-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Geresics
addikt
válasz fpatrik17 #121582 üzenetére
A korlátlan jogsi szerintem mehet rögtön nyugodtan. A kereted viszont tényleg nagyon behatárolja a lehetőségeid, pláne, hogy ennyiért még legyen olcsón fenntartható és megbízható is, de be lehessen vele járni európát is. Ez így eléggé nehéz lesz, sporttúrákat ráadásul nem is ismerem (majd a többiek ajánlanak remélhetőleg), de kiscsikó koromban én a Banditra nyálaztam mindig (van naked és burkolt változata is), de végül a terepképességek miatt egy Pegaso-t vettem, és nagyon nem bántam meg. Sokszor írtam már róla, keress vissza bátran! Ugyan európát nem jártam be vele, de azért Svájctól Albánián keresztül egészen Ázsiáig voltunk mindnehol!
Olcsó, megbízható (ugyam az a blokk, mint a Yamaha XT660 szériában), gombokért fenntartható, sz@r út sem akadály, sőt, a terepen (földes/köves utak) is átlagon felül megállja a helyét (de azért krossz pályára ne menj vele)!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
-
Geresics
addikt
válasz fpatrik17 #121592 üzenetére
Túraenduróból én a BMW F650GS-t nagyon megválogatnám! A régi Rotax blokkos már meglehetősen koros, és nagyon sok a patikának mondott, többször visszatekert, bontószökevény! Már 6 éve is ez volt, amikor én kerestem! Ugyan ez (talán hatványozottan) igaz a régi Rotaxos Pegaso-ra is (ezek gyakorlatilag tesvérmodellek, mint később a Pegaso és az XT660). Az ugyan ezen a BMW F650GS néven futó 800-as már más tészta, én a Pegasot majdnem olyanra cseréltem, viszont azok már túl mutatnak a kereteden.
A Transalp egy nagyon pöpec motor, viszont a legendákkal ellentétben sokkal korlátoltabb a mozgása terepen, és alacsony sebességű manővereknél is! A Varadero pedig még közelebb van az országúti vonalhoz. A V-Strom viszont egy igen jó, és univerzális motor, de itt is szűkös lesz a keret.
Szerintem érthető volt amúgy a megfogalmazásod, de a jogsit sem mérik olcsón sajna...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Horvi
őstag
válasz fpatrik17 #121592 üzenetére
Kb olyan magas vagyok mint te pár centi a difi viszont a karom lábam elég hosszú(mint egy gibbon ) és egy Z750-et hajtok. Megjártam vele Ausztriát, Olaszt ilyen napi 300 km átlagban(de több megállóval) vagy több de pár nap után már nem kívánkozol rá(fárasztóbb is szerintem) szóval ha tényleg ilyen hosszú túrákat tervezel akkor szerintem a naked vonalat el kell engedni. Persze ez csak az én véleményem.
Majd jön yoda és azt mondja, hogy puncik vagytok én gsxr-el túráztam
A túraendúró vonalon is van tapasztalat mert Erdélyben pl öcsém DL650-vel mentem és ég és föld a kettő kényelemben. A DL-en simán lemegy 100-200km anélkül, hogy nagyon fészkelődnék. Teli talppal is leér a lábam szóval azzal sincs probléma. Viszont ott meg ugye azt kell elengedni, hogy jó a fék és a futómű. De túrázáshoz azért teljesen megfelel akár két személlyel is.
Ugye a DL kicsit túl van a kereteden mert ott 1 misinél kezdődik kb a felhozatal.
Ha bármi kérdés van még a túraendúró vs naked vonalon akkor tudok segíteni ha kell.[ Szerkesztve ]
Hello darkness, my old friend...
-
#14787072
törölt tag
válasz fpatrik17 #121592 üzenetére
Szia!
201 vagyok, átérzem a problémát.
2005-2011 között egy DL650-em volt. 60 ezer km-t tettem bele, 0 meghibásodással (ja, egyszer kiégett a tompított, azt hiszem). Mentem egyedül utassal, itthon és külföldön egyaránt. Az egy nap alatt megtett legtöbb km 850 volt, igaz, másnap nem akartam motorra ülni, de 3-500 km/nap simán volt és nem fájt a seggem.
Nagyon-nagyon ajánlom a magasságodhoz a DL-t, baromi jó motor, de való igaz, féktől, futóműtől nem kell csodát várni. Nyilván megáll, meg nem nyeklik össze, de túrázáshoz bőven megfelel, pláne első motornak.
Sajnos a keret szűkös, ahogy előttem is írták.
A Varaderoból a legelső, karburátoros, ABS nélküli széria férhet bele szűkösen, ott több a hely a lábnak, de simán fogyaszt 8 litert (én mondjuk soha nem néztem a fogyasztást a motorjaimon) és nehéz, mint a sár (270 kg).
A naked vonalat én is elengedném.
-
duni84
aktív tag
válasz fpatrik17 #121582 üzenetére
amíg a többiek azon vitatkoznak, hogy vajon az 500-asok kicsik lesznek-e neked (igen, azok lesznek), addig vess egy pillantást a http://cycle-ergo.com/ oldalra, ahol megnézheted, hogy mennyire lesz hegyes a térdszög, meg mennyire fogsz előre dőlni a különböző motorokon.
és szerintem is számolj inkább 1.5m-val, amiből minimum 1m-t szánj a motorra magára, ha több és hosszabb eu túrát tervezel, mert akkor kisebb lesz az esély a meglepire, meg talán viszonylag kényelmesebbet is kifoghatsz. modell választáshoz meg max annyit fűznék hozzá, hogy nézegesd a hahu-t, hogy egyáltalán melyik tetszik kinézetre, aztán ha kialakult egy 3-5-10 típusos lista, akkor olvass utánunk/kérdezősködj, hogy melyiknél lehet olyan dealbreaker, ami miatt tuti kiesik a maradék típusokból meg mazsolázhatsz jövőre. na meg jobb híjján menj el a közeledben levő motor kereskedőkhöz (pl redbaron, ott elég sok különböző túlárazott motor van, mindegyiket meg tudod nézni közelről, esetleg ráülni, hogy lásd mennyire ér le a lábad, milyen a valóságban a cycle-erfo-n látott üléspozi, stb)
#metszéspontok
-
odipapa
senior tag
válasz fpatrik17 #121592 üzenetére
Nézd meg a TDM 900-at is, elférnél rajta. 800-tól indulnak.
Az egyhengert nem feltétlenül eröltetném nemzetközi túrákra, amennyiben szeretnél autópályára menni vagy legalább is autópálya sebességgel közlekedni kényelmesen. A 100-120km/h-nél nagyobb sebességet nem nagyon kívánják. -
lazatt
csendes tag
válasz fpatrik17 #121592 üzenetére
Ha V-strom és ER-6 is van a lehetséges jelöltek között akkor jó választás lehet akár egy 650-es Versys is.
Hasónló körülmények között tettem le tavaj a jogsit (régen simson aztán 10 év semmi és most korlátlanjogsi, és első nagymotorom egy 2008-as 650 Versys)
Kezdő nagymotorosként nem nagyon tudtam, hogy mire is kell nekem a motor ezért olyat kerestem ami mindenre alkalmas, ingázás, kistúra, nagytúra, "csapatás".
Egyikben sem a legjobb de jó kompromisszum.
Árban a V-stromok alatt van, terepre szerintem egyik sem alkalmas, de talán a V-strom nagyobb első kereke miatt egy fokkal jobb.
Teljesítményben kb. a V-strommal egy szinten van de a kezelhetősége és futóműve a tesztek alapján jobb a versysnek. Itt pont egy V-stormmal és egy GS650-el hasonlítják össze.
(Én még nem póbáltam V-stromot, de ha jól emlkszem Baboss írta egy régebbi hozzászólásában, hogy ő és a fia voltak túrázni V-stromal és Versysel és nekik is jobban tetszett a Kawasaki.)
Elvileg magasabb építésű motornak számít, én 185 cm vagyok és telitalppal leér mind a 2 lábam és menet közben is kényelmes.
Fórumbeszámolók alapján megbízható, normál közlekedéssel kb. 4,2 litert eszik, autópályán 5,5 litert.
Ha az elsőlámpával meg tudsz barátkozni, illetve nem fontos számodra a szép kipufogó (gyári kipufogóval) és motor hang akkor szerintem a Versys egy jó választás.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen