-
Fototrend
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
_seth_
veterán
válasz *Ropi* #33638 üzenetére
FF & APS-C & Extender 2x II
Szerintem annyira nem vészes (rögtönzött teszt ), feltéve, hogy valaki nem azért veszi mert kifejezetten így akarja használni a teléjét, akkor inkább egy 100-400, viszont annak aki portréra és rendezvényre vesz 70-200-at és mégis kimenne néha a szabadba nem árt, és fillérekből lesz egy "nagyteléje".[ Szerkesztve ]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Gondwana
addikt
1EV különbség a szenzor teljes àtfogàsàhoz képest: ugye, jòl olvasom, hogy a panasz, hogy nem mindenki véli làtni az eltérést. Valamiért sejtem, hogy 1EV különbséggel (pl. minden ugyanaz, csak 1/250 helyett 1/500 az egyik kép) lefotòzva ugyanùgy egy középszürkét tartalmazò, de amùgy tarka, sokpicirészletű képet, nem làtnànak eltérést, csak, ha egymàs utàn néznék a két képet.
Én, köszönöm, de hasznàlom, sokszor az a +1EV tartalék kell a vilàgos részeken (de nem a +4EV csùcsfényeken )... megy a csiga hazafelé ... (One World One Dream One More Thinkpad, Please [ o] )
-
Soká
senior tag
válasz Gondwana #33652 üzenetére
"ugye, jòl olvasom, hogy a panasz, hogy nem mindenki véli làtni az eltérést."
Ha pontosan kell válaszolnom, akkor: nagyon nem jól olvasod. Én az ominózus fotómmal azt szerettem volna érzékeltetni, hogy készült két fotó ugyanarról a témáról ugyanazokkal a beállításokkal, annyi különbséggel, hogy az egyiknél be volt kapcsolva a csúcsfénykompenzáció, a másiknál nem. A tapasztalatom pedig az volt, hogy:
1. a fgép hisztogramjában markáns különbség mutatkozott a beégett (villogó) részek között
2. a szgépen a RAW is különbözőnek tűnt (de itt azt hiszem, hogy megtévesztett a RAW-ba ágyazott kisebb jpg)3. miután kikonvertáltam a két fotót ugyanazokkal a beállításokkal, akkor számomra eltűnt a vélt (remélt) különbség.
Erre jött a reakció, hogy nem jó a monitorom, nem látok jól, stb. Úgy látszik, nem tudom megértetni magamat: nem azt mondom, hogy nem látom a különbséget a két fotó között, hanem hogy elhanyagolhatónak tekintem a különbséget. És nekem, felhasználói szempontból ez utóbbi a fontos, mert a pixelvadászat, ha már pipettával kell mérnem a különbséget, érdektelen. A monitorkalibrálás is akkor lenne érdekes, ha nyomdai termékről beszélgetnénk és Pantone színeket kellene a valóságban és a monitoron közelíteni egymáshoz.
Természetesen használd egészséggel a csúcsfénykompenzációt, majd még én is teszek vele néhány próbát, de ha hatástalannak (értsd: csekély hasznúnak) érzékelem, akkor hagyom a csudába.
-
copass
veterán
a fotó mióta nem nyomdai termék?!
"A monitorkalibrálás is akkor lenne érdekes, ha nyomdai termékről beszélgetnénk és Pantone színeket kellene a valóságban és a monitoron közelíteni egymáshoz."
tessék a kedvedért érthetőrefotosoppoltam.
még mindíg nem vagy tisztában azzal hogy mi a jelentősége. nem is neked készült ez a funkció a jelek szerint."amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
Soká
senior tag
válasz copass #33654 üzenetére
Pechedre türelmes ember vagyok.
Hallottál már papírképről? És fotókémiai eljárásról?
De természetesen egy fotó hogyne lehetne nyomdatermék éppen csak az én fotóim színvilágát nem szabványok fogják megmondani nekem, hanem én döntöm el, hogy milyen színűnek szeretném látni a fotómat. És saját érdekem, hogy a monitor és a késztermék köszönőviszonyban legyenek egymással.
Egészen más a helyzet, ha egy tervezőgrafikai munkáról van szó, ahol szabványok mondják meg, hogy mi milyen színű legyen.A módosított képet köszönöm. Nem tudom, érzékeled-e, hogy szarrá kellett szaturálnod a képet, ahhoz, hogy kimutatható legyen az a csekély különbség(az alsó képekről beszélek). Erre mondtam azt, hogy számomra elhanyagolható. Ha sikerülne megértened, hogy számomra nem az a lényeg, hogy jó pixelhuszár módjára érzékeljem a különbséget, hanem megállapíthassam, hogy számomra ez érdemi különbség-e vagy sem? Van-e értéke a kép mondanivalója szempontjából vagy sem. Nem bánnám ha befejeznénk ezt a meddő eszmecserét. Természetesen elfogadom, hogy te másképpen értelmezed a különbség mértékét és különösebben az sem zavar, ha úgy gondolod, hülyén halok majd meg. Te már mindent megtettél, vegyük úgy, hogy menthetetlen vagyok.
-
*Ropi*
félisten
A papír (és bármilyen más passzív hordozóréteg ) még jobban igényli a dinamikacsökkentő eljárásokat, mert kisebb a kontrasztátfogásuk, mint egy monitornak.
A monitor beállításai pedig mindig számítanak, hiszen azon keresztül nézed vissza a képet - ha példának okáért eleve fel van húzva a fényerő és le van véve a kontraszt, akkor hiába bűvészkedsz a HTP-vel, nem látsz belőle semmit.
Ami még nem került szóba, az a szemed (mint a folyamat része): a Te érdekedben remélem, hogy semmi gond sincsen vele!
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
copass
veterán
saját egyéni ízlés dolga hogy ki hogy ráncigálja meg a csúszkákat. én nem a tartalmi dolgokról beszélek.
az a nem mindegy hogy a monitorodon ami neked fekete az előhíváskor/nyomtatáskor/nyomda,stb után is fekete legyen. ne kapjon egy kis zöldes árnyalatot (bármelyik szín lehet ami elvanmászva) vagy sötétebb/világosabb legyen.
arról nem is beszélve hogy az automata előhívórendszerek automatán rányomnak +1Fé-t!. szerencsére ezt lehet nem kérni!
ha nincs kalibrált rendszered akkor zsákbamacska lesz a végerdmény.
nem semmiért használnak a vérprofik eizo hardveresen önkalibráló monitorokat mert a kalibrálás se tart örökké.a csúcsfényárnyalatnál persze hogy minimális a különbség, de látható és nem parasztvakítás.
nagy potenciál van benne. ha kiismered hogy mennyit bír a szenzorod, akkor a kénkövespokolban is lehet jó képeket készíteni, anélkül hogy nullászajjal dekorálnám ki a sötétrészeket utómunkában mert utánhúzta az expót!"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
_seth_
veterán
Van valami link ami leírja, hogy milyen fényviszonyoknál és hogyan érdemes használni ezt az opciót?
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
válasz *Ropi* #33659 üzenetére
Tehát, hogy jól értem-e: pl hasznos lehet a tűző napon menyasszonyi fehér ruhát fotózni, mert kevesebbet kell alexpozni, hiszen az alapból kiégő részekből megment valamennyit.
Vagy ugyanúgy alexpózás helyett/csökkentésére ha pl a pár mögé komponálom a napot, vagyis amikor szinte belevilágít az optikába?Be is teszem a vázakon a gyorsmenübe, mondjuk egy darabig nem lesz sok a fényből így várnom kell tavaszig a kipróbálására
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
válasz *Ropi* #33661 üzenetére
Akkor jól hangzik Van bármi hátránya a használatának?
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
válasz copass #33663 üzenetére
Ezt tudom, de ezen kívül valami? Kompaktnál (tudom, tudom ), pl ezzel az opcióval minden narancssárga lett
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Iomega
őstag
Szervusztok!
A 40mm f2.8 STM objektív esetében, mennyire lesz jó a fókusz? Itt arra gondolok, hogy felcsavarom a vázra, és kb. mennyi % esély van arra, hogy sem front, sem back fókuszos nem lesz, csak szépen teszi a dolgát, és nem igényel majd kalibrálást?
Előre is köszi!
[ Szerkesztve ]
Annyit érünk, amennyi szeretet van bennünk. - "Ne menjen le a Nap, a te haragoddal!"
-
MeSKA
aktív tag
Portré fotózáshoz milyen objektívet ajánlotok 100e Ft alatt?
-
_seth_
veterán
válasz Iomega #33666 üzenetére
Alapvetően 2.8-as, már nagyobb esély van arra, hogy betalál, és egyébként sem híres a rossz AF-ről.
MeSKA: EF 85mm F1.8, használtan természetesen. Bár cashback akcióban talán még újonnan is kijön ennyiből.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
pethob
aktív tag
Nekem mindenképp a 85mm (ekv.) az a fókusz távolság, amit portréra legtöbbször használok. Stúdióba is jó (már eléggé tömöríti a hátteret ahhoz, hogy ne kelljen túl nagy háttér) és stúdión kívül sem kell túl messze menned a modelltől. ami nehezíti a kommunikációt.
Ha APS-C-re kell, akkor 50/1.4, használtan bőven 100 alatt van.
https://www.flickr.com/photos/pethob
-
Iomega
őstag
válasz *Ropi* #33678 üzenetére
Köszi, Ropi!
Egy más jellegű kérdés, hátha valaki tudja, vagy emlékszik még rá. Tavaly a Black Friday akció során mekkora kedvezmények volt, vagy idén mire lehet számítani?
[ Szerkesztve ]
Annyit érünk, amennyi szeretet van bennünk. - "Ne menjen le a Nap, a te haragoddal!"
-
-
spiky03
veterán
Szerintetek kezdő gépnek jó lehet egy 700D is ugye?
Vagy esetleg jobban megérné egy 750 vagy 760?Kihasználná a különbségeket egy kezdő aki még csak most szeretne betekintést nyerni a DSLR világba!
Amúgy obinak 18-135-öt gondoltam.
Az MM honlapján a webes kedvezményes árból is még visszajár a 16 ezer? Mert ha igen akkor elég jó ára van a 700-asnak.
Köszönöm
SuperHeRo - Eladó! Anthem MRX710 + extrák!
-
Soká
senior tag
válasz spiky03 #33684 üzenetére
Nem tudom pontosan, mik is a különbségek, de ha úgymond kezdő vagy és nem az a célod, hogy megállítsd a levegőben a puskagolyót, hanem a körülötted lévő környezetet, az utazásaitokat, a családot szeretnéd fotózni jó minőségben, akkor megfelel.
Persze, sokan azt fogják mondani, hogy 200-ért használtan kapsz jobb vázat de én nem hinném, hogy azon a plusz tudáson múlna a boldogságod. Amennyivel drágább a 750D érdemes megfontolni inkább egy jó YONGNUO vakut, amelynek forgatható a feje. És akkor szép derített képeket lőhetsz beltérben kevés fény mellett is. Többet ér, mint a 18 kontra 24Mp. -
Soká
senior tag
válasz spiky03 #33686 üzenetére
De ezt miért tőlem kérdezed, miért nem a MM-tól?
Szerintem annyit kell fizetned, amennyi ki van írva. Jó esetben azt a 16.000Ft kedvezményt le tudod vásárolni bizonyos feltételekkel.Lehet, hogy illetlenség ebben a topikban más márkát emlegetni, de éppen pár napja nézegettem ezen az oldalon a páros portrét és hát azt állapítottam meg, hogy egy jó fix üveggel van értelme a 24Mp-es (és nagyobb) felbontásnak. Fogalmam sincs, hogy a két márka hasonló vázai az utazó zoomjaikkal mit tudnak, egymáshoz képest mit nyújtanak, de ha Te vásárolsz, akkor érdemes végigrágni az alternatívákat. A kedvezményes ár most mindenképpen a Canont erősíti.
-
Soká
senior tag
válasz spiky03 #33689 üzenetére
Szerintem jó, de ne csak engem kérdezz
Én a múltkor, szintén az MM-ben a 760D vázat vettem 192-ért, akciósan, magát az objektívedet meg külön 100e felett árulják.A gond megint csak az, hogy fogalmunk sincs mire szeretnéd használni, milyen elvárásaid vannak és te magad mennyire tudsz fotózni, mik a preferenciáid?
-
spiky03
veterán
Amire használnám az még csak a szokásos dolgok.
Családi események, kirándulások, nyaralások.Amúgy érdekel a fotózás, olvasgattam a témában, meg követem itt is a fotós topikot is.
Aztán ha lenne egy jó gépem, biztos többet kattintgatnék, meg jobban beleásnám magam az utómunkákba is, mert azt szinte soha sem csináltam egy képemen sem. A PS-t azt szoktam használni de pl a LR azt még nem is láttam élőben.
Eddig csak kompakt gépeim voltak.
De persze ha elkap a gépszíj, akkor majd vennék még hozzá ezt-azt kiegészítőket, szűrőket, fix obit ilyesmiket.
@(#33691) copass
Köszönöm én is így gondolnám.
31 ezer expo az már soknak számít ugye a gépbe? Mert találtam egy használt 700D 18-55 meg 55-200-as STM obival, tokkal, állvánnyal, szűrővel, kártyával, távvezérlővel 150-ért.
SuperHeRo - Eladó! Anthem MRX710 + extrák!
-
copass
veterán
válasz spiky03 #33692 üzenetére
700D 30k expósat nem vennék, az a váz nem 2 éves. én 3 év alatt tekertem az 1100D-mbe 50k expót úgy hogy az utolsó 1 évben már dolgoztam vele...akkor ment bele a nagyrésze.
vegyél újat. legalább a vázat. utána majd veszel használtan amit kell. obi,vaku akármi.
belépő vázzal is lehet komolyan nyomni."amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
copass
veterán
válasz Pelican #33696 üzenetére
direkt neked kifejtem részletesen, mert úgy látszik nem egyértelmű...
arra céloztam, hogy mindenki máshogy használja a vázat. tehát van aki egy hét alatt belenyom 3000 expót van aki meg 1 év alatt se éri el.
de nem is ez a fő gond, hanem az hogy nem lehet kiolvasni hogy ebből mennyi volt videó és hosszúzáridő.
meg kell nézni hogy pár éve mennyi 5dm2 volt eladó 5-10k expókkal...a kutyának se kellett, mert tudták hogy videózásra használták."amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
watchfun
tag
válasz spiky03 #33694 üzenetére
30e expó sok? Már miért lenne sok?
Nekem van egy 650D-m, 55e expó körül vettem, azóta belement több mint 10e expó, lassan közelítem a 70-et. Van egy 40D-m, 122e expóval. Van egy másik 40D-m, infrára átalakítva, 112e expóval. mind működik...
Nyilván nincs garancia arra, hogy holnap nem akad meg valamelyik, de arra sem, hogy a vadiúj vagy az 5e expós kihúzza a 100e expót.Legalább ilyen fontos, hogy hányszor volt leejtve/keményebben odaütve a gép? Hányszor vitték be bekapcsolva hidegről melegre? Hányszor ázott meg és hányszor kapcsolgatták/nyomkodták vizes kézzel? Hányszor sütötte meg a Nap a kocsiban nyáron? Sportot fotóztak vele, mondjuk ralit a porban, vagy 25 fokos száraz műteremben, textil lebbenését, esetleg tengerparton? Fotóztak-e sokat a Nappal szemben, vagy diszkóban világított-e bele lézer? Na, ezeket nem tudod ellenőrizni, pedig sokkal többet számít egy gép életében, mint az expószám. A zár arra van kitalálva, hogy exponáljanak vele, a 100e csak egy szám, amit a gép vagy elér vagy nem, vagy jelentősen túlszárnyal, valamit bele kellett írni a prospektusba. Ne gondold, hogy a 100.001-edik expónál darabokra fog hullani a gép, de azt sem, hogy odáig biztosan ki fogja bírni... Egy DSLR elég összetett finommechanikai-elektronikai berendezés, az élettartamot illetve a meghibásodást számtalan dolog befolyásolja amiből csak ez egyik, bár elég fontos az expószám. Kicsit olyan Szent Szám kezd lenni ez az expó, bár ez csak egy - bár az egyetlen mérhető - elem ami a használat mértékére utal, a módjára azonban ez sem. Volt, hogy egy délelőtt sportot fotóztam, záporoztak a sorozatok, fél nap alatt belement 1100 kép.
Na és ha tönkremegy a zár, akkor mi van? Kicserélik, még a 30D/40D gépekhez is beszerezhető, 40-65e Ft-ból megvan egy új zár új expógombbal együtt, munkadíjastul és ennél nagyobb különbségek vannak a használtak árában az expószám fügvényében.
Ha biztosra akarsz menni, vidd el szervizbe, szedesd szét, nem volt-e beázva mert az baj lehet évek múlva is. Állítsanak egy fókuszt, tisztítsák ki aztán hajrá.[ Szerkesztve ]
-
watchfun
tag
válasz watchfun #33698 üzenetére
Egyébként, itt van egy semmire sem jó statisztika, ami szintén nem jegyzi a használat körülményeit. Eszerint átlagosan 68.732.7 expó után megy tönkre a 700D zárja, látható ugyanakkor, hogy több mint 50% esélye van a gépnek, hogy túléli a 100.000 expót, viszont vannak gépek amik a 250.000 expót is túlélték. A 30.000 expó ezek szerint kevesebb mint félidő. Mennyit tervezed használni? Évi 5000 expó (havi 400 expó, azaz kéthetente elmész kirándulni/családi esemény van Nálatok és azon _mindegyiken_ ellősz 200 expót - ez egyébként nekem még soha nem sikerült)? Akkor ez hatévnyi gondtalan használat ami még benne van, utána meg veszel majd újat.