Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Ipadipad #18589 üzenetére

    "végezetül ha elöttem elfut 1 ember letudjam ugy fotozni hogy ne legyen elmosódva ( vagy ehez nem elég 130.000ft os gép ? )"

    Ehhez semmiképpen nem elég egy 130.000 Ft-os gép. Ehhez már egy 1500 Ft-os fotó tankönyvre lesz szükség! :)

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz HagaNRG #18610 üzenetére

    A Canon JPEG motorja gyenge, ha az illető így fényképez és nem RAW-ból hívja egy kis finomhangolással a JPEG-et, akkor tényleg eléggé gatya a minősége és "állaga".

    Amúgy ha jó AF kell videó közben akkor Nikon 1 sorozat (fotóra annak is nagyon kompaktos a jellege) vagy Canon EOS 70D. Sajnos azt el kell fogadni, hogy jó videós AF rendszert még nem sokan készítettek. Még a jobb camcorderek is hajlamosak vadászni (előre-hátra mászkál a fókusz). Nem véletlen, hogy aki tényleg minőségi videót akar az manuálisan fókuszál.

    De a Canon EOS 70D fókuszrendszere is igyekszik a kézi fókuszálás finomságát utánozni. Épp ezért nem véletlen, hogy a videózásban a kézi élességállítás az etalon, minden más csak azt utánozza több-kevesebb (jellemzően kevesebb) sikerrel.

    A 650D egy STM motoros objektívvel már tudja a finom élesre állítást, nem "rángat" annyira, de attól még huntol, keresi a helyes fókuszpontot és rohadt idegesítő mikor elmászkál, keresgél, nem talál, keresgél, talál, de elveszít, majd megint keresgél.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz HagaNRG #18631 üzenetére

    Az én Fujifilm X-A1-em az egyik legjobb APS-C gép a magas érzékenységű fotózáshoz. ISO 12800 az elméleti maximum, de ISO 6400-ig lehet neki tolni bátran, mert addig használható fotókat készít. Az Auto ISO egyébként 3200-ra van belőve maximumnak, mert addig bármikor nyugodt szívvel elengedem. Nem parasztvakítás, igen jó tud lenni mikor kevés fény mellett is tudsz vaku nélkül fotózni. :)

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz HagaNRG #18667 üzenetére

    Ne keverjük a szezont a fazonnal!

    A kép-profilok (vagy bárminek hívják az egyes gyártók) csak a JPEG fotóra vannak hatással. Ugyan az, mintha utólag Photoshopban húznád a telítettséget, kontrasztot meg élességet. Ha fontos, hogy a gépből kieső JPEG-et akarod használni és nem akarsz hozzányúlni, akkor kalibráld ízlésed szerint, de ha utólag is megdolgozod a fotókat, akkor teljesen felesleges, jobb teljesen neutrális beállításokat használni alacsony kontraszt mellett, hogy a lehető legtöbb képi információ megmaradjon. Vagy akkor már RAW-ot is használhatsz ha nem elég jó a gép által gyártott JPEG.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz GRaul #18688 üzenetére

    Jó ez a készlet kisöprés, most vettem 13k helyett 5 ezerért egy Denon fülest. :D

    Jó sok 1 évesnél idősebb fényképezőgép is van brutál módon leakciózva. Csak nem tudhatod mit fogsz ki ott ahova betérsz. Azért vettem egy rakat fotópapírt, képkeretet meg albumokat olyan pofátlanul olcsón, hogy majdnem elszaladtam, azt hittem rámhívják a zsarukat mert kirablom őket. :D

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz HagaNRG #18701 üzenetére

    "Nézegetem a használt árakat, de egyelőre nem nagyon tudok értelmes következtetést levonni."

    Pedig pont a Canon meg Nikon az ahol akkora bőség van használt cuccokból, hogy bárkivel kemény alkudozásba lehet kezdeni, mert ha nem hajlandó engedni az árból, akkor simán keresel mást. Ez a használt autó piacon sincs másként, mindenki drágán hirdeti meg amit el akar adni, de amiből van bőséggel a piacon azt nehéz olyan áron eladni amit a tulajdonos jogosnak gondol érte. El kell fogadni, hogy ami tucat, annak nagyon nagy az értékvesztése.

    "a Sony-Minolta árak annyira nem tűntek magasnak, ott nem volt gond cserélgetni"

    Itt gondolom inkább Minoltáról mint Sonyról van szó. Amikor a Sony a Minolta felvásárlásával elkezdte kiépíteni az Alpha rendszert, már akkoriban is olcsón be lehetett szerezni a kompatibilis Minolta objektíveket, miközben a Sony üvegek relatíve drágák voltak.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz HagaNRG #18707 üzenetére

    Egy webshop nevében ad el. Tipikus szürkeimportos cuccok. A hivatalos kereskedő által értékesített Nikon vázakra 3 év gyártói garancia van. Ez meg itt jó esetben 1 év bolti garancia, ami nem a Nikon szakszervizébe szól és teljesen ki vagy szolgáltatva a bolt számára (ha bezár/felszívódik, bukod a garanciát is).

    Ennyiért kaphatsz használtan olyan amire 1-2 év hivatalos Nikon garancia van.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz HagaNRG #18709 üzenetére

    Ezért kell garis példányt venni, ha valami nem jó, akkor irány a szerviz. A fizikai behatásokat kell lecsekkolni, azért az meglátszik a vázon meg objektíven ha leejtették vagy odaverték valahova.

    Gombok, tekerők ne lötyögjenek, járjanak rendesen, zárszerkezet és tükör rendesen elcsattanjon, ne legyenek sérülésnyomok, ha ráteszed az objektívet, az se lötyögjön-kotyogjon (ha kotyog, akkor leejtették és deformálódott a bajonett). Az objektívet tekergesd, ha végig simán jár, nem szorul, nem lötyög, átnézve rajta belül sincs szennyeződés, akkor túl sok gáz nem lehet.

    Az Nikon objektívekre 1 év, vázra 3 év garancia szokott lenni. Ez is fontos lehet.

    Talán csak a backfocus jelenség árnyékolhatja be a dolgokat, de az meg zsír új gép esetén is megeshet (olyankor nem oda fókuszál az AF ahova kell), akkor kalibráltatni kell az objektívet a vázhoz, garanciában ingyen végzik. A backfocus hibát is lehet ellenőrizni a vásárlásnál, alacsony szögből fotózz egy előre kinyomtatott tesztábrát és látod rajta, hogy jó helyre fókuszál-e (elé vagy mögé). Vicces amúgy, hogy ezt a tesztet amúgy meg csak használt géppel végezheted el vásárlás előtt, új gépeknél is előfordulhat, de azt előbb meg kell venned a teszthez.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz MC Pite #18712 üzenetére

    "Ha nincs tesztábra, én egy marék elemet szoktam magammal vinni fókusz tesztelés végett."

    Egy kis vonalzó is megteszi.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Ipadipad #18716 üzenetére

    Hülyeség. Zsír új modellt nem érdemes venni ha spórolni akarsz, mert fél éven belül sokat csökken az ára, de az egy éves modellek meg "bagóért" mennek mikor megjön az új modell.

    Ennek kapcsán még egy-két megjegyzés:

    - A fotóiparban nincs tipikus megjelenési időszak. Egyik gyártó ősszel, másik gyártó tavasszal ad ki új modellt. Ez a bejelentésekre is igaz. Januárban volt CES, azon sok gépet mutattak be, pár napja ért véget a CP+ ami főleg Ázsiának szól, de ott is bejelentettek pár új vasat (például Sony Alpha A6000, ami elég izgalmas lett, de 300k körül lesz a nyitóár). Teljesen hektikus, hogy melyik gyártó éppen milyen időszakra készülve ad ki gépet. A Nikon D3xxx sorozat jellemzően tavasszal frissül, D5xxx meg ősszel. Ráadásul szeptemberben lesz megint Photokina, ami meg aztán a legnagyobb kaliberű szakvásár a fotóiparban, sokan tartogatnak oda újdonságokat (pl: Fujifilm jellemzően ilyen, az X100 is ott mutatkozott be, elindítva az X-mániát). Ott van még az abszolút szakmai és csak profiknak szóló NAB is, az áprilisban lesz, oda meg belépő szintű géppel be sem teszi a lábát kiállító.

    - Semmi értelme belépő szinten újabb modellre várni. 0,0001% előrelépés van évente a modellek között, Canon esetében az 500D óta körülbelül ugyan azt kapod tök minimális előrelépésekkel. A 650D és 700D pedig konkrétan egy fikarcnyit sem különbözik (csak egy tekerőt változtattak meg nagyon minimális mértékben). A D3100 és D3200 között nagy a minőségi ugrás, sokkal jobb a szenzor benne, de a D3200 és D3300 között már azért nincs akkora különbség (főleg ha nem érdekel a videózás). Én biztosan nem várnék belépő szinten egy új modellre, mert a régi, jóval olcsóbban közel ugyan olyan jó. A különbözet mehet objektívre meg vakura, ezerszer többet ér.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Fujis2950 #18722 üzenetére

    A D3200 is ezen az áron nyitott. Korábban meg a D3100, D3000 is. Nem rakétatudomány, nem érdemes rögtön szaladni megvenni. Kivéve ha valami eleve bomba áron indít, pl: Pentax K-500, Fujifilm X-A1.

    (#18723) Ipadipad: Dátumot általában lehet, de teljesen felesleges, elrondítja a fotót, az EXIF-ben meg amúgy is ott a dátum.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz delibab #18728 üzenetére

    "Véleményetek szerint D5300 vagy EOS 70D? Ez vagy az miért?"

    Egyik sem. Ezen a szinten már sokkal inkább egy Nikon D7100.

    A D5300 túlárazott a D5200-hoz képest, még idő mire normalizálódik az ára. Az EOS 70D nem rossz, a felsoroltak közül ennek szeretem legjobban az ergonómiáját, de azért a D7100 egy érettebb váz.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz k1csi #18743 üzenetére

    Teljesen felesleges volt ezt belinkelni, szarul mérték a dolgokat. Én ott akadtam fenn, hogy az X-E2 JPEG dinamikája 2 EV-vel romlott a mérés szerint az X-E1-hez képest. Ez még az eltérő szaturáció/kontraszt hangolás mellett is merő képtelenség.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz m3ss #18746 üzenetére

    Gondolom a 2.0.2. firmware-re gondolsz (nem friss, az is tavaly jött valamikor az év első felében). Az tényleg sokat javított az AF sebességén, de így sem egy bajnok, ráadásul kevés fényben továbbra is ugyan olyan szar mint előtte. Ez a firmware boost nem terjed ki az adapterezett EF/EF-S objektívekre, csak EF-M-nél érezni a hatását.

    Maga a gép jó lenne, gyakorlatilag egy az egyben EOS 650D/700D (funkciókban, videókban, szenzorban, képminőségben, mindenben), de hát ugye az ergya AF rendszer meg az objektívek hiánya komoly gond.

    A hazai használt piacról lövésem sincs, nem nagyon néztem. Egy időben vártam az EOS M2-t mint a messisást, mert az EF-M 22mm f/2 STM objektív karaktere nekem nagyon bejön és 60 ezer forintos árával ez egy bitang jó objektív. Gondoltam nekem elég lenne egy új EOS M váz meg egy 22mm f/2 objektív utcai fotóra bőven. De aztán csak nem jött semmi. Illetve de... van már M2 meg egy-két új objektív a rendszerhez, de csak Ázsiában. Sem EU, sem USA nem kapott belőle egy darabot sem.

    Így állunk most. A Canon MILC egy nagy kacsa, nem ér semmit. Pedig az a rohadék EF-M 22mm f/2 STM objektív de kéne...

    Aztán most kikötöttem helyette a Fujifilm rendszerben, ehhez meg minden objektív veszett drága. A nagy szerelmem az XF 23mm f/1.4 R például 280k. De összességében nagyon jó. Egy X-A1-em van, videóban nudli, AF ebben sem acélos, de sokkal jobb mint az EOS M. Majd idővel talán lesz helyette egy X-E2 vagy X-T1, na azok már komoly kütyük, főleg az utóbbi.

    Összességében nem ajánlom az EOS M rendszert addig amíg a Canon nem kezdi komolyan gondolni. Most csak egy vicc, semmi több.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz m3ss #18751 üzenetére

    Én is ezerszer inkább vennék másodváznak egy Fujifilm X100-at*, főleg ha főleg csak a 22mm f/2 objektívvel lenne használva, az X100-on is egy ilyen van, talán még kicsit jobb is. Az már fényképezőgép. Annak sem világklasszis az AF rendszere, de az új FW azt is alaposan megdobta és biztosan lemossa a színről a nyomi EOS M-et, nem beszélve a fasza keresőről. Kezelésben is más, mondjuk nekem nincs bajom az érintőképernyővel, de az X100 a klasszikus iskolát követi.

    *Aztán valójában egy Fujifilm X-A1 lett a másodvázam, mert van focus peaking és feladapterezek rá már meglévő manuális üvegeket, csak jöjjön meg a PK - FX adapterem.

    Ha meg tényleg egy igazán potens cucc kell, használható CDAF mellett, arra egy Oly vagy Pana váz kell.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz HagaNRG #18757 üzenetére

    Az "LCD-s kereső" (szaknyelven EVF, vagy elektronikus kereső) az egyetlen a felsoroltak közül ami tud focus peakinget megjeleníteni, ami az eddig kitalált egyik legjobb segéd manuális fókuszhoz. Gyenge fényben ugyan csökken a hatékonysága, de a Nikon/Canon sötét, apró kukucskáin még ennyi segítséget sem kapsz.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz HagaNRG #18762 üzenetére

    Én mondjuk pont az EOS xxxD tulajdonostól kapok agyvérzést aki éjszaka a Duna túloldaláról próbálja vakuval deríteni a Budai várat.

    Az égvilágon semmit nem jelent a géped márkája. Sajnos viszont pont a Canon és a Nikon (ebben a sorrendben) a legnépszerűbbek és arányaiban és a népszerűség átka, hogy több fogalmatlan idióta rohangál velük. Ezt a gyártók is tudják, ezért nem nagyon érdekli őket, hogy a piacon elérhető legjobb teljesítményt zsúfolják ezekbe a belépő gépekbe, megveszik anélkül is azok akik nem értenek hozzá.

    Ebben a topikban is egy év alatt megfordul egy tucat olyan kérdező aki elmondja az igényeit, kap rá néhány ajánlatot ami nem Canon meg Nikon, aztán közli, hogy elmegy megvenni a "NemCanonNikon" márkájú gépet, de végül mégis egy EOS-al jön haza, mert a médija márkban az eladó rábeszélte és talán győzködni sem kellett sokat... hiszen ez egy EOS, ezzel dolgozik a fotóriporterek 58%-ka.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz HagaNRG #18767 üzenetére

    Na jó, de a TV-ben azok a cuccok professzionális eszközök, nem belépő gépek. De a vásárlók 90 százaléka úgy gondolkozik, mint te. Ha a profiknak jó a Canon, akkor neki is.

    Na meg a többség egy ilyen eszköz megvásárlásánál nem szerszámot akar birtokba venni, hanem egy életérzést. Fotósnak akarja érezni magát, ehhez meg fontos, hogy azért kell a nagy méretű csattogó gép, hogy három háztömb távolságból is jelezze a "fotós vagyok" státuszt, na meg a Canon EOS nyakpát nagyon menő, az összes badass profi is azzal nyomja. :)

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz m3ss #18774 üzenetére

    Én az EF 70-300-at próbáltam adapterrel, az tetű lassú volt, főleg tele állásban. Teljesen függetlenül attól, hogy hol áll éppen a fókusz, visszaugrik a legközelebbi fókuszpontra és távolodva keresi az élességet. Ez mondjuk fázis érzékelők nélkül érthető lenne, de valójában nem érthető, mert az éppen zsigerből elvetett konkurencia mégis tudott intelligensebb CDAF algoritmust kidolgozni, ami bár szintén hajlamos arra, hogy kicsit tántorogva keresi a helyes irányt, de az EOS M-hez képest fénysebesség.

    Sidenote: Az igazán DSLR-hez mérhető AF rendszerek idén kezdtek szivárogni, ezek PDAF/CDAF hibrid megoldások, gyorsak és nem totojáznak. Ilyen van a Fujifilm X-T1, Sony Alpha A6000 vázakban is amiktől most a szaksajtó ájuldozik éppen.

    De ezt egyébként ki tudod próbálni a jelenlegi Canon vázadon is (nem tudom mit hajtasz jelenleg), kapcsold át LiveView módba és teszteld a fókuszálás sebességét ezekkel az objektívekkel. Megközelítőleg ugyan ezt kapod EOS M-en. Próbáld ki tele állásban, próbáld kevés fénynél, próbált nem elég kontrasztos témán. Az EOS M-nél nagyon csípem azt, hogy 1:1-ben belepréseltek egy DSLR-t, de nem csak a pozitívumokat vették át, hanem a negatívumokat is. Az EOS 70D kivételével az összes DSLR pocsék AF sebességet tud LiveView módban CDAF mellett.

    "nem akarom megbantani a bortokos tarsasagot. de nehezemre esik elmenni ennyi hulyeseg mellett mint amik felbukkannak itt allando jelleggel.."

    Nem kötelező segítségért jönni ha valójában csak önigazolásra vársz. Eldöntötted, hogy EOS M-et akarsz venni és mivel mi nem ajánljuk, mert ezerszer érettebb és jobb MILC-ek vannak még a piacon, ezért barmok vagyunk. De tényleg... miért jöttél konkrétan? Feltettél egy kérdést, válaszoltunk rá, ami szerinted baromság, mert nem az áll benne amit hallani akarsz. Ha zsigerből utálod a MILC-eket, akkor miért akarsz mégis venni egyet?

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz m3ss #18780 üzenetére

    "huntolgat azert, de nem tunik hasznalhatatlanul lassunak. persze attol fugg mire..."

    Huntolgat, meg a fókuszálások majdnem negyede eredménytelenül zárult, pedig ez még csak nem is sötét környezet. Én próbáltam már kevés fénynél, akkor még nagyobb arányban adta fel a küzdelmet. Mondjuk inkább így néz ki egy átlagos MILC AF teljesítménye. Vannak ennél valamivel lassabbak (nem hibrid AF rendszeres Fujifilmek), meg gyorsabbak (hibrid Fujik, jó pár Pana és Oly váz, Sony A6000, stb).

    Én csak tényleg azt nem értem, hogy a nagy MILC fikázó eldönti, hogy MILC-et vesz, erre a piac legkiforratlanabb példányát szemeli ki. Nem értem. Oké, hogy vannak objektíveid amit rá tudsz adapterezni, de ha csak egy backup gép kell és nem számít a méret/tömeg, akkor inkább vegyél még egy tükröst.

    Egyetlen esetben menthető még az EOS M, akkor ha videózni akarsz. Hozza a videós Canon tükrösök szintét minden téren (minőség, csatlakozók, stb). Mondjuk Magic Lantern (már) nincs rá, ők is feladták a harcot, nincs hivatalos ML támogatás már, mert a Canon maga is leszarja a rendszert, ezért megállt pre-alpha fázisban a fejlesztés.

    "sztem fujit."

    Igen azt. Mindenre Fujit, hiszen mi is ezt mondjuk állandóan. Mondjuk visszaolvashatsz és megnézheted, hogy eddig nagyjából mindenkit lebeszéltem a Fujifilm X-A1-ről aki ilyet akart venni, annak ellenére, hogy én személy szerint imádom. Eddig nem volt olyan kérdező akinek az igényeihez tényleg az illett volna. Akik ide szoktak írni azok közül csak Pitének és nekem van Fujifilm gépünk, én biztosan nem nagyon szoktam ajánlani őket (főleg a nagyon drága objektívek miatt), kivéve az X100/X100s-t annak aki eleve azzal jön, hogy egy ekv. 35mm körüli fixet használna a gépével és mást nem nagyon.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz scream #18801 üzenetére

    Ha fontos, hogy "olcsón" vásárolhass objektíveket, akkor érdemes a népszerűbb DSLR rendszerek mellett maradni. Az EOS 1100D szerintem rögtön mehet a kukába, ezek közül ami ér valamit az a Nikon D5100/D3200, de ha elég a 10 megapixel, akkor egy D90-ben is gondolkodnék, az egy igazán jól sikerült váz.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Balinov #18803 üzenetére

    Valóban! :) Valamiért csak 10 megapixelre emlékeztem. A D7000 óta nem kellett D90-hez nyúlnom. :D Na így meg már csak 4 megapixellel van lemaradva a D5100-hoz képest. A D3200-hoz nem érdemes hasonlítani semmit, ennél nagyobb felbontású APS-C vas nincs a piacon.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz delibab #18807 üzenetére

    Nikon Kft.
    1047 Budapest
    Fóti út 56.

    Ez a márkaszerviz, ha ide szól a garancia, akkor nyert ügyed van.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz HagaNRG #18823 üzenetére

    Ez fontos!

    Az Alpha A57 még a régi Minolta vakupapucsot használta ami még csak nem is hasonlít az iparban megszokott többi típushoz. Ha A58-at akarsz venni, akkor azon már a megújult vakupapucs lesz. Ez már egy multi interface foglalat, van középérintkező és egy accesory port amire a Sony által kiagyalt egyedi kiegészítők csatlakoztathatók.

    Szóval a régi Minolta foglalatos vakuk nem fognak rámenni. Fontos hozzátenni (mivel korábban emlegetted), hogy nem csak egyféle ISO szabvány létezik a vakuk között, nem ugyan ott vannak a pinek és eltérő feszültségeket is használhatnak.

    Olyan vakut kell venned ami már az új Multi Interface vakupapucsot (hot shoe) használja.

    (#18830) molnigee: Mik a szempontjaid? Minek feleljenek meg a vázak? Milyen objektíveket szeretnél? Ez így eléggé soktényezős. Mindhármat lehet ajánlani más és más szempontok szerin.

    (#18821) fungeld: Nem volt fura megkérdezni, hogy milyen DSLR kell egy ilyen videó elkészítéséhez, miközben benne van a videó címében is, hogy mivel vették fel? :D Ez kb a legfapadosabb (és már nem is túl friss) modell a Canon kínálatában (ennél már csak az EOS xxxxD sorozat tud kevesebbet).

    Ebben az esetben, mint a mellékelt ábra mutatja nem a kamera típusa a lényeg, hanem a hozzáértés. Ne vedd sértésnek, nem azért mondom, hanem mert ez mindig így szokott lenni: Mindegy mit veszel, ezt nem fogod tudni megcsinálni amíg nem ásod bele magad a videózásba. Ez a belinkelt videó még csak nem is nagy eresztés, korrekt amatőr munka, de már ehhez is rengeteg tanulás kell. Anélkül nem megy.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz molnigee #18834 üzenetére

    A K-500 keresője íveket ver a másik kettőre. Hozzá képest a Nikon és a Canon csak egy sötét kulcslyuk. Ha a Pentax objektív kínálatát megfelelőnek ítéled, akkor a K-500 jó választás. Ez egy olyan "belépő" váz ami rendelkezik sok olyan dologgal ami a belépő szinten ismeretlen.

    Viszont videó minőségben messze elmarad a Canon és Nikon mögött. Ha ez is szempont, akkor a másik kettő jobb választás.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz HagaNRG #18845 üzenetére

    Ha nem ragaszkodsz hozzá, hogy a vaku a gép tetején legyen, akkor bármilyen rádiós kioldóval működésbe hozhatod, mint a műtermi vakukat. Mivel írtad, hogy vannak ilyen vakuid, ezért gondolom kioldód is van hozzá.

    De mint ahogy előttem is mondták, a Minolta - Multi Interface adapter sem drága. Jobban mondva nem olcsó, mert egy faék egyszerűségű apró műszaki cikk, de még mindig töredéke annak, mint amibe egy új Multi Interface kompatibilis vaku kerül.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz BiriBum #18844 üzenetére

    Először azt hittem, hogy komolyan mondod, de megnéztem a videókat és akkor esett le, hogy csak viccelsz. :)

    Amúgy semmi új nem derült ki számomra, mint amit eddig is tudtam a Pentax videó minőségéről. Agyontömörít, túl alacsony a bitráta, túl kontrasztos, ennek nyomán extrém szűk a dinamika, tele van bebukással és kiégéssel és a teljesen természetes mintázatoknál is extrém módon jelentkező színhibákról nem is beszélek.

    Ez így értékelhetetlen. Múltkor Pite azt fejtegette, hogy egy jobb mobil is hozza egy videós DSLR minőségét amatőr kézben. Nem értek vele egyet ebben, kivéve ha csak a Pentax-hoz kell hasonlítani.

    Ha már a fotóinkkal szemben elvárjuk a kielégítő minőséget (és miért ne várnánk el, ezért jönnek ide kérdezni azok akik még nem járatosak a témában), akkor a videóra ez miért ne vonatkozhatna? Aztán persze lehet a kérdezőt nem is érdekli a videó vagy ha igen, akkor sem érdekli a minősége, mert csak néhány családi eseményen venne fel egy gyertya elfújást és itt vége. Ilyen esetben tényleg mindegy.

    "Minden csak művészi érzék kérdése."

    A kifejezés amit te keresel, az a tökéletes igénytelenség. A mobilos fotósok is (bár nem akarom őket bántani, én is szoktam a mobilommal fotózni) ezzel takaróznak amikor trehány minőségű fotókra mondják "jó lesz az, rámondjuk, hogy művészet, rakunk rá vintédzs effektet, 'oszt majd mindenki jól elhiszi".

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz BiriBum #18853 üzenetére

    Akkor bezárhatjuk a topikot és írjuk ki a címébe, hogy vegyen mindenki mobilt, mert érzést, hangulatot, elgondolást azzal is át lehet adni videóban és fotóban egyaránt.

    Nem akarom a videótechnikai jártasságodat pedzegetni, de itt akkora minőségi különbségekről van szó, mintha a Pentax K-500 fotó minőségét hasonlítanánk egy 30 ezer forintos alsó kategóriás mobil által produkált fotókhoz.

    Ebben az esetben fényképezésre miért nem ajánljuk inkább ezeket a mobilokat?

    Amellett, hogy egyébként teljesen egyetértek veled abban, hogy a felszerelés csak másodlagos és én sem vagyok pixelkukkoló, de ez itt a kulcsszó: Másodlagos! Nem pedig lényegtelen.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz BiriBum #18858 üzenetére

    Arról a tényről nem akarsz tudomást venni, hogy ugyan azért a pénzért más gyártók klasszisokkal jobb minőségű videót nyújtanak. És persze arról sem akarsz tudomást venni, hogy ha valaki a fényképeivel szemben elvárja, hogy ne legyen tele színhibával, moirével, ne legyen 10 EV alatt a dinamika, ne legyen szarrá tömörítve, akkor létezhet olyan ember is, aki a videóval szemben is ugyan ezeket elvárja. És mivel létezik olyan fényképezőgép ami ezt teljesíti, ráadásul pont a K-500 kategóriájában, ezért az egész vita oktalan.

    Attól mert van benned egy jó adag Pentax fanboyság, még nem feltétlenül kell az adott típus nyilvánvaló gyengeségeire legyinteni, hogy az nem számít. De számít! Főleg mivel a hasonló árú Canon, Nikon, Sony, Panasonic fényképezőgépek hatalmas minőségbeli ugrást jelentenek videóban.

    Autóvásárlási tanácsadóban sem szokták azt mondani, hogy ha valaki egy biztonságos autót keres, akkor vegyen 20 éves Suzuki Swiftet arra hivatkozva, hogy kamionnal szemben amúgy is mindegy.

    "Professzionális videó: rekesz-záridő állítás, profi fényerős videó-objektív és manuálfókusz."

    Messze nem csak ebből áll a professzionális videó. Ha igaz lenne, akkor minden belépő Canon, Nikon, Sony, Panasonic gép is professzionális videókamera lenne. Mellesleg nem professzionális videóról volt szó, hanem arról az egyszerű tényről, hogy az azonos áron elérhető konkurencia klasszisokkal, nagyságrendekkel minőségibb videót tud.

    Akinek nem számít a videó minősége vegyen bátran Pentaxot. Te is megtetted és ki is fejtetted, hogy téged nem izgat. De nem mindenki használja (vagy használná) ugyan azt a gépet ugyan arra, mint te.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz BiriBum #18885 üzenetére

    "Azzal kezdtem, hogy a Canon gépek videója messze jobban pataméterezhető."

    A Canon nem csak paraméterezhetőségben nyújt jobb videót, hanem annak minőségével is messze sokkal jobb. A megfogalmazásod túlontúl óvatoskodó és eloldalaz a tény mellett, hogy a K-500 videójának minősége olyan szinten szar, hogy a piac utolsói között kullog.

    "Ugyanazért a pénzért viszont inkább a pentaprizmás, 100%-os lefedettségű keresőt, az akár 50%-kal gyorsabb sorozatot, a vázszigetelést és a fényévekkel jobb szenzort választom, mert fényképezni szeretnék."

    Vannak így még ezzel sokan, amivel semmi baj nincs. De ez meg teljesen szubjektív dolog. Az egész vita abból indult ki, hogy megjegyeztem, a Pentax K-500 videó minősége értékelhetetlenül szar a hasonló árban kapható konkurensekhez képest.

    (Ahogy azt is leírtam, hogy a hasonló árban kapható konkurensek meg az optikai keresők összehasonlításában értékelhetetlen szarok és a K-500 messze az egyik legjobb a kategóriájában ha csak fényképezésre kell).

    Erre jöttél bizonygatni, hogy de hát az a videó minőség mi mindenre is elég, meg csak művészi érzék kell hozzá, példákat is mutattál rá (ami jó, mert nem nekem kellett linkelni bizonyítékot arra, hogy ocsmány).

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz fungeld #18893 üzenetére

    Közgyűrűkkel, kihuzattal lehet fokozni a kitobjektív makró képességeit, de azzal elvesztesz rengeteg fényerőt, ráadásul autofókusz sem lesz. Olcsóbb, ha veszel egy 50mm f/1.8 II objektívet (28k újonnan) és azt közgyűrűzöd, abban még van annyi fényerő tartalék, hogy ne fájjon annyira. Ha nem elektronikus adaptert veszel, akkor autofókusz azzal sem lesz, ha meg AF-re képes adaptert veszel, az kerülne annyiba mint egy ilyen olcsóbb 75 ezres makró üveg (ennyi pénzért ez még az olcsóbbak közé tartozik).

    De alapesetben ilyen rovar makrókat egyáltalán nem fogsz tudni csinálni a kitobjektívvel, ráadásul a közgyűrű sem csinál profi makró objektívet abból amit eredetileg nem arra terveztek.

    De erre van egyébként külön objektíves topik is.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz A Zéé #18895 üzenetére

    Akkor hajrá, bár érdemes értékeléseket olvasni, mert nekem is van pár adapterem (jellemzően átalakítók, nem toldalékok) és a kínai műanyag csodák között elég ingadozó a minőség. Van ami lötyög, van amibe beszivárog a fény. Ezek erősen kukaérettek és elvesztegettem rájuk 10-15 dolcsikat.

    Persze nem csak ez a lényeg, hanem a kitobjektív alkalmatlansága. Canon esetében szerencsés, hogy olcsón ott van az 50mm f/1.8 II, az már jobb kiindulási alap. Ha megteszi a manuál, akkor meg egy olcsó Pentax 50mm f/1.7 fordítóval és makró közgyűrűvel csúnya dolgokra képes. :)

    (#18896) HagaNRG: Azért érdemes pontosítani, hogy milyen 50mm-es objektívekről van szó. Van tízmillió féle a piacon. Canon-ra ráadásul nincs is 50mm f/1.7, sőt azt sem tudom, hogy más gyártóknál jelenleg gyártott szériában van-e ilyen.

    De erre tényleg ott van az objektíves topik, itt a vázakról megy a csevegés.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz fungeld #18904 üzenetére

    Ez egy nagyon egyszerű általánosítás, de a nagy egészet nézve a két kategória között egyre inkább már csak a méret az eltérés. Objektívek már minden valamire való rendszerben akadnak bőven és az AF rendszerek így 2014-ben már igen látványosan fejlődtek (jó persze ami DSLR szintet hoz vagy megközelít, azok még elég drága modellek, talán a legolcsóbb is a Sony Alpha A6000 lesz kb 300 ezres nyitóárral).

    A DSLR nagyobb és nehezebb, cserébe olcsóbb egy amatőr szettet összeállítani. Régebb óta vannak piacon és több az olyan objektív ami újonnan is jelentősen olcsóbb, hát még használtan. A MILC-ek viszont sokkal könnyebbek és kisebbek (a váz is, meg az objektívek is), alapvetően a vázak már nem drágák, de az objektívek igen. Ez annak köszönhető, hogy nem sok olyan üveg van még a népszerűbb MILC rendszerekre amiket direkt az olcsóság és spórolás jegyében gyártanak (lásd: Canon meg Nikon 50mm f/1.8, ami full műanyag, de az árukat egyébként megérik), a legtöbbjük kiváló minőségű és nem illik őket a legolcsóbb DSLR objektívekhez hasonlítani. Képminőségben és építési minőségben is felettük áll a legtöbb.

    Ami közös, hogy mindegy melyiket választod, kiváló képminőséget kapsz. De konklúzióként azt mondom, hogy ha nem számít a méret és tömeg, nem halsz bele egy kis cipekedésbe és fontos, hogy olcsón tudd új objektívekkel etetni a rendszert, akkor DSLR kell. A MILC legyen azok baja akiknek fontos a kis méret (mint nekem). :)

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz schawo #18919 üzenetére

    A fókusz gyorsasága statikus témára, kellő fénymennyiség mellett nem probléma, egy Oly vagy Pana már eddig is teljesen korrekt volt ezen a téren. De kevés fénynél gyorsabban zuhan a hatékonysági görbe, mint PDAF mellett. Meg ugye mozgó témánál mindegy, hogy van-e elég fényed, az alaposan betesz.

    Ezen próbál segíteni a hibrid PDAF-CDAF, de ezeknek eddig nem volt túl sok hatásuk (a Sony NEX-5R/T pont ugyan olyan volt mint az elődje, nem gyorsabb, nem határozottabb), viszont az Alpha A6000 a tesztek alapján tényleg nagyon jó, ez lehet az első ami tényleg egyenértékű lehet egy tükrössel, sőt a CDAF miatt még pontosabb is. Majd meglátjuk, Sony szerint ez a világ leggyorsabb AF rendszere, amit nehezen hiszek el, de várok a tesztekre meg a személyes próbára. :)

  • Stauffenberg

    nagyúr

    "de egy E-PL1-es kitobival mindig nálam van. Ezerszer többet ér mint egy 40-ért megvehető kompakt."

    Bár nem egy kategória, de én meg így vagyok a Fujifilm X-A1-el is. Mindig nálam van, ezért is vettem, nem fő gépnek, bár annak sem volna utolsó. Kompaktot nem nagyon vennék, főleg mivel ami elfogadható minőséget ad, az kerül ugyan ennyibe vagy drágább is.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    Aki eddig rettegett a Nikon D600-tól a piszkolódó szenzor miatt, annak már nem kell. A Nikon hivatalos közleményben adta a világ értésére, hogy garancia idő alatt vagy után (!) ingyen kicserélik a teljes zárszerkezetet.

    [link]

    Background story maszületett fotósoknak: Rögtön a D600 megjelenésekor robbant a botrány, hogy a szenzor koszos. Nem, egyáltalán nem úgy, mint bármi másnak amit 2 perc alatt kitakarítasz. A tisztítás után 500-1000 expóval megint tele lett kosszal a szenzor. Újra és újra. A mai napig (azaz 1,5 évvel a D600 megjelenését követően) a Nikon nem volt hajlandó megjelölni a hiba forrását és csak ingyenes tisztítást ajánlott fel a szervizekben (amivel semmire nem mész, az első napon újra megint koszos lesz). Másfél évig mást sem csinált csak tagadott, ködösített, terelt és a D600 visszahívása helyett gyorsan kiadott egy D610-et. Ezt megunta sok fotós és Kaliforniában csoportos pert indítottak a Nikon ellen két napja. Ez úgy tűnik elég volt a Nikonnak és végre elismerte, hogy a szenzor koszolódhat és a javítása (érted: egy koszos szenzor javítása) a gép kibelezésével és a teljes zárszerkezet cseréjével jár. Mindezt úgy, hogy nincs kimondva a hibás tervezés, nincs megjelölve a hibás alkatrész. A hiba lényegében nem létezik, csak van egy koszolódó szenzor, amit úgy javítanak, hogy egy olyan alkatrészt cserélnek amit nem jelöltek meg hibásnak.

    A Nikon kifejezetten gyökér PR szakembereket alkalmaz a customer support osztályon. A Nikon D7000 tulajok tudnának még mesélni.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz torzo #18933 üzenetére

    A NikonRumors meg arról is írt, hogy sok D600 user ezzel a hibával vitte szervizbe a gépet, ahonnan egy zsír új D610 jött vissza. A Nikon nem tagadta, hogy előfordul ilyesmi, de konkrétan nem adott erre utasítást, ezt a szerviz szakemberei mérlegelik helyben.

    A Nikon túl gyökér az érdemi kommunikációhoz. Egy per kell a nyakukba, hogy végre történjen valami. Azt eddig is lehetett tudni, hogy a szervizek próbálnak helyt állni, teljesen tiszteletem az övék, de az anyacég egy barom. Nekem a közleményben a kedvenc részem, hogy gőgösen az olvasó orra alá dörgöli, hogy ez bizony minden cserélhető objektíves gépet érint, mert hát a kosz az bejuthat a szenzorhoz... hát persze. Pont ugyan ennyire koszolódik a többi is, hogyne. :)

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz fungeld #18936 üzenetére

    A 600D olyan minőségű videót tud, mint amit linkeltél (550D). De 50/60fps nem lesz vele csak 720p HD mellett. Ami Full HD 1080p mellett is tudja, azok ennyi pénzért főleg AVCHD-ban rögzítenek és nem egy barátságos formátum. Esetleg vársz míg normalizálódik Nikon D3300 ára, az már tudja H.264 mellett is.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz jjeahh #18947 üzenetére

    Sony focus peaking a legjobb hatékonyságú a piacon. Meg lennék lepve ha lenne nála jobb. Amikor az ML peakinget próbáltam egy 5Dmk2 vázon az nem volt olyan jó mint a Sonyé. Bár ennek is már egy éve, nem tudom fejlődött-e azóta.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz jjeahh #18954 üzenetére

    Talán az egyik kollégámnak van egy olyan, de az is lehet, hogy NEX-F3, majd rákérdezek. De mivel ő nem fotós (a programozónk), ezért túl sok érdemit nem hiszem, hogy tud róla mondani. Olvass külföldi teszteket, szerintem van belőle bőven.

    (#18953) fungeld: Akkor is megállíthatják a vámon és kiszabhatják a közterheket. Jobb ha ezzel eleve számolsz, ha pedig a vámosok jófejek, akkor örülj, hogy az állam spórolt neked egy kicsit. De rejtegetni és letagadni a vámköteles termék behozatalát csempészésnek minősül. Ráadásul ennyi zsír új kacattal 100% körüli az esélye annak, hogy a vámosoknak feltűnik a dolog. Csak szóltunk, megveheted így, de ne legyen sírás ha még rámegy 30% erre az árra.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz jjeahh #18954 üzenetére

    Hahh, nem is C3, nem is F3, hanem a legidősebb mint közül, a legelső NEX-3 van neki. :) Amúgy szereti, de annak nincs olyan jó zajszintje magas érzékenységen, mint a későbbieknek.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Noddy #18963 üzenetére

    Az 50-200 baromi lassú fókusszal rendelkezik. Nem egy sportfotós cucc. Az enyémet alig használtam, mert alapvetően nincs szükségem teleobjektívre, ha meg igen akkor kevés a 200mm (ekv. 300mm) végállás. Képminőségben egyébként korrekt, kontrasztosabb mint a 18-55mm.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz HagaNRG #18967 üzenetére

    Ha szalonból veszel zsír új autót, annál is kiderülhet néhány ezer kilométer után, hogy valami gubanc van. Szóval ez a 15 éves használt BMW példa nem volt éppen jó, mert a kolléga sem egy használt lestrapált fényképezőgépet akar venni garancia nélkül, hanem egy újat.

    Mellesleg gyártási minőségtől függetlenül előfordulhat backfocus hiba. Előfordulhat az olcsó, előfordulhat a középkategóriás és előfordulhat a professzionális gép esetén is, előfordulhat új és használt gépnél is. Nem mondom, hogy rettenet sok vásárlót érint, de akinél felbukkan, az örül ha garanciában megcsinálják a kalibrálást, mintsem még súlyos ezreket fizetni (objektívenként) a kalibrálgatásra.

    Én nem vagyok fukar megvenni a garanciális gépet akkor sem ha drágább. Megveszem én külföldről is ha kell, de csak ha van rá itthon is érvényesíthető garancia (Fujifimnél van, többi gyártónál változó). Mindenki döntse el magának, hogy akar-e garancia nélkül vásárolni. Én úgy vagyok vele, hogy ha van rá pénzem, akkor miért ne, legalább nem akkor szívok vele ha beüt a baj és a szervizes meg előáll egy olyan számlával, hogy az már kimeríti a gazdasági totálkár fogalmát.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Ipadipad #18980 üzenetére

    A szakszerviz javítja a front/backfocus hibát, jó esetben egy kalibrációval orvosolható. Meg amúgy bármilyen más hibát is ami nem user error következménye.

    Én elsősorban külsérelmi nyomokat keresnék, ha strapált akkor vagy alkudj keményen vagy hagyd ott. Ha rárakod az objektívet és lötyög, nem csúszik rá simán a menetre (szorul), akkor kérd meg, hogy fizesse ki az utat amiért feleslegesen fárasztott, azt a gépet leejtették és súlyosan deformálódott (vagy az objektív vagy a bajonett). Az objektívet tudod még úgy ellenőrizni, hogy átnézel rajta, ne legyen benne kosz, illetve tekergesd meg a tekerőit, nem normális ha egy-egy ponton megszorul, legyen végig egyforma a járása.

    Szerencsére messze nem olyan bonyolult ez mint egy autó vagy ház vásárlása. Főleg ha még garis a gép, akkor leginkább csak azt kell kinyomozni, hogy sérült-e a cucc.

    +1 tipp: Ha a képernyővel vannak gondok (elszíneződött, bármilyen képi hibája van) az is vagy a leejtés vagy egy beázás jele, esetleg a napon felejtették és ezt nem szívlelte. Ezt biztosan nem fogja javítani a Sony.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz fungeld #18983 üzenetére

    A világpiac ennél kicsit igazságosabb, ott mindenre csak 1 év garancia van. :D

    A magyar piac elég sajátos, nálunk nehezebb boldogulni rövid garanciával. Nálunk megszokott mobilok meg laptopok esetén is, hogy valamire legalább kettő, de sokszor három év garancia van, miközben ugyan az a modell nyugatabbra csak 1 évvel kapható és az emberek megveszik hozzá a bővítést ha szükséges.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Noddy #18995 üzenetére

    Ha eltaknyolsz és odavered egy sziklához, akkor szerintem baromira mindegy, hogy DSLR vagy MILC.

    Nem tudom egyébként, hogy milyen az a szituáció ahol egy DSLR már túl érzékeny műszer. Ezek (főleg a magasabb kategóriákban) igen komoly igáslovak, amik szélsőséges időjárást és nem kevés fizikai igénybevételt képesek elviselni.

    A belépő szintű DSLR persze más, azok nem annyira strapabírók, de MILC-ből is csak a magasabb kategóriákban vannak az igazi keménylegények. Az Olympus minőségi gépeket gyárt, kézbe véve prémium érzet, de kétlem, hogy jobban bírná a földhöz csapkodást egy PM2 mint egy Nikon D3200 vagy Canon EOS 650D.

    Ha meg a bringára szerelnél fel kamerát ahhoz GoPro vagy valamelyik olcsóbb alternatívája kell.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Noddy #19004 üzenetére

    Szó se róla, ha számít a kis méret és tömeg akkor MILC kell. Nekem is van (DSLR és MILC is), nem azért mondom mert a nagyobb gépre akarlak rábeszélni, de szerintem a hátizsákban tárolva az égvilágon semmi baja nem lenne annak sem bringázás közben. Az viszont teljesen érthető, hogy egy harmad akkora méretű és tömegű felszerelés jobban illik a sportos felhasználáshoz.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Noddy #19009 üzenetére

    Akkor beszéljünk nyíltan:

    A felszerelés tömege vagy az ára izgat jobban?

    Mert oké, hogy veszel két MILC-et az említett szett árából, de például a fix 50-es (meg a többi népszerű) objektív pont DSLR esetén a legolcsóbb (szinte az összes gyártó esetében, még a Sony SLT rendszert is beleértve). Na meg mire mész a MILC géppel ha ahhoz nincs egy valamire való fényerős objektíved sem?

    Ennek az érvelésnek semmi értelme. Mintha azt mondanád, hogy azért nem veszel jó felszereltségű Volkswagen Passatot, mert annak az árából kijön két fapados Skoda Fabia.

    Ha MILC-et veszel, akkor már ezekre a cuccokra nem lesz szükséged? Nem értem. Semmi következetesség nincs az igényeid leírásában.

    Ha a tömeg/méret miatt aggódsz, akkor MILC.

    Ha az olcsóság a lényeg, akkor DSLR.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz molnigee #19019 üzenetére

    "Szóval rosszul döntők ha a canont választom?"

    Nem! Eddig sem azon rugóztunk, hogy a Canon rosszabb választás, csak az említett Nikonokban egy kissé kiforrottabb, jobb szenzor van. Ez persze nem jelenti, hogy ne lehessen a Canon vázakkal jó fotókat készíteni, főleg ha még a kiszemelt objektívek is olcsóbbak azon a rendszeren. Veszel hozzá bagóért egy fényerős objektívet (50mm f1.8 II must have) és rögtön hatalmasat ugrik a fotók minősége.

    A színvilágban főleg akkor van drasztikus eltérés ha Jpeg-et használsz. A Canon kicsit telítettebb (vörösökre jobban rágyúrt) hangolást alkalmaz. Ez Nikonból is kihozható egy kis babrálással vagy utómunkával. Ez szerintem még nem nagy vízválasztó.

Új hozzászólás Aktív témák