-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
giigz
veterán
válasz
rob210 #19975 üzenetére
rob210
Találtam itt helyben egy óracsoportot. Itt a link róla.
- Szerinted ez jó az enyémhez? Miből lehet megállapítani, hogy ez tényleg jó lesz-e?
- A km állás akkor mostmár annyi lesz, ami ebben van, vagy ennek nincs hozzá köze? Mert ha pl. ebben 100k van, de az enyémben 218k van, akkor ezt nem lehet valahogy előretekerni 218-ra? Egyrészt jobb szeretném ha annyi km lenne az órában is, amennyi ténylegesen az autóban van, másrészt tavaly átíráskor fel is lett jegyezve a km...Mert ha ez jó lenne, akkor hosszas keresgélés után végre fordulatszámmérős órám lenne!
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz
rob210 #19980 üzenetére
Köszi mindkettőtöknek!
A márkát nem nagyon lehet kivenni, de szerintem biztos a SAGEM lesz, nagyon arra hasonlít. Milyen más márka lehet még?
A km-t hogyan tudom átállítani pontosan annyira, mint amennyi az enyémben van jelenleg? Vagy azt valahova el kell vinni megcsináltatni?
Szerk.: Ja, a másik márka a JAEGER? És a SAGEM jó csak? Mert szerintem ez SAGEM lesz
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz
rob210 #19985 üzenetére
Nekem Sagem van, tehát akkor abban kell reménykednem, hogy ez is ilyen lesz vagy a Jaeger
Ezt egyébként komolyan mondod, hogy vigyem el egy autókereskedésbe? Nem azt hiszik, hogy ellenőrizni akarom őket, hogy szokták-e tekerni az órát?
Nem lenne jobb pl. egy szerelőhöz elvinni? Mi kell ahhoz, hogy előretekerjék?
És ha komolyan gondoltad, hogy kereskedőhöz vigyem be, akkor csak annyi, hogy odaadom neki az óracsoportot, és ő meg megcsinálja, vagy csak akkor tudja, ha már be van szerelve? És mennyi idő ez, meg elkérnek ezért pénzt?
Szerk.: Ja és mi van akkor, ha az órában több lesz, mint amennyi nekem most van?
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz
rob210 #19994 üzenetére
Mindenféleképpen az a km kell, ami most van benne, tehát valahogy meg kell oldani. Ha egy szerelőhöz elviszem, az megcsinálja nekem?
Egyébként van itthon fúrógép, és nagybátyám ért az ilyen műszaki dolgokhoz, ez is a végzettsége, vele együtt esetleg nem tudnánk megcsinálni?
Az idő kérdése alatt mit értesz? Ha jól sejtem, ez úgy működik, hogy a fúró elkezdi pörgetni, és akkor addig várunk, amíg el nem jut a meghatározott km-ig. Ha így van, akkor menet közben nem tudom ellenőrizni ugye, hogy az adott pillanatban hogy áll?
Tehát az a lényeg, hogy valahogy meg legyen oldva, hogy az én jelenlegi km-emet mutassa.
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
válasz
rob210 #20017 üzenetére
Nem neked megy rob csak folytattam a gondolat sorodat
Valamit nem tudok meg érteni havi szinte 50k elversz a kocsira üzem anyag nélkül
Azt az autót a sérülést leszámítva egy 100kból patentre lehet csinálni..csak végre szakembernek kéne hozzá nyúlnia..
Coupe e46ot 1,5 misiért max romot veszel.. és mind benya 250k km-el
Na és ott aztán nincs az hogy megveszed nem kell költeni és hajtod a vak világba..és ha valami elromlik és hozzá kell nyúlni nem bántás ként de nem lesz olcsó mulatság.. gondold át ezt nagyon én elhiszem hogy nem vagy megelégedve a rönóddal vagy nem tetszik stb szíved joga de abból ilyen árból csak sz@rabba fogsz átülni..amire szintén költeni kell... nem igazán értelek tényleg ne haragudj de dobjál ki rá 150k-t cakk pakk abból hibátlanra lehet varázsolni azt az autót.. és már sokszor mondtam meg ismétlem magam nem a kora számít az autónak az én 98-as megane-omat nem egy nála jóval fiatalabb kocsi meg irigyelhetné mind műszakilag mind külsőleg...
autónál műszaki állapotot veszünk és azokat a dolgokat javítjuk meg elsőre a többi másodlagos..ergo ülhetsz te 5 évnél fiatalabba lehet rosszabb lesz mint a mostanid.. de tanácsként ha elfogadod és váltani akarsz mindenképp akkor vigyél magaddal eg y rendes szakit aki átnézni az autód több szem többet lát[ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
válasz
rob210 #19939 üzenetére
Ahogy olvasom a bioetanol használat előtt erősen ajánlott venni legalább egy darab tartalék üzemanyagszűrőt, mert az hamar bekoszolódik a lerakódott dzsuva miatt.
Milyet érdemes venni, egy olcsó BLUE PRINT (ADN12324) mennyire vállalható, vagy inkább legyen BOSCH (0450902161)?
Ahogy nézem a Bárdinál eléggé széles skálán mozognak az árak, pl. van 1900 forintos és van 7000 Ft feletti is. -
eTrade
tag
-
imyourfriend
őstag
válasz
rob210 #20047 üzenetére
Igyekszem átnézni ezeket a dolgokat, apué az autó én csak felkaptam a vizet rajta, ha jól tudom új szervízkönyv törzsönyv(nem tudom pontosan) valami ilyesmiket kapott az autó. Be volt járatva, rendesen szervizelve volt tudomásom szerint. Baumgartner papa elintézte hogy teljesen új könyve legyen ezt mondta apu, és garanciába nem értem miért került fél millióba az egész csere
Engem amúgy nem engedtek oda, vagyis amikor vitték fel pestre az autót. Könnyű szerrel nekiugrottam volna a fickónak aki a hülyeségeket beszélte, múltkor már majdnem megtörtént. Egyszerűen hihetetlen hogy már amikor apu megvette volt egy fűcsomó az autó alján szóval járt árokban, és észre is vette. Ennek ellenére megvette az autót. Hazahozta 1 hét és önindítónak annyi. Szénkefét is kellett benne cserélni, akkor már látszott hogy bőven visszahajtották a masinát. Baumgartner amúgy annyira rafinált hogy folyton Rumba hozta le az autót és el kellett menjünk 3-4en apuval nehogy kenőpénzt próbáljon adni apunak ez a mocskos csaló..
Szerintem köszönjük de oda többet nem visszük vissza. Pesten az m1-m7 melletti szervízbe, de másik renaulthoz sem azt hiszem.
-
tresh
addikt
válasz
rob210 #20049 üzenetére
Mert a vásárlási szokásokkal még mindig gond van..egy dieselt autót kb 3 szor nézetném át magamon kívül másik 3 szakival akit tudom hogy ha bólint nem nyúlok mellé és megerősít..
Jelen esetbe én a márka szervizen úgy elvernék mindent és perelném őket hogy lefosnák a bokájukat és a minimum az lenne hogy ott hagyom az autót és ad egy újat
-
Ck.
addikt
válasz
rob210 #20059 üzenetére
Es hol van ez a vezetek, a kárpit mögött?
Csak a kulcs lett felprogramozva, az ajtohoz es a zarhoz nem nyúltak. Ugy emlékszem régen az anyosajtonal is nyílt az összes többi, de lehet rosszul tudom.
Amugy hogy működne eredetileg? Kulcsos nyitásra is nyilnia kene az osszesnek? -
-
válasz
rob210 #20067 üzenetére
Es nehez leszedni a burkolatot? Szerelesi kezikonyvben gondolom benne lesz, ugye? Ha lesz egy kis idom ranezek.
Renault szervizben eddig arrol volt szo, hogy vesznek bontot ajtot (fekete szinu lesz valoszinuleg, ez van itt Debrecenben coupehoz), kivul-belul lefenyezik, meg utana megcsinaljak a jobb elso elememet, mert a kerekrajatnal van egy par centis repedes benne, es aztan a kocsi jobb oldalat lefenyezik.
En bizok bennuk, biztos szepre megcsinalnak, csak most segiteni akarnak, hogy valahogy az avulast bevallajak Ok, es akkor nekem ingyen lesz uj ajtom.De most hogy latom, hogy 122eFt-ot adnak, es a kocsit ugysem akarom meg 10 evig megtartani, igy lehet jobban orulnek, hogy inkabb rosszabb minosegu lenne a fenyezes, vagy csak az ajtot fenyezik, es cserebe eltuntetik a rozsdat is egy kalappal, nem kell azert megint 3-4 napra letenni a kocsit, meg kulon fizetni 40ezret.
-
ThodEE
őstag
válasz
rob210 #20080 üzenetére
Egy 2-3mm es felületi sérülés tehát nincs átszakadva csak nem szeretném ha elszakadna vagy tovább repedne.
Belülről megvizsgálva teljesen rendben van a gumi, cseréje pedig nagy meló és hozzáértést igényelne.akkor marad az átlátszó sziló hajszál vékonyan
[ Szerkesztve ]
http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink
-
ThodEE
őstag
válasz
rob210 #20083 üzenetére
Abból van fekete
Vagy ez átlátszó?
[ Szerkesztve ]
http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink
-
mycso
Topikgazda
válasz
rob210 #20081 üzenetére
Akkor neki már bele van piszkálva a gyári rendszerbe, vagy nem tudom mert kulcs segítségével csak az az ajtó nyitható-zárható, amelyik zárjába beleraktad.
Faterom ph2 m1 rt cool feleszereltségű autójánál így van és az enyémnél is.
Mod.: esetleg alacsony felszereltségnél lenne meg ez a funkció?
Barátomé m1 ph2 RN cool asszem, majd jövő héten megnézem.[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
tresh
addikt
válasz
rob210 #20109 üzenetére
Igen nekem is ez a nagy dilemmám..bár az utódja se kérdéses hogy csak m1 lehet és akkor ph1 2.0 16v coupe..tegnap sétálgattam kicsit és egy ilyen szépség kacsingatott rám:
Lehet velem van a baj de ez a forma hát nagyom meg fogott körül járkáltam hát fájó szível hagytam ott mert asszony már rágta a fülem hogy menjünk továbbAz a baj hogy ő is tudja hogy nem bírok magammal és vagy lecseréljük egy ilyenre vagy az enyémbe pattan át a cucc.. amúgy találtam olyan órát ami a m1 be van fogyi mérős és beszéltem barátommal ő is megerősítette hogy mivel az ecu ugyan az tudni fogja az enyém is kezelni. Egy a baj mérföldes a cucc
-
giigz
veterán
válasz
rob210 #20122 üzenetére
Megint szerelgettem a dolgot, de nem történt javulás. A biztosítékokat megnézem, nem találtam olyat, ami ki lenne menve... Aztán nekiestem az óracsoportnak, a kábeleket megkapargattam, de azok nem oxidálódtak el, legalábbis szemre mintha új lenne. Úgy van bekötve, hogy balról jobbra haladva: fehér-barna-fekete-szürke. Így volt a régi óracsoportnál is.
A világítás továbbra is szar, most pl. már csak egyetlen egy ponton világít, de az az érdekes, hogy amikor megcseréltem a távolsági és tompított izzóját, átfordult, és mostmár a tompítottat jelzi, a távolságit meg nem. Pedig egyik izzó sincs kiégve ránézésre... Ja, és azt sem tudom, hogy mi a technikája az izzó kivételének, mert én akárhogy húzom, nem jön ki...
Szerinted tutibiztos, hogy az én autómnak kellene tudni mérni a fordulatszámot? Vagy lehet maga az óracsoport a rossz?
Délután elmegyek az elektromos szerelőhöz, kíváncsi vagyok ő mire jut...
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz
rob210 #20141 üzenetére
Köszi! Az összehasonlítás után tényleg könnyen le lehet majd vonni a következtetéseket. A legszélső (jobb oldali, fordulatszámmérő mögötti) csatlakozón nekem 6 kábel megy, a becsatlakozás felől bal oldalról kezdve zöld-citromsárga-lila-rózsaszín-fakó rózsaszín-narancssárga. Le is fotóztam:
Ja igen, voltam a villamossági szerelőnél, most tele van, majd csütörtökön délelőtt mehetek hozzá. Elmondtam neki a problémámat, ott hirtelen nem nagyon volt ötlete, hogy mit is lehetne vele csinálni, és megmondom őszintén, nekem sincs fogalmam róla, hogy honnan lehetne jelet adni neki... Pedig valahonnan a gyári kábel is megy
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
rob210 #20153 üzenetére
A fordulat jelet a váltóra csavarozott lepke adja, amit cseréltél is ha jól emlékszem. Az nem csak felső holtponti jeladó, hanem fordulat jelet is ad.
Szerintem a fordulat jelet az ECU dolgozza fel, onnan fog kelleni húzni pár maddzagot az órába. Lehet, hogy tévedek, ezért érdemes megnézni a drótok színét a jeladón és az órában. Kép van az óráról, a jeladóhoz meg hozzáférsz könnyen.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
rob210 #20157 üzenetére
Gyors segitseg kellene nekem is, mert ma delutanra valaszolnom kell, hogy:
A. Renault szervizben gyari uj ajtot kapok, es Ok fizetik az avulast is. Vagyis nekem semmibe nem kerul, lesz gyari ajtom, gyari diszlesz, festessel.
B. A biztosito 120eFt-ot fizet, abbol csinaltassam meg mashol az ajtot meg a festest. Es akkor meg kijon esetleg a rozsda megcsinalasa is.
Ti mit valasztanatok helymbe? Mennyi lehet az ajto szerelese, festese (Renault-nal az egesz jobb oldalat le akarjak festeni)
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz
rob210 #20176 üzenetére
Komolyan, annyira vicces az egész, hogy nekem semmi nem jön össze... Tök alap dolog, órát megveszed, régi ki, új be, működik. Nekem meg mindig közbejön valami, ki a franc gondolt arra, hogy amit neked bekötöttek gyárilag, azt nekem nem...
Erről a kábelkorbács dologról: 1-es Renault Megane-hoz keressek korbácsot, pont olyat, mint ami a szürke végű, és 7 kábel megy bele. Ezt honnan fogom megtudni? Mindegy, hogy milyen kocsiból van, csak az a lényeg, hogy benzines legyen? Vagy pl. csak az 1.4 vagy 1.6 8v jöhet szóba?
És akkor a francia bontókat (van vagy 3-4-5 itt a környéken) hívjam fel, hogy van-e náluk ilyen autó, és a hozzá tartozó kábelköteg?
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
rob210 #20189 üzenetére
Nem vagyok renault szakértő, csak az alap tudásomra hagyatkozom, meg az Armageddon legnagyobb jelenetére.
'Mindegy, hogy amerikansky alkatrész, vagy orosz alkatrész, mind made in Taiiwan.
' -A mostani elektronikára ez duplán igaz. Mindegy, hogy renault, vw, skoda, aston martin, ha a bosch elektronika bennük made in spain, india, botswana, shitland...
A Garett turbóval is vigyázni kell, az eredeti cég amerikai, de van made in italy, france, romania, polland..
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
rob210 #20194 üzenetére
Meglehet, nem zárkózom el tőle, bár a szélkakas még marad egy darabig, most, hogy mindent kijavítottam rajta, élvezni akarom a munkám gyümölcsét.
Az elektronika mindegyik autóban ugyanúgy működik, vannak egyedi megoldások, de inkább ritkaságnak számjtanak.
[ Szerkesztve ]