-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
válasz Assimilator #108100 üzenetére
így van.
jellemzően 2000 előttit.
nekem a 2001-es mondeo "csak" adagolós, de ha beüt a ménkű, akkor az adagoló 200-ba is lehet.
persze olcsóbb, mintha egy komplett magasnyomású rendszert kellene felújítani, de nem sokkal. -
Integrale
veterán
válasz Assimilator #108100 üzenetére
Igen, de például 2003-as VW konszern autókban még találhatsz nem PD, TDi-t. De se PSA, sem a japánok között, sem az olasz vonalon, nem találsz már, csak CR-t.
"Bad reklám is reklám too"
-
adalbert1
veterán
Sziasztok,
az alábbi két kérdéssel fordulnék hozzátok:
- egy autó eurotax értékét honnan lehetne megtudni? Megkeresett a biztosítóm, hogy új termékként már kötnek 10 év feletti autókra is casco-t, és azt mondta, hogy az eurotax 90%-át térítenék lopás esetén, viszont az értékre már semmit nem tudott mondani.
- illetve szélvédő polírozással van valami tapasztalatotok? Télen csúnyán összekarcolta az ablaktörlő lapát pár helyen, és jó lenne vele valamit tenni... -
rbalint88
addikt
válasz adalbert1 #108104 üzenetére
eurotax érték régi autónál általában a piaci ár alatt -20-25%-kal van, úgyhogy sokkal előrébb nem leszel vele.
szélvédő polírozásban nem nagyon bíznék. népszerűbb típushoz egy új szélvédő* cserével megáll 30-ból, azon legalább jól kilátsz.
*utángyártott, de nem kínai szar.ja, és égessük fel a topik'
-
nesa
veterán
válasz Kornel #108105 üzenetére
Meg olcsobb megoldas bosch VP.. kuka es a helyere rakni bosch VE mechanikus tornyot VE adagolot 25k korul dobaljak.
Ugyanigy a Lucas helyere is mehet a VE mivel a lukacs szeret behalni a VE meg kimegy a vilagbol.VW 2006 igy gyartotta a 4 es golf karavant ez volt az utolso adagolos VW europaba.
Megneztem az evasionon nekem olyan VE adagolo van ami tele van biz basz szenzorral es befutnak a semmitero ertekek egy ECU ba fogalmam nincs mire jo ez ez kb olyan adagoloba mint a legutolso minden szar szenzorral felszerelt weber karburatorok.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
mondjuk kíváncsi lennék, hogy az mondeo mk3 tddi-nél a vp44 helyére hogy raknál mechanikus adagolót.
ezt még soha sem hallottam, pedig nem kis guruk vannak a mondeo.hu-nmod: nálam meg az ecu csinál amit csinál, de a vp44 a lényeg, saját hibatárolóval, stb.
egy rendes diagot még egy ford márkaszervizben sem tudnak csinálni, mivel a hibakódok nagy részét nem is látja az ECU.
szóval egy ilyen bonyolult rendszert nem hiszem, hogy üzemszerűen tudnál üzemeltetni mással, mint ahogy tervezték.[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
válasz Assimilator #108096 üzenetére
Nem kell azért annyira rettegni a CR dízeltől, az sem múlt heti technika már.
A recept általánosságban annyi, hogyha évi 10-12 ezer km-eket jársz, akkor ha biztonsági játékos vagy, érdemesebb benzinest venni, mert azon kevés költségesebb hibába futhatsz bele. Nem biztos, hogy egy CR dízel letérdel, ha ellenőrzött előéletűt veszel, és akkor évi 10 ezer km-nél is bőven fogsz az üzemanyagon vele. -
Kornel
veterán
válasz szőröscica #108112 üzenetére
tegyük azért hozzá, hogy vannak hírhedten rossz, és híresen jó cr motorok is, ennek se árt utánanézni.
ellenben ha valaki dízelt vesz, szerintem legyen a zsebbe 500k, akkor nem lesz meglepetés. -
-
nesa
veterán
válasz Kornel #108111 üzenetére
Vannak ugyes helyek ahol csinalnak ilyet, videki kis faluba az otede aron megvan.
-
Dorien
veterán
válasz adalbert1 #108104 üzenetére
Ha mély a karc, akkor sajna durva fénytörés lesz a polírozás következtében, így érdemesebb a csere. Nekem is van benn egy vékony kis karc, de egyelőre lesz@rom. Ablaktörlő lapátot cseréltem persze.
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
Kornel
veterán
válasz Assimilator #108114 üzenetére
jó persze vannak árkategóriákban is szintek.
de mondom, turbora rámehet egy százas, adagoló megint egy százas, kettőstömegű is befigyelhet, az inkább 150, és még nem nyúltál a kocsihoz.
ezek nem törvényszerűek, csak számolni kell vele.
persze átnézés sokat segíthet, de egy turbot nem fogsz levenni vásárláskor, hogy megnézd, annyit megnézel, hogy tölt-e, aztán szeva.
adagolót szintén nem fogod leszedni, és padon bevizsgáltatni.
kettőstömegűt meg lehet hallani, ha haldoklik, de ha még éppen jó, és 10k múlva kezdi el megadni magát, az se derül ki vásárláskor.(#108116) nesa:
Munka van vele bőven, így az átalakítás sem olcsó: 350 000Ft
kösz, akkor inkább 150-ből atomjaira szedik a VP44-et, és minden kopó alkatrészt kicserélnek benne, még mindig marad 200k.
[ Szerkesztve ]
-
-
Kornel
veterán
válasz hobizoli #108119 üzenetére
de, ezt így adta ki, nézz utána.
d6ba 2.0 tddi
a vp44-nek saját hibatárolója van, aminek csak kis része kerül át az ECU-ba, így ha teljes képet akarsz kapni, akkor külön ehhez az adagolóhoz szükséges bosch diagnosztika kell hozzá (adagoló csatlakozóján keresztül), ami márkaszervizekben nincs, legalábbis ahol én kérdeztem biztos nem volt, csak OBD-n keresztül tudtak diagnosztizálni.
1-2 dízel szervizbe van, de a legtöbb helyen ha meghallják, hogy vp44, akkor egy szó a válasz: nem.[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
válasz Kornel #108120 üzenetére
de a markaszerviznek akkor miert nincs hozza sajat Bosch kiolvasoja, vagy a gyari ezt a VP44-t miert is nem ismeri szinten?
Nekem az kiolvashato az ABS es a legzsak ECU pedig kulon kis Bosch kompjuter csinalja mindkettot a motorvezerlotol teljesen fuggetlenul, kulon 3 eres kiolvaso csatijuk is van es a gyari FIAT Examiner kezeli azokat is csont nelkul
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
több drón kell ;P
-
!Overdose!
őstag
Hát nekem 200k fölös kiadás és a sok szerelőhöz rohangálás és idegeskedés már kimeríti a kálvária fogalmát. Persze, nem feltétlenül az autó hibája, de végeredményében mégiscsak az autó miatt estél el ettől a pénztől. Ráadásul az adagolód is elköszönt, nem?
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
Kornel
veterán
akkor kérek szépen elérhetőséget, aki ezt bevállalja, úgy, hogy garanciát is vállal rá, hogy működni is fog, mert hallottam meg láttam már mesemondó kóklereket, akinek minden jó, csak fizessen az ügyfél.
(#108121) hobizoli:nincs ilyen cucc a márkaszervizekben se sajnos, futottam egy kört ezzel.
ha rossz az adagoló, akkor elküldik ők is valamelyik specialistához, ahogy a csúcsokat is.az adagolón kívül amit említettél, mindent ki lehet olvasni az ecubol, légzsáktól kezdve még az automata klímát is az vezérli, olyan szinten, hogy kb. 20 féle hibát is tud tárolni csak a klímáról, azt is tudja, hogy ha az anyósülésbe a súlyérzékelő szerint nem ül ott ember, akkor nem nyit a jobb első légzsák, megspórolva egy műszerfalburkolatot meg egy lufit, stb.
ezt így oldották meg gyárilag, elég kóklerül.
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz !Overdose! #108126 üzenetére
"de végeredményében mégiscsak az autó miatt estél el ettől a pénztől."
Nem. A kontárok miatt.
Bármilyen autóval így jár az ember, ha ki van szolgáltatva egy idegen országnak, nem ismer rendes szerelőt, csak pékeket, akik addig cserélik sorra az alkatrészeket, amíg végül kizárásos alapon eljutnak az utolsó alaktrészig, ami a hibát okozhatja. Ilyen esetben 1200-es zsigára is rálocsoltam volna fél miliót a sok angol nyomoréknál, már csak az óradíj miatt is.Az adagoló egyébként jól van, csak az elektronika melegedett túl, de az az én hibám is, hogy kevés üzemanyaggal jártam. A vp44-nek elég hülyén van megoldva a hűtése, nagyon fontos a megfelelő üzemanyagszint.
Egyébként imádom az autót akárhogy is legyen, imádom a 2.5 TDI hangját, bődületes nyomatékát, hozzáférhetetlenségét, esetleg szeszélyeit, ilyen ez a szerelem.
Nem is cserélném már el másik autóra, pedig sokáig tervben volt. De marad végül és az utolsó porcikáig felújítom.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
erre azt tudom mondani, hogy egs.
nem akarom feszegetni a témát, mert nagyon eltérünk a tárgytól, és kapunk a fejünkre majd, de ha ez valóban járható út lenne, akkor valamelyik guru már megcsinálta volna a mondeo fórumon. ha valami 350k a dieselgödöllönél, nem hiszem, hogy valaki más ugyanezt megcsinálja 50-ért, az ember két szép szeméért. -
Kornel
veterán
válasz szőröscica #108136 üzenetére
persze.
de józsi bácsi a garázsban biztos azt mondaná, hogy nem baj, ha ég a csekkendzsin, jó az, megy, ha megy, ha meg nem, akkor meg vállrántás, hogy ilyenek ezek... -
_NCT
őstag
Sziasztok!
Futómű állítást és átnézetést milyen gyakran kell megejteni? Akikkel eddig beszéltem mind ilyen 1-2 évente csinálták, viszont én minden kerék/gumicserénél ránézetek.
Hosszú út áll előttem, Májusban egy erdélyi út van kilátóban.
-
-v-
addikt
Hosszú út előtt sose baj, ha ránéznek az autóra De ha semmi nem kopog/zörög, és stabilitásra meg vezethetőségre sem érzel semmi változást, akkor valószínűleg fölösleges.
A futóműállítás az a legtöbb autónál kimerül az első (esetleg hátsó) kerékösszetartás állításából, ott olyan drasztikus különbségek nincsenek, elég ja 1-2 évente ...
Attól is függ milyen autó, van 1-2 típus ahol érdemes szemmel tartani pár dolgot, hogy ha elfáradt időben észrevedd és ne egye meg a gumit.[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
-
rbalint88
addikt
Ha elkapsz kint pár szép kátyút -ott rendes tél van, szóval van rá esély, hogy nőtt pár méretes darab-, simán elmegy a futómű. Nekem Erdélyben sikerült gyári BBS, tehát igencsak nem kínai felnit sokszögűre verni, itthon pedig kaptam el úgy kátyút, hogy lengőkar is hajlott és kipuklisodott a gumi oldala. (érdekes módon az A3 Pepperpot felninek semmi baja nem lett)
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Anime filmek és sorozatok
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Proxmox VE
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Milyen asztali médialejátszót?
- 3D nyomtatás
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron