-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
ngaba
aktív tag
válasz ngaba #191574 üzenetére
Amúgy azt szeretem még, hogy minden nepper elsírja a médiában, hogy azért KELL visszatekerni az autót, mert a magyar ember csak a km-óraállást nézi, nem az állapotot, és senki nem venné meg a jó állapotú autót (csak jót akarnak nekünk).
Akkor ezt most lefordítom magyarra: Az ékszerész azért ad neked bizsu nyakláncot a meghirdetett arany helyett, mert ez a bizsu olyan anyagból van csinálva, ami ellenállóbb, mint az arany. (Csak neked akar jót, és te buta máshogy nem vennéd meg.)
Magyar fordítva #2: A piaci értéke annyi a 350 ezret futott autónak, amennyi. Lehet annyiért is árulni. Vagy ha nem tetszik a piaci értéke, akkor nem kell olyat árulni. Ennyi. (Amúgy ha senki nem tekerné vissza, akkor persze menne fel annak is az értéke.)
Bocsánat, felhúztam magam.
-
vzsryl
nagyúr
válasz ngaba #191602 üzenetére
Dehogynem, de ez 2,5 éves, és csak 2L-rel kisebb a csomagtartója a 308SW-nek az 508SW-hez képest.
(#191603) Qru: Évente 3x cserélték ebben, szóval én sem tartok tőle túlzottan, csak hirtelen soknak tűnt.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
ngaba
aktív tag
válasz ngaba #191699 üzenetére
Ja igen, ott van még a Hyundai / Kia vonal is: az már a japánokkal egy kalap alá veendő. Bár itt a fórumban sokan óva intenek az 1 generációs i30-tól / Ceedtől, hogy tud GTK-s lenni az is, valamiért azok is a megbízhatóság szinonimái lettek.
Az 1. gen i30cw egy érdekes jószág: Középkategóriás belső méretek, kombihoz képest kicsi csomagtartó. 1.4-et felejtsd el, még az 1.6 is a pályán forgósabb motorok közé tartozik. A Kia sportosabb (rugózása is), kisebb beltér, nagyobb csomagtartó.
-
molnarpeter
nagyúr
-
vzsryl
nagyúr
válasz ngaba #191748 üzenetére
Nehezen tudom elképzelni egy 5-6 éves, szopó benzines Avensisről, hogy spanyol taxi, de tulajdonképpen bármi megtörténhet.
Van ismerős, aki eddig nagyon penge verdákat hozott be, a családban van visszatérő vásárlója is. De gondoltam már becsnepperre is...megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Somatom
veterán
válasz ngaba #191990 üzenetére
"A csomagtartóméretről: Ikerbabakocsival nincs az a csomagtartó, ami elég nagy lenne."
Dehogynincs. Csak ikrekhez nem matchboxot kell venni. Minap kikaptam három hátsó ülést, kettőt meghagytam egymás mögött. Mellé bedobtam a tábori ágyat, hogy tudok-e majd benne így aludni. Símán befért, el sem érte a vezető ülés támláját.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
vzsryl
nagyúr
válasz ngaba #191998 üzenetére
Még sosem volt nagy autóm, és főleg nem két verdám egyszerre, tehát a fenntartása se tudom pontosan, hogy mivel jár, ezért gondolkodom kisebben is. Az Almera az évi 25k vegyes km-re mondhatni, hogy észrevehetetlen költség volt. Most ez annyiban fog változni, hogy két biztosítás, két “súlyadó”, két szerviz. Az üzemanyag viszont nemhogy több lesz, hanem inkább kevesebb, mert majdnem fele-fele arányban megoszlana a 25k km, viszont a nagyobb autó csak hétvégi csapatszállításra lenne használva, és az úgy biztosan kevesebbet zabálna, mint az Almera. Feltéve, hogy dízelre voksolunk.
Parkolás meg ilyesmi nem gond, max a feleségemnek, de majd úgyis segítek neki, ráadásul ezekben már minimum van tolatóradar, de sokban kamera is, vagy akár 360-as radar/kamera. Próbálok ezekre is odafigyelni a válogatás során.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz ngaba #192004 üzenetére
Kell a két kocsi, ezt már megtárgyaltuk a párommal. Ez az egyik legfontosabb szempont.
Az Almera megtartásán még erősen filózom, mert GTK a teljes feljavítása, ráadásul minden körülmények között sokat zabál. Egyszer tudtam 7L alá bevinni, amikor 18-ban éjszaka utaztunk le Montenegróba Bosznián keresztül. Tavaly ugyanazon az útvonalon már 7,5L-ből tudtuk abszolválni, mert nappal mentünk, és jobban kellett a klímát is használni. Amúgy a vegyes átlagom 8,5L. Ennél sógorom 2012-es, 155LE-s Mazda 6-osa is bő 1L-rel kevesebbet kajál, pedig rendesen meg szokta hajtani.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Gombinyó
őstag
-
ngaba
aktív tag
válasz ngaba #192082 üzenetére
Egyébként a topicleírásban lehetne egy összefoglaló az ajánlott autókról, motorokról. Szépen osztályozva és elemezve, hogy melyik milyen felhasználásra jó, előnyök / hátrányok. Vagy egy link egy excel fájlra.
DPF nélküli dízelmozorok, nem közvetlen befecskendezésű turbós benzinesek listája, stb. Külön fejezet az SDI-nek (külső szakértő: molnarpeter) stb.
Az autókat nyilván hasonlóan, méret szerint osztályozva mondjuk. Eléggé ismétlődnek a kérdések és a válaszok.
-
-
vzsryl
nagyúr
válasz ngaba #192093 üzenetére
Köszi! Majd csak hétfőn papírozunk, de reméljük minden rendben lesz addig.
Ennek a hatchbacknek van akkora csomagtartója, mint sok kombinak, szóval ezzel nincs gond.
Nekem a kombi forma tetszik, de természetesen ez a kamuszedán jobban, mert ez az igazi autóforma. Egyedül a vakondtúrásokkal van gondom, alias SUV, meg a legtöbb egyterű.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
toeki
senior tag
válasz ngaba #192183 üzenetére
Köszönöm a választ!
nesa: akkor mégiscsak félreértettél, de valószínűleg nem is törekedtél rá h ne így legyen...
Van 4millám és nem akarok 200ezer kilométert futott autót venni, mert bár apám is jól tartja magát 70 évesen de 50esként kevesebb hibát jósoltak nála a dokik a következő éveire mint most.
A kérdés érdemi része az i40-re vonatkozott, fogalmam sincs h kategóriájában van e megbízhatóbb, jobban ajánlott, olcsóbb, könnyebben beszerezhető, akármi alapján általatok preferált autó amit érdemes lenne átgondolom.
Üdv -
vzsryl
nagyúr
válasz ngaba #192204 üzenetére
Azokat az Avensiseket én is néztem, mert szopó benzinből kb minden kiesett, de ugye ellenfél híján mocskosul megkérik az árát. A faceliftesekért irreális árakat kérnek, pedig 6-8 évesek, és a futásteljesítményük sem kevés.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
ZolAK
újonc
-
veterán
válasz ngaba #192419 üzenetére
Ez mennyire komplett lista? Milyen évjáratokat takar?
A korábban említett Megane3 és talán Laguna3, talán priusok, és még vajon mi hiányzik róla? Mik az utolsó szívóbenzinesek amiket meg szabad venni? Mazda még van szívó, de azelőtt?
Mennyire foolproof pl egy 2.0 crtdi octavia vagy golf? Vagy nagyon túlárazott de jó?
Nincs valami jó kis összefoglaló? Bizony jó lenne egy jó kis lista.https://tinyurl.com/rasoapro
-
[CS]Blade2
addikt
válasz ngaba #192688 üzenetére
Nekünk az KERSZ oktató annó azt mondta a tanfolyamon, hogy nem a friss jogsis töri össze, hanem a 3-5 éves jogsis, amikor azt képzeli, hogy ez már nagyon megy neki. Erre kell figyelni. Ésszel kell menni továbbra is, és nem vállalni felesleges kockázatot.
Munkatársam lánya pl. kb. 2 éve úgy törte rommá a gépet, hogy eső után egy veszélyesebb szakaszon beküldte a víz átfolyásba még a megengedettel, de az út viszonyhoz képest nagyon elmérte, és befordította az árokba, az árok végén meg ott volt a beton. A motor 90°-al elfordult a gépben, neki csak annyi baja lett, ahogy az öv megfogta. A mentősök is mondták neki, hogy ilyen roncsból ilyen kis sérüléssel még nem láttak embert kiszállni.
Előtte is járt arra rendszeresen, ráadásul tudta, hogy ott szokott lenni baleset, sokan beestek már ott. Nem az volt a baj, hogy nem volt elég tapasztalata, hanem szimplán hülyeséget csinált. Onnan már kb. nincs ember, aki megfogja, majdnem úgy próbálta meg átküldeni a kéréses szakaszon, mintha száraz lett volna.
Piásan, drogosan, fáradtan, gondolkodás nélkül, stb. szokott jönni a perec, amikor fiatal és/vagy frissebb jogsis borul, és töri a gépet. A legtöbb ilyen helyzetet egy nagyon tapasztalt sem tud megfogni, főleg, hogy már eleve nem mennek be ilyen szituációkba.
Olyan meg marha ritkán van, hogy friss jogsival még pont hülye vagy, majd később megjön az eszed.
Tapasztalattal elkerülhető helyzetet valszeg nehéz lenne megfogni friss jogsival, de, akiknek van már sok tapasztalat, azok sem/nem dobálták be a gépet kérdéses szitukba. Az ilyet ott kell próbálgatni, ahol van bőven hely.
Ergó, ha hajlamos vagy hülyeséget csinálni, akkor sem az első években fogod, szóval akkor a 3-5. évre érdemes egy olcsó és biztonságos autót venni. Viszont, ha hajlamos vagy rá, akkor ezt nem ismered fel.
Másik verzió a ló túloldala, amire a legegyszerűbb példa pl. egy új drága telefon pl. Ha marhára próbálsz vigyázni rá, félted, hogy nehogy leessen, akkor szinte tuti, hogy még az elején le fog esni. Ha történt mondjuk többször is ilyen valakivel, és azóta sem tudta ezt kezelni, az lehet, hogy egy drágább, újabb autóval is úgy járna. Akkor nincs meg egy normális, minimális önbizalom, hogy nem ejted le, nem tőröd össze, stb. -
user2
csendes tag
válasz ngaba #193021 üzenetére
Biztos. Már amennyire biztos lehet amit telefonban mondanak. A nő, akivel beszéltem, ő irányított a honlapjukra is. A garit is mondta, 5 év, de mivel előbb derült ki, hogy használtak, így nem feszegettem a dolgot, mert innentől tárgytalanná vált.. Gondolom, az üzembehelyezéstől él a gari. (Ami átvihető, ha eladják az autót, ezt megkérdeztem év elején egy Opel szalonban, de más márkánál is létező dolog, szóval nem látok ellentmondást. A BB topicban sem írták, hogy az 5 év mikor indult. )
-
kitka6
csendes tag
válasz ngaba #193346 üzenetére
az egyterűek nagyon praktikusak, de kicsit nagypapisak, és igazából nem is kell nekem nagy hely. Se kutyám, se macskám, se gyerekem
29 évesen ott vagyok, hogy szeretnék egy szép kocsit. A lancer nagyon karakteres kis kocsi, egy spoilerrel meg egy nagyobb felnivel, álom
Most egykébként egy G-s astrát hajtok, ha menni kell valahova. Egész jó ez az 1.4-es motor, de a beltere puritánabb, mint a 6 évvel idősebb scenicemé volt. A dombokkal viszont meggyűlik a baja szegényemnek, de nem járunk annyit a Mecsekbe, úgyhogy megbocsátom neki
A céges flottában van focus, belülről nekem nagyon űrhajós, annyi gomb van rajta, hogy általában azt se tudom hova nyúljak hirtelen, de szerintem megszokható (a V40-nek nekem rondább a beltere pl) -
tboldi
nagyúr
válasz ngaba #193378 üzenetére
A 159-es az egyik legszebb Alfa szerintem, nekem jobban tetszik, mint a mostani Giulia.
De az abszolút kedvenc a 60-as évekbeli Giulia, egészen pontosan az Alfaholics-féle GTA-R 290.
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen