-
Fototrend
Kezdő vagyok, szeretnék projektort vásárolni, tudnátok segíteni?
Természetesen! Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mire szeretnéd használni a projektort (pl.: házimozi, iskolai célok, prezentációk, csak videó, főleg állóképek (bemutatók)),
- mire szeretnél vetíteni,
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
- mennyire világos/sötét a szoba/terem/iroda.
A topik általánosságban foglalkozik mindenféle vetítővel és ahhoz kapcsolódó kiegészítőkkel és megoldásokkal (üzleti, low budget projektorok, falra vetítés stb.).
Új hozzászólás Aktív témák
-
a8l
aktív tag
válasz szepi0808 #31880 üzenetére
A filmeket nézem alapvetően, de ha már van benne ez a beállító funkció akkor miért ne próbáljam beállítani?
A hw10-en még nem próbáltam, majd megnézem annál is mennyire sikerül a panelbeállítás.
Csak pár tizedpixelnyit kellett eltolni hogy jobb legyen. Az RC meg határozottan jobbá teszi a képet, megállítottam több filmnél is a képet, és ki be kapcsoltam, meg + - -oltam az értékét, ezt néztem koözelről is meg messzebbről is, előjönnek részletek amik nincsenek ott ha ki van kapcsolva az RC.
A HW10-hez képest nagyon nagy előrelépés a HW65, amikor vitték el(csak ide a szomszédba) akkor asztalról ment még egy kicsit, utána közvetlenül a 65 ment és hát jelentős a különbség. Fhd-ban már nincs értlem előre lépni, jöhet a 4k majd ha lesz jó áron jó vetítő, meg elég anyag. -
a8l
aktív tag
Nem dobtam ki 1 milkát biztosíthatlak, nagyon megérte a hw65.
A w11000 meg nem 1 hanem inkább két milka lesz. De ha megjelennek ezek a 4k dlp-k megnézem pket mindenképp. Nem zavar a szivárvány alapvetően, persze jobb szeretem ha nincs. Volt DLP projektorom kettő is régebben, meg DLP tv-m is. A sony marad amig nem lesz jó áron értelmes 4k.
Most inkább vásznat vennék de nem tudom milyet. 3m széles motoros oldalfeszített kell. -
c4
őstag
válasz motoroskanál #31905 üzenetére
Te már láttad élőben? Vagy a Nero 4-et?
-
AVhelper
senior tag
A Sony SXRD vetítők panel beállítása (Electronic panel alignment), azaz konvergencia-korrekciója semmiféle "átskálással" nem jár.
A filmek másodpercenként 24 képkockából állnak ugyan, de a mozivetítők már a kezdetektől minden egyes képkockát kétszer kimaszkolva (elsötétítve) azaz háromszor 3x24=72 képkocka/másodperc gyakorisággal frissítve vetítenek ki. Enélkül az olcsó trükk nélkül a 24 képkocka/másodperces frissítésű kép csúnyán villódzana. A mai projektorok is a 24 képkocka/másodperc egész számú többszörösével frissítve vetítik a 24p forrás képét.
Maga a másodpercenként 24 képkockás film viszont bizonyos nagyon is látható mozgásmegjelenítési hibát, akadozást (judder) hordoz. (lásd erről ezt a cikket). Ma már persze az operatőrök tudják, hogy hogyan elkerülhetik el az ilyen akadozást, ezért az nagyon ritkán látható.
A un. "Input Lag" szinte kizárólag csak a képfeldolgozás összetettségén és sebességén múlik, és semmi köze a vetítési technológiához. Az EPSON EH-TW5210, EH-TW5300, EH-TW5300 3LCD projektorok 25 milliszekundumos input lag-ja veri a hasonló árkategóriájú DLP vetítők 30 - 33 milliszekundumát.
-
c4
őstag
válasz AVhelper #31907 üzenetére
A mozivetítők és a home verziók kissé eltérnek... A videofilek szent meggyőződése, hogy mindenáron 24p-ben kell nézniük a filmet... Bár valós 24p forrásuk erősen korlátozott számú. Így a pull-down így is, úgy is elkerülhetetlen. Ha valami vibrál az nem akad, vagy szaggat. De mindegy.
A TW5210, EH-TW5300, EH-TW5300 3LCD projektorokat meg hagyjuk. Számomra teljesen élvezhetetlen képük van.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
Jaj, ne halmozd a butaságokat!
A házimozi vetítők pontosan ugyanúgy többször vetítik ki a 24 p forrás egyes képkockáit, mint a mozivetítők, hogy úgymond kadenciahelyes legyen a mozgásmegjelenítés. A 24p-ről, 60p-re 2-3 pull down konvertálást azért nem szeretjük, mert az szükségképpen mozgáshibát (akadozást) visz bizonyos sebességű mozgások megjelenítésébe. Mit gondolsz miért 144 Hz a képfrissítés a DLP vetítőknél? Mert az 6 x 24 Hz.
Szinte az összes Blu-ray lemezen lévő film 24p, amit a lejátszók így is játszanak le, hacsak más videoformátumot nem választ a felhasználó.
Nem arról van szó, hogy számodra milyen élvezeti értéke van a szóban forgó projektoroknak, hanem arról a téves interpretációdról, hogy a vetítők "input lag" paraméterének bármiféle köze lenne az alkalmazott vetítési technológiához.
[ Szerkesztve ]
-
c4
őstag
válasz AVhelper #31909 üzenetére
A BD lemezek túlnyomó többségén 23.976 fps-t használnak a kiadók. De mindegy.
Tegyél alá egy 24 képkockára igazított feliratot vagy szinkront, majd rájössz a különbségre...
A digitális mozikban pedig valós 24 képkockás DCP-t használnak. a klasszikus film meg adott, ugye...[ Szerkesztve ]
-
Márton
nagyúr
válasz AVhelper #31909 üzenetére
"Mit gondolsz miért 144 Hz a képfrissítés a DLP vetítőknél?"
Ez nem csak 3D esetén van a villódzás, szemfáradás elkerülése miatt?
Sima 2D-t én úgy tudom, hogy 24Hz-en vetítenek.Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Márton
nagyúr
válasz Márton #31911 üzenetére
Mozigépen pedig a filmszalag képkockájának váltása miatt van 3x-i felvillantás.
De ilyen házimozi projektoron ugye nincsEmlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
AVhelper
senior tag
válasz Márton #31911 üzenetére
Nem a szemfáradás miatt, hanem azért 144 Hz a képfrissítés, mert a másodpercenként 24 bal és 24 jobb szemnek szánt képkockákat 3-szor vetítik ki (azaz 24 x 2 x 3 = 144 Hz). Amúgy a 3D (sztereoszkóp) kép szemfárasztó nézése nem a képfrissítésen múlik, de ez egy másik történet.
Rosszul tudod. A 24p tartalmakat mindig többszörözött frissítéssel jelenítik meg a képmegjelenítők.
[ Szerkesztve ]
-
Márton
nagyúr
válasz AVhelper #31913 üzenetére
"Nem a szemfáradás miatt, hanem azért 144 Hz a képfrissítés, mert a másodpercenként 24 bal és 24 jobb szemnek szánt képkockákat 3-szor vetítik ki "
Igen és miért? Mert különben vibrálónak látnád, pl. 48 Hz-en, ergo szemfáradást okozna
A 96 is kevés, és még a 100Hz is (tudom, van sok 50Hz-es 3D anyagom). 120-tól nem érződik már a vibrálás.
"a 3D (sztereoszkóp) kép szemfárasztó nézése nem a képfrissítésen múlik, de ez egy másik történet"
Valóban másik történet, de nézz meg egy 96Hz frissítésű vetített 3D képet. Nem sokáig bírod. Ugyanaz a tartalom 144Hz-en kevésbé zavaró. (tudom az egyéb fárasztó okokat, ne menjünk bele, évek óta ezzel foglalkozom)
"A 24p tartalmakat mindig többszörözött frissítéssel jelenítik meg a képmegjelenítők."
Én ennek nem látom értelmét a digitális világban. Bármi hivatalos link arról, hogy egy dlp projektor a 2D 24Hz filmet 72Hz üzemmódban jeleníti meg? Nem kevered a CRT monitor korszakkal? Ott volt ilyen, hogy 72Hz-re állítva a monitort szép volt a 24p film, míg 60/70/85-ön nem..[ Szerkesztve ]
Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
a8l
aktív tag
válasz motoroskanál #31905 üzenetére
Te mire fogod cserélni a hw65-öt ? (ha eljön az ideje)
-
szepi0808
senior tag
-
AVhelper
senior tag
válasz Márton #31914 üzenetére
Sehol nem írtam, hogy a DLP projektorok 72 Hz-el frissítve vetítik a 24 képkocka/másodperces (24p) 2D filmeket, mert általában vagy ötszörözve 120 Hz-el, vagy hatszorozva 144 Hz-el frissítenek.
A digitális házimozi vetítőkben valóban nem egy forgó tárcsa kitakargatásával növelik a képfrissítést.
-
Márton
nagyúr
válasz AVhelper #31919 üzenetére
És mi szükség lenne egy állandó pixelű kijelzőn többször felvillantani, kirajzolni a 24p egy adott képkockáját? Ennek a filmszalag és a Crt monitorok esetén van (volt) haszna, ahol valóban van kirajzolás, szkennelés, utánhúzás, filmszalag továbbítás, stb. Továbbra is azon vagyok, hogy egy LCD TV-nél vagy házimozi projektornál a 24p film 24Hz-es frissítéssel megy a kijelzőn, nem villantja fel 2x, 3x... Cáfold ezt meg nekem egy linkkel, kérlek!
A 120/144 Hz a 3D esetén játszik, mivel az aktív technológia felváltva mutatja a bal és jobb szemet, és mint írtam 120-tól nem érződik a vibrálás.Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
.DLL
veterán
válasz Márton #31920 üzenetére
Igen, ezt én sem értem. Ugye filmszalagnál a továbbítás miatt kellett csak kitakarás, emiatt volt sötét periódus a vetítésben. (egyébkét a filmtovábbító szerkezetek fejlődésével, gyorsulásával, a kép/sötét idő aránya sokat javul, és szerintem nem lenne zavaró, ezen +2 kitakarással rontani... mert ugye annak ugyanannyi ideig kellene tartaniuk, mint a továbléptetés idejének)
Digitális esetén viszont nem kell elsötétíteni a képet (nem kell kioltás)*, csak átváltani a következő képékockára, így ha meg is növeli a projektor a képfrissítést 72Hz-re, akkor csak átvált ... mégegyszer ugyanarra a képre.*Vagy rosszul tudom?
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
Márton
nagyúr
válasz AVhelper #31922 üzenetére
Nem DLL jól tudod, szerintem AVhelper van tévedésben.
48 és 96 Hz esetet természetesen kizárólag az aktív 3D-re értettem, ami azért vibrál, mert felváltva mutatja egyszer a bal, majd a jobb szemednek a képet. Addig a másik sötétet lát. Persze hogy zavaró, 120 felett már nem. De 2D esetén a 24 Hz miért vibrálna?
Erre kérek linket:
"A házimozi vetítők pontosan ugyanúgy többször vetítik ki a 24 p forrás egyes képkockáit, mint a mozivetítők, hogy úgymond kadenciahelyes legyen a mozgásmegjelenítés."24Hz frissítés esetén is kadenciahelyes a megjelenítés, és 2D-ben nem vibrál, mivel mindkét szemed egyszerre látja a képtartalmat. Bármelyik kereső találatot nézem a DLP 144Hz-re, mind csak 3D-vel kapcsolatos. Vajon miért?
Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Márton
nagyúr
válasz AVhelper #31925 üzenetére
Pedig ebből pont az jön le, hogy a továbbítás miatti elmosódás az oka, hogy villantani kell még kétszer.
Ha a továbbítás jelentéktelen idő alatt megtörténne és nem lenne semmilyen elmosódott fénycsík, tehát azonnal jönne a következő képkocka, akkor vajon mitől villódzna a mozi?
"A házimozi vetítők pontosan ugyanúgy többször vetítik ki a 24 p forrás egyes képkockáit"
Szeretnék olvasni erről, de ha DLP 120 vagy 144 Hz-re keresek, csak 3D vetítésről kapok oldalt.(szerintem nem kell itt kiabálni)
[ Szerkesztve ]
Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Márton
nagyúr
-
c4
őstag
válasz Márton #31928 üzenetére
Egy apróság,,, A digitális mozikban - mint említettem - DCP anyagról vetítenek, ami egy MXF fájlban tárolt JPEG2000 képsorozatot tartalmaz... Másodpercenként 24 képkockát. A "home" videó pedig már egy videófolyammal működik.
-
cinemazealot
addikt
Srácok, szerintem tökéletesen elbeszéltek egymás mellett.
1.
Az oké, hogy szalagos vetítőnél (régi mozigépnél) mivel a 24p film képét a másodpercenként 24-szeri továbbítás miatt ennyiszer ki kell takarni, ezért hogy ez a 24/s-os villanás ne legyen zavaró, képkockánként még kétszer kitakarják, így jön ki a 72 villanás másodpercenként, de a képtartalom érdemi változása ugyanúgy 24p-s marad.2.
Az is oké, hogy 1 chip-es DLP vetítőnél a képtartalom a technológiából fakadó színenkénti megjelenítés miatt magától villódzik, de a (színkerék forgása, illetve LED-es proji esetén az RGB LED-ek egymást követő felvillanása okozta) villódzás -- kadencia helyes vetítést feltételezve -- pontosan a vetített tartalom képváltási frekvenciájának egész számú többszöröse, ezért halljuk különböző fps-es tartalmak esetén más hangon visítani a színkereket. Tehát itt is jelentkezik a villódzás, de a képtartalom továbbra is 24p marad (továbbra is kadencia helyes 24p-s vetítést feltételezve).3.
Szerintem ott siklott félre a dolog, hogy Márton és .DLL már azokat a digitális képmegjelenítési technikákat taglalta, ahol nincs szükség képenkénti többszörös kitakarásra (pl. LCD projektor vagy TV/monitor), így nincs villódzás, hacsak nem a TV/monitor (esetleg PWM-mel fényerő-szabályozható) LED-es háttérvilágítását tekintjük, AVHelper meg szerintem valamiért leragadt a szalagos vetítőknél, ahol a filmtovábbítás miatt tényleg szükség van erre a villogtatásra. Elég érzékeny vagyok a villódzásra (legyen az CRT vagy PWM-es LCD tévé, DLP projektor, szalagos mozigép, ...OLED kijelző vagy LED-es autó féklámpa stb.), LCD vetítőknél viszont még soha a büdös életben nem tapasztaltam villogást, és szerintem ebben Ti is meg tudtok erősíteni. Az LCD és a 3-chip-es DLP projektorok (legyen az "ipari" mozigép vagy házimozi vetítő) tudtommal tökéletesen villogás mentesen világít és csak a képtartalom változik a neki megfelelő képváltási sebességgel. De cáfoljon meg valaki!(#31929) c4
Véleményem szerint a JPEG2000-es képkockák sorozata és egy MPEG/HEVC videofolyam (legyen az AVI, MKV, MP4, BD ISO stb. konténerben) képkockáinak sorozata csak minőségben tér el egymástól.[ Szerkesztve ]
-
c4
őstag
válasz cinemazealot #31930 üzenetére
Na meg nincs pulldown a DCP esetén. Natív 24 képkocka van, slussz. Míg BD, UHD-BD esetén ebből legtöbb esetben 23,976 fps lesz, amit aztán pulldown technikával kell 24p-re felhozni... A minőség a DCP-hez képest még a BD esetén is elhanyagolható. A 2K-4K DCP (OFF)(2048 × 1080 vagy 4096 × 2160 pixel) (/OFF)maximális bitrátája (hanggal együtt) 256Mbps lehet... Bár a cégek már készülnek ennél nagyobb bitrátával is, duplájára emelik a professzionális technológia bitrátájának maximumát...
[ Szerkesztve ]
-
tl-x
őstag
Sziasztok. Múlt héten vettem egy Optoma HD141X projektort nekem fura nehezen tudom megszokni a képét, kicsit sok lehet a fényerő, van egy kis rainbow is. Egyébként szépek a szinek. Még elvileg visszavihetem. Szerintetek érdemes lenne lecserélteni Epson EB-U04 Full HD-ra?
-
Márton
nagyúr
-
c4
őstag
válasz Márton #31934 üzenetére
Szerintem a 24p az 24 Hz-en megy ki, ez lenne a lényege. (2D esetén...) Hogy technológiailag a videófolyam már módosul a pulldown miatt, az most mellékes. Van egy médialejátszóm - márka most nem érdekes - , aminél gond volt a 23,976/24p megjelenítésével... Viszont! Ha a videó valóban 24p-s volt, semmi gondja nem volt a natív megjelenítéssel... Nuku ricegés.
[ Szerkesztve ]
-
.DLL
veterán
válasz cinemazealot #31930 üzenetére
Igen a DLP technika által megkívánt "többszörözéstől" természetesen tekintsünk el, a színkerék természetesen többször gyorsabban pörög, mint a beküldött frame ráta, komolyabb projektorok ki is emelik büszkén, hogy x5, x6, x8, stb. de ez az adott projektor belső ügye. De ahogy írod, pl. LCD alapú megjelenítőnek nem kell villognia, nem is villog, így nem is szükséges a frame többszörözés belsőleg.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
#95590400
törölt tag
akkor már csak egy olcsó ledes fullhd kell, ami bírgya a többszörös hz-eket és ténylegesen ki tud lőni magából 800 lument
hány éve is várok egy ilyen projira??? -
Márton
nagyúr
Mi az hogy nincs 24p?
Most egy konkrét modellről beszélünk vagy erről a kérdésről:
"van olyan proji, ami bírja a 72 hz-et?"Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"