-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz Rhino666 #47299 üzenetére
Megane, Astra, Golf. A négyes golfok közül a benyás 1.4 elég ha nem akarsz vele száguldozni. De van dízel is, csak nagyon körültekintően meg kell vizsgáltatni vétel előtt!
Van egy barátom: a vezérlés csere egy ugyanilyen 2 literes volvójában 150k.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
giigz
veterán
válasz Rhino666 #47311 üzenetére
Ez a Swift kijön 7 L-ből tiszta városban is. Persze vezetés függő, na meg hogy állandóan megy-e a klíma, stb.
Egy fontos kérdés, hogy mennyit mész vele évente.
A vásárlásnál az a legfontosabb, hogy jó állapotban legyen. Mert ha megveszel egy jó állapotút, amire nem kell költeni, de fogyaszt 6,5 litert, akkor lehet jobban jársz vele, mintha megveszel egy leharcolt dízelt, ez fogyaszt 5 liter körül, de rá kell költened 300k-t.
-
giigz
veterán
válasz Rhino666 #47320 üzenetére
Akkor fölösleges dízelt venned, én ilyen kevés futásra nem is azt keresném, hogy melyik fogyaszt 6,5-öt, vagy melyik 9-et, inkább a jó állapot legyen meg. A Suzuki Swift a legjobb választás talán, mert az tényleg elvan 6-7 L-ből még városban is, de ha az nem tetszik neked, akkor nyeld le azt, hogy városban 7-8 esetleg 9 litert fog fogyasztani, és inkább egy 1.6-os Focust, vagy bármi ilyesmi autót vennék. Tehát Focus, Fiesta, 206, 307, Clio, Megane, Punto, Fabia, Octavia, Golf, S40, és még biztos van sok ebben a kategóriában.
A vételárra egy jó 200-300k-t számolj majd rá.
-
zenke
aktív tag
válasz Rhino666 #47345 üzenetére
Köszönjed csak. Kérdezd meg pár idősebb ismerősöd ha van egyáltalán, hogy havi 200km-re venne-e kocsit.
Számold ki szépen, hogy HA csak áll a kocsi és nem mész vele 1 métert sem, akkor mennyibe kerül 1 évben.
[ Szerkesztve ]
Galaxy Ace Xperion V5, Galaxy SIII 4.1.2+Siyah, Galaxy Note2 Stock 4.1.2
-
őstag
-
ReSeTer
senior tag
válasz Rhino666 #47366 üzenetére
Figyelj, mit csodálkozol?
7literes fogyasztású autó és 9 literes között ennyi km-nél havi 2k a különbség tankolásnál. Ha ennyit nem vagy képes rááldozni, hogy ne moped autóval közlekedj ami "égő", akkor nem kell neked autó.
Mit csinálsz ha defektet kapsz? Felkötöd magad, mert egy ócska használt gumi is 5k?
Az autózás nem skót dolog. Ennyi km-nél biztos nem.
Vidéken élő embernél megértem, hogy kell autó ennyi futásra is, mert ott nem könnyű eljutni a városba a buszjáratokkal, viszont egy Pest szintű városban már azért....
Bocs, ha egy kicsit durva volt. Részemről ennyit akartam.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz Rhino666 #47388 üzenetére
1 milliód van a kocsira, de számít havonta 2.000 Ft a fogyasztáskülönbség miatt, és csak havi 5-10k-t tudsz az autóra költeni, "ha valami van"?
Igen érdekes gondolkodásmódod van. A biztosítás évente mondjuk 55k, az már havonta 5.000 Ft, + erre rájön a 7.000 Ft-os benzined, ez már 12.000 havonta, és akkor még ki tudja milyen javításokat kell megcsinálnod, mint írtam is neked, a vétel után legalább 150, de inkább 200 vagy rosszabb esetben 300k-t is nagyon simán rá lehet tapsolni a kocsira. Ha neked most 1 milliód van zsebben, akkor max. 700 ezres kocsikat tudsz nézni, és remélem tisztában vagy vele, hogy nem egy 700k-s kocsira fognak bukni a csajok, az értelmes ember meg a Suzuki Swift miatt sem fog kiröhögni.
Én nem mondom, hogy ne vegyél autót, csak ez a havonta 7.000 Ft van az autóra kb. vicc kategória... Az autóra költeni kell, és ha csak 250 km-t mész havonta, akkor sem fogsz kijönni 7.000 Ft-ból havonta, ezt garantálom. Tegyük fel, hogy 5 évre tervezed ezt a kocsit, és akkor eladod 300k-ért. Havonta mész 250 km-t, összesen 1 milló 100 ezer Ft-ban van a kocsi, + erre rájön az 5 év alatt elégetett 420k benzin. Tehát összesen ~ 1.200.000 Ft-ból tetted meg ezt a 15.000 km-t, vagyis km-enként 80 Ft, tehát havonta 250 km-rel számolva ez 20k. Vagyis a 7k-nak a közelében sem vagyunk, és ebbe bele sem számoltam a biztosítást pl., meg ugye az 5 év alatt ebben nincs javítás, gumi, izzók, stb.
Ja és légyszíves mondd már el nekem, mi a baj a Swift/Clio/Punto/Yaris kocsikkal...
[ Szerkesztve ]
-
hdman
őstag
válasz Rhino666 #47388 üzenetére
hogy havi 5-10k-t szükség esetén össze tudok spórolni ha valami közbejön
Tényleg nem akarok beleszólni, de szvsz igy nem lehet kocsit venni. Akármi közbejöhet (megáll a pályán, valaki belédmegy, stb stb, és máris mennek a tiz-százezrek.
Az autózás nem olcsó mulatság sajnos. Korábban linkeltem egy autóösszköltség kalkulátort, érdemes lenne megkeresned és kitöltened, hogy reális képet kapj a havi várható költségekről.
Sopron city :)
-
Typhoon47
őstag
válasz Rhino666 #47388 üzenetére
ha havi 5-10k-t már össze kell spórolni, akkor nem értem, hogy hogy gondoltad az autózást úgy egyáltalán. szerintem egy literes stift is elkér ennyit minimum, ha giigz számításait veszem alapul. pesten belül, meg végképp nem értem, ne haragudj, de az egész úgy jön le, mintha trollkodnál velünk egy jót, mert szándékosan nem írsz le fontos részleteket.
dni.: alap m20, fapad belül. nem megy (ha szénné forgatod akkor sem, bár nekem E39-be volt ugyanez), de viszont fogyaszt. tartós konstr. monaco kéket nem értem (lemansblau). illesztések jónak néznek ki. az ára még ezzel a km-el is magas szerintem(ha igaz).
[ Szerkesztve ]
"Education is important but big biceps are importanter"
-
ABE
őstag
válasz Rhino666 #47388 üzenetére
Abszolút nem érzékeled, mi pénzt visz el az autó kötelező karbantartása, illetve a váratlan javítások. (Jóhiszeműen kizárom azt a lehetőséget, hogy trollkodsz.) Nézd meg, mibe kerül a rendszeres olaj -és szűrőcsere, vagy egy féktárcsa, egy lengéscsillapító, egy kuplung szett, egy garnitúra gumi, egy műszaki vizsga, és sasold meg a rezsióradíjakat is. Ha egyszer csak nem indul az autó, vagy beugrik egy sürgős javítás, az nem 5-10k szükség esetén összespórolt pénz lesz, hanem inkább a tízszerese abból, amit kötelezően tartalékoltál. Egyszerűen nincs olyan használtautó, amibe teljes magabiztossággal bele lehetne ugrani, hogy márpedig erre nem kell költeni x km-en keresztül. Egyéb dolgokat számoltál? Biztosítás, teljesítményadó, átírás, értékvesztés? Vagy megbüntet a rendőr, a közterületes, esetleg trélerezni kell a gépsárkányt? Oldjad meg mással a közlekedést, mert az autó nem úgy működik, hogy fix 7000 forint van rá havonta, meg esetleg tudsz rá félretenni, ha nagyon muszáj.
[ Szerkesztve ]
-
jerry311
nagyúr
válasz Rhino666 #47388 üzenetére
Valamit valamiert, ha nem tetszik a tomegkozlekedes "nyomora' es inkabb autoznal, az penzbe kerul. Ha nagyon alacsony a fogyasztas es erintogazon kozlekedsz, akkor talan kijon 7k-bol.
A benzin.
Minden masra ott a MasterCard.
Autozni draga dolog. Nem is kicsit.
Ha minden vagyad, hogy vegre autod lehessen, akkor legalabb hallgass a tapasztaltabbak ervelesere es ne egy szoporollert vegyel az 1 milliodbol.Persze, azt csinalsz amit akarsz, a vegso dontes a te kezedben van..
Ha neked az esik jol, hogy tatott szajjal rohangalsz a faxerdoben... -
Blaise
veterán
válasz Rhino666 #47420 üzenetére
de ha én egy kisebb vagyont fektetek egy autóba
Ha 1 millió forint neked egy kisebb vagyon, akkor nem biztos, hogy ilyen autóra van szükséged. Valahogy az, hogy S80-as Volvot akarsz, de közben 1-2k üzemanyagon filléreskedsz nem fér össze. Prémium autónak nem csak az ára volt prémium, hanem a fenntartása is az.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz Rhino666 #47420 üzenetére
Az S40 nem szuperbiztonságos autó. Nem is a kényelem szobra. Nem is a legolcsóbban fenntartható.
Ha autót akarsz, egy dolgot el kell fogadnod. Az autó egy pénznyelő gépezet, nem lehet ellene mit tenni, aki autóval akar járni, mélyen a zsebébe kell nyúlni. Ez jelenleg így van, és kész.
Ha autót akarsz, a vásárlás pillanatában elfelejted, hogy 7.000 Ft van benzinre havonta, és azt is elfelejted, hogy a kocsi ki fog jönni havonta 4k + benzinből, sőt még az a tartalék 3-8 vagy 5-10k sem lesz elég kb. semmire sem.
Ezek voltak a tények.
Egyébként pedig az autózás rohadt jó dolog, nem ázol, nem fázol, nem köhögnek rád, nem nyomorogsz, nem vársz a járatokra, stb.
-
DeFranco
nagyúr
válasz Rhino666 #47420 üzenetére
Nézd, vannak igények, meg vannak a realitások. Röviden összefoglalom neked: ha egymilliós autót akarsz, akkor zsebben kell lenni másfél millónak plusz kapásból (nem úgy, hogy majd leszokok a cigiről, meg kevesebbet telefonálok) havi egy huszast bele kell tudj lapátolni a kocsiba. Ez van. Toppanthatsz mérgesen, ha ez nem tetszik, de ez a tényeken nem fog változtatni.
Ha veszel egy jó állapotú egymilliósat (amire akkora az esélyed, mint 19-re jó lapot húzni) akkor kapásból 250-et már rá is loccsantasz megvételkor (kötelező vezérléscsere, szűrők-olajok meg az apró dolgok amik előjönnek) plusz a casco egy 50-es, vagy veszel bele kétszer ennyiért riasztót rablásgátlót meg kormányzárat. A maradék 200 elég szűken arra, hogy amivel átpasszintottak a palánkon, azokat megcsináltasd, ha baj van. A tőkéd már el is ment.
Utána jönnek a rohadások, amiket rendbe kell hozatni rendszeresen, gumiszettek, kopó dolgok, stab.pálca, fékbetét, ilyennel két évente vizsgáztatás, évente szervíz, plusz biztosítás, adó, és még mindig nem parkoltak rád, nem húztak meg, nem mentél bele kátyúba. Nagyságrend: három pici rohadás és egy műanyagos javítás 50k, egy kipufogó tag csere ha elgyengül (el fog) akkor alsó hangon 20k, éves szervíz ~40k óvatos becsléssel, egy kiszabott gyári műanyag kőfelverődésvédő műanyag 12k, egy gyári gumiszőnyeg szett 12k. Éves szinten 100-120k-t úgy ráköltesz a fenntartásra, hogy szemed sem rebben. Egy jó autóra.
És akkor még nem tankoltál, nem vettél autópálya matricát, nem bírságoltak meg, nem parkoltál rossz helyen.
Én tartalékoltam rendesen, de most már kezd egy kicsit görcsbe állni az arcom nekem is, pedig jó kocsit vettem.
Ha van rá ennyit, akkor hajrá, tiéd a HAHU ha nincs ennyi (még egyszer mondom 1,5 millió és éves szinten 200-240 k) akkor meg újratervezés.
-
DeFranco
nagyúr
válasz Rhino666 #47433 üzenetére
OK, konstruktív leszek: menj be a CsontiCar telepére, válassz ki egy szimpatikus színű biztonságos, tetszetős megjelenésű szép nagy autót, fontos, hogy nézd meg jó alaposan, aztán használd élvezettel. Akkor már szerintem ne szarozz, ne kelljen 3 év múlva újat venni, vegyél valami automataváltós prémiumot, legyen mondjuk egy szép saab.
Sok balesetmentes kilométert kívánok.
-
veterán
válasz Rhino666 #47433 üzenetére
szerintem azért rajtad kívül senki sem hibás, hogy a te személyes elvárásaid nem egyeznek az anyagi lehetőségeiddel de majd erre rájössz magadtól is, amikor ott áll a kocsid a ház előtt, mert vagy szervizre, vagy karbantartásra nem lesz pénzed.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Typhoon47
őstag
válasz Rhino666 #47433 üzenetére
Most erre mi szükség volt? Leírták már vagy 10en, hogy nem összeegyeztethetőek az elvárásaid a realitással és az anyagi helyzeteddel sem. Felesleges hőzöngeni ezek után. De úgy látom te az a típusú ember vagy, aki szeret a saját fasságából tanulni, ahelyett, hogy azokra hallgatni, akiknek nem egy autójuk volt már. Csak a mai világban, ahol itt ez a frankó internet és lehet tájékozódni, elég nagy luxus ekkora tanulópénzeket beszoppantani, de sok sikert kívánok a továbbiakban akkor.
[ Szerkesztve ]
"Education is important but big biceps are importanter"
-
Rivaul
addikt
válasz Rhino666 #47433 üzenetére
Ennyien mondják hogy nem reális az elképzelésed akkor miért nem hiszed el? Mind1 majd megtanulod, csak akkor majd nem jössz vissza hogy bocs de igazatok volt... Annyit a védelmedre hogy mindenki így áll elsőnek hozzá mint te. Én is így voltam. Még a 3. autómnál is próbáltam magam ringatni hogy majd most egy "új" diesel... Az se jött össze. Remélem te jobban jársz.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
csibor
őstag
válasz Rhino666 #47457 üzenetére
Saját tapasztalat ~600K szántam autóvásárlásra, néztem én mindent, majd gondolkodtam 380K-ért vettem 2011 Decemberi 1.6 16v 5ajtós Megane-t. Átírás+ sallang, vezérlés, és ami még hozzájött. Most vagyok picit 600K alatt. Szerintem ha 1 millád van, akkor 600-700K-ás autót nézz. Segítséghez, meg dobj be pár neked tetsző autót. Onnan már egyszerűbb szűkíteni a kört. Az már kiderült nem kisautót keresel.
-
DeFranco
nagyúr
válasz Rhino666 #47459 üzenetére
Na aztán mondd csak, hogy számoltál drága barátom? Akkora az arcod a három hete keresésedre meg a megalapozott álláspontodra, hogy ráférne a Feszty-körkép egyben, lássuk, hogy néz ki a költségterved az elkövetkező két évre.
Vételár, átírási költségek, adminisztratív költségek (biztosítás, adó), azonnali első szervíz, tankolás, műszaki fenntartási költségek az első és a második évben (költségfajtánként, mint kopó alkatrészek cseréje, olajok, szűrők, gumi) illetve a nem várt kiadásokra tartalékolt összegek, valamint tedd mellé, hogy ezt mikor miből és milyen ütemben finanszírozod.
Add ki magadból a fényt, aztán majd beszélgetünk róla, hogy hogy váltják mostanában a nyugatnémet márkát. Addig csak egy tudatlan kötekedő nagyszájú trollnak tudlak elkönyvelni. Bizonyíts, ne csak a szád járjon, hogy te mennyire büfé vagy a témában.
-
giigz
veterán
válasz Rhino666 #47459 üzenetére
Azzal nincs probléma, ha év 3000 km-re autót tartasz, csak olyan feltételeket adtál meg, amit nem könnyen lehet teljesíteni.
Egy átlag embernek egy Clio vagy Yaris is nagy dolog, te pedig azokat majdhogynem nem is tartod autónak. Az új Swiftet pedig nem viccből írtam, az a legjobb választás, de ha nem tetszik, hát nem tetszik, lesz másik alternatíva, csak akkor több kompromisszumot kell kötnöd.
A Volvo sem rossz választás, de nem is álomautó. Aki ért hozzá, az tudja, hogy kb. semmivel nem jobb az az S40, mint egy újabb Swift.
Mi tetszik még? Pl. a Focus is lehet jó választás, de az tiszta városban biztos 7 liter fölött fog fogyasztani, óvatos vezetéssel 8 körül kijön.
-
nyogo83
senior tag
válasz Rhino666 #47459 üzenetére
Vegyél nyugodtan autót, akár ilyen kevés tervezett használatra is. De...sokaknál az csapta ki a biztosítékot, hogy irreális az elképzelt költségvetés tervezeted. Lehet számolgatni így is, de garantálom hogy nem fog bejönni. Max új autóra nem kell költeni az elsô jópár évben.
Konkrétan utolsó szóra megegyezik az eseted az egyik haveroméval. 1 év után már azon gondolkodik, hogy eladja a picsába, mert az ô szemszögébôl csak a pénzt viszi. Pedig semmi extrára nem költött, csak 1 garnitúra téli gumi(70k, szinte még kevésnek mondható), futómû rendberakás+vezérlés csere 140k. 1 éven belül jó lenne még rá egy szett nyári gumi is, illetve lassan itt a mûszaki. Az általa tervezett havi benzinpénz meg végképp elúszott, mert nem tud úgy csináln, hogy ha 20.-án átlépi a rászánt összeget, akkor utána már csak gyalog jár... -
zenke
aktív tag
válasz Rhino666 #47433 üzenetére
Na akkor a te stílusodban:
Te agyhalott szattyán, szerinted havi tetves 7k-ból fent lehet tartani egy kocsit?
Igen! És itt mindenki hülye, szempe pisál a széllel.
Én ezt ajánlom.
Piszok jó vétel! Megbízható kereskedés meg minden! Rákölteni egy fillért sem kell. Városban 4L-t eszik! Irány!
[ Szerkesztve ]
Galaxy Ace Xperion V5, Galaxy SIII 4.1.2+Siyah, Galaxy Note2 Stock 4.1.2
-
Rivaul
addikt
válasz Rhino666 #47467 üzenetére
Ha eltekintesz az előre számolgatástól s elfogadod hogy 3x annyiba fog kerülni az autó mint amit te gondolsz akkor nagyobb családdal. 2 gyerekem van nekem is. Én octáviát, mondeót, passatot vennék. Ez mind megfelel. Ha a pénztárcádba is akarsz férni akkor egy normális árú 206 is jó lehet de nem túl nagy igényekkel. Nem mondja senki mert a franciát alapból utálja mindenki. nekem az van sokadik autóként s nagyon szeretem.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
zenke
aktív tag
válasz Rhino666 #47470 üzenetére
Akarok és fogok is. Sőt, már volt is.
Csak kicsit több ész van a fejemben és nem havi ötezerből veszek prémiumot.Ha nem vennéd észre mindenki segíteni próbálT
Az, hogy lenyomorékoztad a topikot ennek ellenére még mindig vannak páran akik próbálnak segíteni, nem értem miért teszik.
DeFranco
Csontiban se csak szarok vannak ám.-------------
Kicsit megváltoztak az igényeim:
Max 1M
Max 5L fogyasztás városban
5személy kényelmesen elférjen
Max 1.2 motor legyen benne
Menő legyen a haverok előtt
190/100kg vagyok egy kigyúrt vadbarom állat férjek el benne
Ne kelljen rá költeni semmit. SEMMIT!!!
De ha kéne lesz rá havi 5e ft-m.
Tartós 250-t vigye
Max hossz 4M lehet mert egyébként nem fér be a híd alá
3évesnél ne legyen öregebb
Minimum 12 légzsák
Nagy navi, BOSE hifi,
4zónás digitklíma alap
Légrugó!
XenonMit ajánlotok
[ Szerkesztve ]
Galaxy Ace Xperion V5, Galaxy SIII 4.1.2+Siyah, Galaxy Note2 Stock 4.1.2
-
8th
addikt
válasz Rhino666 #47457 üzenetére
Az S40-el az a bajom, hogy egyik másik kopó alkatrész is elég húzós hozzá és hátul nagyon de nagyon kicsi. A kettős tömegű lendkerék 240 000 forint hozzá (teljes áron, kedvezmény nélkül). A turbó szintén 250 000. Kettős tömegű lendkerekek sajátja, hogy roppant érzékenyek a befecskendezőrendszer legkisebb hibáira is. Ha ez okból ment tönkre hiába cserélteted ki többszázezer forintért az egyenetlenül járó motor akár fél év leforgása alatt tönkre tudja tenni egy új lendkereket is. Én a helyedben elkerülném a turbódízeleket jó messzire. Vannak jó ár/értékű nagyobb autók (Mondeo, Scorpio, Omega, Passat). Ezekből ha vesz az ember egy 2literes benzinest simán el lehet velük gurulni 7liter körüli átlaggal az városban ~10liter. Nem kevés de ha nagyobb autót akarsz ezt be kell nyelni. Nagy autó = nagy súly. A súlyt meg cipelni kell. Titkos favoritom a Vectra B lenne 163lovas 2.0 benzines motorral. 600-650k környékén már jól felszerelt darabokat kapni és az alkatrész is az Opelhez az egyik legolcsóbb.
-
ReSeTer
senior tag
válasz Rhino666 #47470 üzenetére
Az isten áldjon meg.
"Szeretnék venni egy magánrepülőgépet, de ne legyen levegőből, mert az nem biztonságos, és 5 decit fogyasszon.
Ja és havi 50 ft-om van rá."Most erre mit mondjunk? Tiszteletlenség ide-vagy oda.
Ha bemész egy márkakereskedésbe, és benyögöd, hogy szeretnél egy passat-ot, de csak 1 milliód van, kiröhögnek és mehetsz haza.AMI NEM ANNYI AZ NEM ANNYI. Ha meg annyi, akkor engedni kell az igényekből.
Ilyen egyszerű a történet. Szerintem nem bonyolult.
[ Szerkesztve ]
-
ReSeTer
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Crypto Trade
- Gaming notebook topik
- Politika
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Házimozi belépő szinten
- Hardcore café
- További aktív témák...
- NITEBIRD WB2 Smart WI-FI-s okos meleg fehér LED izzó E27 / 230V / 8W Tuya Smart 2db
- Új LED izzó 12V , MR16, 4x1W / Philips PL-C 2P kompakt fénycső 18W / Osram G24 10W
- Új, nem használt LUX Testboy TB Profi III LED+ fázisceruza - 1 hét próbagarival! -
- Fém bútor fogantyú 15 db
- Új, bontatlan Siguro RC-R301W Rice Master digitális rizsfőző pároló kosárral - Még 2,5 év Alza gari!