Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ear001

    addikt

    válasz -Skylake- #99806 üzenetére

    Végigolvasva még kevésbé kell, hogy egyetértsek.

    A hifi készülékek piaca úgy működik, hogy a listaárnak nagyjából az 1/3-ért adja tovább a gyártó a kereskedelmi csatornába. Hogy ez most viszont disztribútor, nagykereskedő, vagy viszonteladó, majdnem mindegy, az az 1/3 ár viszont eléggé kőbe van vésve. Tehát egy 2000 dolláros készülék 660 dolláros áron hagyja el a gyárkaput. Ebbe benne kell lenni a gyártásnak, K+F-nek, bérköltségnek, haszonnak, stb. Ezért látod azt, és gondolod azt, hogy az alkatrész költsége elhanyagolható, és az is.

    A TMP és még rajta kívül néhány cég másképp kalkulál. Egyfelől nincs viszonteladó, nincs a számára árrés. Itt előállítási költség + haszon adja az eladási árat. Ezrét van az, hogy az eladási árhoz képest elképesztően jók és drágák az alkatrészek a nagy sorozatban gyártottakhoz képest, ezért sem állja meg a helyét a kalkulációd. Mindez addig lesz így, amíg valaki bele nem invesztál némi pénzt, és el nem kezdi a nemzetközi kereskedelmi csatornákba való bevitelét. Onnantól ugyan ez a beltartalom legalább háromszoros árakon lesz elérhető. Erre példa az ANJapan/Kondo, a 47 Lab, a Shindo, a ZYX, amik ahogy kikerültek a saját belső piacukról, azon nyomban megugrották ezt az árazásukban, ott a Zu, ami mindenféle trükkökkel tud csak külföldre értékesíteni az amerikai legalább egy kicsit hasonlító árakon, de inkább még úgy se.

  • Ear001

    addikt

    válasz -Skylake- #99806 üzenetére

    "Vegyunk egy peldat : az Antban hasamra utok, van 35 ezer forint alkatresz. Ennyibe kerul a nyak, az ellenallasok, mittudomen ami meg kell bele, tehat ennyibe kerul nagyon pongyolan "anyagaron"."

    Na innentől nem stimmel a dolog. Nézz bele egy Antba, van róla egy csomó fotó a Facebookon. A két Mundorf csatolókondit nem veszed meg ennyiből.

  • -Skylake-

    addikt

    válasz -Skylake- #99806 üzenetére

    Egyebkent kikerestem neked, csak hogy ertheto legyen. A BMW atlagosan 5.000 dollar profitot realizal egy eladott jarmuvon ugy, hogy 30.000 es 130.000 dollar kozes esik a modellpaletta. Ha kiatlagolod azt kapod, hogy atlagosan 5.000 dollar profitot termel 80.000 dollarra. Tehat amikor egy BMW neked a boltba mai arfolyamon 35.000.000 azaz 35 MILLIO forint, azt a BMW ~32.000.000 millio forintbol ALLITJA ELO (ertelemszeruen mindennel,anyaggal,gepekkel,szellemi munkaval egyutt). Ugy, hogy ertelemszeruen a legalacsonyabb beszallitoi arakat kapja az oriasi darabszamu rendelesek miatt. 32 millio forintba kerul a BMW-nek egy 35 millio forintos auto. csakmondom. Tudsz ennel baratibb arat ? Szerinted mukodhetne a BMW mint cegcsoport, ha ezt a ~ 3 millio forint profitot evente 16 auton tudna realizalni ?

    szerk : nyilvan ez a 80k dollar lefele elter, hisz valoszinuleg nem ugyan annyi megy el 7es bmwbol mint 1-2-3bol, de remelem a nagysagrendeket ertjuk.

Új hozzászólás Aktív témák