Új hozzászólás Aktív témák

  • Damage

    senior tag

    válasz cunctator #24125 üzenetére

    Tisztában vagyok a "nagytotál" fogalmával. Tudom, hogy nagylátóra gondoltál. Írtad, hogy a Canon elment a video irányába (egyébként nem, mert arra ott van a "C" sorozata), ugyanakkor nagytotált említettél, ami számomra egy kicsit paradoxonnak tűnt. Vagy Freud-i elszólásnak. Mindegy, ez nem egy filozófiai topic.

    24-105-öst ne vegyél (és 17-40-t se)! Ez(ek szerintem) nem érdemlik meg az "L"-es jelölést. APS-C-n még annyira sem!

    Nekem egy olyan obi lenne jó, ami 10-500-ig mozog F1,2 mellett torzítás, CA és képhibák nélkül ( 40-45 ezer között).

    Az 50 F1,8 egy nagyon jól használható obi, ami megéri az árát. Még akkor is, ha sokan szidják az építési minősége és tág rekeszen lágy rajza miatt. Mellé egy nagy fényerős 18-35 F1,8 Sigma (Kipróbálni előtte!!!! Én már csak tudom!), 35-50 között "lábzoom" és egy 70-200 (50-70 között szintén "lábzoom"). Én ezt a teret kiegészítettem egy 28-135 IS-sel, ami szintén nem mai darab, de nem is nagyon használom, és anno fillérekért vásároltam új korában.
    Megértem, amit a színvilágról írsz. Minden objektívnek más a rajza és nem csak a mérhető értékekre gondolok. Konkrétan nekem a Sigma Art és a nagylátó 10-18 STM-nek tetszenek a színei. Az előbbi ráadásul az érzékelőre "karcolja" a pixeleket. A 70-200-as színvilágát sokkal idegenebbnek érzem, pedig egy nagyon jó lencse.

    Lényeg: én elfelejteném a 24-105-öst. Vagy megvárnám a 24-70 F2-t (ami elvileg közeleg), vagy az általam említett alternatívát próbálnám ki.

    ''Az ember a legkegyetlenebb állat.'' Nietzsche

Új hozzászólás Aktív témák