-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
Ez pusztán megállapodás kérdése, vele kell megbeszélni és ami a legfontosabb rögzíteni kell írásban!! Tehát a szerződésben legyen benne.
KGFB-t: a tulaj/üzembentartó a szerződő fél, tehát te de azt neten is meg lehet kötni akár ott helyben a neppernél. A lényeg, hogy ne indulj útnak kgfb nélkül mert a rendőr megbüntet ha nincs.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Dorien
veterán
válasz FrankMonzano #106699 üzenetére
A jó áron kínált jó kocsikat gyorsan elviszik. Viszont ha már fél éve hirdetik, akkor már páran biztosan megnézték és valami miatt nem vették meg.
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
válasz Criton #106697 üzenetére
Fontos, hogy mekkorák a gyerekek, és mennyi időre tervezed. Illetve hogy hosszabb utakra kell-e, vagy csak városban, mennyi csomaggal, veletek menne-e néha a nagyi, ilyesmik.
Sok mindenbe befér a három gyerekülés, de csak kevés autó működik tényleg funkcionálisan 3 utassal a középső sorban, meg azért végig kell gondolni, hogy te hogyan használnád, mert nem biztos, hogy mindenkinek azonosak az igényei. Az meg, hogy mekkorák a gyerekek, megint sokat számít, meg az is hogy mekkor a mozgásigényük a kocsiban utazás közben, meg mennyire szeretik keverni a helyeket, és mivel tudják magukat elfoglalni, vagy mennyi segítségre, foglalkoztatásra van szükségük.
Alapvetően azt azért tartsd szem előtt, hogy a kompakt egyterű kategória rengeteg kompromisszummal jár helyügyileg: Touran, C-Max, Zafira, Grand Picasso, Mazda 5 szerintem hiába hétülésesek, valójában csak 6 az a hét, és akkor már a csomagtartónak is búcsút mondhatsz.
Ha tényleg nagy a család, és sokat mentek, akkor a Galaxy/Sharan/Alhambra hármas maradnak olyan választásként, amivel sok tapasztalat is van, meg alkatrész is akad hozzá.
Az megint más kérdés, hogy 1,8M-ért milyen korú és futású példányok vannak.
Ha pedig tényleg rengeteg hely kell, szeretsz felfelé pakolni, bejön a tolóajtó, és annyira nem számít, hogy hogyan néz ki az autó, akkor érdemes az indusztriálisabb kínálatot is megnézni (Kangoo, Express (vagy minek hívják ezeket most Renault - Peugeot vonalon), Opel Combo / Fiat Doblo, Ford Courier, vagy micsoda, illetve VW Multivan és társai).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
KMT
addikt
válasz FrankMonzano #106703 üzenetére
A többieknek köszi a válaszokat!
-
Criton
veterán
válasz parandroid #106704 üzenetére
Főleg városi, de Budapest-Pécs, valamint külföld is lenne párszor. Van egy 4 illetve egy 6 éves, valamint a harmadik most jön, ha minden OK akkor május vége, és előtte jó lenne egy rendes családi kocsi. Most egy 2009-es Swift van, és már ebben is szűkösen vagyunk. Bár amikor ezt vettem, akkor még a család fogalma még sehol sem volt A családban egyedül én vezetném, bár asszony szeretne jogosítványt csinálni, de szerintem neki jó lenne a későbbiekben az automata is.
-
Criton
veterán
válasz parandroid #106704 üzenetére
Mazda 5-t már én is korábban néztem, de kép alapján kicsinek tűnik, de személyesen is persze megfogom nézni, amit néztem. Sok kombinál a kocsi szélessége a probléma, hogy három gyerekülés már nehezen férne be.
-
válasz Criton #106706 üzenetére
A hatévesnek már csak ülésmagasító, a kicsinek nagyobbacska gyerekülés, a legkisebbnek meg egyelőre hordozó, de anya sokat fog vele hátul ülni, és mögötte kell még hely a babakocsinak, meg a többiek cuccainak is (+ kisbicikli, roller, és rengeteg kaja meg üdcsi az útra). Kompakt egyterűk kilőve, marad a Sharan/Galaxy osztály, sok sikert, mire sikerül valami normális darabot kifogni.
Bár a Swift után kb minden hatalmas lesz, nlzd meg azért a nagyobbacska kombikat is, mint a Mondeo, vagy a Laguna, de szerintem hosszabb távon nem egy praktikus választás.
Szerk.: Nekem Mazda 5-öm van, a középső sorban a középső ülést felejtsd el, az egy ülésnek álcázott könyöklő - cserébe a két szélső ülés borzasztó kéynelmes (nekem nagyobbak már a gyerekek, 9 és 13, de ha a kocsiban kell rájuk várni, akkor hátraülök, és ott terpeszkedek, iszonyat méretű hely van még magam mögött is, nemhogy akkor, ha a páromnak van beállítva a vezető- vagy az anyósülés). Cserébe a leghátsó ülések is teljesen jól használhatók, viszont akkor szükséged lesz egy tetődobozra, mert alig marad csomagtartó. Ja, és nem utolsó sorban a tolóajtó egy hatalmas találmány.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
kIsDe`
tag
Sziasztok! Lenne Németországból egy 2007-es új kasztnis kombi Fabia 1.4 PDTDi 2500€-ért, annyit tudok róla egyelőre hogy kis motorhibával (nem forgatja meg a motort indításnál...) , állítólag amúgy komoly baja nincs, de majd még kérdezek róla. Megérné hazahozni vagy szopóroller megcsinálni? (tudom hogy a hiba pontos ismeretének hiányában nehéz dönteni )
[ Szerkesztve ]
-
nesa
veterán
válasz parandroid #106704 üzenetére
EV1 bol fut a legtobb kb 10x annyi mint a vw verziobol, baris videken meg mindig ezekbol jon ki a legtobb kisaruszalito ami 90% megegyezik a szemelyautoval gondolom mindenkinek ismeros ez a forma kisteher.
Az ulesmagasito mar szabalytalan, csak olyan korban lenne szabalyos amikor mar majdnem nem is kell.
[ Szerkesztve ]
-
plömplöm
őstag
válasz parandroid #106708 üzenetére
ülésmagasító 135cm felett elég, márpedig a 6 éves kor átlagos testmagassága 116cm, szóval marad az ülés. a statisztika szerinti kor, amikor elég a magasító, 9.5-10év, innentől elég a magasító 150cm-ig, ami 12-12.5 év. az idősebbik fiam 10.5 éves, az átlagnál magasabb, és akkor több, mint 150cm, ha úgy akarom mérni
úgyhogy a lent vázolt helyzet 2db gyerekülés és 1db hordozó.[ Szerkesztve ]
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
válasz plömplöm #106711 üzenetére
Mondjuk fogalmam sincs, mi minek számít, bár biztos tudnom kéne, a kisebbik lányom most 9, és valahol 130-140 cm között van, de már 1,5-2 éve a levehető támla nélkül használja az ülését, mert bár ez volt a legnagyobb méret, de már bőven kényelmetlen volt neki, és ami így gyakorlatilag csak egy ülésmagasító.
Valami ehhez hasonló van neki, de a háta már nem fért el benne kényelmesen, pedig még sem magasságban, sem súlyban nem érte el az ülésen jelzett felső határt:
Szóval levettük a háttámlát, és most csak az alja van bent, így ok. Egyébként alul sincs rögzítve az isofix helyen, nem tudom, hogy ez követelmény lenne-e. A nagyobbik meg már hálistennek 12 évesen kb ugyanakkora, vagy már magasabb volt, mint az anyja, szóval ha a párom vezethet, akkor ő hadd üljön már be ülésmagasító nélkül.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Kickass
őstag
válasz molnarpeter #106679 üzenetére
Nem nagyon ástam magam bele a témába (csak amit g fórumban dízel topikban olvasok), és remélem nem is kell még egy darabig.
Annyi biztos hogy az említett PSG16 jelű Bosch VP44-hez nincs javítási dokumentáció és Bosch által gyártott alkatrész se ezért nem is javítják. Ezt csak cserélni lehet, ugyanilyenre.
A többi javítható (több kevesebb sikerrel), de nem helyettesíthető, vannak próbálkozások vezéreltről mechanikusra átalakításra, de igazán jól bevált, működő megoldás nem nagyon van.Egyébként a leggyakoribb hiba lényege, hogy gázolaj jut vissza az adagolót vezérlő elektronikához és szépen lassan tönkreteszi az egységet.
-
Alvin_ti4200
félisten
Sziasztok! Erre az útra kell Pest megyei matrica vagy mi a fene? Bocsánat, hogy itt teszem fel a kérdést, tudom, hogy off
-
tresh
addikt
válasz Integrale #106659 üzenetére
DTI és a DCI két külön dolog a rönónál első adagolós második cr rendszerű
Pözsó 1.4,1.6,2.0,2.2 hdi blokkjait a Ford tdci néven pakolja a kocsijaiba
Renault 1.5, 1.9, 2.0, 2,2 Dci nissanokba, dacia ,volvokba kerülnek (volvoba azt hiszem van amelyikbe psa diesel is)
Alfa Jtd dieselek meg az opelba találhatók
TDi mőg konszern (PD,Cr ect)[ Szerkesztve ]
-
Alvin_ti4200
félisten
válasz Alvin_ti4200 #106716 üzenetére
Tárgytalan, megnéztem a térképen, nem kell fizetni
-
nesa
veterán
válasz parandroid #106712 üzenetére
Tamla nelkul ugyhiszem 50k lesz + eselyes kiskoru veszelyezteteser feljelnt azt maszkalhatsz a gyamugyre....
de ez is akkor szabalyos ha az ov bevan akasztva a szekbe hogy esetleges utkozeskor a gyerekkel eggyut mennyen elore a szek es csapodjon vissza, igy elkerulheto hogy kulon csapodik vissza a szek es felig melle a gyerek hogy a gerince eltorik.
[ Szerkesztve ]
-
Integrale
veterán
válasz tresh #106717 üzenetére
Annyit írtam csak, hogy a Vivaroban Renault diesel van 1870cm3 ez kerül még anno az S40-be is. JTD (CDTI) nem kerül Vivaroba, csak személyautókba.
Volvokban az 1.6 HDi került, és szerintem a 2.0 sem Renault, legalábbis nem mindegyik. Van belőle 5 és 4 hengeres, a 4 az szintén PSA.
szerk: most látom lemaradt a C
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
Whatever, eddig megúsztam, most meg már ráfogjuk, hogy 135+ (ha kihúzza magát, kb annyi is). De azért az abszurd, hogy 12 évesen még ilyesmiben üljön. Az öv alsó részét egyébként át szokta(m) húzni az ülés kartámasza alatt mindkét oldalon, az öv meg simán jó helyen megy neki (nem a nyakát fogja, hanem a vállát), és van (illetve volt, mert nemrég levette magának) rajta egy tépőzáras övszélesítő párna, hogy ne nyomja véletlenül se.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
nesa
veterán
válasz parandroid #106722 üzenetére
Az also kevesbe fontos amit megnyilaztam azon kell atfuzni.
-
válasz molnarpeter #106725 üzenetére
Az 1.9-ről írtam már párszor. 250e és 6 év alatt semmi baja nem volt, egyszer mászott el a szinkron az 1., 2., és 5., 6. fokozatból, valami gumit cseréltek benne. Ezeken kívül csak kopó alkatrészek.
-
szőröscica
addikt
válasz molnarpeter #106725 üzenetére
Az 1.9 dci egy jó motor, a hírek ellenére is. A befecskendezőrendszer full bosch, mind a szivattyú, mind az injektorok sokat bírnak, 3-400 ezer km gond nélkül bennük van. Kettőstömegű sem probléma a Renaultokban vele. Nehezebb pont a turbó, sajnos sok letérdelt az eleinte 30 ezer km-ben meghatározott csereperiódus miatt, pedig ha időben cserélnek benne (max. 15 ezrenként), akkor ez is simán kibír 300 ezer km-t. Rejtélyesnek tartott check injection hibái vannak, amit az esetek java részében a töltőnyomás szenzor csatlakozójának tövénél található vezeték megtörése okoz, de előszeretettel cserélnek ki a hibaüzenet miatt gyakorlatilag bármit a motorban, és ráköltenek a tulajok egy kisebb vagyont, a hiba viszont nem szűnik meg. Pedig egy forrasztással javítható az egész, kb. 15 perc alatt.
Problémás lehet még az EGR szelep, a sok városi üzemtől eltömődhet, ami szintén check injection hibát és elerőtlenedést hozhat magával. Erre megoldás a szelep kitakarítása (ha 50 ezrenként megcsinálják, akkor nincs egy óra, egyedül akkor nehézkes, ha 200 ezer km-ig hozzá sem nyúltak és be van sülve az egész), vagy az egész hóbelevanc elforgatása, aminek hatására a computer azt hiszi, hogy működik rendben a szelep, de egy gramm kipufogógázt nem vezet vissza. Ez utóbbi egyszerű és gyors megoldás, de növeli az autó károsanyag kibocsátását.
Ellenőrizhető forrásból simán vennék ilyen motort, nekem is az van a kocsimban. Kultúrált, halk működés és alacsony fogyasztás jellemzi. Nálam egy üresen másfél tonnás autóban az elmúlt 70 ezer km átlaga 5.97 l/100km, és szoktam neki nyomni is, ráadásul meg van chippelve. Nem ritkán forog bele a 4 ezerbe.
-
KMT
addikt
válasz FrankMonzano #106688 üzenetére
Te vetted meg?
Gondolkodtam rajta, de a keret, az keret... -
runner 125
nagyúr
Bszki, ez a 10 éves Honda megbízhatatlan. 1 év alatt 2 izzó! Ráadásul a 2. ma, sötétben...
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
szőröscica
addikt
válasz runner 125 #106729 üzenetére
Az gáz!
194 ezer km alatt az alábbi izzókat kellett cserélnem:
-123 ezernél jobb első helyzetjelző
-130 ezernél első belső automatikusan kapcsolódó világítás szofita izzója
-140 ezernél bal első helyzetjelző
-150 ezernél jobb oldali rendszámtábla-világítás
-153 ezernél bal oldali rendszámtábla-világítás
-180 ezernél elkezdett enyhén lilulni a jobb oldali xenonom, párban cseréltem őketEgyéb izzócserére nem volt még szükség, az autó 0km-es kora óta megvan.
Egyébként ma két prevgen X-Trailt is láttam, az egyik gyönyörű fekete volt, bézs belsővel és panorámatetővel. instant get
-
Bati0501
őstag
válasz FrankMonzano #106731 üzenetére
Milyen kocsi volt és mennyiért?
-
po1son
addikt
Erről vélemény link?!
STEAMID/WOT nick: po1son_
-
Predator2
addikt
Helló
Gondolkodom életem első, autó vásárlásán, kíváncsi vagyok a véleményetekre mit lenne érdemes venni.
- 1,5millió Ft körül gondoltam.
- használt
- megbízható, ne legyen leharcolt/törött
- családi autónk is diesel így első sorban abban gondolkodom. Gazdaságos, alacsony fogyasztású.
- előttem legyenek a műszerek ne pedig középen [link] ennek nem tudom mi a pontos megnevezése
-szín mind1 igazából, csak rózsaszínű ne legyen.
- nem dohányzó
- manuális váltóHogy kicsit bővebb támpontot is adjak, pl valami ilyesmi Megane/Clio gondoltam:[link]
De meghallgatok más alternatívát ebben a méretben/kategóriában.Mivel nem sokat írtam, így esetleges kérdésekre szívesen válaszolok
Üdv
[ Szerkesztve ]
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
#27813376
törölt tag
Hali. Vettem fateromnak egy Focus kombit. 99-es. Valaki van itt aki vett bele kartámaszt így utólag? Hirdetnek mindenfélét, de nem szeretnék gagyit. Amúgy a kocsit tegnap délután négykor rakta fel a tulaj, egy korrekt úriember, két óra múlva már ott voltam nála
-
-
Verbat
csendes tag
válasz FrankMonzano #106731 üzenetére
A jó autók pörögnek... mi is ugy vettük, hogy felkerült, hívtuk, es mire odaértünk már virtuálisan sorban álltak az érdeklődők, ha mi nem visszük, vitte volna más. Érdemes feliratkozni autovadaszra. Fél év keresés alapján az az elméletem, hogy a hahu-n az aktuális kínálat zöme rom; mivel a jókat pikk-pakk megveszik, a rosszak meg kint vannak hónapokig. Meg kell ismerni a keresett tipust, mik a típushibái, meg kell nezni belole szépet - kevésbé szépet hogy ráálljon a szemed. Figyelni kell a piacot, a felkerülő új hirdetéseket és a jó vételnél lecsapni.
-
runner 125
nagyúr
válasz AMD Power #106738 üzenetére
Engem inkább az érdeklne, h hol.
joamilestoné
Múltkor a jobb hátsó izzó ment ki, most a bal első helyzetjelző, kb. 6000km telt el azóta. Ennyi baj legyen csak. Noh igen, az egy mutatós vas, bár az Outlander azonos generációja egy csöppet jobbban tetszik.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Predator2
addikt
válasz AMD Power #106738 üzenetére
Egyenlőre nem sokat. Tudom, hogy pontosabb infó kéne nektek. Jelenleg a közelben meg van a munkahelyem, de ez sajnos elég instabil lábakon áll ezért gondoltam autó vásárlásra. Az új munkahelyemhez viszont már sokat kellene utaznom.
Nógrád megyéből (Borsosberény) minimum Budapestre, és ezt napi szinten.[ Szerkesztve ]
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
Predator2
addikt
válasz AMD Power #106742 üzenetére
Ez is kis távnak számít?
Szüleimnek 1.5dci Renault Thalia van 65 gyilkos lóerővel.
12 éves ~80.000km van benne.
Hasonló távokat mennék vele, csak gyakrabban.Ha benzines, akkor melyiket ajánlanád?
[ Szerkesztve ]
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
AMD Power
titán
válasz Predator2 #106743 üzenetére
Jelenleg a közelben meg van a munkahelyem, de ez sajnos elég instabil lábakon áll ezért gondoltam autó vásárlásra.
Ha második lép életbe akkor már jogos egy dCi.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Predator2
addikt
válasz AMD Power #106746 üzenetére
Ha benzinesből kéne ajánlanotok akkor abból mi lenne az? Illetve dieselből?
Nem ragaszkodom a Renault-hoz, csak mivel eddig nekünk "önhibájából" nem sok gondunk származott, így azt írtam először.
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
Kickass
őstag
válasz Predator2 #106747 üzenetére
Ennyiért nagyon csecse autókat lehetne kapni benzinesből például japán vonalon:
- Toyota Corolla
- Honda Civic vagy akár Accord
- Seat Leon (ennyiből simán lehet lőni egy jó adagolós dízelt is ha mégis hosszabb távot nézel)Dízel vonalon is játszik a Corolla, de akár H Astra
Nem ragadnék le a franciáknál
-
Dorien
veterán
válasz FrankMonzano #106731 üzenetére
Ilyen ez a popszakma. Sokan élnek ebből.
Anno én is találtam egy csili-vili 2004-es Focust 500k-ért. Az ország másik felében volt, így csak hétvégén mentem volna megnézni, de addigra (kb. 3 nap alatt) elvitték."Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Gaming notebook topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Apple notebookok
- Anime filmek és sorozatok
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- További aktív témák...
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- 3D nyomtatott versenypályák
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel