-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
olajbogyo
aktív tag
válasz kisza25 #176171 üzenetére
Szia!
Lehet félreértettél, vagy én fogalmaztam rosszul de én neked adok igazat. Pont, hogy engem is idegesít ez a semmi hozzáállás néhol, hogy " én biz nem rendelek, csak ha van rá vevő.."
Voltam olyan építőanyag kereskedésben, ahol a legegyszerűbb ragasztóanyagot is, csak rendelésre hozták.....agyrém! Úgyhogy 1 pont nálad, én pedig befejezem az offolást.Üdv!
Soha ne félj valami újat csinálni! A bárkát is egy lelkes amatőr készítette, a Titanicot meg egy halom szakértő!
-
válasz kisza25 #176226 üzenetére
A levegőnek most sincs baja ha lenne ellenőrzés Fejezzük abba ezt az ál-zöld hozzáállásra lapozott kontrollja vesztett jogszabályi csapkodást mert nem vezet sehova. A Franciák pl szerintem durván be fogják szopni a nulla belsőégésű autóval. Olyan kiszolgáltatottá tették ezzel az autóiparukat h ha Kína tüsszent Provence-ban összedől minden.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
válasz kisza25 #176242 üzenetére
Jah. Igazából a hybridesítés lenne a jó irány. Kellene fejleszteni egy kompakt villanyt amit vállalható összegért mindenbe be lehetne szerelni utólag.
Vagy kellene állami valamilyen kompenzáció a kényszer cseréhez. Nézegettem egy új tehenet. Az a batár 8 litert fogyaszt városban!Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
máyköl
veterán
válasz kisza25 #176276 üzenetére
Igen, erre is céloztam de akkor lehet félreérthető voltam. Nem ugyanaz Budapesten a 400 nettó, mint Kazincbarcikán. Budapesten a 400 nettó nem kiemelkedő fizetés, egy 1-2 gyerekes családnak biztos vagyok hogy nem elegendő, főleg ha bérelnek is lakást.
Befejeztem én is az offot![ Szerkesztve ]
-
Morales72
csendes tag
válasz kisza25 #176238 üzenetére
Megnéztem a 626-os Mazdát.
Az eladó korrekt volt, pont úgy, mint a telefonban. Nem beszélt mellé, nem voltak mesék, semmi altatós nepper duma. Egyből hozta a kulcsot, mutatta a sérüléseket (semmi komoly, a kaszni nem rohad sehol), indította az autót (pöccre indult), mondta az általa ismert hibáit: a motor alapjárata ingadozik hidegen és melegen is, a klíma pedig nem megy (azért kipróbáltam - tényleg nem ment, bár a visszajelző világított).
Amit elsőre észrevettem, az a kormos kipufogó volt, ami önmagában nem jelent semmit. Egyébként nem füstölt az autó, aminek örültem.
Az alapjárat ingadozása fura volt. Szabályosan ritmusra emelkedett és süllyedt a fordulatszám. Még nem láttam ilyen hibát. Utána fogok nézni.
Elvittem az autót egy rövid körre. Összességében jó volt vezetni a szédelgő alapjárat ellenére is. Nem fulladt le, csak szédelgett föl, meg le.
Amúgy minden kézre állt, az autó jól viselkedett, a futóművét jónak éreztem, az úthibákat szépen elnyelte. A fék nem volt túl hatékony, de fogott, nem csikorgott. A kuplung lent fogott, kicsit talán túlságosan is lent, de azon lehet állítani. A motor jól húzott, nem erőtlenkedett.
Mindent egybevéve az összkép pozitív, úgy általában a Mazda 626-ról az a véleményem, hogy nagyon szerethető autó. Ezt a konkrét példányt pedig a szerelő a héten megnézi, és összeírja, hogy mit kellene rajta cserélni. Ha addig el nem adja a kereskedő...
Ha összegzem, akkor 430 ezerért lehetne egy 626-os Mazda a nevemen (plusz biztosítás), de téli gumival, ingadozó alapjárattal, meleget fújó klímával. A kérdés az, hogy a 750 ezres keret elég lesz-e ahhoz, hogy gatyába rázzam az autót... Tisztára mint az Autókereskedők a Discoveryn, csak én nem akarom eladni.
Kb. 300 ezrem marad, és kell: 4 új gumi, vezérlés-, vízpumpa-, gyertya- és olajcsere szűrőkkel (ebből nem engedek, inkább nem eszek két hónapig, vagy a szállást három főre kérem, én meg alszok az autóban). És meg kell találni az ingadozó fordulatszám probléma okát, plusz életet kell lehelni a klímába.
Viszont bármit veszek, arra költeni kell. Lehet, hogy ezt most meg kellene venni. Nehéz ügy.
"I'm too old for this sh.t..."
-
Doki16
addikt
válasz kisza25 #176616 üzenetére
Ennyire gagyi lánccal vannak szerelve? Számomra ez nagyon durva, hogy ennyire spórolnak. Egy autónak 100-150k km semmi manapság, és hogy ennyit se bírjanak ki, szánalmas. Nálam az Aurisra 500k km a nem hivatalos csereperiódus. És nem is lehet hallani nyúlásról vagy szakadásról.
A Kia Rio előreláthatólag 2 évig lesz nálunk. Ezen idő alatt belekerül kb 50-55k km. Érdemes ránézni a láncra szerinted? Vagy az 1.5 crdi nem gázos ebből a szempontból?
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
aelod
veterán
válasz kisza25 #176621 üzenetére
Köznyelv alapján az 1368ccm-es az 1,4-es
Nem tudom, egyszer vezettem. Nekem űrhajó érzet volt elsőre. Egy punto mk1 ELX-em van első kocsi .Rohadt furcsa bármilyen szervós kocsit vezetni.
(#176624) batai15
3m-ért én nem vennék autót.
[ Szerkesztve ]
"It's simple, if it jiggles, it's fat."
-
diegho
nagyúr
válasz kisza25 #176878 üzenetére
Tipo-t próbáltam 49-es lábam van, gondolom nem kell mondani a problémát
5,5-től kezdődnek az 1.4T Ceed-ek, az i30 azért lényegesen drágább. Az 1.0T milyen ezekben? Nekem amúgy korábban eléggé fétisem volt az S-Cross 1.0T GL+ 4,4-ért, azért 200k km alatt az a kb 1,5 liter fogyasztás különbség 800k pénzt jelent.
-
rbalint88
addikt
válasz kisza25 #176878 üzenetére
I30-aknak brutal gordulesi zaja van. Es arra se lehet fogni, hogy a puruttya verzi, mert kvazi full-full, 1.4t dct premium, led pano stb. Durva aszfalton rendesen hangosabban kell beszelgetni benne. Amugy fain verda lenne. Jo, meg a muanyag ajtokarpit gaz benne 7+millaert.
-
rbalint88
addikt
válasz kisza25 #176884 üzenetére
Az a baj, hogy a gordulesi zajon nem fejlesztettek. Jo kopott, egyenes aszfalton total csnedes az auto, motor es szelzaj tenyleg alig van, de az utfeluletre nagyon erzekeny. Pedig nem lenne nagy matek rendesen kiburkolni a kerekjaratokat...
Batai15: vagy akar a focust, mondeot is, mert abban is hdi van
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz kisza25 #176913 üzenetére
Hááát... Inkább típusfüggőnek mondanám. Nálam a Jazz semmivel nem fogyaszt kevesebbet 100-zal haladva, mint 130-140-nel. De a klíma sem nagyon változtat rajta, csak 1-2 deci a különbség.
Most éppen 6,7-et mutat a BC, 3x tettem meg a Móvár-Győr-Móvár távot + kb. 60 km város. Szerintem nem rossz.
Az Astrát nem ismerem ilyen szempontból.
[ Szerkesztve ]
Eladó Seiko automata karóra: https://hardverapro.hu/apro/elado_seiko_5_sports_srpj47k1/friss.html
-
tboldi
nagyúr
válasz kisza25 #176915 üzenetére
Pedig ezt tapasztaltam, hidd el, én is meglepődtem. Februárban minden hétköznap megtettem az említett távot az M1-esen, volt alkalmam kísérletezgetni.
szerk.: [link]
[ Szerkesztve ]
Eladó Seiko automata karóra: https://hardverapro.hu/apro/elado_seiko_5_sports_srpj47k1/friss.html
-
Zola007
veterán
válasz kisza25 #176913 üzenetére
1.3 Swift 2 kb. 3900-at forog óra szerint 140-nél klíma nélkül, az a menetzaj engem már zavar
gondolom a motornak se ideális hosszú távon
óra szerint 130-140 lenne az átlag és nem szeretnék füldugóval vezetni[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
tboldi
nagyúr
válasz kisza25 #176918 üzenetére
Háztól házig 44,1 km napi kétszer, azaz 88,2, és ez heti 5-ször. Ne mondd, hogy nem elég! Többet nem nagyon tudtam volna amúgy sem kiautózni a 42 literes tankból, max. egy alkalom fért még volna bele, de az már nemigen változtatott volna rajta. Meg amúgy sem szeretem negyed alá vinni a mutatót.
[ Szerkesztve ]
Eladó Seiko automata karóra: https://hardverapro.hu/apro/elado_seiko_5_sports_srpj47k1/friss.html
-
gzbotii
veterán
válasz kisza25 #176918 üzenetére
Fizikával azért nehéz vitatkozni... Ha 5.ben megy 100al és 140el is, magasabb fordulaton mindenképpen többet kellene fogyasszon.. Főleg, hogy az fordulattal exponenciálisan nő a fogyasztás.
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
tboldi
nagyúr
válasz kisza25 #176924 üzenetére
Én is így tanultam, egy évig jártam járműmérnökire (Hanula Barna előadásiara is) a SZE-n + az autószerelő OKJ-n sem mondták ezt másképp, ehhez képest a tapasztalat mégis mást mutat ennél az autónál, lásd az előző linkem, 2 deci csupán a differencia, nudli. Mint írtam, magam is meglepődtem ezen.
Amúgy az 1.4 i-DSI Jazz 90-nél ~2750-et forog, 130-nál meg 4000-et, mindkettő 5. sebességben. 2800-nál nyomatékcsúcson van (119 Nm), 5700-nál teljesítménycsúcson (61 kW/83 PS).
Mondjuk némiképp árnyálja a képet az, amit elegánsan figyelmen kívül hagytál (hagytatok), hogy a pályáig és onnan lejőve az egyetemig is el kellett jutnom városon belül, vagyis az a háztól házig 44,1 km nem tisztán autópályás.
[ Szerkesztve ]
Eladó Seiko automata karóra: https://hardverapro.hu/apro/elado_seiko_5_sports_srpj47k1/friss.html
-
tboldi
nagyúr
válasz kisza25 #176931 üzenetére
Én ezért szoktam úgy fogyasztást mérni, hogy kinullázom pályára hajtáskor, ez a 4. Autóm amiben duplán lehet mérni az adatokat (A és B)
A 2006-os Jazz még butácska, nem tud ilyet. Különben is a fszom foglalkozna ezzel felhajtáskor, én arra koncentrálok, hogy legyen elég lendületem besorolni. Tudod...
Én a kúton szoktam nullázni, mert úgy átfogóbb eredményt kapok. Alapvetően városban nyúzom az esetek 90%-ában, az a február egy kivételes hónap volt (még mankóztam, autót már tudtam vezetni, de vonatra/buszra felszállni nem).
[ Szerkesztve ]
Eladó Seiko automata karóra: https://hardverapro.hu/apro/elado_seiko_5_sports_srpj47k1/friss.html
-
őstag
válasz kisza25 #177148 üzenetére
Az én szerelő ismerősöm úgy fogalmazott, hogy egyre vékonyabb minden, úgy van tervezve, hogy ne működjön örökké.
Ez egy alapvető tévedés, magának a gyártás logikának a meg nem értéséből adódik.
Nem arra tervezik a dolgokat, hogy garantáltan tönkremenjen, hanem arra hogy egy adott mennyiségű igénybevételt garantáltan bírjon ki. Meg lehetne úgy is tervezni az autódat, hogy garantáltan kibírjon 500e km-t vagy 20 évet, de nem hiszem hogy szívesen fizetnél ki 10+ milliót egy fiat tipoért, plusz a jó erős, vastag anyagok miatti 10-12 literes fogyasztást.cryptot minden termékemért elfogadom
-
válasz kisza25 #177171 üzenetére
Szerintem az durva, ha igaz. Ha alkatrészeket szállított, akkor azt ki is kellett pakolni, átvenni, dokumentálni. A cikkben ott a számítás is, ami a vezetést illeti. Kicsit zúzós 1200km-t megtenni naponta. Nagyon nehezen hihető.
B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz kisza25 #177168 üzenetére
Így van, pl: Proace-eket ezért viszik fixen 5 évig márkaszervizbe, mert ad rá a toyota 1 millió km/5év garancát. Ha 100k-t adna, akkor 1-2 év után kiesnének onnan.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
nagyúr
-
Zola007
veterán
válasz kisza25 #177294 üzenetére
Nem, de akkor nagyobb rizikót vállal, mint amire pénze van.
Nyilván a szükség felülírja a matekot, de ez lenne az optimális.Ugyanúgy ahogy a mai MO-on sokan vállalnak pl. úgy gyereket, hogy nincs meg előrevetítve az optimális felneveléséhez szükséges anyagi forrás.
Ettől még alanyi joga mindenkinek és nem lehet azt mondani, hogy ne szülj gyereket, mert nem tudod eltartani.Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
8th
addikt
válasz kisza25 #177434 üzenetére
Nincs csak automata, amúgy van fél tucat kézi váltósra átalakított az országban. Egy sima ötös kézi váltó van benne egy robottal a tetején ami kapcsolgat az ember helyett. Leegyszerűsítve kell bele egy bontott pedálsor egy sima lupóból annak motyóival együtt, egy váltórúd, és az ecu-t teljesen át kell írni. Egyedül a start-stop nem fog működni semmi más hátránya nincs az átalakításnak. Ugyanúgy megmarad az ECO módtól kezdve minden. Jópofa. Legutóbbi ismereteim szerint 150k alatt megáll egy ilyen átépítés alkatrészekkel szereléssel együtt. Szerintem érdemesebb egy sima 1.4 TDI VAG konszernes autót venni és aláfaragni a Polo Bluemotion TDI váltóját (JDD). Szinte 1:1 alámegy egy picit hegeszteni kell mert egy fül máshol van rajta és fel is cuppan a gyári helyére. Abban a negyedik és ötödik fokozat hosszabb mint a 3L-ben így városon kívül alacsony gördülési ellenállású gumikkal közel azonos fogyasztást lehet elérni vele. 3,5L-el elgurul százas tempónál. Alkatrész is olcsóbb hozzá mert nincsenek spéci karosszériaelemei vékonyított szélvédői mint a 3L-nek, meg az orra sem ér le mindenhol. De amúgy durván egy százasból rendbe lehet rakatni a váltó robotot ha teljesen kukára barmolta valami kontár szerelő akkor is és tízezrenkénti alapbeállítással elmegy kétszázezret szóval abszolút nem kell tőle félni használtan sem. Patika állapotú soklufis szervós klímás példányokat 1000-1200euro környékén adják veszik váltóhibával. Lehet csak a nyomástárolója szar vagy a csöveket kell cserélni az meg nincs 30k. 750k-ban megáll hazahozatallal honosítással váltójavítással kötelező szervizeléssel együtt. Az mondjuk nem kevés egy ennyi idős pici autóért cserébe ha messzire jár az ember melózni néhány év alatt visszahozza üzemanyagban ezt a pénzt.
[ Szerkesztve ]
A demokrácia a csőcselék uralma
-
Doki16
addikt
válasz kisza25 #177558 üzenetére
Nincs pénzem új autóra. De ennyit nyilván nem érne meg. Soha az életben nem hozná vissza a felárat. Ez megint azoknak jó akik pénzesek és környezettudatosak akarnak lenni. Amúgy ha én választanék kocsit újként akkor a 200k feláras panorámatető se kellene, hiába tetszik baromira Akkor már inkább egy LED fényszóró.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz kisza25 #177573 üzenetére
Hát max akkor lenne az ha nem menne többet napi 2 km-nél és legalább 8 órát áll a napon
Venni nem vennék ilyet. Sokkal értelmesebb egy Plug-in, ezt is tervezem majd ha elmegy az Auris.
Igen tudom, hogy annyiért lehet venni új autót, de nincs igényem rá. Inkább egy pár éves jobban felszerelt, azokkal sincs még gond.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz kisza25 #177576 üzenetére
Ezzel egyet értek veled. Mostani vásárlásom alkalmával 2-3 éves autókat kerestem, de nagyon sokat meg kellett néznem mire találtam egy olyat ami megfelelt esztétikailag. A topik kivételével az emberek nagy részének az autó csak egy használati tárgy és ütik vágják. Más értelmes magyarázatot nem tudok arra, hogy egy 3 éves autónál miért van kiszakítva a tető vagy miért foszlik a hátsó ülés vagy éppen miért mállik a kormány. Ez csak pár példa amikbe belefutottam.
Már elkényelmesedtem annyira, hogy nekem kell a tolatóradar minimum. Amióta kamera is van a kocsiban azóta tudom, hogy ez is egy baromi jó dolog
Engem nem vonz a 0km-es autó, mert nagyon nagy az értékvesztés. 2-3 évnél tovább általában nem tartok meg egy kocsit. Ott meg nagyot buknék rajta.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
-
Yiggdrasil
aktív tag
válasz kisza25 #177670 üzenetére
Akkor valszeg feleségem 307-esével lesz a gond, az 4 felnőttel 5.-ben már nem bírja tartani a 100 fölötti sebességet, hiába az 1.6-os motor.
Na de visszatérve a lényegre: maradjak akkor a WagonR-nél ebben az ársávban? Hátha találok valami megkíméltebb példányt egy klímával.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen