-
Fototrend
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
barrasz
aktív tag
válasz csurgoi #33394 üzenetére
Szia!
Pont ezt az utat jártam én is,egy E-PL6-volt nekem is és váltottam Canon 700D-re.
A magam részéről nem bántam meg a váltást,bár az is igaz,hogy azért volt egy kis bukás anyagilag.
A többlet súly nem volt lényeges nálam,mert általában egy 18-135-ös obit és egy vagy két fixet viszek magammal,de például az idei nyaraláskor csak a 18-135-ös obit vittem.
Azért szerintem ha átgondolod a dolgot és anyagilag nem megterhelő akkor szerintem az Olyt tartsd meg,mert biztos lesz olyan alkalom amikor csak azt akarod majd vinni. -
_seth_
veterán
Az 5D3 mellett van egy 40D-m tartaléknak, arra gondoltam, hogy a tartalékot lecsérlem valami komolyabbra ami nem csak a táskában pihen, hanem alkalom adtán elő is veszem, konkrétan 2 vázra gondoltam:
-5D2, esküvőkön praktikus lenne, ezen lenne pl a 17-40 vagy egy fix, az 5D3-on pl a 70-200-as obi, így az obi cserélgetések számát lehetne csökkenteni.
-7D, sporteseményeken az 1.6 szorzó nem ártana, a sebessége sem, a minősége bár nem FF, de azért használható, szintén jól jönne a szorzó természetfotónál is. A 70-200 mellé van egy kétszerezőm amivel 140-400 lesz belőle, ezt az 1.6 tovább növelné, a 7D AF rendszere pedig elég jó már ahhoz, hogy akár madarat vagy bármi mást le lehessen vele fotózni gond nélkül.
A probléma ott kezdődik, hogy egyik váz sem fedi le a másikat a legkisebb mértékben sem. 5D2-vel, sem sorozatmódban nem lennék előrébb és a szorzó hiánya miatt természetfotónál sem nyernék vele. A 7D pedig esküvőn nem nyújtana pluszt, a 17-40 is szűkebb lenne rajta mint a 24-105 obim az FF-en, persze pl egy 50 1.4-et tehetek rá és akkor "olyan mintha egy portréobi" lenne a vázon a szorzó miatt, de nem ideális megoldás annyira mint egy 5D2.
Sejtem, hogy mit válaszoltok, csak hátha valaki ír olyat amire eddig nem gondoltam
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
*Ropi*
félisten
válasz _seth_ #33405 üzenetére
Az 5D2 AF rendszere gyengébb mint a 40D-é (gyakorlatilag az 5D1 AF rendszere van benne), így csak a középső AF pontja használható hatékonyan - ezt érdemes figyelembe venni. Tehát vagy a 7D sokkal jobb AF rendszerrel, vagy inkább egy 6D, ami magas ISO-n használhatóbb).
Az 5D2 mellett az alacsony ISO-n jó képminősége és a videós képességei szólnak, mert ott amúgy is manuálisan fókuszál az ember.
A kétszerezőt (ha csak nem a Canon III-as) kihagynám a képletből mert nagyon rontja a képminőséget, APS-C-n meg főleg.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
matyi012345
őstag
válasz _seth_ #33405 üzenetére
Most leszek hülyének nézve, de megpróbálnék vadászni egy 1DIII-t. Ha már sorozat kell akkor verhetetlen, mindegyik általad felsorolt vázat lenyomja. AF szintén, 5DII-t oda-vissza veri. Ráadásul gyorsabb is velük az AF mert más feszültségen működik. Crop is ott van, igaz csak 1,3x de hatalmas pixelméretek. Ha már 7D-n gondolkozol és eddig el voltál a 40D-vel akkor gondolom az ISO annyira nem számít úgysem, bár abban sem olyan rossz. Megbízhatóságot gondolom nem kell bemutatni. Nehéz jó áron jót fogni, de néha szokott lenni. Típushibája a banding, azt vásáráskor ellenőrizni kell.
-
_seth_
veterán
válasz *Ropi* #33406 üzenetére
Használtam 5D2-t, valóban nem egy modern AF ami benne van, ezért is lenne jó pl arra rakni a nagylátót, alapból szinte minden éles.
6D jó, de sportnál nem nyújt előnyt, sem természetfotónál, gyakorlatilag az egy 5D2+, a kettő közül inkább az 5D2-t venném valószínűleg.
Kétszerező jelenleg II-es, de III-as cserélni nem probléma, ugyanakkor nekem pl ez is megfelel, 5.6-on valóban gyenge, de F8-on már használható.matyi012345: erre nem is gondoltam, alapvetően egy dolog van ami nem tetszik az 1D mark III-ban, az a 10MP. A 40D valóban csak tartaléknak van, az ISO tartománya is szűk keresztmetszet lehet, bár az 1D mark iii 6400-ig megy max ami fölé úgysem mennék tehát ez problémát nem jelentene, főleg a nagyobb szenzor miatt. Amit viszont el tudnék viselni az egy jobb kijelző mint ami a 40D-n van.
Mindenesetre egy érdekes altenatíva és már 150 körül van is ilyen 1D. Ami viszont nagyon nagy piros pont az a két memóriakártya hely, az adatbiztonság nem elhanyagolható.Mindenesetre érdekes megoldás lehet az 1D mark iii, végülis a felbontása lehetne jobb, de ettől eltekintve, talán ez jó megoldás lehet a problémámra, legalábbis jobbat eddig nem találtam.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
válasz pethob #33409 üzenetére
Volt már 70D-m, én csak szívtam vele ezért hanyagolom Bár az 5D2 és az 1Dmk3 árban már valóban 70D közelében van, bár most van pl 150-ért is eladó 1dmk3, az a 7D-vel összehasonlítva annyira nem is rossz alternatíva, de jellemzően többért árulják az 1D-ket.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Soká
senior tag
Elnézést, hogy a háromszámjegyű kategóriát erősítem, de miután friss a 760D így ennek örülök.
Pontosabban most azt gondoltam leírni, ami kevésbé tetszik. Ma jó idő volt végre kattintgattam párat és belefutottam két dologba, ami kevésbé tetszik.
1. az 500D-nél megszoktam, hogy amikor élességet állítok (a középső érzékelőt használom), olyankor piros színnel felvillan a középső mező. Sőt, -erre most jöttem rá, 8 év után, hogy kétszer villan fel, amikor megnyomom a gombot és amikor beállította az élességet. És ez így jó volt. A 760D középső fókuszpontja egy kis fekete keret, és ez bizony nem villan fel, a keresőben látom (jó esetben), hogy éles lett a kép, illetve a kereső jobb alsó sarkában ég egy kis kerek zöld fény (akár az 500D-ben) amire egyszerűen nem jó figyelni, hiszen ha a fókuszpontra figyelek, hogy na, éles-e, akkor az a zöld pötty elég periférikus. Persze, érzékelem én, hogy lenyomtam a gombot, érzékelem, hogy éles lett a kép, hallom is az obi hangját, de azért jó volt látni azt a felvillanó piros pontot. (itt jegyzem meg, hogy ha fényszegény helyen mérek fényt, akkor pirosan felvillan ez a bizonyos középső mező (sőt a beállított segédrács is) de miért csak sötétben?
Mjad megszokom az új módit...2. Leggyakrabban Av módban használom a gépet. Megszoktam, hogy 500D-nél a sűrűn alkalmazott expozíciókompenzációt úgy használtam, hogy lenyomtam a hüvelykjujjra eső AV+- gombot mutatóujjal pedig az exponálógomb előtt lévő tárcsával módosítottam az alá-felé exponálás értékét.
760D-nél AV+- gomb helyére Q gomb került, ami másra való, így az AV+- gomb helyett az exponálógombot kell lenyomni félig és közben a hátlapi tárcsát kell forgatni a +- értékek beállításához. Egyfelől nem esik kézre a két gomb együttes használata, másfelől szerintem elég körülményes három ujjal markolni a gépet, a mutatóujammal féliglenyomni az exponálót a hüvelykjujjamat meg "begöngyölítve" körkörösen forgatni a tárcsán. Miközben a félig lenyomott exp. gomb közben még fókuszálni is igyekszik. Ez nem volt jó ötlet -
Soká
senior tag
Lenne még egy közvéleménykutatás-jellegű kérdésem.
Nálam az autofókusz nem az exponálógombra van "telepítve", hanem a csillag gombbal élesítek. (hüvelykujj)
Kinek melyik a dedikált AF gombja? -
*Ropi*
félisten
válasz _seth_ #33408 üzenetére
Akkor viszont 6D + 2x III: még így is jobb képed lesz mint akármilyen APS-C szenzorral (és a középső AF pontja is jobb mint az 5D2-é).
(#33412) Soká: Az expógombon, mert 2 gomb nyomkodása felesleges időveszteség (próbáltuk, nem jött be).
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
Gondwana
addikt
-
Soká
senior tag
válasz szpeti40 #33417 üzenetére
Miért jó?
Még az sem kizárt, hogy ez az analógos MF-os időkből jön, amikor bal kézzel tekergette az ember az objektívet...
De nem, arról van szó, hogy nem szeretem félig lenyomva tartani az exponálógombot. És nem szeretem, hogy nem tudok úgy exponálni, hogy közben ne élesíten nekem a gép. Mondok példákat:- fotózok egy előadót, aki a papírjaiba burkolózva olvas fel. Ilyenkor néha percekig várhatok arra, hogy felnézzen végre a papírjaiból egy pillantásra. ilyenkor százszor jobb, hogy előre beállítom az élességet és aztán késlekedés nélkül tudok exponálni, amikor kell
- tárgyakat fotózok állványról (mondjuk sok hasonlót...) és nem akarom, hogy mindegy egyes expónál újraélesítgessen a gép
- panorámát fotózok, egyszer beállítom a megfelelő helyre az élességet, utána csak "lövök". (ha az AF csak egy kicsit is bizonytalan, annál nincs idegesítőbb, mint amikor a 10 panorámképből 1 életlen, mert az AF elcseszte)
- egy jó kompozíciónál a legritkább esetben van az élespont a kép közepén. Tehát én - megszokásból, biztonságból a középső fókuszponttal élességet állítok arra, amire szeretnék (illetve amit elég kontrasztosnak ítélek a biztos AF számára) és utána újrakomponálom a képkivágást. Nem kell félig nyomvatartani a gombot, nincs gond ha véletlenül elengedem a gombot.Szerintem sok előnye van ennek a módszernek.
Valószínűleg egy intenzív mozgásban lévő témánál ez nem jó megoldás, de nálam ez viszonylag ritka téma, ráadásul az AF lassúsága okán az AF megtalálása és exponálás közben is elmozdul a téma. Az ilyen "sportfotós" témában kellően nem vagyok jártas. Egyenes vonalú mozgásnál én még mindig azt az egylövetű módszert alkalmazom, hogy fókuszálok oda, ahová várható a téma, aztán exponálok egyet amikor a téma odaért
Minden észrevételt szívesen veszek. -
_seth_
veterán
válasz *Ropi* #33413 üzenetére
6D, na igen, de akkor kizárólag az esküvőfotós vonalat tudom erősíteni.
copass: az 5D2 is látott ott ahol kellett, nem volt vele probléma, ha FF váz lesz akkor 5D2 lesz a vége, kényelmesebb is volt és olcsóbb is mint a 6D.
Soká: neked megfelelne az is, ha az obi AF-MF kapcsolóját használnád, akkor nincs újraélesítés.
750D-t vettél ha jól emlékszem, annak azért az AF már nem jelent gondot akár képről-képre élesítve sem.
Tárgyaknál MF és LV, vagy AF majd MF-re váltasz.
Kompozíció, talán már 19AF pont van abban a vázban, használd őket!
Sport: AI Servo mód, és nem rontja el.Észrevétel: van egy egész modern vázad, de gyakorlatilag a 10 évvel ezelőtti múltban élsz, csak középső af, az af nagyon lassú, kitalálom, hogy ki hol lesz mire exponálok... ennyi erővel kár volt új vázat venned
Nyugodtan próbáld ki, hogy mit tud a váz, ha pedig nem elég akkor még mindig átveheted az irányítást Ugyanakkor pedig, ha neked így kényelmes, akkor használd így.Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
copass
veterán
ha a hüvelykújjaddal a gombokat nyomogatod instabil lesz a fogásod. plusz kényelmetlen lesz egy idő után. arról nem is beszélve hogy mozog a kéz. előre nyomva a gombot fókuszálsz, majd lefelé exponálsz...
- előadónál mégis mekkora esély van arra hogy gyors mozgás végez és kiugrik az élességi síkból? semennyi.
- tárgyfotózásnál stackelés,távvezérlés,időzítés, kézi fókusz van hogy ne mozduljon be a váz gombnyomogatással
- panoráma kézifókusz és egyforma lesz minden."amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
Pelican
őstag
Az EOS 5 (filmes) gépem óta a hátsó gombra van téve az AF, kb. 1 nap hozzászokni, utána viszont nehéz elképzelni, hogy lehet máshogy is...
Természetfotózásban rengeteg témát le sem lehet fotózni, ha az expó gombon van az AF (pl. kolibri etetőn)
Az általam ismert természetfotósok legalább 90%-a így használja a gépét.
Amelyik gépnek van több érzékeny AF pontja, ott nem feltétlen kell a középsőt használni, a kompozíciónak megfelelőt is ki lehet választani és azt használni, gyorsan mozgó témánál nincs idő az átkomponálásra.
Más:
Sokáig a One shot AF-et használtam, de mikor áttértem az AI Servóra, sokkal több éles képem lett még álló témáknál is, aminek az az oka, hogy a One shot úgy működik, hogy az adott fókusz állásban a gép megjósolja, hogy hol lesz az élesség és kiadja a parancsot az objektívnek, hogy tekerjen oda, amit az bután végrehajt és nincs semmiféle visszacsatolás vagy finomítás, hogy ténylegesen ott van-e az élesség. A servo is így kezdi, csak ott utána újra és újra nekifut és korrigál (így ha nem is találta el elsőre, már sokkal közelebbről kell megjósolnia, így sokkal pontosabb az eredmény). Az AI focust egyáltalán nem érdemes használni, mert ott a gép dönti el, hogy one shot vagy servo.http://pel.hu/eoscard http://pel.hu/bdedit
-
matyi012345
őstag
válasz _seth_ #33408 üzenetére
Igen a felbontása valóban kicsi, viszont abból indultam ki, hogy amit tud az egyik, azt nem muszáj tudnia a másiknak. IQ-ra az 5D egyértelműen jobb, de akkor IQ már van.. 10 FPS viszont ugye semmi mással nincs. 5DIII alá a II-t és a 6D-t kicsit feleslegesnek érzem. Egy gyenge 5DIII mindkettő lényegében. 7D jobb, de még mindig nem ad annyi pluszt sorozatban hogy lenne neki értelme szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
Soká
senior tag
Kedves Urak!
Összevonva válaszolok. (ezt még Pelican kolléga hozzászólása előtt kezdtem írni, csak félbehagytam...)
"gyakorlatilag a 10 évvel ezelőtti múltban élsz"
Ebben van igazság, érzem, hogy öregszem... De azért kicsit védeném az álláspontomat itt-ott, azzal együtt, hogy megígérem, próbálkozom majd a "kor szellemével" (Zeitgeist)
"ennyi erővel kár volt új vázat venned"
Én úgy közelítem meg a dolgot, hogy próbálok résen lenni, próbálok kreatív maradni abban az értelemben, hogy nem bízom magamat egyedül a gép gyorsaságára. Mert vagy elég gyors, vagy nem... vagy kitalálja, hogy mit akarok, vagy nem. Lehet, hogy nincs igazam, de én még nem győződtem meg arról, hogy egy jól időzített egyetlen expo ne lenne jobb, mintha nyomom a sorozatgombot és aztán csak lesz benne egy jó. Ahhoz tényleg olyan gép kell, ami másodpercenként nagyon sokat "lő".
De mondom, új gép, új élet, majd próbálkozom. Azért GPS-t például használok (bár látom, hogy milyen kiszolgáltatottá tesz...)"megfelelne az is, ha az obi AF-MF kapcsolóját használnád, akkor nincs újraélesítés"
Minden obin máshol van ez a gomb, elég nehezen kapcsolgatható, nem erre találták ki. Ez szerintem nem jó ötlet. Olyankor használom, amikor kézzel kell állítani az élességet (sötétben, ha egy háló mögé akarok élességet állítani, ha akarattal front vagy backfocust akarok, stb.)
"Kompozíció, talán már 19AF pont van abban a vázban, használd őket!"
Most lehet, hogy nagyon amatőr dolgot kérdezek, de szerintetek mi gyorsabb (nem állványos tárgyfotóra gondolok) az AF pontok között szörfölgetni vagy újrakomponálni a képet?
"ha a hüvelykújjaddal a gombokat nyomogatod instabil lesz a fogásod"
Ezt azért nem értem, mert én két kézzel fogom a fényképezőgépet. A jobb tenyerembe ül a gép sarka, három ujjal fogom a markolatot, a hüvelykujj és a mutatóujj gombokon nyugszik, azzal nem végzek szorítást.
Az kétségtelen tény, hogy a gépeimen a csillag gomb nem a legkényelmesebb helyen van az én szempontomból, lehetne akár a kereső melletti dioptriakorrekciós gomb helyén is, akkor nyújtva lenne a hüvelykujjam. Ez tény."előre nyomva a gombot fókuszálsz, majd lefelé exponálsz..."
Ne viccelj, rég rossz lenne, ha úgy nyomkodnám a gombokat, hogy attól bólogat a fényképezőgép.
Közben most olvasom Pelican kolléga mondandóját és mintha ő engem igazolna valamelyest.
"Amelyik gépnek van több érzékeny AF pontja, ott nem feltétlen kell a középsőt használni, a kompozíciónak megfelelőt is ki lehet választani és azt használni, "
Ezt viszont mondjátok már el, hogy is van mert nem értem. Annál nincs macerásabb, mint léptetgetni az egyes mezők között. Ezt csak akkor csinálom, ha állványról fotózok valamit és nem tudom újrakomponálni a képet. -
Pelican
őstag
A fókuszpont állítás a joysticken van nálam, expó előtt előre el kell dönteni a kompozíciót és hogy ahhoz melyik ponton lesz a fókuszálás, és ha jön a téma, akkor már csak fókuszálni és exponálni kell.
Amelyik gépben lehet külön AF pontot állítani a vízszintes, függőleges helyzethez, érdemes azt is bekapcsolni, mert akkor váltáskor nem kell átgyalogolni a fókuszponttal.http://pel.hu/eoscard http://pel.hu/bdedit
-
veterán
Szerintem nincs okod védekezni, mindenki úgy fotózik ahogy akar, ahogy kényelmes neki.
Persze pár megszokáson érdemes néha változtatni, de legalábbis kipróbálni más módszert.
Én is megrögzött középső fókuszpontos vagyok, annyira megszoktam az élességállítás utáni átkomponálást, hogy a most vásárolt 750D-t is rögtön oda állítottam az AF pontot.
Viszont tényleg nincs vizuális visszajelzés az élességállításról (akusztikus van, füttyen a gép ha éles a téma, ha nem tiltottad le ), ezért most próbálgatom a fókuszpont kiválasztásos módszert. Sajna ebben sem túl jó társ a 750D, mert az exponáló gomb mögötti három gombból az egyik az AF pont kiválasztó gomb, amire nem lehet csak úgy készségből rányomni
DE!
Ha kiválasztod azt, hogy a 19 AF pont, vagy az AF zóna legyen az élességállítás alapja, akkor azok a fekete négyzetek maradnak az élességállítás után feketék, amelynél éles a kép.
Próbálgatom ezt a módszert alkalmazni, majd meglátom, hogy a gép okosabb-e mint én
(Vannak kétségeim a gép okosságát illetően, ha állványra teszem a gépet és tízszer állítok élességet, akkor mindig más és más AF pontokra jelöli, hogy oda sikerült az élesség-állítás, pedig semmi sem változott az előző kisérlet óta )
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Fotonhámozó
senior tag
válasz Pelican #33424 üzenetére
+1, esetek 90%-ában hátsó gombon használom az AF-t. Stabilan tartom a gépet, akár pár dekás, akár kiló feletti obi van rajta. Amennyit kellene használnom az obikon az AF/MF kapcsolót, rövid időn belül törzsvendég lennék a C kft-nél.
A farkas imádott olvasni, zabálta a könyveket. Ezért ette meg a nagy i-t és a piros k-t.
-
copass
veterán
válasz Pelican #33431 üzenetére
jobban rátudsz fogni hüvelykújjal, így nem kell annyira erőssen fogni a markolatnál. nekem elég rendesen túllóg az újjam, köbö egy körömnyit, tehát ha csillagoznom kell akkor behajlítom. nekem kényelmetlen. még 5dm2-őn is, 1100D-ről meg ne is beszéljünk!
[ Szerkesztve ]
"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
Soká
senior tag
válasz Pelican #33429 üzenetére
Nálam nincs olyan úri huncutság, mint joystick gomb, de ez részletkérdés.
"expó előtt előre el kell dönteni a kompozíciót és hogy ahhoz melyik ponton lesz a fókuszálás, és ha jön a téma, akkor már csak fókuszálni és exponálni kell."
Ez kicsit ködös így nekem, mert ha van mozgó elem a képen, akkor hogy is tudom elérni, hogy pont ott legyen, ahová előre komponáltam őt (meg az AF pontot)?
Legyen szó ugrándozó gyerekről vagy egy madárról. -
Soká
senior tag
válasz Donki Hóte #33430 üzenetére
"Szerintem nincs okod védekezni,"
Én nem így fogom fel. Diskurálunk és vagy tanulok belőle (tanulunk egymástól), vagy nem.
Az máris megnyugtatott, hogy nem én használom egyedül külön gombon az autófókuszt.Most próbálgattam a 19 pontot az egyik gyerekemen de miután nem középre komponáltam az arcát, lazán a háttérre élesített. De ezzel még fogok kísérletezni.
-
copass
veterán
igen. gyakran kell egy kézzel tartanom, mert másik kézzel kapaszkodom valamibe! pölö koncerteken, rendezvényeken,esküvőn, tömegfelé,stb. portrémarkolatot ezért utálom, mert hiába stabilabb lesz egy kézzel is, növeli a súlyt. nekem így sokkal stabilabb. de két kézzel az igazi. jobban eloszlik a súly, hosszútávon nem görcsöl be a kezem.
[ Szerkesztve ]
"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
Pelican
őstag
válasz copass #33433 üzenetére
Vagy állványt használok, vagy a másik kezemmel tartom az objektívet és egy idő után tényleg kényelmetlen... de hát egy jó képért lehet áldozni a kényelemből egy kicsit...
copass: Az egy kéz nálam nem játszik, mert kb 80%-ban a 300/2.8 van fenn...
Kapaszkodás helyett neki lehet dőlni korlátnak, fának, mikor mi van.[ Szerkesztve ]
http://pel.hu/eoscard http://pel.hu/bdedit
-
copass
veterán
válasz Pelican #33439 üzenetére
no igen a 300-assal én is szenvednék szívesen! mondjuk egy monopoddal már annyira nem lenne vészes a súlya.
2.8/70-200 II lenne az ideális, de iszonyat drága és túl nehéz nekem. marad a 4/70-200 stabi nélküli.
nekem meg azért elég fontos az összsúly is hogy mit kell cígölnöm folyamatosan. egy fesztivál meg minima 8 óra és 4nap!"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
Soká
senior tag
válasz Pelican #33424 üzenetére
"Sokáig a One shot AF-et használtam, de mikor áttértem az AI Servóra, sokkal több éles képem lett még álló témáknál is,"
Merő kíváncsiságból most csináltam egy tesztet, mert a fotózásnak ezzel a részével még nem szórakoztam: szemből jövő autókról csináltam sorozatot. az egyszerűség kedvéért sport üzemmódba állítottam a gépet, csinálja, amit magától jónak lát. Ezt ő ugyebár úgy produkálta, hogy a 70-200-as obinál nyitott blendénél fixre vette a záridőt 1/1600 és szükség szerint az ISO-t változtatta. Annyival nehezítettem a dolgát, hogy tele állásból nyitottam fotózás közben, ahogy közeledett az autó. Tulajdonképpen elégedett vagyok az eredménnyel.
-
MeSKA
aktív tag
Csak bosszantja a fantáziámat... Egy olyan kérdésem lenne, hogy egy alap kitobi (18-55 IS nélkül) mennyire rosszabb/jobb egy Tamron 18-200mm F3,5-6,3 Di II VC-től? Neten nem nagyon találok összehasonlítást, van esetleg valakinek tapasztalata?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Gyúrósok ide!
- Tippmix
- Milyen monitort vegyek?
- HBO Max & OD topic
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Trollok komolyan
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- További aktív témák...
- VAKUK - Rendszervakuk & Stúdióvakuk - Kamera DSLR, MILC, Fotós vakuk Speedlite-ok és vezérlők
- Olympus M.ZUIKO DIGITAL 25mm f/1.8 objektív
- FOTÓS LED Lámpák - Kamera Fények, COB Studió Világítás, RGB Videó Lámpák, Körfények (Ringlight)
- Tamron 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD (Nikonhoz)
- Sony NEX-3 objektivvel eladó