-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
Ez milyen már... beszúrja a fullánkot, aztán szívja-szívja, és rádöbben, hogy
az nem vér, hanem benzin. És nem azért, mert egy motorbuzit talált, akinek
az ereiben is benzin folyik! Hanem mert a benzincsőbe szúrta be...Mosquito34: mesélj már a Varaderod termosztáthibájáról egy kicsit, hátha
felnyilik a márkatársad csipája, hogy ezen a kijelzőn két csík az nem nyerő:
Szerintem ő a legbüszkébb arra, hogy nem olaszimport... mégis beszarhat!
(Egész eddig azt hittem, valami LCD-s csoda, nulla jelöléssel, de ha nem...) -
Burt1793
veterán
Nem, csak nem a semmiért meggazdagult BMWseket látom/ismerem itt a környékünkön, hanem a 2, 3 diplomás értelmes embereket. Tudom, hogy a Nagykörúton nem ők állnak meg egy sávot elfoglalva egy órára, stb.
Szegények ezért vesznek rossz szájízzel BMW-t, ami ettől függetlenül jó autókat gyárt.
Azt tudod, hogy mennyit megyek, motorral bő 10ezret évente (most idén lassan abbahagyom), autóval is kb. ennyit.[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
Szerintem pont hogy kiemeli (több módon is), hogy a B-s jogsival vezetett, rendszám nélküli, de 90-el száguldozni akaró egyedekről beszél. Tehát még véletlenül sem a motorkerékpáros jogsival hajtott nagyrobogókról. Ötvenes váltósból manapság nem sok van, gyakorlatilag az 50-es (70-es...) kétüteműekről van szó a cikkben: 2016 végén az SMKP nagyjából a fenti "robogókat" takarja 99%-ban.
szerk: nem ide, hanem a "kisrobogósba" kellett volna belinkelned a cikket.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Sajnos a köztudatban éppen ezek a nagyvárosban, rendszám nélkül száguldozó, semmilyen szabályt be nem tartó, repedtfazék hangú (meg az "ötvenesként használt nagyobb...) tuningmatyik miatt vált mára a "robogó" szitokszóvá. Ti meg vagytok ennek a sztereotípiának az ártatlan szenvedői.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Burt1793
veterán
Jó, elolvasom, bár nem volt hozzá kedvem (megnyitottam, de látva ezt a honlapot és címet, rögtön be is zártam), csak a mosquito által linkelt cikket és videót néztem meg.
Aha, az út tud 90 km/h-t... nem kell ahhoz bmw (elég egy újabb 2 literes dízel passat vagy bármi hasonló), hogy úgy lássa az ember, a többiek lassan mennek, miközben egy kisebb autóban a 90 is veszélyesnek érződik kanyargósabb úton.
Van itthon elektromos bicikli, Bosch elektronikával, motorral. Tényleg lazán lehet vele menni, hozzáad annyit, hogy ne izzadjon az ember és van hozzá rendes olajos tárcsafék, súlypontja lent van, tud akkorát fékezni, mint egy 50es robogó (lehet, hogy olyat is, mint egy 125-ös, nem tudom).
Amúgy fekvőbiciklizem mostanában, persze nem Budapesten (túrázás), elég jól bírom, vízszintes úton nem esik nehezemre egyhuzamban 20-30km-t 40km/h-val tekerni. Rövidebb ideig az 50-et is tudom tartani, de az fárasztó, kisgyerek korom óta nem estem el biciklivel. Városban természetesen 20-25 km/h-nál nem illik gyorsabban menni, de már ez a sebesség is elég jó átlagot tud, a belváros közelében gyorsabb az autónál, bkv-nál. Belső égésű motoros autókat tényleg ki kéne szorítani a belvárosból szerintem, nincs helye a biciklinek, de így majd lesz. Látva, hogy mennyit fogyaszt egy autó rövid távon, dugóban araszolva (nem beszélve a káros gázokról, amit a városban sokkal többen belélegeznek), ezt minden ember beláthatná, a villanyautó (ami lassan általános lesz) más téma.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Igen, azt láttam, gondolom már megtalálták.
Szerintem felesleges fennakadnod azon, hogy nála a robogó a segédmotoros kerékpár, amivel negyvennel lehet menni. Biztos ismeri a nagyrobogókat (gondolom így hívja őket), amik 125 ccm és ennél nagyobb köbcentisek.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Bennem az merült fel egy pillanatra, hogy mennyire látszik az X-Max
féklámpája rendesen, de ebben a konkrét szituban azért csak volt ott
egy többtonnás kék izé, amit illett volna észrevennie az autóstársnak.
Nem beszélve arról, hogy a már indexelő buszt ki kell engednie.Szerk: tudom, sokan lesz*rják, és nem engedik ki, mert úgyse húzza
ki eléd, mert ő sem akar balesetet. De ha mégis. Én pl. kiengedem.
Kivéve, ha nincs kedvem, viszont olyankor meg kielőzöm - hadd jöjjön!Szerk2: ha már fékezés téma: kellemetlen, amikor a manuális szívató
miatt a motor nagyon menni akar, DE jobbkezes miatt meg kéne állni,
és persze a jobbról érkező balra véletlen sem néz és vágja az ívet is...
Kíváncsi vagyok, ha jobbra kis ívben kanyarodtam volna be, mit csinál?Röhej a köbön, de már fékeztem, de egy kézzel: mindezt gyökketőnél.Vidámabb eredmény: megálltunk mindketten. De Lexus-szal óvatosan!
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ez egyébként nem zárja ki az alkatrészellátást
Nade ez az. Úgy írja a "nepperűző", hogy a gyártó megszűnt, tehát nem lehet
hozzá kapni semmit. Én is rákerestem, s már elektromos bicikliket gyártanak.
Viszont alkatrészt továbbra is biztosítanak, ez részben jogi kötelességük is.
Azért én nem aggódnék, hogy azért nem cseréltek gyári futóművet, mert nincs
a gyárban: azért nem cseréltek, mert ez itt magyarisztán, majd "kiegyengetik".Szerk: viszont egy dologra jó volt, hogy ellátogattam az oldalukra megint. Írtam,
hogy korrekt webshopjuk van, cikkszámokkal, képekkel, mindennel. Ennek egy
leképezése ugye egy magyar cég, akin keresztül rendeltem csomó mindent.
És mi az újítás? Hogy tavaly szeptember óta rendelhetnek EU-ból közvetlenül is
a vásárlók. Eddig csak Olaszországba szállítottak - magánszemélyeknek...
Szerk: legalábbis ezt írták, aztán most poénból megnéztem az első lámpát amit
esetleg a műszakira ki kéne cserélni tavaszra (potom 100 EUR körül van), erre a
szállítási opcióknál két lehetőség van. 9 EUR futárral: csak Olaszországon belül.
Továbbá ingyenesen átvehető Bolognában. Na, ezért kár volt "innoválni" a shopot.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
Lementem nyugodtan atnezni, karcolas, surolas semmi nincs az idomokon, gondolom a vastag ponyva miatt.
Legalabb ennyi pozitivum van a dologban
Ja, meg ugy nez ki kell egy uj variator dekli is, mert kozepen kitort belole egy 20Ft-os meretu darab.
Azert sajnalom nagyon ezeket a muanyagokat, mert tenyleg szinte uj allapotuak voltak, nem az a tipikus kifakult, foltos, elszurkult bontos szarok.
Tukrot mar neztem a miklosi bontoban, 4k, a konzol meg 700Ft, szoval nem nagy osszeg. Valoszinu van deklijuk is.
Az autot meg nem mertem tuzetesebben atnezni, mert ott tuti nem jovok ki ennyibol ha valahol vegigkaristolta . Eleg ennyi mara -
DigitXT
félisten
ON: olyan felüdülés volt a mínuszok után a +5 fok, mintha kitavaszodott volna.
Egyébként a "fitt nénike" megköszönte, hogy megálltam! Én káromkodtam picit.
A motorkán a digitális km óra meg nem tudott mit kezdeni a nagy lassulással...
Azt tudtam, hogy az analóg le szokott maradni ilyenkor, de hogy a digitális?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Na, pont erről szól a matematikai feladvány. Miszerint vagy eleve pirosban
indult el, vagy villogó zöldben, amikor úttestre nem léphet. Nehogymár azt
hozzátok ki belőle, hogy zöldben indult, csak lassú volt. Számoljátok ki...
Egyszerűen ennyi idő alatt józan ésszel nem kell számítanom itt átkelőre.Szerk: mondjuk csak most nézem, hogy nem is három sáv, hanem 4!!!.
Az amúgy továbbra is kérdés, ha nincs nénike, miért kellett volna megállni
mondjuk csak azért, mert lassan indulnak a bal sávokban - elindulnak ám!
A sor elején álló fehér Opelos 4.3-nál lelép a fékről - indulásra számíthatok.
És mellesleg 11.8-kor már ott is van a zebrán, csak feltartották... Mindegy![ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Ne viccelj, nincs ilyen szabály. Már bőven villogott az a lámpa (vagy piros volt). Olyan szabály van, hogy hosszú zebrára kell sziget, mert a minimális sebességgel nem tud teljes egészében végigmenni rajta egy mozgássérült, vagy egy mami. Ha lassú a járókelő, akkor ne induljon el a zöld jelzés végén, várja meg míg piros lesz és utána, a friss zöldön keljen át.
DigitXT: maximum annak lehet ismeretlen egy olyan sárgán villogó gyalogosra figyelmeztető lámpa, aki nem jár a városban (lehet, hogy csongi ilyen), de ezzel is csak a biztonság felé téved, mert lassít, amikor nem kéne, esetleg hátulról megtolja egy 260-as ikarus, ami siet pótolni a 4-es metrót. Vannak ilyen mamik, szarnak mindenre, lehet, hogy azt várja, hogy elüssék, szerencséje van, hogy nem jött busz...
Ui.:Ha elütöd kiszámolom, de így nem elég a motiváció, plusz te úgyis megtetted.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Oké, az biztos, hogy az új átkelőkhöz csinálnak szigetet, ha kevés a zöld a biztos átjutáshoz. Amit linkeltél, abban az van, hogy igyekeznie kell, de nincs elsőbbsége, meneküljön (vagy valamerre még lehet görgetni ezt?). Igaz, ez egy szar helyzet, azt, hogy villogó zöld vagy piros jelzés esetén indult-e vissza lehet következtetni a videó alapján, ha ismered a lámpaprogramot.
Más: Újbuda központ felől a Móricz felé van egy lámpa, ami sötét, nem is villog sárgán se, van alatta egy zebra, táblával. Múltkor az autós dudálva ment át az emberek között lassítás nélkül... majdnem utána dobtam a sisakom.
-
DigitXT
félisten
Ne csináld már. Süt a mérhetetlen frusztráció a HSZ-edből, hogy a "szarolasz"
most éppengurul, és a hirtelen tavaszban csapattam egy jót, Te meg eszed a
kefét a japán csúcstechnológia szerelőnél való állomásoztatásával: megértem!Tisztázzuk akkor! Volt egy szitu. Megijedtem, megálltam. Káromkodtam egyet
ÉS ELFELEJTETTEM az egészet! Később, egészen más miatt néztem vissza
a felvételt: az UTCOMP-nak kellett volna látszódnia rajta, de 1) ez nem sikerült
2) ha látszódott is volna akkor sem az lett volna rajta, amiért levideóztam volnaViszont ha már belefutottam a felvételbe gondoltam, kielemzem! Mit csináltam
rosszul, mert nyilvánvalóan több hibát is elkövettem: ezek közül csak az egyik,
hogy nem megyünk 60-nal a városban (persze "dehogynem", de ez az elmélet).
A másik pedig, hogy nem megyünk el az álló sor mellett nagy tempóval, mert a
nemindulásnak több oka is lehet. Természetesen lehet, hogy az elején álló épp
lefulladt, és indítja újra az autót, tehát teljesen veszélytelen a helyzet... De egy
sima zebránál ilyenkor meg kéne állni, mert azt kell feltételezni, hogy gyalogos
kel át rajta és ezért álltak meg. Nade! Hogy a pirosban átkelő gyalogosnak van
elsőbbsége, az nekem új. Most magyarázhatod, hogy nem a videóra reflektáltál
bár az nagy marhaság lenne, mert most ERRŐL a szituról beszélgetünk... Erre
ott tartasz, hogy ki mentene fel, ha elütöm?! Azért elütésről eddig szó nem volt!
Előbb húztam volna el a szabad helyen előtte... A taxis mondjuk nem tudom.
Járókeretes nénikéről sincs szó, mert egész dinamikusan jön. Sőt, előttem már
szinte kényelmesen megy át 5 mp alatt, mert a fiatalember megállt és megvédi:
fenntartom, hogy maximum villogó zöldben indult el, tehát szabálytalanul. Pont!Egyébként ha sakk-mattot akarnál adni, akkor visszább tekered az egészet, és
megnézed, milyen sebességkorlátozó tábla van épp érvényben, építkezés miatt.
Mondom, hogy előtte dugó volt. "Felszabadultam" a zsír új üres aszfalton, és
csak kicsit vettem vissza, amikor gyanút fogtam: ezért "ostorozom" magam!
Tudod: tanulnék belőle! (De azért fasságokat nem vesz be a gyomrom. Mint pl.,
hogy meg kellett volna állnom, ha jön gyalogos, ha nem. Ez egy nagy fasság...)Utolsó megjegyzés (túl van tárgyalva): a zebrán áttekerő bringásnak ugye NINCS
elsőbbsége. Mégsem ütheted el (szándékosan), mert az is része a KRESZ-nek,
hogy mindent meg kell tenni a baleset elkerülésére. Tehát az ügyvéd akkor lehet
bajban, ha fék nélkül vasalod ki, mert bizonyítania kell, hogy nem észlelted... De
ha több tanú állítja, hogy fékezés helyett, inkább rágyorsítottál, irány a kóter...Megjegyzem, nem olyan rég linkeltem egy ilyen cikket, ahol első fokon kihozták
hogy az autós a hibás, s felfüggesztett börtönre ítélték, másodfokon viszont már
felmentették: a bringás volt a hibás... Szóval nem ügyvéd... Bíró legyen a talpán!
Bár attól senki sem tér vissza az élők közé, ha leültetik az őt elütő(akár vétlen)t.Szerk: de hogy ne csak ostorozzam magam. Van amit jól csináltam. Két ujjal a
hátsó féken vagyok folyamatosan... Nem tudom mióta csinálom így, de biztosan
nem a kezdetektől, pedig már annak idején mondta az oktató, hogy ez a tuti.
(Így gyakorlatilag azonnal, a gázelvétellel együtt meg tudtam kezdeni a fékezést,
és nem volt meg az a késedelem, amivel az első fékért sikerült kinyúlnom.)Amúgy amilyen jó (!) kedvem lett a Silver Winges kollégával való beszélgetéstől,
annyira le tudjátok rontani itt a fórumon. Hondások... Nem is kell már SW600.
De legalább fun videó lett: nekem nagyon tetszik, röhögjünk rajta és ugorgyunk...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Nem irigy, hanem frusztrált. A "szalmabáb érvelés" miatt gondolom.
Azt hiszem nem szorul magyarázatra, hogy a nem volt elsőbbsége az nem
ugyanaz az állítás, mint hogy elüthetem. Tehát minimum "el vagy tévedve",
hogy az utóbbival kezdesz "vitatkozni". De mondtam, túl van tárgyalva...csongi utóbbi posztjával már egyet tudok érteni, mivel alapvetően senkinek
nem kellett volna ott lennie a zebrán, ennyi idő után. S megintcsak érvelési
hiba járókeretes nénit emlegetni, nem az volt: valószínűleg át akart sietni...
(Mert a normál tempója 5 mp/sáv, a sietős meg 3,5 mp.) Így sikerült neki.A magam részéről a sztori tanulsága vezetéstechnikai, mert hamarabb fel
kellett volna ismernem, hogy hiába zöld, ha nem indulnak el, "valami van"!
Azaz ha 64-ről nem csak 59-re lassítok, hanem akár 30-ra nincs "nagyfék"
igénye a szitunak, és nem csúszok át a vonalon + nincs kockázata a taxis
hátulról belémrongyolásának sem. Ez meg nekem sikerült így: ennyi. -
huszi.gyb
senior tag
Fél órája kerestem, mire látom, hogy töröltette, mert nem bírta a sok PÜ-t, mindenki a romhalmazát akarta megvenni, amit titokban eladott, nehogy egymásra licitáljanak a vevők... Aham... Ja, hogy a GS is anno így ment el... Értem... Szerintem jobb, ha nem közlekedik 2 keréken... De a 72ló az kevés néha...
www.dongosofor.hu
-
Hauptmann
addikt
Az lesz fasza, ha majd ez a szar elterjed, elkezdi a sok gyökér tuningolni, és balesetkor elhúz a francba, jó bringás szokás szerint, ha meg ott marad valamilyen formában, hajtsd be a károd, mert a biztosító nem fog fizetni, az is biztos. Lehet, hogy normális mentalitású országban működőképes lehet (bár a kerékpárosokat mindenhol szídják, még Hollandiában is), itthon semmiképp.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Mobil flották
- Hardcore café
- Eredeti játékok OFF topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
- BestBuy ruhás topik
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen nyomtatót vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Eladó Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest