-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
rbalint88
addikt
válasz Rick4 #108049 üzenetére
az ilyen kormolós gyökerektől idegbajt kapok. ha rúgod, mindegyik dízel füstöl valamennyire, de azért az nem normális, amikor a pirosnál állok mögötte és fuldoklom a mocskától, mert a tajkolt fosa ontja magából a kormot alapjáraton is. ne szédítsünk már senkit, hogy azért, mert így megy jól, egy nagy büdös lófaszt. ha 3000 felett gyorsítasz padlón, akkor kormoljon valamennyire, meg ha direkt füstölteted (turbó töltéshatárán padló) adjon jelzésértékű kormot, de azért az nonszensz, amikor tényleg nem látsz tőle. egész egyszerűen gyökérség. nem álszenteskedek, nem azt mondom, hogy nulla co meg nulla korom, van ennek is egy varázsa, de ne essünk át a ló túloldalára. a passatnak is volt füstje, ha akartam, de nem az a vágható tömör feketeség, pedig ott egy viszonylag nagyobb motor mozgatott 1,8 tonnát elég vehemensen. nem értem, hogy egy 1.9TDI-ből miért kell olyan füstöt előhozni, ami a 6,5literes cumminsokét is lepipálja...
dohogó off. -
hobizoli
nagyúr
válasz rbalint88 #108051 üzenetére
mert a kirtakotty agyatlannak csak annyi jott le a dizeltunnerolasbol, hogy a fust az ero vele
emlexem meg regen a magyar gyorsulasikon is ment a koromgyartuning szinvonal, de vmi ilyen huje dumaval, hogy azert kell a fust, mert a koromszemcsek kinematikaja miatt igy jobban forog a turbo hőőő? ...aztan jott eccer egy lengyel mk1 Golf, es erdekes modon az fust nelkul is 1sec-l verte a magyar szenporgyarakat
na?
meg mert hasznalja az ecceri vertunner a mechanikus Krézi adagolot, mert programoztatni a villanyosat mar ruppotlan, aminel ugy lehetne limitalni legtomegre, nyomasra meg levegohomersekelre meg stb-re a befecskendezesi mennyiseget, hogy ne fustoljon, de mecha-nal ezek nincsenek es nem is lehet ugy beloni, hogy ha felul jo, akkor alul ne legyen sok, mert ha alul nem fustol vele, akkor felul mar nullaa poen az egeszben, hogy bar kb a fel dizel tunner vilagnak de legalabbis joreszuknek madjarisztanban Krézi csinalta a tunner mecha adagolot TDI-kre, de palyaversenyre ok is inkabb egy 1.9JTD 16v AR156-t tunnerolnak villannyal vezerelve
...es ennyi fusttel mukodik 300lo korul hasznalva[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
Rick4
félisten
válasz !Overdose! #108050 üzenetére
Be, így most láthatod. Nem keresem az ilyesmivel a kapcsolatot, de nem a youtube a kezdőoldalam.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz rbalint88 #108051 üzenetére
Én is ezért fogom a fejem. Amúgy azon röhögtem, hogy a feliratozó teljesen jól beletalál a gesztusokba a szöveggel, amúgy rém gusztustalan valami ez.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Ck.
addikt
-
8th
addikt
válasz hobizoli #108052 üzenetére
"jott eccer egy lengyel mk1 Golf, es erdekes modon az fust nelkul is 1sec-l verte a magyar szenporgyarakat"
Aha... jött. TT kupé összkerékhajtással, épített váltóval, víz-alkohollal, nitróval mindezt 900kg körüli önsúllyal kezeletlen pályán. Így nem nehéz 1sec-el jobbat menni az utcai gumis szériaváltós nem kikönnyített nem szétflexelt lábon érkező fwd autóknál.
"hasznalja az ecceri vertunner a mechanikus Krézi adagolot, mert programoztatni a villanyosat mar ruppotlan"
Hozzál ki 260+ lovat egy 1.9 villany tdi-ből... hajrá, sok szerencsét.
Az az alfa csak szeretne 300ló lenni. Kis jóindulattal 260 ha lehet de inkább valahová 240-250le környékére saccolnám. És azért igen csak szépen füstöl az is [link] ami elég cink lévén, hogy modern common rail technikáról van szó és amikor már javában megvan a turbónyomás akkor is füstöl nem csak rajtnál 1-2-3ban. 2:04-nél csodás az az álcafüst. A mögötte jövő biztosan lájkolta.
[ Szerkesztve ]
-
Dorien
veterán
-
Rick4
félisten
Neked nem veszek, Audid van, ahhoz minden drága, prémium modell ugye..
Amúgy ha tetszik, ha nem, van ennyiért minőségi cucc. A hosszbordás szíjnak semmi köze a vezérléshez, de nem azon a pár ezresen múlik a végösszeg...
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
-
MunezXBK
nagyúr
válasz roberto211 #108065 üzenetére
Mondja ezt egy Suzukis.
-
Verbat
csendes tag
válasz roberto211 #108065 üzenetére
Akkor vajon mivel megy a fűnyírótraktor?
-
Rick4
félisten
Szerintem ere értette:
Hozzál ki 260+ lovat egy 1.9 villany tdi-ből... hajrá, sok szerencsét
Ami amúgy minden különösebb gond nélkül megoldható, én is tudok 225 lovas1.9 pd Sharanról, ami nem egy problémás dolog volt, a motorhoz nem nyúltak, csak injektor, turbo cooler és kipuffcsere volt, egy kis chipírkálás, nomeg egy kis kevlárkuplung, és 600K-ból megállt mindennel együtt. Ja, és ott külön kérés volt a mindennapi használat és a tartósság, nem versenycélra készült, szóval ha nem 300K km-t akar még menni vele, mehet az a lóerő feljebb is.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
hobizoli
nagyúr
~240-t ugy kihoznak belole, hogy nulla fustje van
akkor miert is kell akkora fusttel jarnia a 200lovas TDI-knek is mar, mint egy gozmozdonynak?ezt ismered, ugye? erdekes, hogy siman latszik mogotte a forgalom...
...pedig ez egy 238lovas 1.9TDImodern commonrail-nal is el lehet venni a fustolest, jol beallitott programozassal, ott ahol fustol el kene venni egy picit es akkor nem fustolne, meg légfelesleges lesz ujra
az un smoke limiter erre van az ECU-ban, amivel az a legtomegmero jele alapjan tudna limitalni a befecskendesi mennyiseget, csupan be kene allitani rendesen ezt benne, mert azert is van az ottazzal vedekezni, hogy de azert mecha adagolos a TDI inkabb, mert ugy erosebb lehet tiz-husz loval, viszont okadja a kormot, az ugyanugy balfaszsag, mint a hongdasoknal az, hogy 3-4loeroert meg akarnak suketulni az autojukban, de egy fel kerulettel odebb is hallani mar, ahogy erkezik a helyi Ödönke
kb kezet foghatnanak hujesegben egymassal
több drón kell ;P
-
tresh
addikt
válasz hobizoli #108074 üzenetére
+ még annyit hogy ha nem a lefingott fos tdi-ket írná Guszti a pincébe akkor fele ennyi fos koromló sz@r lenne.. ha igényesen jó állapotú tdi-t hozzá értő ír meg nincs koromfelhő...de ez ugyanolyan menő a hülyegyerekeknél mint a Vti, vagy az 1.3 as suzukira robogó kipufogó...
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
válasz hobizoli #108074 üzenetére
"akkor miert is kell akkora fusttel jarnia a 200lovas TDI-knek is mar, mint egy gozmozdonynak?"
Ezt ne tőlem kérdezd hanem azoktól akik ilyet hajtanak. Ez fillérbaszás és nettó igénytelenség.
"azzal vedekezni, hogy de azert mecha adagolos a TDI inkabb, mert ugy erosebb lehet tiz-husz loval, viszont okadja a kormot"
Azt a tíz-húsz lovat nyugodtan szorozd meg hárommal. Csak mert valami mechanikus adagolós még nem feltétlen kell, hogy üvegelve tojásszenet lövöldözzön a kipufogóján. Ez is mecha adagolós motor ahhoz képest nem sok füstje van [link].
-
Rick4
félisten
Adok telefonszámot, hívd fel az embert, fuss össze vele. Pusztaszabolcson csinálták neki.
Ja, azt honnan tudod, hogy Ausztrália létezik, ha sosem jártál ott? És a holdnak van biztosan másik oldala? Ez olyan ovi középsős móka, nem gondolod?
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
8th
addikt
válasz Rick4 #108080 üzenetére
Ausztráliában valóban nem jártam a pistéknél p.szabolcson nem egyszer nem kétszer.
Még mindig ott tartunk, hogy szerinted elektromos adagolósból simán ki lehet hozni 260+ lóerőt.
Csak itthon vagy két tucat embernek beletört a bicskája ebbe a projectbe de ha te mondod biztosan úgy van és mindenki fordítva ül a lovon. -
Rick4
félisten
Nem szerintem, hanem a pusztaszabolcsiak, és a tulaj szerint. AUY motorkódos, gyárilag 116 lovas 1.9 pd tdi. Hadd ne merüljünk bele, hogy ebben adagoló sincs, de lényegtelen.
Részemről a társalgás befejezve a témában.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
hobizoli
nagyúr
meg kell allni annyinal, amit elbir fustmentesen, es akkor nem fog szetdolni se allandoan
Alfa-sok kozott se sok szeria sw-s JTD van, de azoknal a tuning addig tart, amig nem kezd el kormolni az auto, ott megallnak vele
nem divat az ilyen tolom a fustot S&C szeruen agy nelkul fokozat, egyenesen kinezik maguk kozul a fustolos dizelekeset230-240lo kihozhato az 1.9TDI-bol fustmetesen, akkor annyit kell csinalni, es nem tobbet, ilyen egyszeru
es akkor szopni se fognak vele annyit, mint pl a Csatari Tomi, meg a Legszuperebb Adam vagy ki volt az a facebook-s csoportban, akinek 2.5-3M-ban volt az auto csak tunnerolasa ket ev alatt, meg a 9.-10. beinditasnal meg garazsban allva szethullot a racse ubertunner TDI motor is ugy, es meg nem is ment vele egy metert se
vagy ecceru, vegyetek/vegyenek TD/TDI-k helyett JTD-t, ugyis mar 25 eve a digoknal van a dizeles sheriff jelveny
en vhogy messze kevesebb szopodast olvasok a JTD-kkel, mint a TDI-kkel
meg tobb mapper is leirta mar a facebook-s dizeltuning csoportban is, amikor ott is elokerul idonkent ez a TDIvsJTD tema, hogy itt nepszerubb es elterjedtebb ugyan a TDI tunnerolas, mert ez terjedt el a fejekben vmiert -gerillamarketing rulez...-, de a JTD-knek mindene vastagabb eleve, ugyhogy legalabb annyit kibir mechanikailag, ha nem tobbet is
(es ilyenkor szokott mindig a csend jonni, addig meg 10-12-n ugranak neki az embernek )es a digoknal nincs kulon csirabbik meg karajabbik fotengely meg hajtokar, hogy a prolibbakba jo lesz vazze' az a gothedekebb is, es ha jot akarsz magadnak meg nyugodtan aludni, akkor vedd meg 80-100k-ert bontva a karcsibbat es rakasd be magadnak meg 40-50k-ert, ha te magad nem tudod vagy akarod csinalni ezt
meg nincs kulon 90-100-115-130-150lovas gazkollektor, meg szivosor, mint a TDI-knel, ahol minden teljesitmeny fokozatra a masik turbo van mas alaku csonkkal meg mas szivosorral megy ossze
meg 6-s valtonal mas fajta kupplung meg feltengely is
meg melle meg a hosszmotor-keresztmotor is mas, meg mas mindene a turbotol elkezdve a kupplungon at a fiszem-fa.szom kis fosig bezarolag
...hurrabezzeg a retek digoknal leveszed az 5-s valtot es felrakod ugyanoda a 6-st, es jo hozza a masik feltengelye meg a kupplungja is
ez tiszta gaz...nem?meg leveszed a fixgeos turbot, es felrakod ra a valtozogeosat, es ugyanazokkal a csavarokkal ossze tudod vele rakni ugyanazzal a kollektorral meg ugyanazzal a downpipe-l, amivel a masik fent volt, mert ugyanoda esik az egesz es ugyanolyan alakuak a csatlakozo meretei is, ezert nem kell atalakitgatni hozza semmit, gyarilag igy van kitalalva, mert igy rendeltek be ezeket a beszallitoktol, kicsavarom-becsavarom, kesz
baaazeeeeg, ez is de para...4 kulonbozo teljesitmeny szintu motor is ugyanazt a turbot hasznalja, mas es mas sw-s beallitassal
igy a legegyszerubb, meg a legolcsobb gyartonak is
ocseeeeem, meg ilyet...hiiihhhetetlenmeg vmi: vmikor 1998-99-ben a Fiat-tol azt mondta vki, hogy VAG PD dizel technologiajaval nem lehet majd az emissziot tartani es gatat szabni a kormolasnak
akkor mindenhol lekutyaztak ezert, hogy kisnyomi digo senki ne szoljon mar be a ubergerman VAG kb NASA szintu urtechnologiajara ilyet, mert megis mit kepzel
ma meg mar a VAG is a sajat PD-juk-nel is korabbi, digo eredetu CR megoldast hasznalja megis... nyilvan vmi csoda folytan, talan mert megvilagosodtak, vagy rajottek, hogy tenyleg egy zsakutcaba mentek, ahogy megmondta az a digo kis senki is kb 15 eve ezt eloretöbb drón kell ;P
-
Qru
MODERÁTOR
Elég lesz az offolásból, fejezzétek be legyetek kedvesek.
#nincsbennetarcsi
-
Assimilator
őstag
Sziasztok!
A feleségemmel kiköltöztünk Angliába és szeretnék megvenni első autónkat.
Korábban Opelekkel illetve VW márkával volt dolgom. Az Opelből elég volt. A VW meg többe kerül, mint amennyit szeretnék rá áldozni.
A jelenlegi kiszemeltek a következőek: Mazda 3 1.6D (ferdehátú), Ford Focus 1.8D (ferdehátú), Saab 9-3 1.9D
2005-2008-as évjáratNagyon hálás lennék tapasztalati infókért amennyiben van.
Ford Focust elég jól ismerem, inkább a másik kettőről kellene infó.
A Mazda kapcsán elég vegyesek az értékelések. Van aki isteníti, van aki csak a hibákról tud beszámolni.
S félek, hogy a fenntartása emiatt elég drága lehet.
A Saab esetében a gyár/gyártás tulajdonképpeni megszűnése aggaszt. Illetve azt nem tudom mennyire költséges fenntartani. Maga a Saab nem a selejtről volt híres. Itt Angliában pedig egész népszerű és sok van belőle.Hát remélem valamennyire sikerült érthetően kifejeznem mire lennék kíváncsi.
-
Qru
MODERÁTOR
A mennyire füstöl a TDI-m kérdéskör nem tartozik szorosan a milyen autót vegyek topikba. Az autós topik pont jó hely lenne ennek a kivesézésére.
#nincsbennetarcsi
-
Land
veterán
Üdv!
Főleg dízelesek véleményét kérném ki.
Mennyire lenne nekem szopóroller egy 2006-2007-től futott 1.9-es JTDm motorral szerelt autó GONDOS gazdától, aki mindig minden szűrőt, olajat időben vagy idő előtt kicserélt, illetve dízel specifikus tisztítható alkatrészeket is megtisztította mondjuk 50 ezer km-enként, főleg ha városban használta?
Most a kocsi márkája, típusa nem lényeg, csak a motor érdekel. Én tuti betartanám ezeket az intervallumokat.
Olvastam több benzin vs dízelt autót vegyek használtan írást, és az alapján nekem lehet benzinest kellene vennem. Kb év 15 ezer km lenne meg vele és jó pár évig megtartanánk.
Viszont a kinézett autóba "beleszerettem" és csak dízellel ajánlott.
Lenne ésszerű döntés benzinesben, de érzelmileg jóval hátrébb állnak a listán.
Lendkerék, turbó, befecskendező, EGR szelep stb gondoskodással is simán kinyiffan és jöhet az 5-600 ezer Ft-os javíttatás? A kocsiból jellemzően 200 ezer km-t futottak vannak HAHU-n szép állapotban. Ami akár még több is lehet a valóságban. Némelyik gondos gazdától (elvileg). Lenne jó ismerősöm is, aki segítene a vásárlásban. Eléggé képben van azzal az autóval.
Lehet aki az érzelmére hallgat, az nem rágódna ennyit, de próbálok tervezetten készülni a dízel motor rejtelmeire és ha amellé teszem le a voksomat, mert akkor mindent maximálisan be fogok tartani a hosszú élettartam eléréséhez. Köszi!Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
Integrale
veterán
válasz Assimilator #108089 üzenetére
Az 1.8D Focusrol megoszlanak a velemenyek, de csak motor szinten, egyebkent jo auto, rozsdara kell figyelni jellemzoen az ajtok aljan. A Mazdanal szinten elofordul rozsdasodas, az 1.6 D Peugeot szarmazek.
Saabnal allitolag a hatso futomu a szerviz igenyes, ennek meg jol be is tesz a hazai utminoseg, az erosebbik twinturbo felesleges, a szimpla csigas 150 lovas is nagyon szepen viszi a kasznit, es nem eszi le a gatyad sem, egyebkent mind a ket varians Fiat JTD. Sokat nem.segit, de tamaszt adhat ez a cikk. Ilyen hasznalt teszteket kereshetsz a tobbi modellrol is, Focusrol talalsz a Totalcaron, Mazdarol szinten.Land: Kitalalom, 159 ?
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
Dorien
veterán
válasz Assimilator #108089 üzenetére
Focus TDCi-ből az 1.6-ost szokták ajánlani (PSA), az 1.8-as állítólag sokkal többet zabál. Ha nem mész évente 20-25e km-t, akkor szerintem a benzines (pl. 1.6 Ti-VCT) sokkal józanabb választás. Mazdából is inkább a szívó benzineseket nézegetném, ha nem magas az éves futás. A már 7-10 évet használt modern dízel mindig rizikós. (kettős tömegű lendkerék, porlasztók, magas nyomású szivattyú, turbó)
[ Szerkesztve ]
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
Integrale
veterán
válasz Assimilator #108096 üzenetére
Kb az első Common Rail dízeltől, Alfa (Fiat) JTD 1997, de nem mindegyik gyártónál, valamelyik később állt át erre a technológiára, van olyan is amelyik még később is forgalmazott párhuzamosan a CR-rel pl kamrás dízelt. De ma is ez az elterjedt, és legmodernebb változat.
"Bad reklám is reklám too"
-
Ck.
addikt
válasz !Overdose! #108064 üzenetére
De csináljunk, mert nem volt kálváriám.
Egy bajom volt, olajfolyás:Egy helyen folyt, a turbócsőnél, amit csak a 4. szerelő talált meg és kb. fél óra alatt 3.000,- Ft-ból megoldotta. Előtte 3 másik szerelő a fél tömítéskészletet a semmiért kicseréltette velem és kb. 200 ezer Ft-nak megfelelő összeget legomboltak rólam és továbbra is folyt.
Ez nem a 2.5 TDI hibája, hanem az idióta angliai szerelőké. Ezt nem nevezném kálváriának, hanem egyszerűen pékek áldozata voltam.
[ Szerkesztve ]
-
Dorien
veterán
válasz Assimilator #108096 üzenetére
A Focust csak 2004-ig gyártották adagolós (TDDi) motorral, 2005 után már csak common rail (TDCi) van. Előbbinél nincs kettős tömegű lendkerék, magas nyomású szivattyú, de az adagoló hajlamos a meghibásodásra és ugyanúgy turbós ez is. A szívódízel autók jellemzően még 2000 előttiek. Nem tudják már teljesíteni az egyre szigorúbb környezetvédelmi normákat, így nem is gyártják őket. De pl. a Citroen még 2006 tájékán is gyártott szívódízelt. (Berlingo 1.9D)
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html