-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
meroly
veterán
Erről a Fiat Punto-ról vélemény?
Impossible is nothing
-
ludsimon
veterán
A VW konszern autók meddig kapták meg az 1.9 PD TDI 130LE motort?
undefined
-
maggi1886076
addikt
válasz meroly #107801 üzenetére
Ebben nem ennyi a km. Az enyémben amikor eladtam óra szerint 180k volt,ami sztem tekert volt. De ebben sokkal nyuzottabb az ülés. De ha motorikusan jó, akkor megerheti.
Asus Zenfone 2 551ML + Xiaomi Band Dropbox 54,88Gb Regisztráció: http://db.tt/aqH19dqW Flickr képek: http://www.flickr.com/photos/101977039@N08/
-
ludsimon
veterán
-
footy
addikt
válasz ludsimon #107805 üzenetére
Persze hogy letezik. En oszinten szolva mar nem PD-t vennek, ha ujra valasztanom kellene. Az 1.6-os Kia-Hyundai nagyon jo, 2.2 Honda, 1.9JTD. Allitolag a VW 2.0CR-je sem rossz, de en azt azert nem vennem, mert a tobbi gyarto a CR-bol mar 4-5-6. generacional jar, a VW meg talan 2.
[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
válasz rbalint88 #107813 üzenetére
105-öst 1400kg-ra nem vennék, inkább 130, azzal már dinamikusabban gyorsulna.
footy:
2002-03-as A4-re/Octaviara/Passatra gondoltam elsőre.Meg úgy láttam van 6 sebességes A4-ben. Na az fincsi lehet autópályán!
Ez az 5 sebesség nagyon kevés én érzem, hogy simán elférne fater 1.8TD-jében a 6-os már 110km/h-nál.[ Szerkesztve ]
undefined
-
válasz Bati0501 #107798 üzenetére
Képesek rá, és kettévágnak egy hathengerest, ha azon múlik.
Tetszik az új Mini belseje, jelentős előrelépés történt a műszerfalban, és finoman fogalmazva is alapáron is szarrá van extrázva. Gyakorlatilag mire mindent belepakolok bármelyik másik kisautóba, ami ebben van, majdnem ugyanott vagyok árban. Mindegy, jövő héten van egy időpontom vezetni az új Fabiat (anyakönyvezett nevén a Fabia III-t) 1,2-es TSI-vel, meg kapcsolatban vagyok a minis értékesítővel, szóval hamarost lesz időpont a legkisebb Minire is (elvileg ebből nem volt kipróbálható autójuk, csak ami a szalonban áll, de megoldják, azt mondták). Játszik még a Mazda 2 és a Hyundai i20, Mazdához úgyis kell mennem kereket átszereltetni, majd előadom nekik a nyomoromat. Szerzünk még azért egy időpontot a Fordnál is, bár az új harcsaorr szegény Fiestán csak még egy púp a hátán szegénynek a pillangós díszítésű műszerfal mellett. Ráadásul egy csomó extrát nem is találtam a konfigurátorban fordéknál (mint pl ülésfűtés, gyári könyöklő, esőérzékelős ablaktörlő, tempomat, de még az automata klímáért is nagyon kellett túrni, és elég csúnya a felára), ahhoz képest meg mire a fontosabb dolgok belekerülnek, már nem kicsit drága. Megnézem a Jazzt is, meg az új Yarist is, bár előbbi szerintem nekem túl nagy, utóbbi meg a Facelift után megintcsak elég bénán néz ki. Ja, meg csinálok majd egy összehasonlító tesztet a Fabiához a VW Poloval, hogy mi a különbség a két autó között.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
t1
addikt
válasz parandroid #107816 üzenetére
Fabia, i20 és Mazda 2 közül vàlasztanék.
-
ludsimon
veterán
Mondjuk a csajszi a kuplungot azt még mindig nem tudja használni, meg 3000-ig pörgeti szerencsétlen motort mikor van még sebesség.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz Typhoon47 #107820 üzenetére
Mivel városban járkálok ezért 2000-nél elváltok.
Hideg motort nem nyúzom.
És mi a baj, hogy elváltok?
Kopott kuplunggal úgy hogy megcsúszik is tudok belső sávban gyorsítani elég jól, úgy hogy elváltok 2000-nél.De nem is a kigyorsításról volt szó, hanem a folyamatos 3000-es fordulatról ha figyeltél a videóban.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
Integrale
veterán
válasz ludsimon #107825 üzenetére
Aha, kizárt Vezettem Sierrát, ugyan az 10 lóval gyengébb, de 2000 től indul meg, alatta klasszik régivágású td. 2000-nél adja le a max nyomatékot a Mondeod is, tehát élet csak onnantól felfele van benne.
Lehet vele gyorsítani, de ha ki kell ugrani egy kereszteződésből, vagy előzni stb stb (ezt nem tudod megtenni 1400-tól), akkor simán visszavágom a dízelt is egy fokozatot, és elforog 3000-ig zokszó nélkül.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
Typhoon47
őstag
válasz ludsimon #107822 üzenetére
Régebbi dízel konstruknál még talán ok (bár sosem értettem ezt a szarrá vibrálós, spórolós stílust), de modernebb dízeleket 2000rpm környékén használunk. Nehogymán 3000ig forgatni valamit bűn legyen...
[ Szerkesztve ]
"Education is important but big biceps are importanter"
-
Integrale
veterán
válasz ludsimon #107829 üzenetére
Nyilván ez a helyzettől is függ, ha sík úton haladok városban, akkor 5.-ben elcsühögök a dízellel és a benzinessel is (1600rpm / 2000rpm), de nem rázatom alapjáraton.
Majd ha vezetsz már több éve/ több ezer kilométer van a hátad mögött, akkor te is belátod majd, hogy nem feltétlenül spórolás vagy épp biztonságos túlzottan alacsony fordulaton haladni.
#107832: Én általában arra törekszem, hogy minél hamarabb elérjem a megengedett maximális sebességet, dízelnél ez azt jelenti, hogy 4. ben 2800-ig, aztán 5. Benzinesnél 3500-4000 és 5.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
ludsimon
veterán
válasz Integrale #107831 üzenetére
A videóban sem erről volt szó, most nem tudom miért fakadtatok ezen ki.
1300-1400-nál visszaváltok, nem alapjáraton rángatok.
Arról van szó, hogyha kell az erőtartalék és hirtelen kell kigyorsítani, előzésnél, stb akkor én se váltanék el 2000-nél. De normál közlekedésre tök felesleges 2000-2500 felett pörgetni.
Vannak helyzetek amikor kell az erő, de ha nem előzöl akkor nem szükséges.Válasz a szerkesztésre:
Én is arra törekszem, hogy elérjem minél hamarabb a megengedett maximális sebességet, de nem a fogyasztás rovására!
70-es táblánál pl 5.-ben 1500 körüli fordulattal megyek.[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
Ezt a cikket ajánlom mindenkinek! (Válts, ne fékezz!)
Az a -2,6L/100 km városon belül nagyon durva különbség!
Azt a 90% városi 8,6L-es fogyit szerintem le tudnám az én vezetési stílusommal vinni 7-7,5L-re, ha egyedül vezetném.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
Integrale
veterán
válasz ludsimon #107833 üzenetére
Én is ezt gondoltam anno, hogy nálam majd mennyivel kevesebbet fog fogyasztani az autó, majd megmutatom. Aztán annyira megmutattam, hogy nem is érdekel.
Tudom, hogy kb mennyit fogyaszt, mi a minimum és mi a maximum, melyik milyen kompromisszummal és következménnyel jár/járhat.
Ha fogy a nyál, akkor tankolok. Mostanában sokat pályázok, többnyire az Alfával, 130-nál forog 4500-at, ha ott forog annyit, akkor országúton sem lesz baja, viszont nem nyomom ki a szemét éjjel nappal, egy egy pörgősebb gyorsítás meg nem dobja meg literekkel a fogyasztást. (másrészt szeretem a hangját )"Bad reklám is reklám too"
-
ludsimon
veterán
válasz Integrale #107834 üzenetére
Jó hát az egy Alfa.
Ha valami kevésbé szigorú autó lenne akkor nem biztos érdekelne a gyorsítás.Ha lenne egy MX-5-öm akkor lesz@rnám a fogyasztást és mennék vele, mert azt arra találták ki nem takarékoskodni.
Nekem az a nagy álmom. Egy keménytetős MX-5 MK2.
Ló és a lovasa. Nem kell ide 500 ló, elég csak 1000kg és 140LE.De városba továbbra is az a véleményem tök fölösleges lámpától lámpáig gyorsulni legyen az akármilyen autó.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
tomcsi23
veterán
válasz ludsimon #107830 üzenetére
Hú, hát az aztán komoly szétpörgetés.
Amúgy nem érzed, hogy jobban ugrik, ha a sok alacsony fordulatú városi menet után meg van hajtva?
A vizsgabiztos hibát írt be, mert nem váltottad el 2000-nél
Milyen kocsi volt az és milyen szabály alapján kaptad a hibapontot?...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
-
Integrale
veterán
válasz tomcsi23 #107838 üzenetére
Igen, van ilyen. De csak abban az esetben amit fentebb írtam. Egyenes, sík úton halad várhatóan nem fog sem lassítani sem hirtelen gyorsítani, tehát a forgalom és az út függvénye is, akkor arra biztatják a tanulót, hogy váltson feljebb, ami ebben a helyzetben jogos is.
"Bad reklám is reklám too"
-
-
ludsimon
veterán
Ez annyira laza.
Imádom ezt az autót.undefined
-
Morris
veterán
Urak!
2008-as Focus, 1.6 TDCI 99 (vagy 100 le, nem tudom pontosan) mennyire vállalható autó? Egyik ismerősömnek ilyen van és nagyon szeretik.
Mennyire megbízható stb.? -
Mágus2
Közösségépítő
válasz Morris #107845 üzenetére
HA 15 000-ként cseréltek benne olajat, akkor jó gép, de ha nem. A karbon a nagy ellensége, meg a picike olajkád, 3,2 liter olajjal akarja a gyár 25 000km-t hajtani. Ennek nem szokott jó vége lenni. 150 000km után lefekszik, ha így volt cserélve az olaj.
Ezt lesd meg. Ez a motor van a fordban is TDCi néven.
[ Szerkesztve ]
-
deicide
veterán
válasz ludsimon #107835 üzenetére
Valóban felesleges a következő pirosig gyorsulni, de milyen k***a jó.
A hibapontról meg annyit, amikor vezetni tanultam egy Ignisen, az oktató már 50-nél ötösbe rakatta, aztán érezni lehetett szegény motoron, hogy már enyhe emelkedőn is erőlködik. Most meg 70-ig a kettest nem váltom el, nyilván más kategória, de azért a te eseted is hülyeség, 60-nál kötelezően ötösbe rakni.
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
-
footy
addikt
válasz ludsimon #107815 üzenetére
Az Octavia=Golf.
A fokozatok szama irrelevans a vegatetel szempontjabol. Nekem bluemotion golf 5-om van es 140-nel 2400-at forog. Ez a valto hosszabb mint ugyanennek az autonak a 6-os valtoja.
(#107818) rbalint88
Na akkor VW-tol meg a 2.0CR se, ezert is irtam hogy inkabb valami mas gyartonal nezelodnek.(#107824) hobizoli
Az ok, de attol meg nincs annyi tapasztalatuk a CR technologiaval mint pl a Fiat-nak. En inkabb vennek 1.9JTD-t mint VWV 2.0CR-t. Biztos vagyok benne hogy a VW is behozza a lemaradasat, mert az anyagi forrasai szinte korlatlanok, de en VW 2.0CR-t csak ujan mernek venni, hasznaltan nem. (Bar ha azt nezem hogy az ujra is csak 2 ev gari van, meg lehet hogy ujonnen sem kockaztatnam meg)(#107849) Morris
A 2.0HDI nem rossz motor[ Szerkesztve ]