-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
dugynok
senior tag
válasz Grillo #17961 üzenetére
Mondjuk annyival megkönnyìtheted a szerelő dolgàt, hogy elviszed egy körre a vasat és amikor megàll, kiveszed a gyertyàt és megnézed van-e szikra. Ha nincs, akkor tuti jeladó. Nekem sajnos komplett gyújtàs csere volt, külön jeladó nincs csak alaplappal. Gyàri (màgnessel) 50k, kapott egy utàngyàrtottat (rms) 20k.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
veterán
-
veterán
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Grillo #17978 üzenetére
Ezt a motort magamnak vettem télre, de nem használom (lett munkás autó is ) Jelenleg elég nagy a flotta, sok a bütykölni való vas, nem álltam neki a villa cserének.
Jó ez a gépállat, nem áll le, se melegen, se hidegen. A legnagyobb baja az 1 hétig nem használat volt, lemerült az akku.
Mondtam DigitXT-nek, hogy vigye el, használja...
A többi infót már leírta.
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz Grillo #18655 üzenetére
Ez a Madison, ami 320-330K-ból lett felújitva. De a sok hónap állás "elvitte" a
20K-s akksimat, tehát jó lesz az 350-nek is. Elszoktam a súlyától, dög nehéz!
Viszont van benne kraft. És menekülnek előle. MÁS: Battery Sense se reagál.
A benzináramlásmérő vezetékét Gergő szakította le. Az ülésnyitó se nyikkan.
De kulccsal is nehezen nyílik, mert ferdén lett visszarakva... Sorolhatnám. De
legalább a xenon megy, és egész jól látni vele. A fék meg harap, a blokk meg
tol, ezeket pl. a Cygnusról nem lehet elmondani. És ez ugye nem is kóvályog!
Csak tolni ne kelljen, mert abba meg lehet szakadni: parkolni is nehezebb.
(Úgy próbáltam a helyére tolni, mint a Cygnust. Körberöhögött. Hosszú gép.)[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
válasz Grillo #18645 üzenetére
Bizony elindult. Este előttem perecelt egy böszme nagy gép. Igazából mázlija volt, mert lassan ment csak béna volt. Sávváltás közben, kanyarodás közben mikor fizikailag el van fodítva a kormány nem fékezünk elsővel. Ezt nem tudta. Most már megjegyezte remélem. Vigyázzatok magatokra.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Grillo #19009 üzenetére
A ventinek csak egy adott (viszonylag magas) hőmérsékleten kell (és szabad) bekapcsolnia, és ezt jellemzően csak dugózáskor éri el a vízhőmérséklet, de legalábbis álló helyzetben, mert amúgy nyitott termosztát esetén a menetszél simán visszahűti a blokkot, akár annyira, hogy a termosztát is visszább zár tempónál. Szóval ha felforrt a vized álló helyzetben, simán lehet, hogy rossz a hőgomba: ki kéne mérni. Persze a venti is lehet gatya: ezt könnyű kizárni, adsz neki direktben 12V-ot, és ha megy akkor nem hibás. Elég nagy zajjal jár amúgy, amikor megy, szóval nehéz nem észrevenni. (Persze ha haladás van, akkor nem hallod... De akkor nem is sűrűn kell mennie.)
-
DigitXT
félisten
válasz Grillo #19011 üzenetére
Ha könnyű hozzáférni, és gyanús a dolog, én megpróbálnék neki 12V-ot adni.
Ha nem indul el, akkor valóban meghótt, ha viszont elindul, akkor a hőgomba
lehet rossz, annak kiszereléséhez viszont a hűtővíz leengedése is szükséges:
l'art pour l'art nem állnék neki, csak ha vmi konkrét gondom van a hűtéssel.Szerk: most nézem, hogy hülye vagyok, hiszen konkrét gondot írtál le.
Akkor hajrá.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Grillo #19016 üzenetére
Elhozod hozzám, és együtt elbasszuk ingyen! Hűtésben spíler vagyok.
Burt: 50-es? Hátööö. Próbáltad már? Én igen. Mégegyszer nem! A lehető
leggyengébb vassal szopattam magam 1 hónapot. Soha többet! És nem
érdekel, hogy csak 2L volt a fogyija 100 km-re. 4T 50 Bp-en: atompara.
(Egy húzott 2T 50 esetleg már van ott dinamikában*, mint egy 125-ös, de
akkor be is veri a 4-6 lityót 100-on. És büdös. Akkor már inkább egy 250.)*: hatalmas előnye, hogy sokkal könnyebb, ámbár végsebességre necces.
-
veterán
-
yodamastah
őstag
válasz Grillo #19312 üzenetére
Ja hát a haverok is köpködnek hogy az ocsmány 50literes dobozt vettem rá. De nekem kell a nagy doboz, használom sokat. Még úgy is hogy ülés alatt 45 liter van. Oldaldoboz az nem pálya, városban megyek sokat Nem dísznek vettem hanem mindennapi használati tárgynak
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Grillo #19453 üzenetére
Kényelem relatív. Tizenévig motoroztam sportmotorral mindenhova (pár ezet km-es túrák is). Ott magad alá van hajtogatva a lábad, és előredőlve tartod magad háttal combbal karral. Ehhez képest egy SH féle budipóz, az egy kényelmes fotel
Egy rendes foltelrobogó biztos még jobb kirándulni, de az meg a városban már nagy és nehéz. Bár pont most néztem hogy a legújabb 400as burgman egészen karcsú lett. Csak még mindíg alacsonynak tűnik az ülése.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Grillo #19857 üzenetére
Hasonló, de nekem csak sima Action Shirt van. Így már eléggé leamortizáltam...
Mármint nem pereceléssel, csak anyagában gyengült el / szakadt is meg. A Pro
L2 gerincvédő pántja is már borzasztóan kinyúlt, messze nem olyan passzentos:
annak csatjába tud az ing beleakadni. Persze, ha kívülre venném, nem lenne baj!Amúgy nagyon szeretem, mert nem izzadok benne szarrá, és talán még védene,
ha perecre kerülne sor. (Nem 100%, mivel már nem olyan, mint új korában.)
Viszont a Pro L2 alatt konkrétan csatakosra lehet izzadni 35 fokban. Ez ilyen.
És még mindig jobb, mint magában a Pro L2, és semmi könyök / vállvédelem.
25 fok felett a cordura kabátot nem bírom ki. De abban is FF protektorok vannak.Econ: grat hozzá, jó cucc. Holnap gondoltam egy kisebb gurulásra, ha úgy
adja ki, esetleg a fogyasztástesztelő karika is belefér, még nem tudom.[ Szerkesztve ]
-
bajnokpityu
félisten
-
nyogo83
senior tag
válasz Grillo #20130 üzenetére
Ha van egy kis kezugyesseged, meg tuzogep(nem a kicsi irodai ), akkor viszonylag fillerekbol megoldhato.
2 eve vegigjartam mindket utat.
Az akkori motoromon varrni is kellett, azt nem vallaltam be, a legolcsobb 1,5 honapnyi keresgeles utan 22k volt, egy majdnem akkora ules ujrahuzasara mint a Madisone(Szabolcs u. 4, Autokarpitos).
Utana fater Honda Cg-jen kellet az ulest ujrahuzni, azon meg varras sincs, mondtam megcsinalom. Anyagot valami 5k korul vettem(140cm x 1m-t, maradt boven belole), mubor, kifejezetten kulteri felhasznalasra, motor/auto/hajo ulesekhez(Nagy Lajos Kiraly u 112, Rokastyle).
A regi lebontasaval egyutt nyugi tempoban 1 ora alatt megvoltam vele.A miklosi bonto alatt szerintem a szigethalmi bontora gondolsz, Blaga bonto (Nyar u 160.)
Van nekik boven minden, erdemes telefonon rakerdezni, de megvenni csakis szemelyesen, ugy hogy latod is.
Tipikus bonto: minden alkatreszt egymasra hanyva egy dobozba vagy polcra, basznak ra, hogy osszekarcolodik, reped, szakad.
Nagyon olcson Madison tukrot vettem kompletten, de egy hatalmas dobozba volt osszehajigalva tobb masikkal, ugy hogy az uveglapok is ott voltak benne osszetorve. Nyilvan amit vettem abban is eltorott Mondtam is a csavonak, hogy siman fizettem volna tobbet is erte ha ep az uveg.
Megvonta a vallat, mondja nem foglalkozik vele, mert nem sokat ernek, meg igy is elviszik[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Grillo #20130 üzenetére
Háát... Van egy tűzőgépem, és kipróbáltam, hogy odabasz, ahogy kell! Viszont!
Varrások vannak kiszakadva, szóval nem olyan egyszerű egybe-ülés, ráadásul, ha
már megcsinálom, kezdeni kéne vmit a háttámla helyével, ami kényelmetlen néha.
És lyukas is... (Mindenesetre most durván beázik, aztán napokkal később csöpög
ki belőle az esővíz, ha felnyitom, szóval így az ősz elején eléggé aktuálissá vált...)Egyszer próbáltam a régebbi Madison ülését (thx2huszi), amin nincs háttámla, de
az sajnos kényelmetlen volt: eBayen találtam is anno egész szép huzatokat, amit
"csak" rá lehetne tűzögetni, csak azok a régi fajtához valók voltak, újhoz semmi...
Esélyes lehet még egy komolyabb cég megbízása, csak az meg drága lesz.Mindenesetre, ha napi használatban van a gép, akkor az sem jó, mert pár napig a
motort (és/vagy az ülést) ott kell hagyni. Utóbbi esetben egy bontott is jó lenne,
legalább addig közlekedni a masinával. Vagy eleve azt átalakíttatni + gyors csere.Econ: azért cserélnéd le az SH-t, mert az Xmax lámpája LED-es? Hm...
Megjegyzem, eléggé az égbe lőhet, ha annyira odabasz (tényleg!), és a refi ahhoz
képest nem sokat nyom a latba (yoda írta): nem lehet a magasságot állítani rajta?[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Grillo #20352 üzenetére
A gyertyapipát leszedtem, a kábelből vágtam kb 1cmt, és visszatettem a pipát. Eddig eljutottam. Sajnos nem ott lesz a hiba
Nyilván az alkatrészcserélgetős megoldás is játszik, első körben CDI-t fogom kicserélni rajta, de jobb lenne, ha mérhető/tesztelhető lenne a dolog.
www.dongosofor.hu
-
Burt1793
veterán
válasz Grillo #20396 üzenetére
Nem tudom, én pont 0-ról éreztem tetű lassúnak. Amikor bevezették, kipróbáltuk, persze saját sisakkal. Asszem lejtőn 54-et is mutatott az órája. Ijesztő, hogy nincs semmi motorfék. Az limó és greengo autókhoz képest nagyon olcsó. Én mondjuk ennyire a belváros közelében tuti, hogy bicikliznék. Nagyobb távokra meg saját motor.
-
DigitXT
félisten
válasz Grillo #20953 üzenetére
Széthajtod, az a baj... Én meg már napok óta tervezem, hogy helyreteszem
az elbarmolódott műszereket, csak folyamatosan a fészer takarításával vagyok
elfoglalva... De már lassan előáll a használható asztal forrasztgatáshoz, ill. elő-
előkerülnek rég elveszettnek hitt szerszámok is. De hogy az a rohadt 24-es
dugókulcsot is mennyi ideig nem találtam? Van egy rendszerezőm. Minden ott
volt benne, csak a 24-es nem... Persze: legutóbb, amikor nyomatékra húztam,
csak félrebaszarintottam, aztán valahol kallódott. De meglett, és már sötétben,
de adtam neki az ütvecsavarozóval. Nem olyan gagyi, mint az akkus a Lidl-ből:
ha ez nem elég, akkor semmi. Remélem holnap tudok gyorsulni egyet: távokat
én sem megyek nagyot, de ha már rövid (a táv), legyen kövér (a gáz).Szerk: Huszi, akkor ez azt jelenti, hogy már nem kell magamnál tartanom azt a
rugalmas vontatókötelet? Mondjuk sose legyen rá szükség. De jó tudni.
Első furgonos motorszállításom a Majával volt, kb. 9 évvel ezelőtt: szíjszakadás.Mondjuk ma már vinnék magammal egy ütvecsavarozót, és ott helyben javítás...[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz Grillo #21333 üzenetére
Ezeknek az e-bikeoknak pont annak kéne lenni a lényegnek, hogy tartósan könnyű legyen vele tekerni és nem az, hogy 100-at menjen.
Ha olcsóbb lenne vennék is, mert pl. nagy könnyebbség lenne, hogy bár 1 óra alatt tekerek be a melóba, de legalább nem izzadok fossá közben. -
huszi.gyb
senior tag
válasz Grillo #22121 üzenetére
Köszönöm, DigitXT megmentette a napot. Reményeim szerint az egész éjjel töltőn lévő akku holnap 3-4 indítást ki fog bírni (közben többnyire pár km megy is majd a motorba, vissza fog tölteni).
Ha hazaérek műszakiról az akkuval, az bőven elég, mire legközelebb indítom, már megkapja a garanciában cserélt akkut.A probléma lényege annyi volt, hogy a holnapi napba csak az fér bele, hogy műszakira vigyem, a másik motor - akku átvétel, motor cserélgetés nem.
www.dongosofor.hu
-
#50433536
törölt tag
válasz Grillo #22520 üzenetére
Egyre inkább érzem, hogy érdemes lenne motorszervizt nyitni... ahol minden rendesen meg van csinálva. Viszont senki sem kérdezheti meg, hogy mikorra lesz kész... kész lesz, amikor kész lesz.. és kerül amennyibe kerül... de akkor tíz évig csak az olajat és szűrőt kell cserélni benne. Vagy inkább mégsem... eszembe jutott egy sztori:
Erre mondta az egyik távoli ismerősöm, akinek Dunakeszin volt motorszervize, hogy az emberek nem akarnak fizetni semmiért. Mindenki azt akarja, hogy olcsón és gyorsan kész legyen. Pedig ilyen munka nem létezik. Ezért a szervizek nem is erőltetik a jó munkát, úgysem akarja megfizetni a kuncsaft. Mondott egy példát is...
- főtengely felújítás (hajtókar csere) 35ezer forint,
- plusz a motor szétszedése, összerakása 20ezer... a tulaj már húzza a száját...
- amikor mondja neki, hogy kell új tömítés készlet a blokkhoz 20ezerért, meg főtengelycsapágy 15ezerért meg szimmeringek... meg a lánc is meg van nyúlva és nem ér hozzá a láncfeszítő, akkor kiakad a tulaj és nem akar új tömítés készletet meg semmit.Viszont az előző tulaj sem akart és ezért pl nincs blokkközép tömítés. A fickó összerakta szilikonnal, mert a tulaj nem akart fizetni a tömítésekért, majd egy hónap múlva visszahallja, hogy ő milyen gány munkát végzett, kihagyta a tömítést és milyen igénytelen xar szerelő. A sokadik ilyen után abbahagyta a motorszerelést. Most Svédországban fényező egy kamiongyárban.
-
nyogo83
senior tag
válasz Grillo #22522 üzenetére
Sógorom Gödön a P21 szervizbe vitte legutóbb a Madisont kormánycsapágy cserére. Allitolag egy fiatalabb tök rendes srác a szerelo, 12k-t kert el munkadijra, a csapagyat sogorom vitte. Teljesen korrektul megcsinalta, minden oda es ugy kerult vissza, ahogy gyarilag van es nem tort semmi. Bar szomoru, hogy mar ez kiemelkedo dolognak szamit
Egy kerdest meger, viszonylag kozel van hozzad.
-
DigitXT
félisten
válasz Grillo #23693 üzenetére
töltögetem 1-2 hetente
Ezzel én is így jártam. Feltöltöttem, mert régen használtam, aztán úgy alakult,
hogy megint nem tudok vele menni, ám elfelejtettem lekapcsolni a főkapcsolót.
Leszívta kb. 12V-ra egy hét alatt a sok mérőműszerem készenléti áramköre.
Kellemetlen. Viszont a korábban megénekelt elektromos benzinpumpának hála
fel tudott tölteni a karbi/be is tudott röffenni a ketyere az első bágyadt kísérletre:
nem tudom mennyi maradt volna benne, ha nem kapja el gyorsan, és nyektetni
kellett volna hosszú másodpercekig. Ülés nekem is szanaszét... lesz vele meló.Igazából bedughattam volna éjjelre tölteni, mert már este láttam, hogy az a 12V
kevés lesz reggelre, de lusta voltam kimenni, gondoltam, majd jól beindul így is.
Szerencsém volt. (Ha nem indul, bementem volna kocsival a megfázás után.) -
Vismajor01
addikt
válasz Grillo #24480 üzenetére
Nem, ecser. De -lekopogom- eddig teljesen elégedett vagyok. Mikor mondtam neki, hogy ki tudok menni de folyik a hűtőviz, azt mondta meg ne mozduljak eljön a motorért. 5 ezerért. Pedig Ecser nem itt van (II. kerület)
Aztán mondta, hogy 56 ezerért talált hengerszettet(150-eset) de hogy neki nincs nagyon ideje neten kutakodni, ha találok olcsóbban neki az is jó. 1 óra keresgéléssel találtam 42-ért, felhivtam, mondta, hogy "na az tök jó, ennyivel is bentebb vagyunk". Előző szerelő 23 ezret kért volna a műszakiztatásért, (háztól házig) ez a szerelő elviszi meg hozza (a műhelyéhez) 13 ezerért (ami a vizsgadij)
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
NYPD
aktív tag
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen