Új hozzászólás Aktív témák

  • hobizoli

    nagyúr

    válasz mdk01 #412 üzenetére

    Vagy csak tudatlan vagy, az nem lehet...? :U

    1.4 turbo es siman tol 180LE-t is gyariban, hekkelve meg 200 felett is. Grande Punto Abarth "SS" 180LE es ezt igy meg tudod venni szalonbol ujan, garral.

    De hogy messzire ne menjunk az idoben, a japanok a 90-s evekben az adotorvenyeik miatt a szivoban jobbat is csinaltak ennel. Itt is van a topikban par rizskazanjuzer csuklobol irnak, hogy de az 5gen Civic VTI '91-ben az marpedig 1.6 szivoban volt 160LE, ami 100LE per liter, Integra Type-R meg 1.8 szivokent 192LE, 106LE per liter, vagy Hondasok mantraja az S2000, ami 2.0 szivokent 240LE, ez 120LE per liter es ezek mind "csak" szivo motorok.

    De a mindentvivo, az megis a Nissan Pulsar (N15, itt Almera-kent fut) VZ-R N1 a SR16VE N1 motorral, ami 1.6 szivobol volt 200LE, ami meg 125LE per litert jelent.

    A limitalo tenyezo nem is a LE, mert az csak egy szarmaztatott mertekegyseg, hanem a nyomatek. A nyomatekot meg szivokent nem lehet 120-125Nm per liter fole vinni 12:1-s suritesi viszonynal sem, illetve akkor lehet, csak nem fogsz kapni bele olyan benzint, amivel mukodik is.
    Ezek is csak azert ennyire erosek, mert egy relativ magas fordulaton szenvedik ki magukbol, mivel szivokent a nyomatekot nem nagyon lehet novelni bennuk.

    Turbosnak meg siman lehet 150-160Nm per liter aranya is nyomatekban, meg gyarilag is. Maris gyerekjatek a 1.4-bol a 150 nyiha

    [ Szerkesztve ]

    több drón kell ;P

Új hozzászólás Aktív témák