-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Something_
őstag
Sziasztok!
Toyota Prius III-al szemezgetek, 2010-2011-es évjárat, 3.000.000 körül, max 3.500.000-ért, szóval az alsóbb szegmens.
Van valami szériahiba, amit érdemes tudni ezeknél az autóknál? 10.000 km-t megyek egy évben, az új szerelmem, a motorozás miatt. (Honda CBR600RR 2005)
Kb 6 éve BMW-m van, de lehet, hogy átülnék egy Priusba Fenntartása gondolom nem több, mint egy 1999-es 328Ci BMW-nek, ami 13,5-et eszik :-)
90%-ban városban használom az autót, a maradék az autóút, nagyon ritka az autópálya. -
kenguru99
aktív tag
válasz Something_ #108201 üzenetére
A típushibákat nem ismerem (nem hiszem hogy sokminden lenne) de 90% városozásra tökéletes választás. Egy barátom ezzel taxizik, azt kell mondanom elképesztően meggyőző a prius III.
-
rbalint88
addikt
válasz Something_ #108201 üzenetére
Vegyed. Ma taxiztunk olyannal, a sofőr volt kb 180cm, én 186, mögötte ültem és tök kényelmesen elfértem, a fejtér volt csak kicsit szűkös. De ha nem kosárcsapatot akarsz szállítani, kényelmes lesz. Halk, a taxisnak 700km átlaga 5,2 volt. Futóműve is eléggé kényelmes. Viszont míg a BMW tud mosolyt csalni az arcodra országúton, a Prius szigorúan helyváltoztatási eszköz, mosógép kasztú eszköz 4 keréken.
-
Something_
őstag
válasz rbalint88 #108203 üzenetére
Én 180 cm vagyok, asszony 160 cm és 2014 év végére jön egy elég gyors növésű emberke, de kb 50 cm-ről fog indulni, csak az ő járgányát is be kell rakni hátulra 3 évig :-)
Ezért cserélném le a coupe-t, plusz télen nem egyszer van, hogy 40-80e-et tankolok el egy hónapban és csak városban használom az autót.
Nagyon sajnálnám a BMW-t, full extra, 193 le, kb fél milláért rakattam bele hifit tavaly (ezt eladás előtt kiszedem és megy vissza a gyári rendszer, a gyári 16:9el és kb fél áron tudom eladni a tavalyi cuccokat ), bőr, ülésfűtés, automata (amit én nagyon szeretek, ugye a városi használat miatt).
Szóval sajnálom, de az lebeg a szemem előtt, hogy nyáron általában a motort használom, az meg hát 3,3 mp alatt 100-on van Plusz még a prius 5 lityót fogyasztása van a szemem előtt.
Aztán ha úgy állok anyagilag, akkor majd x év múlva veszek a családi prius mellé egy V8-as BMW-tkenguru99: köszi neked is a választ, kipróbálok egyet, van is egy ismerősnek, őt a héten fogom kifaggatni.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
elkezdett motoszkálni bennem a gondolat, hogy csak kellene nekem lassan egy kocsi, de ez azért nyilván alapos utánajárást igényel, meg az erre szánt pénz összerakását.
szóval egyelőre ajánlhatnátok pár típust, amivel érdemes behatóbban foglalkozni. ami paraméter tisztázódott bennem: klíma kell, esetleg tempomat, benzines. én elsősorban golf 5-re gondoltam, de nem tudom mik mozognak még ebben a kategóriában. összeg pedig olyan 1.2-14 M huf. ha ilyen árkategóriában van esetleg értelmes, használható automata az csak plusz, de gondolom ez túl nagy elvárás. a kocsit 2-3 évre venném.
köszi a tippeket
[ Szerkesztve ]
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
szőröscica
addikt
válasz Something_ #108201 üzenetére
Király kocsi, csak nagyon lopják.
-
Something_
őstag
válasz szőröscica #108206 üzenetére
Kap egy pajzsot, aztán reménykedni lehet, hogy nem viszik el, csak szétbarmolják
-
rbalint88
addikt
válasz Something_ #108207 üzenetére
a prius pont az az autó, aminél a pajzs nem sokat ér, mert obd-ről indítják.
a helyedben amúgy keresnék egy szép e46 touringot, ami felszereltségileg azt tudja, mint a kupé. 320i tök jó lenne, 6 henger az is, a hangja megvan, gyerekkel meg úgyse száguldozik az ember, elég oda a 150 vagy 170 ló. -
MunezXBK
nagyúr
válasz Something_ #108201 üzenetére
Nna, csak sokat eszik? Mikor megvetted, ezt ugattam, nem hittél nekem.
-
Dare2Live
nagyúr
válasz runner 125 #108211 üzenetére
Héten olvasgattam róla hihetetlen, hogy lopják... ez az OBD viszont azért durva.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Typhoon47
őstag
válasz Dare2Live #108212 üzenetére
Mondjuk azt is elhintette, hogy van olyan trükk a tulajokon belül ismerten, amivel nem lehet elvinni. Gondolom lekötik valahogy a csatit, mert ez tényleg nem állapot, én is szeretnék egy Priust venni a közeljövőben.
"Education is important but big biceps are importanter"
-
Something_
őstag
válasz MunezXBK #108209 üzenetére
Nem érdekelt annó a fogyasztás, most sem adnám el, hogyha nem jönne a gyerkőc :-)
Annó, E36 320i-t cseréltem le az E46 328Ci-re, a 320-as evett 12-t városban. A 328Ci 13,5-et. Na bumm. Automata, ugyan ott vagyok. Nem érdekelt
Dízelt most sem vennék, 10-15 km-eket megyek egyszerre városban, szerintem nem tenne jót neki, plusz nem bízok a dízelekben. Ha meg dízelt vennék, akkor egy E60 530D-t, az meg megint csak megeszi a 10 litert
Ha már lecserélem a szeretett és imádott E46 coupe-t, akkor legalább a fogyasztás legyen drasztikusan kevesebb.Az elején néztem E46 sedant és touringot, de egyszerűen nem tetszenek. Nem cserélném le a coupe-t. Viszont ez a prius 3 valamiért megtetszett, lehet, hogy perverz vagyok..
-
Laraxior
titán
válasz Something_ #108216 üzenetére
A motor óta én is meg akarok szabadulni a szekértől
- Konfig 1.0: Z790F, 14700KF, 32GB, RTX4090, Thor 1200W, 7000D, Odyssey G9 49" oled - Konfig 2.0: x299 Dark, 9980XE, 48GB, 1080HoF, EVGA 850W, Z906, S90C 77" oled
-
MunezXBK
nagyúr
válasz Something_ #108216 üzenetére
Én dízelemnek sincs gondja tőle. Mondjuk ez nem BMW.
Kölökgólyához gratula!
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Something_ #108216 üzenetére
Én azt ismerem (bár nem Prius-ra specifikusan), mikor az egyik szálat kapcsolhatóvá alakítják. Ha simán csak egy loom megy a csatihoz az ECU-tól, talán kiszerelni lehetne - ha meg úgy van, szerelő bepattintja, amíg kiolvassa.
-
#27813376
törölt tag
Vezettem tegnap egy H Astrat hoszabb tavon. 1.4 nem tudom milyen loero. Benzin. Annyira jol ossze volt szerelve, meg jol is ment. Semmi nyekerges, zorges. Semmi. Ahhoz kepest h 1.4 vitte, jol ment. Hatvanrol otodikben siman gyorsult, nem kinlodott. Palyan mentunk vele huzamosabban 150-160 korul, jol visszagyorsult. Csak azt akartam irni, hogy kellemesen csalodtam abban a kocsiban! Volt klima, minden. Hatso labteret is futotte, borkormany, stb. Siman beengednem az udvaromra asszonynak. Irom midezt ugy, hogy 200 le koruli kocsijaim voltak zommel.
-
DeFranco
nagyúr
válasz #27813376 #108221 üzenetére
hát ezt elég érdekes olvasni, mert bár egyáltalán nem érdekel a teljesítmény, de 1.4 gasztra után 1.4 hasztrába átülve engem pont a lomhaság meg a döglődő nihil ami a motortérből jött, az vágott mellbe.
amúgy nincs vele bajom, és ha nyomom a gázt, akkor azért gyorsul (fizikailag, tehát emelkedik a sebesség), de eddig a legvérszegényebb kocsi amit vezettem.
az összeszerelési minőséggel nekem sem volt bajom.
-
TaaT
veterán
válasz alázógyík #108225 üzenetére
Hoppá tényleg.
Na de 90le/125Nm és papíron majd 1200kg. vs "Ahhoz kepest h 1.4 vitte, jol ment. Hatvanrol otodikben siman gyorsult, nem kinlodott. Palyan mentunk vele huzamosabban 150-160 korul, jol visszagyorsult."
Ehhez képest az enyém 1200kg 105le/148Nm és a forgalom ritmusát fel lehet venni vele ha nem taposom neki.
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
feka007
nagyúr
Audi A3 '96-03 vs. Ford Focus Mk1/Mk1.5 vs. Fiat Stilo vs. Golf Mk4. Melyikből ajánlatosabb választani max 750.000-es keretből első kocsinak? A Fiat Stilo nekem tetszik, de hallottam, hogy sok gond van az elektronikájukkal, az A3 meg azért elég régi konstrukció, hiába tetszik az is. Focusból viszont nem tetszik annyira az 5 ajtós ferdehátú, inkább 3 ajtós kéne.
Pár példa, amiket most néztem:
Focus: [link] [link] (ezeken nem látom a képeken, hogy hol van a fedélzeti komp, a helyén biztos nem) [link] (ez meg valószínűleg nem teljesen költségmentes ennyiért, de felhívnám, ha már annyira aktuális lenne)[ Szerkesztve ]
-
#16514048
törölt tag
válasz feka007 #108227 üzenetére
Szerintem Focus, bár ennyiért a másik kettő példány sem lesz teljesen költségmentes. Viszont a Golf 4-ből a jobbak még drágábbak, a Stilo-val meg én is úgy vagyok, hogy tetszik, de nem merném megvenni. Az A3-at egy-két évvel korábban kezdték gyártani, mint a Golf 4-et, de ez ne tévesszen meg, ugyanaz a technika, nem mondanám régi konstrukciónak a többihez képest.
-
Integrale
veterán
válasz #16514048 #108228 üzenetére
A Stilohoz képest mindenképpen régebbi, a felsoroltak közül az a legfiatalabb konstrukció, kevésbé elavult motorokkal, és az alap ellátmánya is magasabb mint a többinek. Belül jóval tágasabb mint a VW vagy az Audi, ezek hátul kifejezetten szűkösek, Focus szintén tágas.
Meghibásodás lehetséges, üvegtető és a csomagtartó hajlamos a beázásra, a nagy, navis fed. comp. szokott még problémás lenni.Golf és az A3 is szenved attól műszerfalbetegségtől amitől az Mk1 Octavia, mert ha igen, akkor az is simán elektronikai probléma.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
gzbotii
veterán
Ide is:
Seat Ibiza 1.4 benzin (2004+) mi a velemenyetek? Fentartas, fogyasztas, futomu, elektronika, alkatresz arak, stb.
Esetleg valakinek van szemelyds tapasztalata?When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
válasz gzbotii #108230 üzenetére
Céges autó volt (több is, sikerült egyszerre venni pár darabot), nagyjából mindenki utálta. Főleg, miután beleült a vezetőülésre. Külön műsor volt a cégnél, ha valaki első alkalommal szállt be. Megkapta a kulcsot, bekészítettük a popcornt, és akik már túl voltak a dolgon, hangosan röhögve fetrengtek, miközben az ibiza-szüzességét frissen elveszítő kolléga ordenáré módon káromkodva szorongatja a friss bucit a fején, amit az a-oszlop odacsinált. Soha előtte, és azóta sem sikerült senkinek beütnie a fejét az a-oszlopba egyetlen céges autóban sem, pedig volt azért jópár fajta, itt meg tömegszórakoztató kellék lett belőle.
Egyébként menni különösebben nem megy (1,2-es C Corsákat váltottak vele, azok kb ugyanazt a dinamikát hozták), cserébe különösebben keveset nem is fogyasztott (sokat sem szerencsére). Ellenben sikerült a spanyoloknak olyan szenzációs futóművet hangolni alá, hogy egyszerre legyen az autó billegős, és szar úttartású, és üssön hatalmasat minden egyes kátyún.
Hab a tortán, hogy a középkonzol az alja felé befelé dől (azaz a teteje kijjebb van, mint az alja), ami egy ergonómiai tockos a t. felhasználónak. Persze hamar megtanulod, hogy melyik gomb mit csinál, mert a feliratokat ennek akpcsán úgysem fogod látni.
Minőségre amúgy hozza a VAG-kötelezőt, a hely talán pont csak a vezetőülésben szűkös kicsit (főleg lábtérben), máshol átlagos kisautó-méret. Probléma sem volt vele igazából, úgyhogy ha mindezek alapján kedvet kaptál a spanyol néplélekkel való azonosulásra, akkor hajrá.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
gzbotii
veterán
válasz parandroid #108231 üzenetére
Először is kösz a tapasztalatokat.
Hát, elég sokat gondolkodtam, hogy Fiesta 1.3 benzin vagy 1.4 Ibiza, de a külső miatt valahogy az Ibizára gondoltam - meg tágasabbnak is tűnt (Fiestában ültem). Fiestának jókat olvasni a futóművéről. Májusban lehet elviszik a mostani gépet így egyre inkább gondolkodom, hogy mi is legyen majd helyette.
Jelenleg ezek vannak versenyben nállam: Focus Mk1, Astra G, Fiesta Mk5 -Utóbbi külső miatt és mert 2005 körülit tudnék venni, másik kettő a hely. Ezekből ki mit választana?When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
gzbotii
veterán
-
Dorien
veterán
válasz gzbotii #108232 üzenetére
A Focus 1 veri a Fiestát helyben, az Astra G-t meg szerintem kb. mindenben. Utóbbihoz valamivel olcsóbb az alkatrész, cserébe jellemzően eszegeti az olajat. Szóval én egy 2002-2005 évjáratú Focus Mk1.5-re szavazok.
Mágus2: Az ajtók alja szokott belül rozsdásodni a Focusoknak, de a ráncfelvarráskor ezen javítottak. Az enyém 2004-es és semmi rozsda nincs rajta még.
[ Szerkesztve ]
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
válasz gzbotii #108236 üzenetére
G Astrával annyi a trükk, hogy lehetőleg Classic verzióban kell venni, azzal már nincs semmi gond. Nem egy versenyautó, de ebben a kategóriában semmi nem az. Én abból keresnék inkább valami normális, viszonylag új példányt. Vagy az mk6 Fiestából. Esetleg Fusion?
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
#10726912
törölt tag
válasz feka007 #108227 üzenetére
A3-asom van, akik eddig beleültek, mindenki meglepődött a jó minőségen. Jó a menetzaj csillapítás, az 1.6-os motor már 45-től ki tud gyorsulni 5-ben, és 140-nél 4 személlyel, a (hátsó üléseken is táska) képes gyorsulni. Fogyasztás a autópályán nem kímélve 140-150-nél 7.0 liter lett 2 tank benzinnel 1300 km, ebben volt egy órás araszolás is. Oldalszélre nem háklis, nem kellett küzdeni a kormánnyal nagy tempónál sem az oldalszél miatt. Városban ha dinamikusan hajtod, sokat eszik, normál használatnál ott is elvan 8 liter tájékán. Nekem is 99-es évjárat van, az utastér kidolgozottsága és állapota kiváló, meghazudtolja korát és a küllem szerényebb kivitelét.
A motor megbízható, nincs semmilyen gyártási hibája, ajánlott vétel. A golftól többet ér, ha gyári állapot közeli mindkét autó. Stílót első sorban a fogyasztása miatt érdemes megfontolni, ha nincs lelakva, sajnos nem túl tartós a belseje, megbízhatóságban nem az élmezőny, de nem fog úton-útszélen otthagyni (most is kint van egy belőle németben, nincs baja vele a tulajnak). A hatos váltó miatt dinamikusan hajtható.
Focust nem ismerem, de arról leírtak már mindent.
Sorrend nálam: A3, STÍLO, golf (Focust passzolva, arról hallottam jót-rosszat, de még nem mentem vele egy métert sem, így érdemben nem tudok róla nyilatkozni)
gzbotii: Az astra-t hagyd, megszokhatatlanul fapados. Vezettem már órákon át, nem tuningolt 1.6-osokat is, a vezető ülés csapni való, értsd ezalatt, hogy pár óra alatt bele keményedik mindened. A többi ülés hagyján, de ott relatíve tudsz mozogni. Ha jó állapotút találsz, akkor Focus, nem vezettem még, de ültem benne, kényelmesebb az Astránál. Az Astra fapados. Focus plusz egy. (megbízható mindkét modell benzinese).[ Szerkesztve ]
-
Papabear195
tag
Nem szeretne valaki egy jó kis Focust Csontiéktól? Első tulajdonos vezetett szerviz könyv, de vajon ki volt az első tulaj? Biztos egy orvos tulaj furkálta meg a műszerfalat
-
#16514048
törölt tag
válasz Papabear195 #108243 üzenetére
Tőlük akkor sem kéne autó, ha ők fizetnének, hogy elvigyem.
-
gzbotii
veterán
Akkor, ahogy leszűrtem, jobbára mindenki a Mk1.5 Focust ajánl.
1.4 vagy 1.6? Mekkora különbség (fogyasztás, dinamika)?
Hangszigetelés (motorzaj, futászaj, stb) milyen egy Fokkában?(#108240) peterkeT: Fusion annyira nem gyere be, meg ott van mind a Fiesta nagyjából + rondább
(#108242) Tiger.huhhhh: több ismerősömnek van G Astra, jópár példányt vezettem, eddig nem tűnt fel, hogy kényelmetlen lenne - vagy csak nem ültem igazán kényelmes autóban. Szerintem pl, egy Golf4 (cégautó) vagy Polo 6N2 (apsó) kényelmetlenebb
[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
tomcsi23
veterán
válasz !Overdose! #108200 üzenetére
Egyik legalja dolog az ilyen.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
#16514048
törölt tag
válasz gzbotii #108245 üzenetére
Páran azt mondják, hogy elég az 1.4 is, de én mindenképp az 1.6-ossal venném. Spritmonitor szerint kb 1 decivel fogyaszt többet, gyári 0-100 adat pedig 10.9 vs 14.1. Érzetre, illetve más tartományban mondjuk nem tudom, hogy mekkora a különbség, de nem fogyaszt annyival többet, hogy érdemesebb lenne a gyengébbet venni. Zajszigetelésről nem tudok nyilatkozni érdemben, csak rövid ideig ültem egyben utasként, de nem tűnt fel ezalatt az idő alatt, hogy bármi baj lenne vele.
(#108246) 8th: elhiszem, nem állítom, hogy ne lennének korrektek, és biztos árulnak pár normális kocsit is. Csak arra építik az üzletüket, hogy a "legjobb áron" kínálják az autóikat, ennek megfelelő az állapotuk is általában.
[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
több drón kell ;P
-
Dorien
veterán
válasz gzbotii #108245 üzenetére
Az 1.6 dinamikusabb, ha sokat előzgetsz akkor válaszd ezt, de 1.4-ből olcsóbban találsz jót. Ha nem hegyes-dombos vidéken élsz, akkor teljesen jó 4 személlyel is. Nyugis vezetéssel 6 literrel eljár országúton, 7 literrel városban.
[ Szerkesztve ]
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html