-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
meroly
veterán
válasz kalmanchris #107300 üzenetére
1.5 dci Clio(nk van)m volt. Van vele gond rendesen.
(#107299) gzbotii
Apunak meg Ibizaja van, ő sincs oda érte túlzottan.[ Szerkesztve ]
Impossible is nothing
-
kalmanchris
tag
Oké...
-
Ck.
addikt
Uraim,
Több, mint 5 éve vagyok egy 2001-es A6 tiptronic automata tulaj, a legnagyobb megelégedéssel, hibátlanul.
Mostanában esedékes lesz egy autó váltás és szintén automata van előnyben. Viszont Murphy sokszor nem szeret engem.
Automata váltónál olvastam pár vásárlás előtti próba trükköt még régebben, amikből jó eséllyel ki lehet deríteni a váltó általános egészségi állapotát. Viszont most akárhogy túrom a netet, sehol sem találom őket.Hálás lennék egy kis segítségért.
-
őstag
válasz Integrale #107298 üzenetére
LuckyL az itthon gyartott elso Swift inkabb 30 eves fejlesztes, muszakilag megegyezik a kocka Swifttel.
azt írtam a logannél 20 évvel idősebb tehát ugyan azt modod te isa logannak viszont nem nulla a törésteetszje ez volt a lényeg
köszi hogy válaszoltál azért
cryptot minden termékemért elfogadom
-
ludsimon
veterán
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy mennyire féljek a 130LE-s 1.9-es PD TDI-től? Ha megdöglik a magasnyomású adagoló mennyibe kerül a cseréje?
Tudják még azok is amit a régi adagolós 1.9 TDI tud fogyasztásban? Budapest-London távon évi 1x oda vissza ingázásra kéne és azért kérdezem előre mert a legbiztosabbat akarom venni.A 2000-es évjárat körüli Octáviáktól félek, tudom, hogy sima adagolós 1.9-es TDI és olcsó hozzá az alkatrész, de félek, hogy kifogok egy jó állapotúnak tűnőt, hiába viszem el a szervizbe komplett átvizsgálásra, nem derül ki úgyse mennyi km van benne és mikor fogja feldobni a talpát.
Igazából a legjobb megoldás szerintem az lenne, ha egy hozzáértőt elvinnék magammal és sikerülne egy tényleg valódi 200-300k km-el futott 2000-es évjárat körüli sima adagolós Octaviát vennem ami verhetetlen fogyasztásban autópályán.
Még az lenne a kérdésem, hogy ezeknek a váltója mennyire van autópályázásra szabva? 110km/h-nál milyen fordulaton pöröghet a motor 5.-ben?
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz Tsebacsi #107311 üzenetére
Igen, közben rájöttem, hogy rosszul fejeztem ki magam, de már nem szerkesztem ki.
Szóval eléggé megkevertem visszaolvasva.
Valójában az lett volna a kérdésem, hogy a 130LE-s 1.9 PD TDI is tudja fogyasztásban hozni azt ugyanazon a sebességen, egymás mellett haladva, mint a 110LE-s 1.9-es adagolós TDI?
Meg a másik, hogyha elromlik a PD elem, mennyibe kerül ha cserére kerül a sor?
[ Szerkesztve ]
undefined
-
madle
őstag
válasz ludsimon #107312 üzenetére
Nem tudja! Sokkal jobban fogyaszt az 1.9TDI, ráadásul megbízhatóbb is, a magasnyomású technika nyersen kifejezve egy fos. 2.7-es TDV6-hoz nekem a magasnyomású szivattyú 250.000Ft volt. Szerintem az 1.9-hez is ott van 200 körül.
Ha a két autó között kellene választanom akkor mindenképp a régi! 2005 után már csak ipari hulladaékok kerültek le a gyártósorról mindenhol..
-
ludsimon
veterán
válasz madle #107313 üzenetére
Na jó, de akkor költői kérdés, hogy mit veszünk 5-10 év múlva, ipari hulladékok lesznek csak az utcán?
Az Octaviakat sajnos flottás haszongépjárműnek használják sok helyen és ki tudja egy 2000-es évjárat körüli autóban hány Föld-Hold távolság van, ha ebben 1 év alatt lett 115 ezer km (és zárójelben megjegyzem ki tudja mennyiről lett visszatekerve!).
[ Szerkesztve ]
undefined
-
madle
őstag
válasz ludsimon #107314 üzenetére
Sajnos ez így van, ilyen világ lett. 6évre gyártják az autót, hogy utána azonnal vegyed az újat, dehát ezt tudhatod, mert mindennel így van. A kilómétert használt autóban senki nem tudhatja, hiába tapasztalt a vásárló, vissza tudják tekerni gond nélkül.
Én egy Land Roverrel szívtam meg, annyira hogy most szeretném cserélni egy régi G Mercedesre, de nem lesz egyszerű kör az biztos. -
ludsimon
veterán
Jaja, nekem is nagyon bejön, ráadásul az alap széria ára nem is olyan veszélyes (dízel nem értem miért jóval drágább a benzinesnél), mint a nagy prémium kategóriáknál, még ha az L&K-val hasonlítom össze akkor is ár/érték arányban a legjobb.
Nyilván nem egy Mercedes, vagy egy BMW, Lexus, de azok nem is ennyibe kerülnek és nem is bírják ezeket a jó magyar utakat, mert nem ide lettek tervezve.
Ezek az Octáviák meg különösen jók és tartósak még a magyar utakon is.
madle:
Sajnos a fogyasztói társadalom így működik, de szerintem azokat is meg lehet javítani, csak biztos jóval drágábban.[ Szerkesztve ]
undefined
-
-v-
addikt
válasz madle #107316 üzenetére
Nem tudom, én ebben nem vagyok biztos, hogy rosszabb minőségűek lennének ma az autók mint régen ... bonyolultabb technika, több odafigyelést meg rendes karbantartás igényel, de ha új autót vennék ami az elejétől nálam van, egyáltalán nem aggódnék, szerintem 200e km-esen még patent állapotban lenne ...
Na jó, a fékbetét lehet kicsit gyorsan kopna[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
Az nem tetszik, hogy elmentek a nagyon bonyolult irányba és ha valami elromlik, akkor az iszonyat költségbe kerül, cserébe a co2 kibocsájtása alacsony, révén az össze vissza fojtott meg ilyen-olyan szűrő miatt és ez csak egyre rosszabb lesz mert a normának egyre lejjebb kell mennie és lassan nem éri meg belsőégésű motorokat gyártani és átállnak az elektromos megoldásra.
Ami véleményem szerint egyáltalán nem rossz, mármint az eredmény, de hogy ilyen áron..Mindennek megvan az ára és én örülnék a legjobban ha minden autó elektromos lenne és olyan hatótávokra lenne képes mint a legújabb Tesla Model, csak egyelőre elérhetetlen áron vásárolható meg és azokat is úgy tervezték, hogy 3-4-5 évente akkut kelljen cserélni bennük ami az autó árának a felébe kerül....
Szóval végeredményben azzal, hogy kiszorítják a belső égésű motorokat egy sokkal nagyobb globális problémát fognak okozni, mert ezek az akkumulátorok nem bomlanak le maguktól. Legalábbis egy ilyenről se tudok. Újrahasznosítani se lehet őket. Tudtommal.
undefined
-
belaazallat
addikt
"ebben nem vagyok biztos, hogy rosszabb minőségűek lennének ma az autók mint régen"
Sógorom az egyik német cég hazai gyárában motorokat tesztel. Sok alkatrész, amit korábban aluból készítettek, az most műanyag. Ne csak bilincsekre, csavarokra, meg csövekre gondolj!
A múltkor a próbapadon egy prémium motor 2 óra után az összes olaját a plafonra küldte. 1 napig áll a próba pad.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
#10726912
törölt tag
válasz ludsimon #107319 üzenetére
A jövőben nem akkukról fognak menni az elektromos autók, hanem kondenzátorokról. S nem kell majd őket töltögetni, mehetsz velük korlátlan ideig, töltés nélkül.. Gyakorlatilag nulla lesz a fenntartási költségük. Van már biztató eredmény ebben az irányban.
rvilike: [link][ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
válasz belaazallat #107320 üzenetére
Ha ennyire rossz a helyzet, akkor ezek a mai autók 10 éves korukra a bontóban kötnek ki?
Komolyan elgondolkodtam rajta, hogy inkább maradok a sima adagolós 1.9 TDI-nél 2000 körüli évjáratnál.
Csak aprólékosan végig kell ellenőrizni, nehogy belefussak egy 1 millió km-es ócskavasba.[ Szerkesztve ]
undefined
-
Ck.
addikt
Üdv,
Segítenétek beárazni egy autót? Nagyon fontos, hogy 2-4 hét alatt elmenjen, ennyi időm van árulni.Audi A6 Avant 2.5 TDI (igen, a rettegett kettőféltédéjííí) 2000/12, 110kW/150le
- 5 fokozatú tiptronic automata váltó (igen, a rettegett ótómata, de mégis hibátlan)
- állófűtés
- ülésfűtés
- digitális, 2 zónás klíma
- elektromosan állítható ülések
- bőr belső
- tempomat
- váltózár
- fedélzeti computer
- nyári gumi gyári Audi alufelnin + téli garnitúra lemezfelnin
- 4 légzsák
- ha vmi kimaradt, akkor kérdezzetek nyugodtanKm óra állás: 277 ezer.
(Harmadik tulaj vagyok, 2003 óta van Mo.-on, előttem egy magyar tulaja volt 8 évig, az első gazdája pedig egy német, 2 évig. Már ha ez számít...sokaknak igen.)
Az autó rendszeresen szervizelt, a következő vezérlés csere 2016. októberben lesz esedékes. Automata váltóolaj 258000 km-nél cserélve. Az autó korát meghazudtoló műszaki és esztétikai állapotban van, képeket sajna most nem tudok küldeni, de nem is lényeg, nem itt akarom eladni.Csak egy nagyon durva beárazást szeretnék. Ja és létezik-e olyan kereskedés ma Magyarországon, aki még vásárol kp.-re autókat? Mindenképp mennie kell, mindegy milyen áron, külföldi munkavállalás és autóvásárlás miatt.
Nagyon köszönöm
[ Szerkesztve ]
-
Rick4
félisten
a következő vezérlés csere 2016. októberben lesz esedékes.
Tényleg jó kocsi ez, ismerős havi 12 ezret megy, 2016 októberig még mehet egy csomót vezérléscsere nélkül.
Ha a vezérléscsere inkább km függő, és nem a magad km-éhez viszonyítod, akkor 1-2 hét alatt 400-450-ért elmehet.
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
Akkor leszel igazán őszinte, ha 400-ért totál felújíttatod a váltót, és beírod, hogy eladó a gép 400 km-rel váltófelújítás után. Addig ez mindenki másnak zsákbamacska sajnos.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
footy
addikt
válasz ludsimon #107310 üzenetére
Az 1.9PD motortól nem kell félni, de a passaton kívül mindenben hangos, főleg autópálya tempónál.
Magasnyomású adagoló? A PD elemre gondolsz?
Ha évente 1x mész london-budapest távot arra nem érdemes dieselt venni, sőt még autót sem.Az adagolós oktáviától sem kell félni, de azokban már nem 2-300e van hanem inkább 4-500 körül.
Ha van a zsebedben félretéve adagolóra, lendkerékre meg turbóra, akkor nagy gond nem lehet.A 3,5 literes fogyasztás egy ordas nagy kamu. Ilyet bárki tud, csak a domb tetején kell nullázni a számlálót.
A spritmonitor valósabb képet mutat a fogyasztásról. Ott ~5,7L írnak, a PD sem sokkal több, max ha részecskeszűrő van ráakasztva.(+0,5L)[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
válasz footy #107332 üzenetére
"Ha van a zsebedben félretéve adagolóra, lendkerékre meg turbóra, akkor nagy gond nem lehet."
Melyikkel járok jobban hosszú távon ha a legrosszabb esettel számolunk? (5-6 évre tervezem venni, használni.)
Egy 500k km-es adagolóssal vagy egy 300k km-es PD elemessel?Ha a PD-n bekrepál az elem és mondjuk lendkereket is kell cserélnem gondolom 3-4x-esébe kerül egy sima adagolóshoz képest.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
TaaT
veterán
válasz belaazallat #107320 üzenetére
Valamelyik új TSI-nek műanyag az olajteknője, és ne feledkezzünk meg az új audi rugóról sem. [link]
Meg majd jönnek a műanyag kerekek. [link]
Give them hell Ukraine!
-
Ck.
addikt
válasz ludsimon #107334 üzenetére
Magyar autót akarsz kivinni, vagy angolt akarsz venni? Én most viszem haza a magyar autómat. Nagyon rászálltak és razziáznak a kinti rendőrök. Kompnál határátlépéskor rögzítik automatikusan rendszámod és ha 6 hónapon túl megtalálnak, csúnya pénzbírság és felszólítás 58 napon belüli ország elhagyásra, vagy honosításra. 12 hónapon belül pedig összesen 6 hónapot tartózkodhat kint külföldi rendszámmal az autó. De ha van munkaviszonyod, akkor viszont 1 percet sem tartózkodhat ott az autó. Nyilván szerencse kérdése, lehet hogy vkit 10 évig sem kapnak el, de az is lehet, hogy rögtön másnap leintik.
Eddig én is magyar autót használtam. De már nem éri meg.[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
nagyúr
válasz ludsimon #107319 üzenetére
"mint a legújabb Tesla Model, csak egyelőre elérhetetlen áron vásárolható meg és azokat is úgy tervezték, hogy 3-4-5 évente akkut kelljen cserélni bennük ami az autó árának a felébe kerül...."
8év gari van teslakra km megkötés nélkül. cakpakk mindenre nem csak aksira.
Régebben aszem 5 volt és 500.000km de régi kocsikra is visszamenőlegesen modosították ezt 8év végtelen kmre.
[link]szerk: priusnál ha szakszervízbe viszed akkor 10éves korig garis.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
ludsimon
veterán
Igazából ez nem lett volna gond, mármint, hogy 12 hónapon belül maximum 6 hónapot tartózkodhat kint, ez viszont igen: "De ha van munkaviszonyod, akkor viszont 1 percet sem tartózkodhat ott az autó."
Ez tényleg így van? Akkor hogy a fenébe visszük ki az autót, azzal dolgoznánk!?
[ Szerkesztve ]
undefined
-
Ck.
addikt
válasz ludsimon #107338 üzenetére
Ha jófejek, akkor a kompról vagy vonatról való lehajtáskor leint az UK board és a személyid/útleveled alapján lecsekkolják hogy van-e NI számod, mikor volt utoljára tax és NI fizetve, ez alapján egyből kiderül, hogy aktív a munkaviszonyod, aztán szop@cs. De persze simán lehet szerencse is.
Én is nagyon sokat filóztam mi legyen, de végül úgy döntöttem, hogy hazaviszem.
De miért nem veszel angol autót? Fél áron megkapnád ugyanazt mint itthon, vagy még újabbat. A biztosítás ugyan drága, de egyszer el kell kezdeni. A második évtől már ott is jön a bónusz és olcsóbb lesz.Viszont nem értem amit írtál, ha évente egyszer jönnél haza, aztán vissza, azzal már túlléped a 6 hónapos szabályt, ugyanis egy 12 hónapos periódusban nem lehet kint az autó 6 hónapnál tovább. Minden határátlépést oda-vissza mostmár rögzítenek, tavaly október óta.
[ Szerkesztve ]
-
Rick4
félisten
Csak egy kérdés: Mi van, ha egy itthoni haver/ rokon /szülő nevén van az a kocsi? 10K egy komoly közjegyzői papír, a kölcsönadásról, max 10K a hiteles fordítás róla angolra ennyit megér, és bekaphatják.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
belaazallat
addikt
Végülis az lesz a szép világ, majd idehaza nyomtatok új alkatrészeket a 3D-s nyomtatóval!
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
ludsimon
veterán
válasz Rick4 #107341 üzenetére
Ez is egy megoldás lehet?
Mert csak 3 hónapot lenne kint a kocsi évente, azért vegyek angolt, hogy aztán a további 9 hónapban angol kocsit vezessek itthon?Ck.: Hát akkor az ügy megoldva! Át kell íratni anyu nevére, a 12 hónapból meg csak 3 hónapot leszek kint a kocsival, azért nem vennék jobbkormányosat.
Írtam privátot!
[ Szerkesztve ]
undefined
-
Ck.
addikt
válasz Rick4 #107341 üzenetére
Igen, ez a része még ki is játszható, viszont az alól nincs menekvés, hogy 12 hónapos periódusban max. 6 hónapot lehet az autó itt. Illetve egy megoldás van, ha 2 db rendszámot cserélgetsz, van a sajátod és egy P-s.
ludsimon:
de évente akkor 3 hónapot dolgoznál Angliában, jól értem? Mellette itthon ugyanúgy lenne állandó munkád?[ Szerkesztve ]
-
Rick4
félisten
Ha évente hazajössz, és neadj isten van a családban egy másik hasonló autó, mert miért ne lehetne, máris kilőtted ezt is, hazajössz ezzel, kimész azzal, fél év múlva csere. Ha egy hetet vagy itthon, nincs az autó folyamatosan 183 napig ott, tehát nem kell elkezdeni semmiféle helyi forgalombahelyezést. Volt egy perc kigondolni, ennyire nagy dolog minden szabálynak megfelelni, és mégis úgy csinálni ahogy Te akarod? : D
Taat:
Nekem is csak egyszer jött be, volt 2 órám, hogy mindent eldobva pestre érjek, és már nyaggatta más az embert, hogy vinné.[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Ck.
addikt
válasz Rick4 #107347 üzenetére
Nem kell egybefüggő 180 nap hozzá. Összesen maximum annyi lehet 1 évben. 6 hónapon belül haza kell menni, aztán leghamarabb 6 hónap múlva lehet ismét azzal a rendszámmal átlépni a határt.
És ha kijövök januárban, aztán augusztusban még itt autózgatok, a rendőr leint, pillanatok alatt lekéri, hogy januárban jöttem be a komppal, máris cumi van.[ Szerkesztve ]