Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • FunPro

    őstag

    válasz arty #20757 üzenetére

    Akkor másképp fogalmaznék, mert a cuphead tökéletes példa.

    Ott a fejlesztő megalkotott egy kimondottan nehéz játékot, ami ha minden igaz a legnehezebb fokozatot képviseli a játék beállításaiban. Ebből a nehézségből visszavéve ilyen-olyan módon (pályarészek kihagyása például) csinált egy könyebb majd egy mégkönyebb játékot. Így bármilyen nehézségen is játszol, a játék fair módon fog viselkedni, mert a legnehezebb szint is fair módon teljesíthető.

    A legtöbb játék viszont (szerintem) nem úgy készül el, hogy egy nehéz játékot készítenek. Sokkal inkább úgy, hogy van egy alap nehézség, amit 50 tesztelőből 45 teljesít (mondjuk), ezt nevezhetjük normál nehézségnek. Anonymusxx-nak annyiban igaza van, hogy az AAA játékoknál ez a szint még alacsonyabb lehet, mert szélesebb közegben fog mozogni. Én azért mertem kijelenteni a "normál"-ra azt, ahogy a készítő megálmodta, mert egy kisebb közönségnek készítő csapat nem a kiadó nyomására hoz döntéseket, én pedig inkább ilyen játékokkal játszom.

    Szóval, ha a cod úgy van lefejlesztve, hogy a veterán bot az alap, és onnan szépen finomhangolva mennek le a szintek, akkor a cod nem egy csaló játék. Ha a normál bot van lefejlesztve alapból, majd elkezdenek csúszkákat húzkodni olyan módon, hogy a bot sebzése legyen 120% a tiéd pedig 70%, akkor már szivat (csal) a játék.

    Igazából, a nehézségi szintnek azért nem tulajdonítok nagy feneket, mert ha én kihívást keresek egy játékban, akkor felcsapok egy olyat, ami egy ilyen céllal készült "nehéz játék". Amit normálon játszok, ott nekem az a szint is bőven megfelel, mert másfajta élményt keresek.

Új hozzászólás Aktív témák