hallani. Egyszerűen túl nagy a kocsi.Parkolóházakban elfér (magasságra mindenképp, bár néhol nem árt levenni az antennát), de szűk helyekre beállni vele kihívás, méreteiből adódóan. Hiába van benne elöl-hátul radar, gyakorlott sofőrt igényel a vezetése.
Ja, 50 ezres olajcsereperiódusa van, de ez valami rossz vicc lehet. Mi 20-25 ezrenként cserélünk benne. Rohadt sok kell bele, 8 liter, és szinte csak autópályán fut, néha napi 1000 km-eket, szóval elvan így.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz szőröscica #105704 üzenetére
50 ezres periódus
jó durva
bár így biztosan szebb szám jön ki amikor a flottaüzemeltető kalkulál
150 ezernél meg kuka az egészcryptot minden termékemért elfogadom
-
szőröscica
addikt
válasz LuckyL #105705 üzenetére
Nem-nem, 201 ezernél lenne kuka, mert 200 ezer km garanciát adtak rá.
De mi felezzük ezt, tapasztalatok szerint így a mi felhasználási szokásaink mellett alacsonyabb mennyiségű olajtöltettel rendelkező 2.2 tdci-k is elmennek gond nélkül 5-600 ezer km-t. Most pl. van egy nagy Transitunk 400 ezer km-el, gyári turbóval, olajat nem eszik, pöcc-röff minden évszakban, az is így ment eddig, 20-25 ezres cserékkel. Hangsúlyozom, ezek az autók szinte kizárólag hosszútávon futnak, akár napi 1000km-eket. A saját személyautómban 10 ezrenként cserélek, de az nagyon sok hidegüzemet kap, ünnepnap neki az autópálya.
[ Szerkesztve ]
-
LógaGéza
addikt
Kedves ismerősöm holnap készül megvenni ezt a gépjárművet. Sajnos még egyszer sem sikerült normálisat választania, valahogy mindig megszívta velük. Hozzáértőbb szemek ránéznének, esetleg tippeket tudnátok adni, hogy mire figyeljen próbánál?
Köszönöm
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
szőröscica
addikt
válasz LógaGéza #105707 üzenetére
Ezek rettentően tudnak rohadni, szóval arra figyeljen oda.
Alapvetően hidegen induljon be, ne füstöljön nagyon, járjon szép egyenletesen. Futómű ne kopogjon, ne húzzon semerre, fékezéskor se rázzon.A futott km 370 ezertől a csillagos égig bármennyi lehet, mivel csak 5 számjegyű az órája.
-
jerry311
nagyúr
válasz LógaGéza #105707 üzenetére
19 év, diesel, kombi, kormányon körbe kapaszkodó, 70000 km. Hahahahahahahahahahahahahahahaha
Nem volt olyan, ami csak 10000-et futott 19 év alatt?
Ennek az autónak kb. egy nagyon jó tulajdonsága van 250k HUF-ért: 2 évig műszaki vizsga. Ebben az árkategóriában az egyetlen elvárás.
Amit joamilestoné is írt +
- Ha nem hideg motorral várja az eladó, akkor nagyon meg kell nézni, meg kell hallgatni, vagy ott kell hagyni.
- Motortér lehetőleg ne legyen (nagyon) olajos/vizes, tehát ne engedje se az olajat se a vizet. Bár ez egy majd. húsz éves autónál komoly követelmény, de nem lehetetlen. Ha elhanyagolt a motortér, tehát folyik, csöpög, gányolt vezetékek vannak benne, akkor valószínűleg egyéb karbantartáson is spóroltak.
- Ismerősöd tudjon és merjen nemet mondani. Autót nem lehet internetről, 4 kép alapján, vásárolni, kivéve ha újat vesz szalonból vagy szereti a kalandokat. -
válasz jerry311 #105698 üzenetére
"Ha egy nőnek (vagy feminin jellegű férfinak) odatolsz x köbméter rakteret, akkor azt tele pakolja és sopánkodik, hogy kicsi."
Bélám, te itt diszkréten le lettél buzizva.
Egyébként jogos (már nem a buzizás, de az meg vicces volt), az első gyereknél a kis Kalos volt tele, a másodiknál a kombi Astra, most meg, hogy egyterű van, valahogy ez is mindig megtelik. Mentségemre szóljon, hogy jellemzően az asszony pakol. Tényleg kódolva van az emberbe az, hogy ha kevesebb a hely, takarékosabban bánik vele.
Amúgy ne ragadj le egy típusnál, nyugodtan nézz meg minden kombi kompaktot, amivel találkozol, lehet, hogy a végén egy Avensis, vagy éppen egy Megane lesz a tuti vétel, vagy éppen egy Fusion. Mindegyikre igaz, hogy ha vigyáztak rá, elmegy még a világ végére is - tudod, állapotot veszünk, nem légvárat.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Sziasztok! Nem vagyok autóguru. Hugom akar venni kocsit. Első autó lesz, 500körül. 4-es Golfokat nézegeti. Szerintem butaság. Nektek mi a véleményetek? Annyiért mind leharcolt lesz szerintem, és úgy tudom alapból is van baj a 4-es golfokkal. Benzines lenne. Tudnátok érveket mondani mellette ill. ellene?
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
válasz szőröscica #105716 üzenetére
Pontosan ezeket mutogattam neki én is. Esküszöm pont ezeket a típusokat. De mondtam neki, azt csinál amit akar, majd ráfázik. Most nem vagyok teljesen pontos az 500ezerbe. De úgy emlékszem annyit mondott. Mennyiért éri meg 4-es golfot venni? 8-900-ért?
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Snoop-y
veterán
Ide is csak linkelnem.
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
szőröscica
addikt
A LED fényszórókhoz nem kötelező a fényszórómosó? Most nézem a faceliftes Mazda 6 képeit, és nem látok rajta. Sajnálom, mert akkor ezen tuti spórolni fognak a gyártók, holott szerintem hasznos dolog.
-
válasz szőröscica #105723 üzenetére
xenonhoz kell
-
TaaT
veterán
válasz szőröscica #105723 üzenetére
Give them hell Ukraine!
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Tsebacsi #105728 üzenetére
Kötelező bizony. Rendőrök előszerettel büntetik az utólagosan beszerelt xenon szetteseket ha nincs automata magasságállítás meg mosó.
joamilestoné: Az a bajom vele csak, hogy sokkal gyorsabban kifogy az ablakmosó. Szerencsére többnyire kétállásúak már ezek a bajuszkapcsolók, ha kicsit húzod meg a kart csak ablakra spriccel ha jobban akkor meg fényszórót is mos.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szőröscica #105732 üzenetére
+ TayRol: Passatban ilyen kétállású a bajuszkapcsoló amit írtam előbb. Az sem rossz megoldás amúgy ha külön gomb van.
#nincsbennetarcsi
-
Sutee89
aktív tag
Sziasztok!
A közelmúltban munkahelyet váltottam, ezért az ingázás miatt rövidesen szeretnék beruházni egy használt autóra, ebben kérnék egy kis segítséget.
Nagyjából a követelmények:
- 10 évnél nem öregebb alsó-középkategóriás autó
- Évi 12-15 ezer kilómétert tennék bele, ebből a fő a napi 40-40 km ingázás melóba.
- Ezért szeretnék egy megbízható, egyszerű szívó benzinmotorral szerelt modellt. A legjobban a 100-110 lóerős 1.6-osak tetszenek, de 1.4 még szóba jöhet.
- Keret 1-1,3 millió Ft lenne rá, nem szeretnék hitelt felvenni, ennyiből ki kellene jönnie
- Mivel 150-200 ezer km alatti modellt nem nagyon fogok találni, ezért mindenképpen számolok azzal, hogy rövid távon 100-200 ezret még rá kell költenem. Ezért legyenek reális áron a pótalkatrészek. Ne legyen sok típushibája az autónak, ha nem muszáj.
- Mivel 2 év távlatban babát is tervezünk feleségemmel, legyen minél biztonságosabb. Légzsákok, ABS stb. Erre nem sajnálok áldozni.
- 5-ajtós ferdehátú vagy kombi kivitel tetszik
- Szeretném még legalább 5 évig használni.Nagyjából ennyi lenne. Eddig leginkább a Focus III és Astra H modelleket nézegettem, de szimpatikus még az ezekkel egyidős Ceed és Corolla is.
Ti mit ajánlanátok a fentiek figyelembevételével?
Köszi előre is.
-
lenox
veterán
A futomuben cserelt rugonak van bejaratasi ideje/valtozasa? Irtam a multkor, hogy rakattam hatra uj rugokat, terheletlenul (ha csak en ulok benne, csomag nelkul) egy kicsit kemenynek tuntek, amugy terhelve olyan volt, ahogy vartam, de eltelt kb. ket het, most terheletlenul is teljesen jo. Ez normalis?
-
TayRol
veterán
Na, a Passat lett az Év autója.
-
lenox
veterán
válasz tboy93 #105743 üzenetére
Nem, ROC-ot vettem, a gyari elvileg sokkal dragabb, es mas gyartotol nem talaltunk olyat, ami az adatok alapjan jo lett volna, bar szerintem jo lehetett volna mas is, de az adatbazis azt mondta, hogy 3 ulessoroshoz csak ez jo. Nem ertek hozza, de azt mondtak, hogy ez jofele.
-
Declare
őstag
válasz Sutee89 #105735 üzenetére
Astra H bol az 1.4 est felejsd el, iszonyat gyenge abban az a motor. 1.6 jo lehet, sok gondja nincs, kicsit figyelni kell a motorra, mert egyes erziok eszegetik az olajat, de nem veszes ez a problema. Nekem 1.7cdti van, azzal jol megy, jol fogyaszt, ezzel kapcsolatban ha van kerdes tudok valaszolni talan , csak egy jobb allapotu dizel egy picit dragabban kezdödik, meg azert van benne riziko.
Viszont tenyleg, ha napi 80 km ingazas van, föleg föuton/autopalyan egyenletes tempoval, es ezen kivül masra is hasznaljatok az autot siman 20k km fölött vagy egy evben. Akkor a dizelen mar erdemes lehet legalabb elvi szinten elgondolkozni
Mod: Astraban akkor mossa a lampat, ha sokaig (kb több mint 3-4 masodpercig huzom az elsö ablakmosot). Szvsz ez jo megoldas, ha nem akarom, hogy oda pazarolja a vizet nem huzom egyfolytaban sokaig. Audiban is igy van.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Android szakmai topik
- Politika
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- iPhone topik
- Energiaital topic
- Autós topik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest