-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Hehe pont ezt beszéljük a másik autósban is. Maximálisan egyetértek. Ennyit megjegyeznék hogy az euro 4 sem ördögtől való ha rendesen karban van tartva. Egy szigorúbb műszaki és véletlenszerű ellenőrzési rendszerrel sokkal tisztább lenne a levegő de amíg a 2014-s benzines kocsi úgy meg a városban előttem hogy nem látok tőle addig ez az egész csak aa szarnak egy pofon.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Declare
őstag
Csak a baj az, hogy a kiberhelt reszecskeszürös, füstöt okado benzinesek nem közlekedhetnenek az utakon, igy kitiltani sem lehet ugye....müszaki vizsga szigoritas + rendörök közuton az ilyen füstös sz@rokat is figyeljek => na ez is javitana nem keveset a helyzeten
(#175179) hobizoli jo, persze utopiakrol lehet beszelni, de Te is ismered az orszagunkat....a sok ellopott milliardbol mar 3 uj metrovonal keresztezhetne Bp-t....de amig a gazszerelöZrt 60 milliardert ujit fel 1 km bicikliutat 4 ev alatt, addig ezekre a szep alomszerü varosrendezesi dolgokra esely sincs. Megfulladni meg eppen most fulladunk. Ettöl meg persze, ezek, amiket leirtal tök jok, hajra elöre....csak az atfutasi idö kb 100 ev.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Évtizedekig támogattuk az autósokat, akik plusz fizetés nélkül károsíthatták mások egészségét. Óriási externáliái vannak az autózásnak, és ha veszel 800k-ért egy használt dízelt, akkor annak az egészségügyi és egyéb társadalmi költségeit mindannyian fizetjük.
Szóval igen, akinek nincs pénze a teljes költségek fizetésére, az ne autózzon, nem alapvető emberi jog.
while (!sleep) sheep++;
-
galervin93
őstag
"akinek nincs pénze a teljes költségek fizetésére, az ne autózzon"
Tegyük hozzá, drága kis hazánkban az autózás sokak szemében presztízs kérdés. Hiába csóró, hiába a hitelek, dől össze a ház, enni is alig van, hóvégén számolgatás,de ott áll a ház előtt valami ezer éves fos, mert "nekem ez jár". Mert nehogymá' gyalog/biciklivel/tömközzel járjak melóba! Hát mi vagyok én, valami csóró, akinek még kocsira sem telik?
No ezt a gondolkodást igazán el lehetne felejteni. Annyira nincs értékelhetetlenül rossz helyzetben a közösségi közlekedés, hogy ne lehessen megoldani a munkába járást.[ Szerkesztve ]
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
-
Dare2Live
nagyúr
Szerintem nem a máshogy nemmegy, hanem a kocsi nekem jár rétegre gondolt. Van belőle bőven. Nálunk munkahelyre tömegek járnak kocsival pedig gyalog/busszal +5-10perc lenne nagyon sokaknak. Dehá kényelmes. Nem ázol meg. Meg 3+3= 6kmre a benzin 20nappal számolva 120km. Az mondjuk 10l benya. 4000Ft. Na ennyiből nem jön ki a buszbérlet...
Amúgy BPre és BPről csökkenteni akarják a volán járatokat. Sasadnál 1fő fért még fel a buszra. 30an maradtak a megállóba. Pillanatokon belűl kocsiba fognak ülni.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Core2duo6600
veterán
Nem kell dicshimnuszokat szengeni a diesel melett, nem városba való és kész.
Valamit csinálni kell, mert már mozdulni nem lehet az autoktól, nuku parkolóhely.Te hogy oldanád meg?
Ez olyan mint ha én odaállítanék random lakóházhoz és közölném az ott élőkkel, hogy nem érdekel van-e rá 3-5millió forintja de amíg nem szigeteli a házát és nem épít ki környezetkímélő fűtési rendszert addig nem fűthet be és fagyjon meg a családjával együtt. Marha jól hangzik nem?
Ha van gázfűtésre lehetőség, márpedig a fővárosban mindenhol van vezetékes gáz és az ország számos pontján szintén, akkor igen, használja azt kiváltképp szogriadó esetében.
(#175219) Jorus
Pl. Ford FocusTalán itt : [link]
(#175253) H A M M E R
Benzines, ha tartasz a részecskeszűrötől, akkor keress olyat, amiben nincs.
A Hybrid Toyotákban tudtommal nincs, ha nem elektromosat nézel, akkor a városba nincs jobb a Toyota Hyridnél.Nem írtad mennyit szánsz rá, de egy Nissan Leaf esetleg ?
SUV ban van nem részecskeszűrős új autó?
Tudtommal a Toyota RAW 4 hybridben nincs.
A részecskeszűrő jelenléte nem a kombi / SUV felépítés miatt van jelen.Gigabyte Z390 Aorus master , Core i9 9900K, Asus RTX2070, 64 GB DDR4, Dell Latitude 6430
-
őstag
elég komoly támogatást adnak már most is a plug in hibridekre és az elektromosokra!
szerk: most kezdtem el nézni a mai videot a totalcaron a peugeot 407-ről, már az intro alatt amíg beszél a srác, az autóban már sípol valami hibakód
[ Szerkesztve ]
cryptot minden termékemért elfogadom
-
freeknight
őstag
A dízelbotrány kipattanása óta lehet már tudni, hogy az euro 6-nál rosszabb dízeleket be akarják tiltani. Ez már 4 éve benne van a köztudatban, réges-régen le lehetett volna ezeket az autókat cserélni, de legalábbis nem megvenni, de azóta is veszi boldog-boldogtalan, mert van még idő, amíg betiltják.
Most 4 évvel később meg mindenki meg van lepődve, hogy az évek óta beígért tiltásokat kezdik bevezetni?
Jó hogy ne vegyen mindjárt mindenkinek új kocsit mindenkinek a kormány, aki spórolni akart. A többi adófizető pénzéből persze. -
Dare2Live
nagyúr
A legujabb csoda, hogy távolsági busz járat ritkítások vannak, lesznek.
Petőfinél már nem tudsz felszállni a távolsági buszra mert 2-3járatot törölnek nincs hely. Innen nincs lehetőség busszal bejárni mert az nem móka, hogy 16 helyett csak a 18hs buszra férsz fel. Na meg 2ht buszmegállóba álldogálni se buli. Mi lesz ebből? Autóval lesz a feljárás. Pont erre van szüksége a BP közlekedésnek, hogy még aki busszal járna fel az se tehesse. Mégdurvább dugók...
Eközbe durván drága a távolsági busz összevetve mondjuk a nemzetközivel.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
CactuS
Arcképgyáros
Napi ingám most 2x12 km, ha költözünk, akkor lesz belőle 2x222 mondjuk. Ekkora távokon én nem kínoznék egy nagyobb köbcentis benzinest vagy egy bármilyen dízelt. Időnként mennék vele-erre arra természetesen, de a napi rutin és az éves futás kizárja.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Gaben92
őstag
Norvégia tényleg rossz példa. Ott elég szélsőséges az elektromos autózás helyzete. Nálunk Finnországban viszont semmi nem áll meg abból amit Norvégiára írtál (olaj nem annyira van, erőművek egy része Orosz kézben, van de nem óriási a támogatás a hybrid/elektromos autókra), és ahogy észreveszem valósabb képet is mutat a dolog felénk. A tisztán benzinesekre csökken a kereslet, a hybrid/elektromos/dízel viszont még mindig megy. A mocsok nagy távolságok miatt sok embernek annak ellenére is jobban megéri a dízel, hogy büntetőadóval van sújtva, pusztán amiatt mert dízel. (Törvény szerint minden büntetve van ami bármi mást éget el mint benzint. LPG/CNG illegális, szóval nagyrészt ez dízelt jelent.) Az emberek egy jó része napi 40-80km-t ingázik, vagy akár többet. Nekik megér(het)i, illetve sokan meló miatt mennek iszonyatos távolságokat. (Itt a céges autó annyira nem jellemző, mert mindenkinek van sajátja.) Aki viszont nem megy annyit, hogy megérje a dízel, sokkal inkább vesz manapság elektromost vagy hybridet benzines helyett. Céges parkolóban is egyre többet látok ezekből és az autcákon is, újságban is nemrég erről volt cikk. Sima egy fázisra egy plugint kb bárhol fel tudsz tenni tölteni ahol megállsz (motormelegítő oszlopok), de folyamatosan építik ki a rendes 3 fázisú töltőpontokat az egész országban.
Szóval ha egy olyan országról beszélünk amit Magyarország és Norvégia közé pozícionálsz be valahova, akkor sokkal reálisabb kép rajzolódik ki. Amíg nincs 500km hatótáv emberi áron addig itt inkább a benzineseket szorítják ki a villannyos modellek és ez szerintem érthető is. Én is azok közé tartozom akik hybrid-et vettek szívó benzin helyett, pedig el-elmászkálok 2-400km távolságokra pályán.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Core2duo6600
veterán
(#176186) 8th
Azt nem mondtam, hogy minden rendben van a hazai adórendszerrel és bérhelyzettel.
De ezeken bármikor lehet változtatni, csak akarat kérdése, nyilván a kormány irányából, vagy a nép akaratának a segítségével.Az viszont biztos, hogy a régebbi dieslek büdösek és nem valóak a városba, de leginkább sehova sem, mint ahogy a régi benzinesek sem, kiváltképp szmogriadó esetén
Az sem megoldás, hogy megfulladunk a légszennyezéstől csak azért mert más a helyzet az országban
Mondom, az a tuti, hogy páros / páratlan korlátozás kell mint ami régen volt, a mostani rendszerben alig van kocsi amit érint a korlátozás, tehát csak látszat intézkedés
(#176184) máyköl
Miért is ?Gigabyte Z390 Aorus master , Core i9 9900K, Asus RTX2070, 64 GB DDR4, Dell Latitude 6430
-
-
CactuS
Arcképgyáros
Csak ilyen béreket alkalmazott nem nagyon kap vagy viszonylat ritkán itthon. Én is gondolkoztam, hogy elmegyek asztalos irányba, nagyfater az volt, imádtam, amikor a műhelyben dolgozott, szeretem is a fát, de a gerincem miatt pl: már nem biztos, hogy bírnám. Pedig van benne lóvé, kollégám elment bútorasztalos mellé segítőnek, konyhabútort szerelnek főleg, van olyan nap, amikor 25-30k-t hazavisz. És segítőként, kezdő bérként.
Hatalmasat ugrottak az árak a fizikai melósoknál, a tavaly terveztetett házunknál idén egyik szaki sem fért bele az árba, közel sem. Mondták, hogy napi 15k alatt a talicskát nem fogja meg az sem, akinek még 8 általánosa sincs, szóval tényleg akinek valami papírja van, hogy elvileg szaki, az 20k, de az még az a szint, amihez a nevét nem adná a kivitelezőnk. Szóval ja, kicsit felemás a világ, de majd összeérik. Előtte meg a szellemi munka volt elég beteg és semmibe nem vették szinte a munkásokat..
Meló kapcsán volt egy cégünk, ahol 9 rejtett erőforrásnak béreltek egy kisbuszt. Ők mondták, hogy bontanak, ahhoz értenek, este kapnak egy címet SMSben, másnap mennek és bontanak (remélem sose volt kaptak elgépelt címet). Egyszer beléjük mentek a pályán, volt rendőr, minden. Beküldtük őket a lakatosokhoz, hogy papírozzanak, kapnak csereautót stb. Nem akarom bántani a srácot, mert egyébként egy dolgos gyerek, de ilyen eseményleírást kárbejelentőn még nem láttam. 40 percet izzadt vele, mire meglett. Lakatos kolléga mondta, hogy ki kéne tölteni a kárbejelentőt, a srác kicsit húzta a száját, mire a kolléga dobott egy poént:
- Miért, mi a baj, nem tudsz írni?
- Hááát, nem nagyon.Na ebből gyere ki jól egy ilyen poén után... A mű egyébként begépelve:
"Oto Pályán halatam. Elötem le fel meg áltak és fékeltem és lehusztam a kormátyt. Hátralul belém jötek."
Azaz autópályán mentek, elől fékezett a sor, ő is fékezett, lehúzódott és hátulról, oldalról elkaszálták az autót. Másnap jön a főnökük, mutatom neki a papírt, mire ő? Oh, tud írni? Hát igen, ő az ész a csapatban.
Autó: voltam twingo RSt nyúzni. Hát, még jobban beleszerettem, vérbeli twingo, előjöttek a régi emlékek. Csak ez egy morcosabb dög, sokkal. Sose gondoltam volna, hogy egy pöttöm 130 lóerős vacaknak nem merem annyira tolni kanyarokban, hogy még az elektronika sem avatkozik közbe (pedig esőben kanyarogtunk). A futóműve kemény, de nem élhetetlen, szerintem aki erre anno azt mondja, hogy kőkemény, az nem élte anno a porig ültetett fauvés korszakot. Még nem vettem meg, alszom rá egyet, hogy holnap is tart-e a szerelem, ha igen, akkor jövő héten átnézetem és a nevemre veszem.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
dragonfx
veterán
ez egész biztos.
ha állód a szervizelését.megbeszélhetjük.amugy az ignis , swift mellett.
amik még pakliba vannak, akár magasabb áron is.
az a hyundai i20, i30, kia ceed, rio, mazda 2,3.Mindenkihez:
ezek tud bárki véleményt mondani? vannak típushibák?melyik mennyire drága fenntartani?"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
-
Máshogy látunk dolgokat. Ettől még nem kell beleállni mindenbe - természetesen tekinthetsz más szemszögből dolgokra de ez nem jelenti automatikusan hogy más hülye, igénytelen, buta. A kopásjelzőn túl valóban problémás. De ennyit sem előlegezel meg hogy nem direkt veszélyes megoldást használ.
Tisztelem hogy a legjobbat tartod minimumnak, de vannak megoldások a veszélyesen innen is méghttps://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Bocs kifutottam a szerkesztésből: számomra inkább ez az alja amikor egy friss gumit nem visz el futóműveshez és utána így használ.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Ez teljesen korrekt így leírva és igazat is adok. De én faluról gyövet láttam olyat hogy otthoni esztergára felrakták megcsinálták és még bőven volt rajta a minimumig. Egy sört kért a szaki. Van ilyen is. Én nem sajnálom senkitől míg nem veszélyes
(#177289) vzsryl : tehénen is van örvényállító csappantyú. Műanyag természetesen. Párban majd 400k anyagban. Kilóra veszik a bontott-felújítottakat németben is - innen szakiktól rendelve. Akkor a németek is biztosan túlköltekeznek. No meg van 7000huf+posta megoldás is rá, de ugye arról már ne is beszéljünk mert hát az már az önfeljelentés kategória gondolom
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Yiggdrasil
aktív tag
Értem, köszi!
Nekem csak a munkábajárásra kell ez az autó, ami kb 40km többnyire autopályán oda-vissza (meg ide-oda rohangálni vele de az elenyésző). Rohanni nem szoktam, mert a mostani 1.4-es Polo3-asom 90 fölött rettenet mód zabál, mondjuk ha a következő kocsival lehetne 110-130at menni úgy hogy ne zabálja le a gatyámat, az nem lenne hátrány
@molnarpeter: Áh, értem, köszi az infót
[ Szerkesztve ]
-
-
tboldi
nagyúr
Viszont azt is meg kell említeni, hogy nagyon sok benzines kisautó is elgurul öt és fél literrel de akár még alatta is városon kívül 90 km/h környékén. Szóval azokat sem zárnám ki élből.
Apum M13A WagonR-e is elvan ennyiből országúton, pedig annál áramvonaltalanabb kasztni nem nagyon létezik.
De ha már WagonR, 500k-ből csak a régebbi G13BB motorosak jönnének ki, tulajdonképpen az is megfelelhet, de az M13A szerintem sokkal jobb konstrukció, csak azok már 7-800k körül vannak.
-
tboldi
nagyúr
Oké, én is szívesebben utazok a saját Jazzemben, de azért a WagonR-ben sem akarom felvágni az ereimet.
Apum napi szinten ingázik Mosonmagyaróvár és Gols között, és én is számtalanszor megtettem már vele a Móvár-Győr-Móvár távot az 1-esen, nem éreztük soha szenvedésnek.
Igazából egy megbízható igásló a szó szoros értelmében, amit valóban gombokból lehet fenntartani. 15 éve van meg, apum az első és egyetlen tulaja, eddig az olaj- és szűrőcseréken kívül 2x kellett első féket cserélni, 1x lengéscsillapítót (mind a 4-et), meg 1x az üzemanyag-betöltőcsövet (gyakorlatilag típushiba, nincs burkolat a hátsó kerekeknél, és odaveri a dzsuvát, ezért elrohad - az új alkatrész már galvanizált). A hirhedt nyelestengelycsapágynak még semmi baja 160k km után.
[ Szerkesztve ]
-
Yiggdrasil
aktív tag
Értem, köszi!
Viszont valszeg rossz kategóriát nézek, mert eddig a kszemeltek közül (A2, Swift2, Lupo, Jazz, Yaris, Micra, Colt) közül egyet se találtam az elmúlt 3-4 hét alatt, ami szőröstül-bőröstül kijött volna a 7-800as keretemből. Ezek inkább 1-1,5m körül vannak ahogy látom (minden költséget beleszámolva).
-
tboldi
nagyúr
Valahogy én nem érzem ennyire drámainak a helyzetet, de elfogadom, amit mondasz.
Mondjuk pont ezért szoktam inkább a 93 lovas M13A-val ajánlani, mert egyrészt kevesebb benzinnel is beéri, másrészt nagyobb kerekek, fékek és keményebb rugók vannak alatta.
Klíma a miénkben sincs, mert apum akkor még úgy gondolta, hogy ha nem hiányzott a 120-as Skodából, meg a 343-as Volvóból sem, akkor ebből sem fog. Amióta megvan a Jazz, és megtapasztalta, hogy milyen jó a klíma, azóta már bánja.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
- Autós topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen NAS-t vegyek?
- Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
- Tudományos Pandémia Klub
- Fával ékesíti magát a Jonsbo Mini-ITX gépháza
- Napelem
- Mini-ITX
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- További aktív témák...