-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
ludsimon
veterán
[link]
Egy kérdésem van.
Mikor kötik IQ teszthez a jogosítványszerzést?undefined
-
Jim-Y
veterán
Sziasztok.
Hasznalt auto vasarlasan torom a fejem mar egy ideje. Ford Focus-t szeretnek abbol is a ferdahatut, es 2007+ evjarattal. Aki esetleg jobban kepben van a temaval tudna esetleg segiteni, hogy milyen motorral szerelt valtozatot erdemes neznem? Esetleges buktatok?
Addot kategoriaban 1M-1.5M kozott mas alternativa?Udv, es koszi.
Megj: extra igenyek nincsenek, elso auto lesz, de mar nem vagyok 18 igy azert azon mar tul vagyok, hogy csak menjen, elso autonak ugyis mindegy, ugyanis amit most megveszek azt szerintem tobb evig hasznalni fogom.
-
ludsimon
veterán
válasz Jim-Y #107602 üzenetére
Mennyit használnád km-ben kifejezve 1 nap és hány százalékban város/országút?
Mennyi km-t tervezel 1 évben menni vele?Dízel lassabban melegszik be a benzinesnél, hidegen +50%-al többet fogyaszt a dízel, szóval dízelnél a kedvező fogyasztás is elvész ha csak városba használod 10-15km-es utakra.
Plusz nem is szereti a rövid távokat. Alig melegszik fel a motorolaj és mikorra bemelegedne addigra odaértél.[ Szerkesztve ]
undefined
-
Jim-Y
veterán
válasz ludsimon #107603 üzenetére
Sziasztok
Koszonom a valaszokat!
joamilestoné:
ludsimon: Nyarra kene, hogy mindenkepp legyen valami, mert akkor hetente fogom hasznalni autopalyan rovidebb tavon ~150km. Utana evkozben ritkabban, max hetvegente sum 400km-es tavon autopalyan vagy autouton. Varosban igen ritkan lenne csak hasznalva. Tehat hetkoznaponkent 0km, hetvegen meg mondjuk 150km/nap. Hogy 1 evben mennyit tervezek menni vele azt nem tudom megtippelni :/
-
Integrale
veterán
válasz ludsimon #107606 üzenetére
Nem ezen akadtam fent, hanem azon, hogy 50%-kal tobbet fogyaszt mint a benzines. Rovid utakon, hidegen, varosban a benzines is zabal, de szerintem a dizel meg igy is kevesebbet.
Gyari adatnak eleg combos az a 8,5 liter varosba egy 1.8-as dizeltol. Raferne egy chippeles
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
ludsimon
veterán
válasz Integrale #107609 üzenetére
A benzines 4-5 km alatt bemelegedik üzemi hőmérsékletre. Dízelnek kell 15-20 km. Ezért fogyaszt ennyit.
1.8TD Endura-DE-ben megnézem mit csipszelsz.
Max beleteszel egy Cheetos-t.Szét van húzva valami elektronika, hogy jobban menjen, szerintem az miatt fogyaszt többet.
Én biztos nem húztam volna szét fater helyébe, de ő sportosan szeret vezetni.Jim-Y: Akkor maradjon első autónak egy benzines!
Amíg valóban nem mész 15-20k km-t addig nem éri meg a dízel, több alkatrész miatt drágább is fenntartani a dízelt ha valami tönkremegy.[ Szerkesztve ]
undefined
-
nagyúr
-
ludsimon
veterán
válasz molnarpeter #107610 üzenetére
Hozzáértők mondták, hogy a dízelnek is van +20-30% többletfogyasztása hidegen.
undefined
-
footy
addikt
válasz Dare2Live #107608 üzenetére
Elvileg igen, mert a 9100 mar a dupla mikrofonnal van igy tudja a noise reduction, echo cancelling fukciokat.
Egyebkent a 3100-as sem rossz, nekem volt olyan es egy eros kozepes minoseg.
Azt egyebkent meg kell jegyezni hogy az autotol is fugg mennyire lesz zajos a hatter. -
nesa
veterán
válasz Mágus2 #107615 üzenetére
Alapul vesszuk egy sima adagolos dizelt aminel az ossz motor elektronika 1db magnesszelep hogy lebird alitani.
Tehat mitol eszik tobbet csak a befecskendezes szoge valtozik hidegen kopogossabban jar ez a tipon kb 2 eve kivan kotve tok egyforma telen nyaron -20 tol + 50 ig semmit nem alit de ha alitana se szamitana mert mert csak a kopogas erossege valtozik, nem a fogyasztas, ugyanis a dizelnel a levego mindig alando mennyisegu kizarolag a befecskendezett uzemanyag mennyisege valtozik, igy valtozik a fordulatszam.
szoval az a 20-30% nal tobb amit te gondolsz az inkabb 2-3% a hideg olaj es feszesebb jaras miatt hidegen.Nalam mind2 dizel ugyanannyit eszik, tok mind1 hogy tel vagy nyar van sot telen ilyen 20-30-40 percekre le se alitom.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Ez csak a mechanikus adagolósokra igaz. Az elektronikus már keményen belenyúl a keverékbe és dúsít, szegényít, amikor kell. A TDI már nem ilyen.
Nekem az adagolós is dúsított hidegen. 0,4 l/h helyett 0,9 l/h fogyasztott alapjáraton is, az több mint a duplája!!!. És a fordulatszám akkor is 903 volt, úgy, mint melegen. A CR dízelt ne is említsem ugye, ami 1,1 l/h val ketyeg 5 fok alatt, melegen 0,5 liter per óra.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Konkrétan többet fogyaszt és ezt többlet ü.a. nélkül csak a szöggel nem lehet elérni. Dúsít.
Liter per órában méri a fogyasztást alapjáraton, de az alapjárati fordulat nem változik, akkor hogy kerül be az a nafta, ami hiányzik a tankból?
TDI-nél a dinamikus előbefecskendezés nagyon picikét mozog csak, viszont a motorvezérlőben látszik, hogy a befecskendezési mennyiség hidegen a kétszerese a meleg értéknek. Hidegen 7mg/str, melegen 3,4 mg/str. Az érték miligramm per ütem.
[ Szerkesztve ]
-
nesa
veterán
válasz Mágus2 #107619 üzenetére
Ezeket a nemetekre jellemzo felesleges szarokat ki kell dobalni a kocsibol mint pillangoszelep amit pl az opel is felrak egy olasz dizelre, az olasz meg nem rakja, megis jo.
Azt meg nehezzen hiszem hogy pl 2000 fordulatnal is hidegen a duplajat eszi mig melegen eljarsz 6l addig hidegen 12l irjon, ez szamomra hihetetlen.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
-
nesa
veterán
válasz Mágus2 #107622 üzenetére
Igen ezert turja mindenki bontobol ki a regi bosch adagolokat es kukazzak az elektromos lukacsot meg boscht, igen ugrik 1-2 extra ebbol talan a tempomat a legfajobb de en nemutalok semmit jobban mint amikor mozog a labam alatt a gazpedal egy lejton lefele.
tudom maradi vagyok de szeretem en eldonteni mi tortenik a fedelzeten es a gephazba, nem kell elektromos bizbasz lofasz mert azt nemtudom kontrolalni, majd en tudom mikor akarok gazt adni, es mikor motorfekezni.
[ Szerkesztve ]
-
nesa
veterán
válasz ludsimon #107629 üzenetére
szerintem pont ugy gondoltam ahogy te is, ezt irtam : igen ugrik 1-2 extra ebbol talan a tempomat a legfajobb nekem a citromba van bent paraszt tempomat, ami kenyelmes es nem faraszto se rovid se hosszutavon, es varosba is hasznalom ha kedvem van.
Mig 1 kocsim volt elofordult olyan is hogy 5 hetente kellet olajat csereni, 1x volt hogy 1 honapba 2x.
[ Szerkesztve ]
-
Az autóvezetők 90+ %-a (köztük én is) nagy ívben szarja le, hogy pontosan mi történik a gépházban (nyilván alapvető összefüggésekkel illik azért tisztában lenni), egyszerűen csak egy kényelmes, és jól vezethető, de mindenekelőtt megbízható autót akar a pénzéért, amivel az éves kötelező szervizeken kívül egyáltalán ne kelljen foglalkozni.
Nyilván mindig lesz olyan, akinek az autó hobbi is egyben, nincs ezzel semmi gond, meg azzal sem, hogy ők szívesen szöszölgetnek vele, de ez egyrészt egyre ritkább, másrészt a folyamatos technológiai fejlődés miatt egyre nehezebben megvalósítható...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
ludsimon
veterán
válasz Mágus2 #107617 üzenetére
Annyival egészíteném ki, hogy ez 100% nem csak a TDI-kre igaz, hanem ugyanúgy a hagyományos adagolósokra is!
Különben többet kellene fogyasztania hosszú utakon is az 1.8 TD-nek autópályán!
130 km/h átlagsebességnél 6,5L-t 160km-en, légkondival csurig pakolva az autó, + kerékpárok a hátsó csomagtartó ajtón.Városban meg 10L az említett 2x15 km ingázás.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
hdman
őstag
válasz MunezXBK #107638 üzenetére
Nekem azért a szar 4 hengeres 1,9-es CR chios fosdizellel sikerül hétről hétre 7-7,4 literes fogyikat hozni. Persze azért derekasan nyomni kell, hogy ez összejöjjön
Nem is értem, mások hogy tudnak 5-5,5 literekkel eljárni. (mondjuk én szinte csak pályázom 140-180 tartományban. Ráadásul dimbes-dombos a sztráda.)
[ Szerkesztve ]
Sopron city :)
-
ludsimon
veterán
válasz szőröscica #107640 üzenetére
Pontosan!
Minél lassabban mész annál jobb a fogyasztás.Minden motornak megvan az a fordulat tartomány, illetve légellenállási küszöbe, ami felett elkezd aránytalanul sokat fogyasztani az autó.
Majd ha megyünk ki kocsival Londonba én tuti beállok 110km/h-ra végig, és megmutatom faternak, hogy el lehet járkálni 5,5L-ből is, csak nem kell 140-160-al száguldani.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
hdman
őstag
válasz szőröscica #107640 üzenetére
Az enyém 130nál is 6,5+-t eszik, szóval akkor már inkább haladok is, már mindegy annak a fél liternek
Lehet egy légtömegmérőt csekkolnom kellene, esetleg EGR-t takaritani, vagy falazni. A vizem fix 82-83 fokon áll 140 tempomatnál, meg ugy általában szinte mindig.
Sopron city :)
-
ludsimon
veterán
válasz hdman #107643 üzenetére
Végülis oda lehet érni mindenhová 8 óra alatt is és 6 óra alatt is, a fogyasztás a nem mindegy szvsz.
Aki nem időre megy és nem a munkája annak szvsz tök fölösleges száguldoznia.Persze veszélyesen lassan menni sem szabad, 130-nál én 110-el mennék/megyek.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
szőröscica
addikt
válasz ludsimon #107644 üzenetére
Magyarországon pont nem érdemes, de azért egy 8 óra vs. 6 óra már marhára nem mindegy, pl. belefér-e még egy esti városnézés vagy egy jó vacsora, vagy sem.
Mert az, hogy Miskolcra Bp-ről 20 perccel hamarabb érek le, ha nem 110-el megyek, hanem 160-al, az nem érdekel, de ha már 2 órát meg lehet fogni, az nagyon sokat számít, főleg ha egész nap vezetsz. Nyaraltam párszor Dél-Spanyolországban autóval, hidd el, tapasztalatból mondom.
-
ludsimon
veterán
válasz szőröscica #107645 üzenetére
Hogy értelmes számadatokat írjak akkor 110km/h mondjuk 8 óra, akkor 130km/h 6,8 óra lenne.
5,5L vs 6-6,5L.
+5L-9L az azért ha mondjuk 440Ft-os áron számolunk nyugat európai áron autópálya mellett az +2200Ft-4000Ft.Ha ezt megduplázzuk akkor +4400Ft-8000Ft (1760km-en) és hosszú távon aki nagyokat ingázik ez igen sokat számít!
Abban igazad van aki mondjuk 1 hónapban 1-2x megy ekkorát annak nem biztos megéri az a -10.000Ft , viszont marad neki +2,5 órája.Órabérbe azért elég rossz az. De ha nyugati fizetésekhez viszonyítjuk és nem a jó magyar spórolási módhoz akkor ezek tényleg fillérek (ha nem heti 1-2x megy az ember ennyit).
[ Szerkesztve ]
undefined
-
Laraxior
titán
Rendszam alapjan nem lehet semmi extra adatot kikerni ugye? Eleg lenne annyi h helyi-e az ürge.
- Konfig 1.0: Z790F, 14700KF, 32GB, RTX4090, Thor 1200W, 7000D, Odyssey G9 49" oled - Konfig 2.0: x299 Dark, 9980XE, 48GB, 1080HoF, EVGA 850W, Z906, S90C 77" oled
-
ludsimon
veterán
válasz Integrale #107647 üzenetére
Persze hogy sokat számít mennyivel kevesebbet kell 'dolgozni', de azért azt is bele kell számítani, hogyha csak heti 2x megy ennyit oda vissza az már 8000Ft(1760km-t/hét), ezt megszorzod 4-el kijön, hogy 32.000Ft/hó és megspórolt 'csak' -9,6 órát. 3400Ft/óra.
Mondjuk jelen esetben nekünk/nekem el kell gondolkodni, hogy évi 2x 2000km-es Bp-London távon nem igazán érdemes a 110-et tartani, inkább 130-140-el végigjönni.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
Integrale
veterán