-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rick4
félisten
válasz myk74 #107396 üzenetére
Multiplám volt, ronda, de jó, nagy hely van benne, a 6 ember tényleg elfér, de tizenéves korára rengeteg dolog elhasználódik, elromlik rajta, el fogsz szállni a költségvetéssel. Én az enyémet szíjszakadtan, német papírral vettem 380-ért, de új fékkel, új futóművel, arra nem kellett egy fillért se költenem. 80 volt a hengerfej vezérléssel, 100 a külső festés (minden látható dolgot kijavíttattam) Ennek ellenére 1.5 év alatt 1.7M-ba került végül, és ezek csak a kopó fogyó dolgok. Elsőre vidám kocsi, de ez legörbíti a szájat.
Nézz inkább egy Opel Zafirát. A Renault-ra is panaszkodnak, pedig a 2005 utáni nekem tetszett volna.ludsimon: Egy pd elemesnél mi a drága? Komplett motor 80 körül, összes sallanggal van 140-ért, pd elem 20-25/db, tandempumpa 20. Ha a turbo megadja magát, bontott 30, felújított, garis szereléssel 80, de az megint 150-180 ezer km... Más nincs, hacsak nem az izzítógyertya 1500-ért. . Kuplung, kettőstömegű van mindegyik ilyennél, de azt se minden héten kell csereberélni, és annyira nem húzós.
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Integrale
veterán
válasz Rick4 #107401 üzenetére
Szoval vettel egy ketes eloeletu lehajtott autot, amire aztan kellett locsolni a vetelar tobbszoroset.
Ez nen kizaro ok, hogy mas Multiplaban is gondolkozzon.Bato0501: Ezekszerint hozza a Sharanok tipikus bizonytalansagat, eleg ingadozo volt a gyartasi minoseg, a megbizhatosag szinten kerdojeles, a faceliftesek mar jobbak, de az sem eletbiztositas.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
ludsimon
veterán
válasz Rick4 #107401 üzenetére
A PD TDI is ennyire 'occó'?
Én leragadtam azoknál a legendáknál, hogy fél millió ft ha adagolót kell cserélni.
Akkor most dőlt el a PD TDI mellett teszem le a voksom valószínűleg!
Nyomatékosabb (sokkal), olcsó alkarészek, és természetesen Skoda Octavia.[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
Ezek? BJB, BKC, BXE, BLS
undefined
-
Integrale
veterán
Hallottam olyanrol, nem tudom mennyire igaz vagy epp nem, hogy az 1.9 pd elemei csak egy oldalon vannak lefogatva ezaltal a vibraciok miatt kikopik, gyakorlatilag ket felujitast bir, utana hengerfejjel egyutt kell cserelni, na most erre orvossagkent egy ismerosom azt allitja, hogy megoldhato az, hogy ket oldalan is le legyen fogatva egy elem, igy nem kopik ki.
Velemenyek?
Ismetlem, hallottam errol, nem lattam, nem csinaltam.
"Bad reklám is reklám too"
-
Rick4
félisten
válasz Integrale #107402 üzenetére
Ha gondolsz valamire, inkább kérdezz, mielőtt leírod azt, mainek valóságalapja nincs, épp csak nem írtam oda.
Az nem tudom, mennyire kétes, hogy vettem egy szervizkönyves, utolsó pillanatig szervizelt autót, aminek össz annyi baja volt, hogy pirosnál szakadt a szíj, 4 szelep görbült. Ugye Te se gondolod, hogy azért, mert a szíj szakad, ez egy lehajtott autó volt. Elárulom, ha nem akarnád megérteni az előzőből, korrekt állapotban volt, felújítottam, cseréltem mindent, ( annyira ráért, hogy júliusban vettem, november elején ment műszakira, addig szerelő, lakatos, festő, meg itthon pihent, hidd el, nem számoltam, hogy akkor most gömbfejet vegyek, vagy stabpálcát. Ha lehajtott lett volna 242K km-rel, akkor is mindent cseréltem. A motorban 16 új szelep szelepszárszimmeringekkel, új tömítés, új csavar, minden hengerben 15-ös kompresszió. A probléma viszont nem ez volt. A jobbféle berakott cuccok mellett 1 év után elkezdtek maradék, nem cserélt (és más autóban soha cserét nem igénylő) dolgok tönkremenni, ha nem láttam volna vételkor a szervizkönyvet, és nem kaptam volna meg az autóhoz, meg se vettem volna. De pl berakattam egy komplett vacsi új valeo (= gyári) kuplungszettet, ami nálam kíméletes vezetéssel, 95%-ban (105-110 km/h-s tempós ) autópályázás, és 70 ezer után csereérett, hogy a berakott 6500Ft-os bowden 1 hónaposan, 6000 km után elszakad, a hátsó tengely egy 6 személyes utazás után meghajlik, a közepében megáll a víz, és szétrohad, hogy az első segédkeret tizenéves korában mindegyiken menthetetlenül elkezd rozsdállni, hogy a hátsó kerekek befelé dőlnek a hajlott tengely miatt, a hátsó lengőkar és a lengőkarcsapágy 2-3 évente cserés.De igazából nekem mindegy vegyél ilyet.
Ha még nem érted, mi a különbség egy tizenéves használt autó, és a Multipla szervizelése között, akkor azt kívánom, ne maradj ki ebből, rengeteg új barátod lesz, autószerelők, bontósok, alkatrészkereskedők. Ja, és én csak egy vagyok az ismert a kb 120-ból akit ismerek, ugyanezt csinálja mind. Szegeden minden harmadik autó Multipla a földgázkút miatt, gyere el, elég odamenni,m fél óra alatt beszélhetsz 10-zel...kérdezgesd őket.
Mikor elvitték, minden meg volt csinálva, új kuplung, új kormánymű, amit akarsz, 1M-t tettek le érte. Akkor pont volt egy 2005 decemberi új Multipla ugyanennyiért, nem mertem megvenni.
Ha megnézel egyet is, erre figyelj:Ha most előszedném az autós kamerám képeit, láthatnád, hogy egy sarokkal lejjebb van még egy Multiplás, egy hónapban 30 nap megyek arra, ebból ha 30x mellette áll, mindig a motortérben matat,
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
-
Rick4
félisten
Legalább egy hasonló színvonalú hozzászólást akartam már látni, végre megvan. Merre jártál eddig?
tomcsi23: majom a köszörűkövön. De komolyan. Az Alhambrából csúnyán kiröhögöm az összes Multiplást, látszik mindnek a köldöke.
Amúgy viccen kívül én szerettem, de jó hogy eladtam.
integrale: Az a baj, hogy tipo híd van alatta, csak a hátsó 3 ember meg a cucc valahogy más tömeg. Vettem hozzá felújított hidat is. Ezen se múlt. Csapágyaztuk is, ezen se múlt.
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Integrale
veterán
válasz Rick4 #107415 üzenetére
Az összes Tipo rokon modell alatt ez a futómű van (kivéve GTV, és részben 147,GT,156, Lybra), a Marengo pl kisteher tehát a terhelést bírnia kéne.
Nálunk megoldotta a Dedrán, a 145-ön még nem esedékes, de amíg faternak autószerelő volt az elsődleges foglalkozása, addig javított párat, mindegyik rendbe jött.[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
hobizoli
nagyúr
válasz Rick4 #107408 üzenetére
ez a osszes digonal elojon 8-10 ev utan, de eleg sima ugy megoldani
ket lengokarcsapagyat kell kicserelni ehhez hatul es akkor jo lesz, ujra egyenesen all majd a kerek
erdekes, hogy mas gyartonal pl szilent van ott, es futomu tunnerolaskeppen tesznek bele helyette ugyanigy csapagyat, mert az nem deformalodik semmit, meg nem nyulik miatta a futomugeometrianekem is igy allt a Marea, amikor vettem, belul ugy le voltak emiatt kopva a gumik, hogy a gumis kesztyujebe beleakadt a gumi felszalas vazaba, amikor levette rola a kereket
a cucc hozza 9k per oldal, es erdemes egyszerre megcsinalni mindket oldalt, ha mar szetvan szedve, akkoris, ha masik meg jonak latszik, meg minnel elobb, mert par ezer km alatt siman felre kopik miatta a gumi, es akkor lehet azt is cserelni melle
a masik sokkal ritkabb oka lehet ennek, ha kozepen megrogyik a hid, amit irtal is, de azzal akkor ket hazat felepitettek, annyi kb-nyi cuccot hordtak benne tulterhelve azt
nekem az mk1 Punto-n 6-7 eve kellett kicserelni a hatso lengokarcsapagyakat es koszoni szepen azota is jol van, semmi baja
1-2 evente akkor kell kicserelni azt, ha abnormalisan megutik azt a csapagyat a beszereleskor
de az szerelesi hiba kategoriajamk2 1.2-s Punto-nal meg a Valeo szett az hibas, a markaszervizekbe le is ment anno, hogy egy masik szamut kell beszerelni ezekbe, nem azt, mert az van akinek 5000 km utan mar csuszott, vagy rangatva indult el az auto 1-sben vele
a kijavitott verziossal nincs is problema, az jode ha amugy annyi okossagot ismersz, akkor nem ertem miert nem kevlaroztattad fel a regi tarcsat 1/4-d annyiert, oszthe'
nekem is a PuntoGT-ben egy gyari tarcsa van cserelt koporeteggel, 8k-ba kerult a mutatvany es sokkal jobban birja, mint a gyari
mas ugyanilyet hasznal 280loval meg 400Nm-l a fotengelyen is, es megybiztos van kisebb atmeroben is, csak utana kene nezni
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
Rick4
félisten
válasz hobizoli #107418 üzenetére
Neked is leírom, hátha így magadra veszed. El volt görbülve a híd.
Jó, hogy leírod ezeket, de rég túl vagyok rajta.
Csapágycsere semmit sem ért, hibátlan volt az előző csapágy is. Az igazi baj ott van, hogy a két vége nem lehegetsztett, és pl purhabbal töltött üreg, hanem műanyag kupak. Bejut a víz, és belülről eszi.
Még csináltam 5. fokozat tuningot is, 0.971-ról módosítottam a fogaskerékpár áttételét 0.816-ra, akkor lett jó.A hídrogyás onnan indul, hogy elmentünk 6-an cuccokkal Szegedről Sárvárra meg Bécsbe 3 napra. A víz csodákra képes, eszi a vasat.. 13 évesen meg nem kell már tégla, elég csak beleülni.
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Integrale
veterán
válasz Rick4 #107419 üzenetére
Csak azt is értesd meg, hogy ugyan ilyen híd van a mi autóink alatt is, és nem rogyott. 6 fő + 400 liter csomag kb akkora súly mint 5 fő 500 liter csomag, közel 20 éves a Lancia.
Amit a rozsda leszokott enni erről a hídról, az a rugónak az ütközője, de hogy maga az a 0,5-ös acélcső meghajoljon sőt, előtte el is rohadjon, érdekes. Ahhoz, hogy az roggyanjon a kaszninak is kellene csavarodnia, mert a két szélén van alátámasztva, szerintem nincs akkora erőkar a felfogatástól a tengely végéig, hogy meggörbítse középen.
És ezt mind a két híd eljátszotta nálad?[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
őstag
Hali!
Néztem osztrák oldalról egy autót. 2 ár van megadva, az egyik az áfa nélküli "mwst nicht ausweisbar", a másik az AT ár, ami persze több, akkor én melyiket nézzem?
Köszi!
-
Typhoon47
őstag
válasz johnny82 #107423 üzenetére
Attól függ, hogy van e jogod vissza igényelni az ÁFÁ-t ill. hol szeretnéd megfizetni azt. Magánszemélyként a "bruttó" összeget kell nézned.
ill. "mwst nicht ausweisbar" nem is lehet róla leszedni.
[ Szerkesztve ]
"Education is important but big biceps are importanter"
-
deicide
veterán
Neeeeeem. Nem vagyok huligán. Meg itt mindenki börtönbe zárna azonnal.
És a valóság: most már nyári gumi feszül a verdán és 13l köré emelkedett a tankolásonkénti fogyasztás.
Plusz megkapta a blokkoló az új S1-es lézer frissítését is. Ebből már kijön a válasz.[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
-
ludsimon
veterán
Ismerős körben van olyan, aki megvette a BMW-t, valami tönkre ment benne és nem tud vele egy métert se menni, mert nincs annyi pénze megcsináltatni.(200k körüli összeg lenne)
Bírom, hogy a nagy "pénzzsákok" megveszik a BMW-t meg a prémium kategóriájú autót hogy az milyen jó, ha meg elromlik valami benne rossz esetben minden félretett pénzük elúszik, legrosszabb esetben nincs félretett pénz és csak hónapokig áll a kocsi.
Láttam már olyat is, hogy rokkantnyugdíjas segííííjbűl egy 15 éves BMW-vel furikázott a faluban a tezsvíreivel. V
Azért írtam meg mert kíváncsi vagyok a véleményetekre! Mi értelme a presztízskérdésnek ha nem engedheti meg magának?
[ Szerkesztve ]
undefined
-
FrankMonzano
őstag
Ezzel mi van, hogy ennyibe kerul ? Kortars faceliftek -foleg ennyi kilomrterrel- 300-400 ezerrel tobbe kerulnek. Wtf??
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz FrankMonzano #107436 üzenetére
Első blikkre nem tűnik rossznak, de jól át kell nézni, pikk-pakk rá lehet locsolni egy valag pénzt ha szar Ja és a km-t kezeld fenntartással, hacsak nincs végig vezetett szervizkönyv + számlák.
-
zolynet
addikt
válasz FrankMonzano #107436 üzenetére
Jobban prefelált az 1.6 (ep2), amit már ~1.3M körül is meg lehet csípni. (pl a lengyeleknél is érdemes lehet körül nézni )
Life is too short to stay stock!
-
Morris
veterán
válasz ludsimon #107435 üzenetére
Most erre mit lehet mondani.. majomra volt pénz, de banánra nincs?
PD-re:
Én passat-ot akartam venni. Ki is próbáltam két verziót. Az egyik 116 lovas PD volt, a másik a 130 lovas verzió.
Érzetre sokkal jobban megy a 130-as.
Mindkettő 1.9-es volt. Maradtam a 130-asnál. (AVF) Nem bántam meg. Egy vaddisznó. 1900-as fordulattól rendelkezésre áll a 310Nm egészen 4000-ig.2.0 PD-t messziről el kell kerülni. Illetve ha szeretsz veszélyesen élni és szereted a kihívásokat, akkor ezeket neked találták ki. Problémásak a PD elemek, illetve az olajszivattyú környékén is lesznek gondok. (van még nyűgje, de nem érdemes további szavakat pocsékolni rá)
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Sziasztok!
Ford Focus 1.6 TDCI 115LE-s motorról és kocsiról mik a vélemények? 2013-as, lehet, hogy külföldről behozott (francia), melós autónak kell, VAN-ként tüntette fel az eladó. Kocsi ez lenne az. Városban használnánk, fuvarozásra.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Typhoon47
őstag
válasz johnny82 #107434 üzenetére
Nem. Ez a 9500 a bruttó ár, ami már tartalmazza az ÁFÁ-t, de az nem visszaigényelhető. Osztrák msz. is ennyiért veheti meg, az áfa visszaigényelhetősége ill. mértéke csak a jogi személyeknek érdekes, miattuk tünteni fel külön a mobil.de, hogy mi a helyzet az mwst.vel.
"Education is important but big biceps are importanter"
-
Rick4
félisten
válasz Integrale #107421 üzenetére
Én megértek mindent, de amit írok az nem a véleményem, hanem a megtörtént tények, és nem csak velem, mint egyedi esettel.... Ja, most nézem, Tipo, ezalatt meg Brava híd van. Lehet egy ugyanaz, nem tudom. Keresd meg az indexen a Multipla fórumot, kérdezd meg tőlük, mi szokott történni a hátsó híddal. Kivétel nélkül ezt mondják, kb 40 ember. Azt én se értem, miért középen hajlik le, de nekem is ez volt. A másik az egy felújított híd volt, nálam annak már nem volt ideje tönkremenni. De ugyanígy gyakori a rugótörés elől- hátul. nálatok előfordult ez valaha? Én kevés multist tudok, akivel nem történt meg...
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
szőröscica
addikt
válasz Morris #107439 üzenetére
4000-nél a teljesítménycsúcsod van, addig nem tart ki a 310Nm. Ha ugyanis 4000-es fordulaton 310Nm-ed lenne, akkor kb. 175 lovat kellene leadnia, nem 131-et. 4000-es fordulaton kb. 230 Nm-ed van.
A görbe kb. úgy néz ki, hogy hirtelen felugrik 310-re, aztán szép lassan lekókad 230 alá, ahogy közelít leszabályozáshoz.
-
Rick4
félisten
válasz ludsimon #107440 üzenetére
Jó a 115 lovas is, nekem is az van, mint kiderült, van benne egy pici chiptuning, és hidd el, egy kéttonnás testben is elég mozgékony darab... Ismerek olyan Sharanost, aki megpiszkálta egy kicsit a sajátját, és szó szerint duplázta azt eredeti lóerőt. Igaz, hogy 60K volt, de ebben a komplett kipuff, új kupplung is benne volt, és természetesen a régi cuccok se a szemétdombra mentek.
joamilestoné: Ennek ellenére rendesen húz még 4000 fölött is, tehát majdnem kár elváltani alatta.
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
ludsimon
veterán
válasz szőröscica #107445 üzenetére
Én az 1.8 TD-vel Endura-DE, 177 Nm-el 2000 rpm fordulat alatt közlekednek, egyszersem dudáltak le.
undefined
-
Integrale
veterán
válasz Rick4 #107444 üzenetére
Rugotores egyszer volt, meg az elozo Dedraban, de az ultetett volt, annyira osszeult, hogy tizen ev alatt elkopott es eltort, ehhez kellett egy szarabb minosegu utszakasz is, de valoszinuleg elobb utobb ugyis bekovetkezett volna.
De, hogy a Multiolaban mit bsztak el ennyire, jo kerdes. Azt gondolnam, hogy elobb hajlik a lengokar vagy a kerek tengelye, mint az a cso.
"Bad reklám is reklám too"
Új hozzászólás Aktív témák
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Építő/felújító topik
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Büszke apukák és anyukák topikja
- Google Chrome
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Magisk
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- További aktív témák...