-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Reaper
őstag
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #24089 üzenetére
Hogyne lenne! Csak nem az egész van beburkolva, hanem csak a variónál.
Ott van benne egy (varió)légszűrő szivacs, amiből tetemes mennyiségű koszt
fújtunk ki anno. Madisonon ugyanez egy nagyobb burkolat, egyben a fémen...
Ez ugye védi a kosztól a kuplungot is, mert a fém ház nem teljesen zárt.
Mármint a Madisonnál, meg gondolom akkor a Yamahánál sem az...Reaper: azt a lyukat a varióház burkolatán szerintem sem üthette a légszűrő!
(Bár ezen eddig nem gondolkodtam.) Inkább tűnik vmi erőszakos behatásnak.
Mármint erről a képről beszélek: ez így egy bazinagyot kaphatott, a lengedező
műanyag légszűrőház ilyet nem tud ütni, és nincs is rajta semmi, ami kiállna...
Annyiban gáz, hogy kosz mehet a kuplunghoz. Ezért egy duct tape nem árt rá.Szerk: az első képen meg úgy néz ki, mintha meg lenne húzva a légszűrő...
Oké, hogy nem mentél neki semminek, de parkolásnál esetleg más lezúzhatta:
ez megmagyarázná, hogy mitől lyukadt ki a nem tejfölösdoboznyi alsó burkolat.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #24123 üzenetére
Minél kisebb a kerék, annál többet fordul azonos távon. Szóval van rá
sansz, hogy elvileg is kevesebbet bír kopásilag. A 19K futás 2 év alatt
nem is kevés, s örülök, hogy ilyen jól bírja, mivel idén én is ezt a típust
választottam: eddig nagyon bejött, bár alig mentem még vele.
Pár év és kiderül, hogy ezt is lerúgja-e magáról a Madison <10K alatt?Szerk: mondanám, hogy dobjunk rá egy fordulatszámmérőt, s minden
kiderül, de sajnos nem kifejezetten motoros, szerelgetős időket élünk.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #24125 üzenetére
A motorvezérlő tuti tudja a fordulatszám jelet, de nem feltétlen küldi
fel a műszerfalhoz, ha egyszer ott nincs semmi, ami kijelezze. (Nem
kifejezetten szép jel amúgy, sőt - nem árt ha van valami cél áramkör,
ami emészthetővé alakítja. Nálam pl. már lassan évek óta húzódik a
projekt, hogy pontosabb értéket írjak a logba... A KOSO mérő persze
mindent mutat, szeretem is, egyszerű tuningoláshoz az is elég. De a
log utólag is elemezhető: jó lenne pontosabb jel, akár alapjáraton is.)Szerk: a Madison beépített fordulatszámmérője konkrétan f.s, rohadt
lassan reagál, és csak 100 rpm a felbontása. Alapjárat beállítására jó,
menet közben sokmindent nem ér (max. tartott fordulatszám esetén).Szerk: nem véletlen mondom, hogy évek óta, bár a linkelt HSZ-em alig
egy éves, valójában már 2016-ban is bőven pörögtem a témán.
A linkelt képen még szépek a tüskék (alapjárat!), ha felpörög, bevadul.
(Megnő a fesz, és sokkal-sokkal csúnyábbak lesznek a tranziensek...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #24134 üzenetére
Pedig ebben az esetben mégis az. Ugye karbis motorról beszélünk, aminél
az ég világon semmi nem zárja el a benzin útját motorfék üzemben (Zsigáknál
már előfordult erre megfelelő szolenoid, nekünk ez se jutott), tehát motorféken
akármennyi üzemanyag is jut a hengerbe, az pazarlás. Ha elég, ha nem.Normál beállítások mellett olyan kevés jut, hogy nem igazán ég el, tehát ebből
a keverékből jut a kipuba, ezért durrog: ha zavar a durrogás, egyszerűen dúsra
veszed a keveréket és voilá: elég a hengerben, nem durrog. De többet fogyaszt
emiatt (logikus + tapasztalat!) és persze szarabb lesz a motorféked is. Extrém
esetben ugye (manuális szívató van rajta) gáz nélkül is el lehet vele közlekedni.
Viccelődött a szerelő, hogy van rajta tempomat haha. Mármint a szívatókar...Télen ha mész szívatóval (motorfék kb. nuku), lejtőn elcsukod, jön a durrogás...
Minél hidegebb, azaz minél inkább elszegényedik, annál brutálisabb mértékben.Anno, amikor a szerelő beállította fülre a karbit, elsőre az tűnt fel, hogy csuklott
gázra, s borzasztóan kelepelt motorféken. Vissza is kellett vinnem még egy kis
csavarintásra, onnantól lett jó a gázreakció, és csökkent a durrogás is.Szerk: a linken melléklevegő csavart írok, ami tévedés, keverékcsavarról van szó.
És azért ment fel az égbe az alapjárat, mert a betekeréssel szegényített rajta.[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
válasz Burt1793 #24207 üzenetére
Még így is a spirál a leggyengébb láncszem a gépezetben.
A CB-mben eleve fém lent a meghajtás pl. Szerintem pusztán spórolni akartak rajta.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
DigitXT
félisten
-
runner 125
nagyúr
válasz Burt1793 #24373 üzenetére
Persze, mert a "jó híre" hamar körbeért és minden retardált (is) ilyet akart. Ezért is van a 99%-uk gatyára lelakva, pontosabban, ezért is tűntek el mára. Mert kifingatták őket.
yodamastah
Ah, szóval T-Max lett helyette. Az tényleg komoly gép. Mikori évjárat, vagy azt is újonnan hoztad ki és betoltad a 300-ast mellé?
Egyébként ha írtál már róla bővebben belinkelhetnéd. Kíváncsi vagyok, h sok nagymotor és pálya tapasztalat után mitől tartod ennyire jónak. Pl városi közlekedés mellett a kompakt X-max-hoz képest ez már nem nagy? Nem nehézkes autók között, sorok mellett szlalomozni vele?
DigitXTNa igen, az egy elég szarul sikerült blokk, viszont jól szól.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Badboys
őstag
válasz Burt1793 #24448 üzenetére
Azt elfogadom,hogy nem mutat pontosan azzal nincs is semmi baj. Viszont,hogy menet közben alig hagyja el az alap állást azt nem. Az óra maga működik azt láttam saját szememmel. Az kizárva. Gomba csere volt az mér. Menet közben ott a probléma. A jelenség mintha a termosztát állandóan nyitva lenne. Viszont a tapintás nem igazolja. A nyitott termosztátnál az egész hűtőfelületnek melegedni kellene,de nem. A volt tulaj azt mondta,hogy pesti szerelő szerint ez típushiba az összes Kymco nál így van. Szerintem meg ilyen nincs,hogy egy gyár így ad ki motorokat. Vagy mégis?
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #24515 üzenetére
Esetleg ez: Quadro Quooder?
-
#31733248
törölt tag
válasz Burt1793 #24517 üzenetére
Régebben azt hiszem ide már belinkelte valaki (talán éppen én) ezt a videót, érdemes megnézni.
-
nyogo83
senior tag
válasz Burt1793 #24642 üzenetére
Nem akarok eloiteletes lenni, de ahogy en tapasztalom mostanaban (es ezt a rendorsegi "pofatlanitasos" videok is alatamasztjak), elegge nagy divat lett a teherautok/kamionok sok tonnas jarmuvek eseteben a piroson atrongyolas lassitas nelkul.
Raadasul ugy, hogy sokszor mar elotte meno auto is boven piroson megy at.Na egy ilyen epp eleg ha csak a sarkaval megcsap, nem is kell hogy telibe kapjon
-
nyogo83
senior tag
válasz Burt1793 #24650 üzenetére
Kepek alapjan ahogy lattam, a robogos a Bocskain mehetett a Petofi hid fele, a betonkevero meg a Fehervarin a Moricz felol jott.
Nem surun jarok arra, nekem sem remlik hogy valt ott a lampa.De keves igy kepek alapjan okosnak lenni, mert a letakart ficko arreb volt boven a robogotol, szoval lehet egy savval arreb dobta, egyedul a betonkevero a tuti hogy honnan jott.
[ Szerkesztve ]
-
gonger
senior tag
válasz Burt1793 #24682 üzenetére
Oké köszi, a szervíznél ránézetek erre is.
Természetesen óra szerinti 110-re gondoltam, GPS szerint az biztos nincs annyi.
Városban használom sokat, ott 70-80-nál többet nem megyek, de mostanában sűrűn járok Tbálint/Budaörs irányába és a pályán felvezetőn kipróbáltam, hogy hol a vége. Amúgy óra szerint 90-95nél még kényelmesnek érzem és a fogyasztásom sem nőtt. -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #24723 üzenetére
Engem ma kétszer állítottak meg, ugyanazok... a másodiknál azt mondja
a rendőr, már találkoztunk, mehet tovább. Nem is tudom, miről ismert fel.
(Valószínűleg az autó volt ismerős nekik, mert pont nem motorral voltam,
de előttem kikaptak egy robogóst is szondát fújni, szóval lehettem volna.) -
Micsurin
nagyúr
válasz Burt1793 #24763 üzenetére
A motorok döntő többsége rendelkezik borulás esetére megszakító elektronikával.
Mod.: Szívtam is vele anno a kis Hyon rendesen végül ki kellett kötnöm.
Magyar szavatos nevét passzolom de tip over sensor néven megtalálod.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
#31733248
törölt tag
válasz Burt1793 #24768 üzenetére
Nekem is átalakultak némileg a közlekedési szokásaim, sok a 80-90 kilométeres városon kívüli utam, de a Belvárosban is sokat vagyok. A Honda NC 750 D (Integra) irányába kacsingatok, nézem a használt kínálatot. Az városon kívül is keveset forog, a futóműve is jó.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz Burt1793 #24771 üzenetére
Annak örülnék legjobban, ha kardános lenne, ha az nem, akkor szíjas, vagy tokozott láncos, de majd beleér a bilibe a kezem... Motor nekem erre a célra nem lenne jó, nem vigyáz eléggé a ruhámra és a szélvédelme is gyengébb. Meg kellene néznem alaposabban az Integrát, azt hiszem. Az SH-val is jól elvagyok, de az Integra nekem valószínűleg jobb lenne.
-
#50433536
törölt tag
válasz Burt1793 #24968 üzenetére
"Sose kell üresbe rakni a motort" - már hogyne kéne. Csak nem áldogálsz behúzott kuplunggal a pirosnál vagy a vasúti átkelőnél, amig zölded lesz. Egyébként ez pont a kevésbé rutinosok ismérve, hogy a pirosnál állva keresgélik az üres fokozatot. Nézd meg az öreg rókákat, amikor már látja hogy úgyis meg kell állnia, üresben érkezik meg a piroshoz, üresben gurulás közben még lehet hogy elengedi a kormányt és nyújtoztat egyet, aztán elindulas előtt bepattintja fokozatba és hajrá. Legalábbis szerintem.
Szerintem amiket leírtal, csak a négyütemű motorknal igazak.. próbálj meg egy kétüteművel egyesben lassan poroszkalni kuplung nélkül. A kétüteműek nagyon ugrósak ehhez a lassú művelethez. Szerintem ez a része a dolognak elegge motor és ember függő, de az alap kérdésen nem változtat, aki valtosrol ül tobogora, annak furcsa először a folytonos hajtás, hogy mindent a gázzal és a fékkel iranyitasz és nincs kikuplumgolasi lehetőség. Ahogy írtam, szerencsére hamar meg lehet szokni.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz Burt1793 #25005 üzenetére
Nekem a legemlekezetesebb, mikor penteken hazaerve a parkoloban osszefutottam haverral, aztan annyira elterelte a figyelmem, hogy benne hagytam a kulcsot a motorban. Se lezarva, se semmi.
Hetfo reggel meg meloba indulas elott full ideg voltam, hogy nem talaltam sehol a kulcsot
-
#50433536
törölt tag
-
#50433536
törölt tag
válasz Burt1793 #25014 üzenetére
Szerintem a kerékcsapágy nem valószínű. Ha az annyira lógna, hogy menet közben is hallani lehet, akkor a kerék már kézzel mozgatva is instabil lenne és a motor se lenne stabil menet közben, hanem kóvályogna az úton. Ha a kerékcsapágy annyira szétesik, eltörik, hogy már hangja is van, akkor azt egyből észre vennéd a motor mozgásán.
"a kuplungot dekli felől támasztó csapágy" - ugyanaz a szitu, mit előbb...egy csapágy ritkán kattog, inkább sírni szokott. Ha már kattog, akkor eltört és könnyen észre lehet venni ha leveszed a deknit és kézzel megvizsgálod a csapágyat. Kézzel, újjal megforgatva érezni ha darálósan, akadósan forog. Ha simán forog és nincs lógása, akkor semmi baja.
"a görgők" - szerintem azokat középtámaszon járatva is hallanád.
Esetleg, amikor ráülsz, nem érhet bele valami a hátsó gumiba?
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz Burt1793 #25017 üzenetére
Gázadáskor a görgők befeszülnek, ilyenkor szokott hangjuk lenni egy másodpercre, majd elmúlik. Menet közben nem adnak hangot, mert feszítve vannak, nyomják a nyomólapot. Gázelvételkor is szoktak csörögni, mert akkor megszűnik, csökken a feszítettségük (milyen szó ez ). Ha menet közben hallani, akkor nem biztos, hogy görgő... de majd megmondják a jártasabbak.
Ha a főtengely fordulatával változik a kopogás, akkor sok minden lehet... láttam olyat, hogy a vezérműtengely csavarjai fellazultak és a vezérműtengely csapágy fészke belevert a szelep deknibe... reméljük nem ilyen baja van.
Vazze most jut eszembe, nem a vezérműláncot hallod csattogni, nem tört el a láncfeszítő rugója?
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz Burt1793 #25020 üzenetére
Mi lehet az a sok kosz, kiderült végül? Nekem egyik robogómban sem volt ilyen sok, de az is igaz, hogy csak 4-6ezer km van bennük. De akkor is honnan van annyi por?
A görgők széle nagyon kopott volt, nem onnan dörzsölődött le? Akkor sok hiányozhat a görgőkből. A gyári méretei megvannak, meg lehet mérni tolomerovel.[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz Burt1793 #25026 üzenetére
Ha bezsirozod a görgőket és csökken vagy elmúlik a hangja, akkor tutira a görgők miatt volt. Csak egy teszt, utána alaposan ki kell takarítani benzinnel.
Vagy sztenderen állva forgatod és közben fékezheted a hátsó gumit bakanccsal, vagy valami gumival, mintha elindulnal és terhelés lenne rajta. Ha akkor előjön a kopogás, jobban meg hallgathatod honnan jön pontosan.
Új hozzászólás Aktív témák
- Babzsákfotel
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs