-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
gabx76
senior tag
Ja, értem.
Ha jelent bármi támpontot, figyeltem az útmenti km-mérőket. (van több is, amerre mentünk) A régi kocsi órája legalább 8-10km-mel mutatott többet annál, amit kiírtak, a Megane esetén sehol sem volt 5km a különbség (+/-). Egy GPS-es mérés jobb lenne valóban, alkalomadtán kipróbálom.[ Szerkesztve ]
-
gabx76
senior tag
Na, ez vicces. Gondoltam megnézem a pótkereket, hogy mintát vegyek a téli szetthez az úgyis lemezfelnin van.
Szóval
A kocsin most 215/45 R17-es van (ezzel kaptam)
Amiket nézegettem: 195/65 R15(ha jól tudom, ez Megane 2 hivatalos méret.)
A pótkerék: 205/55 R16!!!Már rohadtul nem értem, de mindegy; nézek 16-osat is, aztán meglátjuk. Elvileg jobb lenne a 15-ös télire ... ráadásul 6, illetve 7mm az átmérő különbsége, tehát elvileg mind jó.
Mellékesen felniknél mit jelent, hogy ET 44mm?
-
gabx76
senior tag
válasz AMD Power #4870 üzenetére
A megane klub is tart időnként találkozókat.
-
gabx76
senior tag
Néha nem hiszem el, mit meg nem engednek maguknak a kereskedők...
Mégis mit gondolt, hogy nem fogod használni a kocsit?! Vagy abban reménykedett, hogy úgysem fogsz reklamálni?!Tavaly még abban reménykedtem, hogy a válság kiírtja a férgesét, de úgy tűnik, hogy jobbára csak a csalók maradtak meg. Amíg keresgéltem nekem is néha olyasmiket hazudtak a szemembe, hogy elképesztő:
- "Áááá, sosem volt törve!" (biztosítóban utánanézve hátsó része gyakorlatilag át lett építve)
- "Ha lejjebb viszem még 20e-rel, ráfizetek." ( egy kb. 300e-rel felárazott kocsinál, mindezt úgy, hogy az enyémet a piaci ár 80%-ért akarta beszámítani)
- " Nagyon vigyáztak rá, alig volt használva" (Sportkipufogó, km.óra visszapörgetve)
- Telefonban: " Hogyne lenne sérülésmentes!" (Csak egy jégeső Dunántúli dombsággá változtatta a burkolatot)
stb.Igazából csak reménykedni tudok, hogy az enyémnél nem jön elő valami komolyabb csúfság. (Eddig annyi derült ki, hogy a jobboldali hangszóró kezdi megadni magát, illetve az egyik trafó gyengélkedett, de azokat egyből cseréltem gyertyával együtt)
Sajnálom, hogy így jártál, és csak bátran borítsd rájuk az asztalt, lehetőleg jó nagy balhét csapva, hogy a környékbeli vevőjelöltek kilométeres távolságba meneküljenek onnan!
-
gabx76
senior tag
válasz AMD Power #4880 üzenetére
Én sem mernék, csak az a szerencsém, hogy Édesapám eléggé benne van a gépjármű témában, ráadásul szerteágazó ismeretségei vannak a városban.
Mikor kinéztem egy autót komolyabban, ráeresztette a "kommandót". (kárszakértő ismerős a biztosítónál, karosszériás, szerelő, márkaszervízes haver)
Mikor elmentem megnézni a rönyót, már többet tudtam róla, mint a kereskedő (remélem).
Mint kiderült, annál a cégnél is van ismerőse, ahol végülis a kocsit vettem.
Így kicsit könnyebb, egyébként 10x meggondolnám, hogy belevágjak-e. -
gabx76
senior tag
Nem tudja valamelyikőtök, hogy Megane2-be milyen hangszórót érdemes berakni, ami befér a gyári helyére?! (első ajtó)
Nem nagyon akarok a hőpisztollyal játszadozni, ha nem muszáj. -
gabx76
senior tag
Igen, bocsánat mindenkitől - kicsit félreérthető voltam:
Tudom, hogy 13-as kell oda, már szétkaptam. (megnéztem, hogy valóban a hangszóró rendetlenkedik-e). A gond csak a mélységgel van. A benne lévőnek a mágnese elég érdekes formájú, összehasonlítva a kereskedőknél kapható szettekkel. Az általad linkelt procedúrát láttam én is. (onnan a melegítéses ötlet)A kérdésem arra irányult, hogy létezik-e olyan cserehangfal (a gyárit kivéve persze), ami befér a helyére, a mögötte lévő műanyag melegítése nélkül.
Nem kell csúcs minőség, azt most úgysem tudnám megfizetni. Nagyot sem kell szólnia.
szerk.: van itthon egyébként 2 Powerbass 13-as (nem szar minőség ), csakhogy azok kétutas koax-ok. Ha nem lesz más ötletem, bepakolom azokat (valahogy kiiktatva a tweetert rajtuk)
[ Szerkesztve ]
-
-
gabx76
senior tag
Én is kicseréltem, annyira nem fontos a kormányról való vezérlés. Mondjuk az én fejegységem BT-s is egyben, még az előző kocsiból szedtem ki. Kár lett volna a polcon porosodnia.
mycso Az update list a későbbi széria, előtte tuner list volt. A kettő nem kompatibilis egymással sajnos (kijelző, cd-tár, vezérlő)
[ Szerkesztve ]
-
gabx76
senior tag
Basszus, még mindig nem találtam megfelelő téli gumit. Vagy nagyon drága, vagy nagyon gagyi.
Néztem Vaterán vannak jó árban, de azok többnyire 2-4 évet állt darabok.Ráadásul felni is kellene, de az sem olyan egyszerű, mint gondoltam. Láttam egy helyen 4db könnyűfémet 40k-ért, de használt ALU felniben nem nagyon bízom.
-
gabx76
senior tag
válasz benvolio #5009 üzenetére
A lemezfelnivel abszolút egyetértek, de sajnos újonnan piszok drága, használtan meg elég lutri szintén. Ráadásul itt a városban egyelőre csak egy helyen találtam, de ott is csak előrendelve hozatták volna. A könnyűfémek viszont raktárból lennének.
Közben találtam Vaterán használtan egy szettet, az mondjuk jó lenne. Jó árban s van.Az 5 éves gumi valóban semmire sem jó már, hiába nem futott 1 km-t se.
Az ördög tudja, hol, milyen körülmények között porosodott valami raktárban. -
gabx76
senior tag
Ilyenkor kicsit irigyellek benneteket ott a fővárosban. Itt sajnos nem ilyen árak vannak. ráadásul a 2 helyi bontó, ahol jártam nem is tartott Renault-hoz semmit szinte.
Grafiqs: Itt szimpatikus a választék, de sajnos ez is pesten van. Mire ideér + jópárezer Ft és akkor még fel sem rakták a gumit a felnire.
-
gabx76
senior tag
A vaterán láttam hibakód-olvasó interface-eket. Mit gondoltok, mennyire használható egy ilyen USB-s kütyü? Egész emberi árban vannak: gyakorlatilag 2 kiolvasás után megtérülne az áruk.
-
gabx76
senior tag
Sziasztok!
Párt hete keresgéltem valami használhatót a sz*rakodó első szett helyére. Az autóhifi-s topikban javasolták a Hertz DSK 130-ast. Nos a javaslat nekem 100%-ig bevált.
A mélyeknél kicsit melegíteni kellett a műanyagot, de végül befértek. A magasak viszont milliméterre passzoltak a gyári helyére.
A hangminőség pedig: ég és föld.
Egyszóval, ha valaki gondolkodik Megane 2-es hangszórócserén, akkor ezt a szettet tudom javasolni! (Az ára is barátságos volt) A beszerelésben is tudok segíteni.Más: Úgy tűnik, nagy nehezen sikerül lemezfelnit találnom a kocsira 6000Ft/db áron. Lejártam a lábam, mire az egyik helyen ígértek nekem 4db-ot péntekre. Máshol 7500-8000-be került, már ahol egyáltalán volt. (Ezek mind bontottak, az új 16 körül van! )
A gumiválasztásban viszont kérném a segítségeteket: Itt a környéken a legolcsóbbak a Kingstar/Debica gumik. Ezekről nem tudok semmit.
14-ért láttam Fulda-t és Klebert, illetve Hankook és BF Goodrich van 16 körül.
Ahol a felnit ígérték mutatott nekem a Fickó egy használt Kleber-t 6-ért. (Elvileg 2 telet használták, láthatóan jó állapotban vannak)
Mit javasoltok? Megéri a használt, vagy inkább most költsek kicsit rá?
Ha inkább új, akkor milyet?Itt Pécsett ez a két hely tűnik a legolcsóbbnak:
pneu-trade
baranyagumi[ Szerkesztve ]
-
gabx76
senior tag
Köszi, ez jó kis teszt. Az általam nézettek közül 2 szerepel benne, a Fulda egész jó eredménnyel. Azért kíváncsi lennék, hogy egy Debica/Kingstar/Matador hogy teljesítene egy ilyen teszten.
Mindenképp megnézem a DOT számot rajta. (Amúgy 195/65 R15, amit keresek)rob210: Kingstar az ha jól vagyok értesülve a kínai Hankook. Valahogy nem cseng jól nekem a neve...
Hoppáhoppá - találtam Pirellit webshopban 14-ért. Persze ADAC-ék tesztjében nem szerepel
[ Szerkesztve ]
-
gabx76
senior tag
Persze értem, és ezért is kérdeztem az előítéletek mögött olykor nincs semmi - lehet, hogy megnézem közelebbről kingstart is.
Sajnos a keretek erősen korlátozottak. Kimerítette a kasszát az autóvásárlás.
Bridgestone nem fér bele, de a Fulda, Pirelli még igen, meg persze a Kingstar is. Vagy a használt, de azt előtte azért jól megnézem magamnak.Mondjuk nagy színvonalzuhanás lesz a gépnek hirtelen, de majd megszokja.
(Az előző tulaj GoodYear F1-et rakott rá.) -
gabx76
senior tag
Nem gondoltam, hogy a bizonytalanságom ilyen vitaáradatot indít el. Persze nem bánom, akkor okosodunk, ha mindenki leírja a véleményét.
Szigorúan a saját véleményem, hogy mindenkinek magának kell eldöntenie, hogy vállalja-e az esetleges kockázatokat, vagy az egészet betudja az olajkartellek furkálódásának.
magam részéről úgy tudom, hogy azért lehet problémás a használata, mivel más a gyulladáspontja, mint a benzinnek. a mai gépjárművek számítógép-vezérelt adagolórendszere esetleg nem tudja ezt helyesen lekezelni, ami tartós üzem esetén a motor gyorsabb kopását eredményezheti. Ez nem törvényszerű, és lehet, hogy nem is igaz, de a magam részéről inkább összeszedem a tapasztalatokat és azután mérlegeleg.
Jelen pillanatban nem merem még használni, de lehet, hogy később ez változhat.
-
gabx76
senior tag
Sziasztok!
Végre van téli gumi a gépen! (Most persze rögtön 25 fok lett kint )
Végül a rob210 által javasolt Kingstar-nál maradtam.
Kinéztem ugyan Fulda-t nagyon jó árban, de annak ellenére, hogy helyi cég volt, csak neten lehetett rendelni. (hiába mentem be hozzájuk, csak webshop-on keresztül volt akciós - ergo látatlanban kellett volna kifizetni, ami felettébb érdekes)Közben egy kisebb cégnél megígérték, hogy lesz felni. Lett is, viszont darabja 1 ezressel drágábban, mint korábban beszéltünk (6k). Cserében ingyen szerelést ajánlottak, ha ott veszek gumit. Náluk a Kingstar volt a legolcsóbb, így maradtam annál. Annyit úgysem hajtom a kocsit télen, hogy kijöjjön a különbség.
Más: korábban beszéltünk a hibakódolvasókról. Megint esett az áruk(6-7k) , így lehet, hogy jövő héten rendelek egyet.
[ Szerkesztve ]
-
gabx76
senior tag
Hétvégén rámhozta a frászt a kocsi:
Székesfehérvárra mentünk, egyszercsak menetközben leállt a motor. kiderült, hugy nincs alapjáratom: amint üresbe tettem a gépet, lefulladt. Bonyhádon megálltunk. indítóztam, leállt azonnal. Telefonos tanácsot kértem - arra bíztattak hajtsam kicsit meg a pacikat, valószínűleg porlasztócsúcs koszolódott el, vagy az alapjárat környékén van dugulás.
Rajtam nem múlott, szekszárdi egyenesben kihúzattam 3-asban, utána sem kíméltem, 3-asból előzgettem.
A probléma szépen meg is szűnt, azóta sem jelentkezett.
Azt hiszem át kell szoknom még erre a kocsira, kicsit túlzásba vittem a kímél üzemmódot. -
gabx76
senior tag
Találtam egy lehetséges hibaokot.
Hétvégén ránézek. -
gabx76
senior tag
Rendben, köszi. meg fogom nézni mindkettőt.
Pécsi vagyok.Ebit: A 100 km-es út meg is volt utána. (inkább 250) azalatt nem jelentkezett a probléma, az Enying-Dég közötti egyenesben talán túlzásba is vittem a pörgetést. (főleg, ha rendőr is volt arrafelé)
EGR-nek utánanézek.[ Szerkesztve ]
-
gabx76
senior tag
Ma megérkezett az interface.
Már meg is volt az első hibakód-olvasás. Volt is egy hiba, még a korábbi trafó szerencsétlenkedett (most már azt is tudom, hogy a 4-es hengerben).
Szépen olvassa az aktuális adatokat is. Megdöbbentően sok info-t lök a motorról menet közben is. (nyomás-értékek, szelepek, hőmérsékleti érzékelők, stb...)
Ráadásul egyelőre csak a legegyszerűbb programmal tudtam kipróbálni.Hétvégén jobban belemélyedek a témába, ráeresztem a ddt2000-et is. (sajnos csak most estére sikerült feltelepíteni a laptopra rendesen)
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- MG5 menetpróba
- kissgábor007 károsultjai
- Politika
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- E-roller topik
- Futás, futópályák
- Nintendo Switch 2 vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen