-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dare2Live
nagyúr
+1 fóliázással van vkinek tapasztalata? dekorációs foliákra vkinek javaslata? 60+éves édesanyám lesz a fő használója.
btw több hónapos nézegetés után a captour, juke, jazz, note, ix20, b-max... sorból az IX20 került ki győztesen, mindenképp fóliáznánk az elöző autó agyon volt horzsolva. barna lett barna belsővel.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Bati0501 #107500 üzenetére
Ha logikusan gondolkodik akkor vesz egy ismert előéletű yarist amire ráadásul haverja garit is adott volna és avval eljár 10évig. Valóságban tényleg nincs többre igénye és elég jól tudom ez így van.
Ebben semmi logika nincs... eldöntötte neki 20éves bimmer kell mert az jól néz ki... kb 2-3hétig nézegethette hahut vszeg kinézett kb 5öt ami le van polirozva abból ~2öt megnézett élőben és az egyiket meg fogja venni.
Ennyi. Tökéletes recept egy gigantikus szopórollerhez ezt elmondtam neki de neki ez kell. Innen max annyit tudok neki mondani, hogy evvel a motorral ne, vagy erre és erre figyelj de kb semennyire nem értek hozzá.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
ludsimon
veterán
válasz tresh #107499 üzenetére
Szerintem meg pont rossz példa!
CPU-nál mi a mozgó mechanikai rész?
Szerintem semmi másra nemjó a chip, csak elbaszni a fogyasztást meg a co2 kibocsájtást növelni.
Meg kályhabajnokoknak jó![ Szerkesztve ]
undefined
-
Integrale
veterán
válasz ludsimon #107504 üzenetére
Teljesen jo oelda volt. CPU-k eseteben is van egy olyan orajel es feszuktseg ami mindegyiken megy gond nelkul, de tartalek a 90%-ban van meg. Na ezt a tartalekot hasznalja ki egy chippes. Elofordul az is mint pl a Volvo 2.4, csak az ecu a kulonbseg a gyengebb es az erosebb kozott (biztositas, adok stb miatt) igy a hardver birja boven a gyurodest.
A fogyasztas sem feltetlenul baszodik el, sot altalaban meg javul is valamellyest, de aranyaiban mindenkeppen, most ne " a szomszed Pistinek van egy laptopja meg letorrentezett ra egy tuningprogramot, atviszem ket enter oszt megvan" chippesekbol indulj ki, itt azokrol van szo akik ezt tanuktak, tudjak, ertik, es nem esz nelkul allitgatnak mindenfelet. Lathatod, hogy sok, markakra szakosodott tuningmuhely rair egy uj vezerlot, amitol ~+10% korul dob a gyarihoz kepest, azok pedig gyari megoldasok sokszor.
joamilestoné jogos, pontositottam.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
szőröscica
addikt
válasz Integrale #107505 üzenetére
De ennek utána kell nézni mielőtt megchippelteted.
Mi pl. gondolkodtunk rajta, mikor a vadi új Transit Customöt vettük, hogy nem a legnagyobb, 155 lovassal vesszük, úgyis ugyanaz a 2.2-es motor van mindben, hanem majd megchippeljük. Aztán kiderült, hogy más az erősebb motor csapágyazása, és pl. 6.5 liter helyett 8 liter olaj kell bele és hasonló apróságok. Végül megvettük 300 rugóval drágábban mint a 125 lovasat, pedig egy csipsz max. 80-ba fájt volna. -
TaaT
veterán
Eladó Passat B5.5 (3BG) 4.0 W8 4Motion LPG
Give them hell Ukraine!
-
szőröscica
addikt
válasz bajnokpityu #107508 üzenetére
Saját és ismerőseim tapasztalatai szerint nem csökkenti, ellenben míg nem veszed ki a plusz teljesítményt, addig nem is növeli. Nekem 150-ig változatlan (értsd mentem már le a csajomhoz 110-el tempomattal 4.4-es átlaggal, de nagy átlagom 5.97l/100km az elmúlt 70 ezer km-en), felette már többet zabál, de ennyivel ritkán járok, és olyankor úgyis jobban érdekel, hogy 180-nál ötösben beletol-e még az ülésbe. Csak azt nem szeretem, mikor EGR pucolás után 210-nél bedobja a hibát, mert kormot kap a lelkem. Szerencsére már kikormolódott, na de azóta meg ismét 110-el közlekedem, tehát a 210-es viselkedése mérsékelten érdekel.
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
válasz szőröscica #107509 üzenetére
A jól megírt program simán csökkenti nem is kicsit. Az alapból 1,5 tonnás 4motion pd Golf autópályán tempomattal 3személy + csomagok + hűtőláda... valamivel 4liter felett elkaristolt pedig nem kicsit fel volt húzva. [link]
-
8th
addikt
válasz szőröscica #107511 üzenetére
Nyilván itt a verseny program volt betöltve, az utcai programmal alig ködölt és akkor is csak a nagy race csúcsok miatt. De legyen igazad. Mindenki helikopter a chiptuning meg szar mert leesik tőle a turbó meg a lendkerék.
-
szőröscica
addikt
Gyári volt a motor? Nem.
Akkor meg ismét az van, hogy elbeszélünk egymást mellett. Ha nem tűnt volna fel, én a gyári alkatrészek túlhúzását ellenzem, ha nagyobb injektorokat, turbót, stb. raktok bele, ahhoz nem értek, nem is szólok bele, de abban nem fogok senkit támogatni, hogy full gyári motorral beguruljon valahova, aztán egy 20-30 százalékkal erősebb konfiggal kijöjjön, csak mert csipsz géza szerint jobb az úgy, mint ahogy a müncheni/ingolstadti/párizsi/sunderlandi/stb gyári mérnökök megtervezték.[ Szerkesztve ]
-
Integrale
veterán
válasz szőröscica #107513 üzenetére
Csipsz Géza és Csipsz Béla testvérek, vagy véletlen egybeesés?
"Bad reklám is reklám too"
-
szőröscica
addikt
válasz Integrale #107514 üzenetére
Közeli rokonok, unokatestvérek. Csipsz Iván és Tuning Margit házasságából született Csipsz Jóska és Csipsz Pisti, az egyikük Diesel Bözsivel, a másikuk Oktán Ritával keveredett alkalmi kapcsolatba egy gyorsulási versenyen a csippelt tdi-k koromfelhőjének meghitt szürkeségében, ekkor fogant Géza és Béla.
Mikor arra gondolnál, hogy Erzsébet és Rita könnyűvérű leányzók lennének, fel kell hívnom figyelmed, hogy nem adták oda akárkinek szüzességük. Alapvető elvárás volt, hogy olyan kocsival járjanak, ami 4 litert kajál megpakolva 130-as utazó mellett. Mikor feltűntek a megfelelő srácok, jobban szívtak mint egy 2 bárra programozott garrett turbó, esélyük sem volt szegény páráknak.
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
válasz szőröscica #107513 üzenetére
Hát ez az nem gyári. Nagy turbó nagy csúcsok nagy kipuf. stb. Sokak szerint pont ezért kéne qrvára sokat zabálnia aztán mégsem mivel jól össze van hangolva a rendszer. A gyári autóknak meg rohadtul semmi baja nem lesz egy normális chiptuningtól maximum használhatóbb lesz, és mivel szélesebb tartományban ad le nagyobb nyomatékot még a fogyasztása is csökkenni fog mert nem kell kitaposni a szemét meg visszaváltogatni emelkedőkön meg szétforgatni előzésnél. De mindegy a chiptuning szar és kész. Mondjuk a seat dízel modelljeihez gyárilag rendelhető volt ill. van egy rakás tuning cég (például az abt is) akik gyári engedéllyel nyúlnak bele az ecu-ba mindezt garanciavesztés nélkül. Ejj jó hülyék ezek a müncheni/ingolstadti/párizsi/sunderlandi/stb gyári mérnökök mert nem tudják, hogy ettől tönkremegy a motor. Ja, nem.
-
szőröscica
addikt
És ha ilyen fogyasztáscsökkentő hatású, akkor miért vetnek be mindenféle egyéb trükköket a gyártók (pl. ültetés, hosszabb váltóáttételek, zárható hűtőrács, a padló teljes leburkolása, adblue, stb), hogy csökkentsék a károsanyagkibocsátást és a co2 kibocsátást, holott elég lenne átsétálni az abt-hez, és elkérni a szoftverüket? Nem értem.
[ Szerkesztve ]
-
trassher
addikt
válasz Dare2Live #107501 üzenetére
Ha jó a fóliás akkor jó dolog. Nekem a tükörborításaim lettek fóliázva a kocc után. 5000-ért lefóliázták, bár ismerős szaki csinálta. Ennyiért 1 darabot fújtak volna le jó esetben. Ilyen lett:
Anya suzukijának a csomagtérajtaja is fóliázva lesz. 13 lenne egy bontott + fényezés + szélvédő berakás.
Sima matt fekete lesz mint a lökhárító. Mellesleg tervben van a gépháztetőm fóliázása is. Sosem fog kifakulni, nem kell polírozni.Redmi Note 7
-
Integrale
veterán
válasz szőröscica #107517 üzenetére
Az is közrejátszik, hogy a gyári ECUnak olyannak kell lennie amitől az autót a friss jogsistól a versenyzőig a Svédországtól a Dél-afrikáig mindenkinek és mindenhol tudnia kell kezelni és működni, tehát több célnak meg kell felelnie.
Egy "chippeléskor" inkább valamelyik célra optimalizálják a sok közül, nem az összesre.
Ez esetben a cél(ok): Alacsonyabb/magasabb fordulaton adja le az erejét, más éghajlati körülmények stb stb A gyári egy arany középút, a chippelt, pedig inkább valamelyik előtérbe kerülése.[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
runner 125
nagyúr
válasz Dare2Live #107501 üzenetére
Az egészet szeretnéd foliaztatni? Csak h felkészülj, extrém drága lesz.
Lökhárítóra kertem ajánlatot valamelyik magát profinak valló brigádtol áttetsző fóliára, emlékeim szerint 80k-t írtak rá. De autoapolos topikban vissza tudom keresni a céget. Döbbenetesen drága."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
bajnokpityu
félisten
válasz szőröscica #107509 üzenetére
nekem határozottan vagy másfél-két literrel alacsonyabb lett a fogyim, amikor nem vettem ki több teljesitményt, mint előtte. pl 110 tempomat.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
trassher
addikt
válasz runner 125 #107521 üzenetére
Tolólappal együtt van az a lökhárító? 80K több mint lehúzás. Komplett fóliázás 300K környékén megy.
Redmi Note 7
-
tresh
addikt
válasz szőröscica #107517 üzenetére
Megint mashol tartasz uram. Maradjunk annyiba egy jol megirt program utan pl dieselek eseteben igen is jelentkezhet fogyasztas cdokkenes.Ugyanis kisebb fordulat mellett hamarabb van nyomatek,hamarabb kezd el dolgozni a turbo, nyugodtan dobhatod egy fokozattal feljebb pl 50nel 50be es losz*rt se fog forogni a motor. Mellesleg akkor az ABT vagy Hamann ect. is egy chipelek Janosokbol allo brigad ezek szerint
-
Typhoon47
őstag
válasz runner 125 #107526 üzenetére
Van olyan barátom aki körbe fóliáztatta vele a kocsiját, van az a szintű/értékű autó ahol megéri, ugyanis körülbelül minden ellen véd, még kulcsolás ellen is. És egy komplett autó esetében adnak mennyiségi kedvezményt (persze így is 6-800k).
"Education is important but big biceps are importanter"
-
ludsimon
veterán
válasz bajnokpityu #107522 üzenetére
Sőt! Csipsz után autópályán visszafelé termeli az üzemanyagot.
4.4-ből megnézném hogy lett 3-2,5L.[ Szerkesztve ]
undefined
-
Integrale
veterán
válasz ludsimon #107528 üzenetére
Nem irta, hogy 4,4 volt elotte.
Ugyan ezt el tudom mondani mint o, ugyan nem elso kezbol, haverom par hete chippelte a Golfjat, par loerot erosodott is, de ebben benne van az uj kipufogo is, alacsonyabb fordulaton mar jon a kraft, ezaltal a fogyasztas is csokkent, ha hajtja akkor tobbet eszik,de ez azt jelenti, hogy kettesben 30-40 korul meg megtekeri a gumit nagyobb gazadasra.Egyebkent kicsit nezz mar utana a dolgoknak, ugy ellene vagy mintha az eleted mulna rajta.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
footy
addikt
válasz tresh #107499 üzenetére
De engem az erdekelne, hogy honnan ertenek hozza?
ECU programozo mernokok, akiknek ez a hobbija?
Autodidakta modon megtanulta a programozast es a szoftvert reverse engineering modszerrel visszafejtettete?
Esetleg igy jott ki az anyjabol?En eddig meg csak ilyen try&error emberkeket lattam, egyet sem akinek ez lett volna a szakmaja.
-
Integrale
veterán
válasz ludsimon #107531 üzenetére
Olvasd el fentebb a hosszu hozzaszolasomat. A gyarbol kikerulo autonak univerzalisnak kell lennie ilyen teren. Meg kell felelnie hidegben, melegben, sokkal tenger felett es a tenger szintjen is, kezdotol a tapasztalt soforig mindenkinek tudnia kell kezelni. Chippel ezeken (is) lehet alakitani, optimalizalni, szo sincs arrol, hogy a Csipsz testverek "teszunk bele +100 lovat, ket kattintas", ehhez mar sok esetben modositani kell az alkatreszeket is.
Egyszer hallottam a vonaton egy magasroptu F&F beszelgetest, hogy a Nissan Szkajlajnnak a stock motorja bir 800 loerot, csak egy jo laptop kell hozza....
"Bad reklám is reklám too"
-
Rick4
félisten
válasz trassher #107518 üzenetére
Ez teljesen jó, hol és ki csinálta? Tényleg jöhet kontakt, az enyémet is meg akarom ilyenre csináltatni, a repedős kocctól piszok jól véd ez a fólia.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
-
tresh
addikt
válasz footy #107530 üzenetére
Gondolom az fel se merülhet hogy egy ugyan olyan egyetemet végzett ember aki ezt tanulta majd mondjuk lehúzott x évet pl az audi mérnökei között és alapít egy céget ami a gyári autókat "tuningol" mind sw mind hardveres oldalon? De ha már itt tartunk itt ajánlom figyelmedbeHavvasy urat. Szerintem ő többet tud a motorokról mint aki megálmodta.De ezek szerint ő is sufni chipesz ember... Ladások között dob fel ezt a nevet és meglátod milyen elismert. Több motort épített mint ingolstatba az össze mérnők együtt. Na de mindegy befejeztem mert a chip sz*r dolog,és felesleges
-
tresh
addikt
válasz ludsimon #107534 üzenetére
Miért sarkítunk egy példával? Szerinted a kopás terhelhetőség végett nincs méretezve a kívánt alkatrész? Te is abba tévhitbe élsz hogy a chiptől 200-al többet megy az autó és termelni fogja az üzemanyagot...és hogy ez egy baromság szerintem is. De ha azt nézed hogy optimalizálva nem túlhajtva a motort mondjuk nyomatékosabb lesz alul és kb fél litert nyerhetsz vele akkor van értelme.
-
footy
addikt
válasz tresh #107535 üzenetére
Gondolom az fel se merülhet hogy egy ugyan olyan egyetemet végzett ember aki ezt tanulta majd mondjuk lehúzott x évet pl az audi mérnökei között és alapít egy céget
Dehogynem, de ilyen nem terem minden bokorban, ha jol tudom az ABT az egyetlen ilyen. Eleve licenszek megvasarlasa oriasi penz, amit egyszemelyes vallalkozasok nem tudnak kitermelni, foleg nem Magyarorszagon.
(Volt ismerosi korben egyebkent ABT Audi es az sem a megbizhatosagarol volt hires)gyári autókat "tuningol" mind sw mind hardveres oldalon
Na de ezaz, hogy optimalis esetben a ketto egyutt jar. Akkor meg miert nem veszi meg valaki a gyarilag erosebb/nagyobb motorral.
Nekem azzal van bajom, hogy a 95% megnezi hogy hol a legolcsobb a csipsz es ott csinaltatja. Ez nyilvan nem az ABT, de meg nem is az MTM, hanem Joska aki megirja 30-ér´, es lesz az uton meg egy koromokado szar, ami meg barmikor le is finghat.
Meg amikor valaki megveszi a gyengebbet, mert majd ugyis megcsippelteti es itt nem a 200 v 300LE a kerdes hanem 90 vs 110.[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
válasz footy #107537 üzenetére
A kérdés ki miért viszi megíratni. Alkatrész nélkül "komolyabb" nagyobb teljesítmény nem lesz ez tény. De ezeknek a "chipnek" nevezett dolognak nem ez a lényege. Hanem hogy optimalizálják a gyári konfigot ez által kihasználva az adott motorba lévő olyan tartalékot( ez lehet 5% vagy 20% motor típusa válogatja) ami még nem megy a motor élettartam rovására. A kormoló sz*rok meg azért vannak az utakon mert a hülye gyerek vesz egy G3-at mert tdi 90 ló talán volt amikor a gyárból lejött 20 éve. Most már a véres a torka max 60 le maradt benne, de 300-ezer volt és 35 ért Béla megírja neki a kapuba majd, talán avval eléri a gyári értéket.
[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
válasz bajnokpityu #107541 üzenetére
Hogy volt 9 liter fogyid és még mindig 7l? 90% város?
undefined
-
Dare2Live
nagyúr
válasz bajnokpityu #107522 üzenetére
"nekem határozottan vagy másfél-két literrel alacsonyabb lett a fogyim, amikor nem vettem ki több teljesitményt, mint előtte. pl 110 tempomat."
Nem tudom ki "chippelte", mivel érte el a 1.5-2l/100km fogyicsökkenést de hivja fel a VWt/BMWt/Toyotat... akárkit és máris kőgazdag ember.
de ha ennek csak a felét tudja akkor is össze fognak veszni rajta...
szerk: én egy tipust ismerek amit anno "chippeltek" teljesítmény miatt a tucson 2.0l es dizeljét. motor bírta is kettőstömegű adta magát miatta jóval gyorsabban meg a váltó.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz runner 125 #107521 üzenetére
Hát ez tényleg döbbenetesen drága, ennyiből újra is fényezem...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
trassher
addikt
válasz Typhoon47 #107525 üzenetére
Ha karcálló fólia és 3M akkor megértem de a kérdező dekor fólia ügyben kérdezett.
runner 125: Az szép. Egy szép fényezésnél még meg is érheti ha valóban jól ellenáll a karcoknak.
Rick4: Nem tudom hol laksz de van egy olyan érzésem hogy messze lenne neked. Vásárosnaményi (Sz-Sz-B-M) karosszéria lakatos csinálta.
Redmi Note 7
-
nagyúr
válasz Dare2Live #107543 üzenetére
Az öregem mercijébe is van chip, és autópályán 6 litert fogyaszt 130-nál, pakolva 6,5-et. A teljesítmény+ pedig nagyjából 10-20LE, szóval nem sok, a nyomaték se nőtt akkorát, mégis, az autópályás fogyasztása durván alacsony. Irigylem is érte, pedig 2700 köbcentis S5-ös dízelmotor.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
TaaT
veterán
Give them hell Ukraine!
-
Rick4
félisten
válasz trassher #107545 üzenetére
Szegeden, tényleg kiesik egy picit, viszont itt van egy jónak mondott, tizenéves dekoros cég, 3 éve nem tudtak 3d carbon fóliát méterre adni.
Keresnem kell valaki ilyesmire... Mi pénz volt amúgy?
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Hálózatokról alaposan
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen okostelefont vegyek?
- Formula-1
- Politika
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- További aktív témák...
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- ArenaRacer Craftsman Gamer szék
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Időjárás állomás - keress napi 5 dollárt!
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer