Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ollie

    MODERÁTOR

    válasz kiralytom #135221 üzenetére

    Hát azért ez nem fog túl jó élményt adni. Ha nem natív felbontáson megy a monitor, életlen képet fog adni, mert kevesebb pixelt kell valahogy interpolálnia a fizikai pixelszámra, mivel a natív felbontás nem változtatható, hiszen fizikai pixelekről van szó. Vagyis ha a natívnál kisebb van beállítva, akkor emulálja a kisebb felbontást (nem a számítógép, hanem maga a monitor hardvere). Csak akkor működik jól, ha pont fele (pontosabban negyede) a beállított felbontás a monitorénak.
    Vagyis egy QHD-s monitor esetén a natív felbontás: 2460 x 1440 2560x1440

    Erre kell állítani, hogy ne legyen életlen: 1280 x 720
    4k-s monitornál jobb a helyzet, mert ott az fHD pont a negyede a 4k-nak, így fHD-n nem lesz életlen a kép.

    #135224 kiralytom: lásd fent, nem lesz lassabb a játék, csak rosszabbul fog kinézni a pixelek interpolációja miatt. De amúgy a te döntésed, nyugodtan használhatod a monitort natív felbontás alatt, nem befolyásolja a teljesítményt, csak a képet. ÉS ha már úgyis fHD alatt akarsz játszani, akkor talán tényleg célszerűbb QHD-s monitort venni, mert a kisebb pixelek miatt (az fHD-hoz képest) azért szebb lesz az interpoláció.

  • Ribi

    nagyúr

    válasz kiralytom #135221 üzenetére

    27-es monitoron 1280-ban játszol és nem 24-esen 1920-ban, az azért meg fog látszódni. Jóval kockásabb lesz az egész. FHD monitoron is ha leveszed fele felbontásra, azért az nem lesz egy szép látvány.
    Amúgy pont a felskálázó algoritmusok DLSS/FSR próbálják ezt áthidalni. Kis felbontáson hozzák létre a képet, emiatt kevésbé terheli a VGA-t és onnan próbálják megoldani, hogy natív felbontáson is jól nézzen ki, ne szimplán 1:4 pixel kockák szaladozzanak.

Új hozzászólás Aktív témák