Új hozzászólás Aktív témák

  • vlevi

    nagyúr

    válasz Oposzumtoszó #38895 üzenetére

    Az automata ISO, fogjuk rá, jó, ha van, de inkább próbálj meg meglenni nélküle.
    Azthiszem, nem árulok el titkot azzal, hogy a szükséges fénymennyiség "beszerzéséhez" 3 paramétert tudunk állítani.
    Záridőt, rekesznyílást és ISO-t.
    P módban mindhárom értéket a gép fogja állítani valahogy. Erre van egy gyárilag beállított algoritmus, ami az egyéb paraméterek figyelembevételével fog beállítani 1/250, F3.5, ISO3200 vagy 1/1 F8, ISO100 között bármit. Vagy akár még szélsőségesebb értékeket.
    Ha pl. sok fókuszpontot használsz, akkor azokat mindet megpróbálja élesen tartani, emiatt szűk rekeszt állít be, hosszabb expo idővel, és szélsőségesen magas ISO-val.
    AV, TV módban a rekesznyílást, záridőt fixálod, de akkor a másik két paraméterrel fog játszani.
    M módban hiába állítasz be pl. éjszakai felvétellel 5s záridőt, ha a gép ezt sötétnek érzékeli, fel fogja húzni az ISO-t a végletekig, hogy megfelelően fényes képet készítsen. Ez a megfelelően fényes általában a középszürke szokott lenni (18%-os szürke) Arról nem tud a gép, hogy te éjszakai képet akarsz csinálni, aminek 99%-a fekete, és van rajta 1-2%-nyi fénypont.
    Az ISO-t azért is érdemes kézi értéken tartani, mert mindegyik ISO értéknél más-más lesz az elkészült kép zajtartalma, színhelyessége, stb. Ez azért van így, mert az ISO érték változása azt jelenti, hogy az érzékelőről beérkező fény információt mennyire erősítse elektronikusan.
    Ugyanez igaz a fehéregyensúlyra is. A gép mindíg a 18%-s referencia szürke szín elérésére törekszik, emiatt pl. a naplementés, sárgásabb árnyalatú képeket teljesen tönkre tudja tenni, abban az értelemben, hogy a fehéregyensúly utánállítással teljesen olyan színvilágot csinál belőle, mintha szikrázó déli napfényben készült volna.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák