-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Klikodesh
senior tag
válasz gainwardgs #8587 üzenetére
Egy ES kartya, mit vartal.
CPUs are not a "war", you are not a solider. And there certainly won't be any battles fought on these forums.
-
Oliverda
félisten
válasz gainwardgs #8601 üzenetére
Ott végképp nem számít a kinézet.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz gainwardgs #8587 üzenetére
Lehet, hogy én nem látok valamit, de úgy néz ki, mint egy VGA. Néhol nem a legjobb megoldás van bevetve, de az ES termékekre ez jellemző.
(#8597) ÁdiBá: Nem a memóriabusz szélessége számít, hanem a memória-sávszélesség.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
DemonDani
addikt
NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
DemonDani
addikt
válasz TESCO-Zsömle #8608 üzenetére
XD hehe tényleg, de hiddel jobban jártok azzal mint ezzel [link]
[ Szerkesztve ]
NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Elvileg ezek a speckók:
1536 shader, 64 textúrázó csatorna, 32 blending, 256 bit, GDDR5
705 MHz mag, 1411 MHz shader és 6 GHz memória
A pletykák szerint hasonló szervezése lesz, mint a GF110-nek, csak a CUDA magok jelentősen változnak. Az ALU:tex arány az félelmetesen nagy. Ha azt mondjuk, hogy az AMD compute irányt vett, akkor ez már über compute irány.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
poj
tag
Most az a hír járja, hogy a GTX680 a GK104-esből lesz, tehát amit eddig középkategóriának hittünk, az lesz a "felső" kategória. A GK110 meg már lehet, hogy GTX780 néven lesz, év végén, vagy jövő év elején.
A pletykák szerint március 12én jelentik be és március 23-án jelenik meg.
Kiváncsian várom a fejleményeket. -
p87
senior tag
válasz DemonDani #8609 üzenetére
Na erre kíváncsi leszek!
Elsőre sikerülne nekik kisebb GPU-val gyorsabb kártyát csinálni a 7970-nél, mikor eddig mindig jóval nagyobb batár GPU-kal tudtak csak az AMD aktuális megoldásai felé kerekedni???
Kétlem, ráadásul memóriában is visszaléptek 256bit-re...(#8610) Abu85:
Nem úgy volt, hogy a shaderek is GPU frekvencián fognak menni?[ Szerkesztve ]
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Gondolom az NVIDIA is belátta, hogy semmi értelme egy új gyártástechnológia bevezetésénél szenvedni egy 500+ mm2-es lapkával. 300 és 400 mm2 közé kell lőni. Ez az ideális jelenleg a fizika törvényei mellett. Majd ha kiismerték a node-ot, akkor lehet továbblépni, de addig csak szenvedés lenne.
(#8612) p87: Ez az infó is épp olyan pletyka, mint a többi. Ha tudom a paramétereket, akkor úgy sem mondhatom már el.
(#8613) Löncsi: Ha sok a játékban a post-process, akkor elég jó lehet. Ha nem túl sok, vagy máshol van a hangsúly, akkor nem tűnik olyan jónak. De ez is csak pletyka.
(#8615) DemonDani: Nézd, ha tényleg 4,3 TFLOPS lesz, akkor ez is mehet Teslába. Ott nem számít, hogy gyenge a TMU. Gyanítom, hogy marad az 1/2-es DP, így ki is jön az a fejlesztés, amit a Fermihez mértek. 0,79 vs. 2,15 TFLOPS. Nagyjából háromszoros a különbség. Nem lesz itt GK100 így.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
DemonDani
addikt
csak lehet h GK100 maradna attól, de így mehetne oda ahova tényegesen szánják, hiszen ott a W is mind1 már, persze lehet h igazad van, és simán ők is elkezdtek foglalkozni a mérettel és inkább elhagyják már a nagyot 28nm-en
NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
-
TESCO-Zsömle
félisten
-
poj
tag
Én picit csalódott vagyok, így nem lesz akkora dobás a csúcskártya, mint a GK110 lett volna.
Bár tekintve, hogy az úgyis csak év végére készült volna el...Hogy érdemes-e megvenni, az ár és teljesítmény fogja eldönteni. Én speciel nem fogok egy 7950 és 7970 közé eső GTX680-at ugyanannyiért megvenni, mint a 7970 vagy drágábban, ráadásul kevesebb memóriával. (ugyanis amikor még a GTX670-ről szóltak a pletykák, akkor ezt a lapot ide pozicionálták)
-
KillerKollar
őstag
Ezek szerint GTX 690 se lesz?Vagy lesz és 2 GK 104 lesz rajta?
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Abu mit szólsz? Szerinted ez igaz lehet?
Azt is magyarázd el légy szíves, hogy jól értem, hogy 3x-annyi Cuda mag lesz benne mint a GTX580-ban? Ez kb 3x-os sebesség növekedést kéne, hogy eredményezzen, viszont akkor nem értem a 256bites memo buszt... És mindezt kisebb méretben mint a Tahiti?
Vagy ezek valami butított shader-ek lesznek?Köszi
[ Szerkesztve ]
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz adamssss #8625 üzenetére
Igaz lehet, más lesz az architektúra, ami nagyon erős compute irányt vesz ... Emellett az NVIDIA készül az integrálásra is.
A shader az nagy kérdés, hogy mit tekintesz annak. Ezek teljesítménye nagyban függ az architektúrától. Az AMD-nél is nagyon nehéz értelmezni a 2048 shadert. Ezért írom shader részelemnek, mert talán ez áll még a legközelebb az igazsághoz, noha ez is egy sarkított dolog. Persze az átlag olvasó nem érti meg mélységében.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
veterán
Ez a többlet a játékokban is egy lineárisan növő teljesítmény függvényt fog eredményezni, vagy a "3x"-os gyorsulásra, csak pl a tervező programokban számíthatunk?
Shader: Vegyük alapul a gtx5xx-ban szereplő egységeket. Azokhoz képest gyengébbek vagy erősebbek lesznek-e az újak?
[ Szerkesztve ]
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz adamssss #8627 üzenetére
Lineárisat biztos nem fog adni. Ha tényleg ilyen magas lesz az ALU:tex arány, akkor lesz olyan játék, ahol nagyon erős lesz. Akár Tahiti fölött, de lesz olyan, ahol eléggé gyenge lesz, akár Pitcairn alatt. Ez programfüggő lesz nagyon.
Ez nem olyan egyszerű. A shaderek önmagukban nem érnek semmit, ha nem eteted őket. Az architektúra alapjai számítanak. Ezt láthatod a GeForce-Radeon vonalon. Egy 32 bites FMA utasítás az mindenhol ugyanaz.
Ahol egyébként ez nagyon sokat fog érni az a GPU-s PhysX. Valószínű, hogy ez is cél volt. Egyelőre a GPU-s PhysX nagyon nem hatékony. A fő cél az lehetett, hogy a magok jól ki legyenek használva, vagyis kevesebb legyen az üres ciklus. Ez szintén nagyon jó oda, ahol a GPU ezerrel számol. Itt a HPC front jön be, mint komoly opció.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz adamssss #8629 üzenetére
Főleg azért, mert a 384 bit drága. Természetesen lehet szűk keresztmetszet a sávszél, de ez nem csak a busz szélességétől függ, hanem a memória órajelétől is. GDDR5-ből 7 GHz-es lapkákat is gyártanak. Ezeket az AMD csak azért kerüli, mert 5,5 GHz fölött a lapkák fogyasztása aránytalanul magas lesz, de ettől be lehet vetni. Az NVIDIA sem fog mindig leragadni a Fermi gyenge memóriavezérlőjénél. Ki lehet azt javítani úgy, hogy jól kezelje a gyors memóriachipeket is. Innentől pedig már csak játék az egész a fogyasztással és az előállítási költséggel. Biztos végeznek szimulációkat, hogy mi a legjobb.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Klikodesh
senior tag
válasz adamssss #8629 üzenetére
A memoriavezerlot is allandoan fejlesztik es a savszelet is egyre jobban hasznaljak ki, nezz vissza a 8800GTXre es utodai teljesitmenyere.
A nagyteso mar vagy gyorsabb rammal lesz szerelve vagy szelesebb buszt kap attol fuggoen hogy eri meg nekik jobban, szerintem jelenleg inkabb a szelesebb busz marad.
CPUs are not a "war", you are not a solider. And there certainly won't be any battles fought on these forums.
-
Szlovi
aktív tag
Ha igazak a GTX680 speckószámai,akkor jó pár játék a torkán fog akadni a 32 ROP miatt.
Vagy esetleg ezek valami "szuperROP-ok" lesznek?
Persze egy tudományos számításnál szinte lényegtelen a ROP mennyisége,viszont jóval többen használják a GPU-t 3D-re,mint pl.meteorológiára -
-
Crytek
veterán
Jobban várom már az első teszteket mint a fizetésem komolyan mondom!
Next PC Upgrade: 2022
-
Klikodesh
senior tag
válasz adamssss #8632 üzenetére
Nem, a nagyteso alatt a nagyobb die-t ertettem a GK100-at.
Nekem ugy tunt eddig a GK104rol beszeltetek, es erre irtam ha kevesled a memoria savszelet akkor nezd vissza a G80 es utodai (G9X) membuszat es savszelet teljesitmenyuk fenyeben es valaszt talasz a kerdesedre.
@Crytek: Szinten, gyere mar Jen-Hsun es vedd el a penzem.
Pont jokor jon ki addig elviszik az 580DCII-met is.[ Szerkesztve ]
CPUs are not a "war", you are not a solider. And there certainly won't be any battles fought on these forums.
-
jozsef m.
tag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz jozsef m. #8640 üzenetére
Annyira nem friss. A tegnapi órajelek alapján kiszámolták, hogy hogyan viszonyul az egyes részek teljesítménye a Tahiti-hez. Mondjuk az kérdés, hogy a textúrázók számát honnan vették ehhez. Mert a shadert, a ROP-ot és a memóriabuszt értek, de textúrázókról még nem volt szó.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Klikodesh
senior tag
válasz jozsef m. #8640 üzenetére
Sajnos ezzel nem lettunk sokkal okosabbak mert a compute power az kozel sem skalazodik hasonloan a jatekok FPSevel.
Sot tekintve hogy az NVnek mennyire fontos a Tesla quadro szegmens, ettol ez meg konnyen lehet lassabb mint a 7970.CPUs are not a "war", you are not a solider. And there certainly won't be any battles fought on these forums.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Klikodesh #8642 üzenetére
Szerintem sem az AMD-nek, sem pedig az NVIDIA-nak nem fontos már a VGA-piac. Úgy vannak vele, hogy fejlesztenek egy fontos irányba, aztán VGA-ként pedig teljesít úgy ahogy tud. A fejlesztések arról árulkodnak, hogy az architekturális integráció mielőbbi bevetése a cél. Tekintve a VGA-piac értékét már nem egy-egy csata megnyerésére lett a cél, hanem a háború irányát változtatnák meg a saját javukra. Ez most bemelegítő. Az igazi harc 2013-2014-ben kezdődik. Nagyon fontos, hogy ki mennyire hatékony architektúrával várja a komoly fúziót, mert az a skálázás szempontjából döntő lesz. Sokat nem tudunk a Keplerről, de a pletykák szerint a compute teljesítmény nagyon ott van, és a Maxwellhez pont ez kell. A grafika az egy kis szelet lesz. Az integrációval a komolyan párhuzamosítható általános feladatok is a grafikus magon futnak. Legalábbis ez a fő cél a skálázhatóság megőrzése érdekében.
Az architektúrákat ebből a szempontból is érdemes vizsgálni. Ha választani kell egy csata és a háború megnyerése között, akkor szerintem mindenki az utóbbira voksol.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Klikodesh
senior tag
Anand evekkel ezelott tete fel a kerdest, hogy valyon meddig tudja az atlagfelhasznaloval megfizettetni az enthusiast class termekek gyartasat es tervezeset az iparag.
Azota mar reg megkaptuk erre a valaszt, van server es mobil proci.
Az elobbit eladjak, workstation, entusiast termekkent is az 1366 eseteben meg veluk is betateszteltek a platformot.Az utobbi nagyobb TDPju valtozata meg megy a desktopra turboval kabitva a nepet.
A gyartok mennek a penz utan es ez latszik a gpu fronton is, s mi mara mar csak egy utogondolat szintjen maradtunk meg nekik.S ha a mai helyzet nem tul rozsas akkor hogy fog kinezni majd az apu korszak a nagyra nott tegrak es llianokkal mint valasztassi lehetoseg, egy ideig intelre nem nagyon lehet majd szmitani mint versenyzo a 10 evig elhanyagolt gpu fejleszteseikkel sajnos.
CPUs are not a "war", you are not a solider. And there certainly won't be any battles fought on these forums.
-
Löncsi
őstag
Úgy vannak vele, hogy fejlesztenek egy fontos irányba, aztán VGA-ként pedig teljesít úgy ahogy tud.
No igen, de az új motorok már compute-alapúak ("ha használhatok ilyen csúnya szót") lesznek, nem?
Ergó ha most nem is, de pár év múlva lehet belőle valami. (pl. Unreal Engine 4)[ Szerkesztve ]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Klikodesh #8644 üzenetére
Nagyjából így van. Az asztali szegmens az egy megtűrt piac, amit mobilos és szerveres fejlesztésekkel betömnek. Sajnos ez nem úgy néz ki, hogy változik.
Azért az Intel sem mindig marad a mostani architektúránál. A Larrabee integrálása a cél.
(#8645) Löncsi: A next-gen motorok közül az ID Tech 5 az egyetlen, amit látunk. De hasonló irányba megy majd el a többi is. Elsősorban szerintem is az a fontos, hogy a tartalom kreálása ne kerüljön dollár tízmilliókba. Ezzel egyszerűsíteni kell a művészek munkáját. Az erős hardver nem ér semmit, ha túl drága hozzá tartalmat illeszteni. A másodlagos cél a compute erősítése, de ez egyelőre post-process szinten működik, és maximum a fizikát tudom még elképzelni, de csak olyan korlátokkal mint a PhysX. Vagyis inkább grafika lesz az, mint fizika. Az integrálással persze sok minden megváltozhat. Végre szabadabb lehet a fejlesztés. Gyanítom, hogy az aktuális architektúrákat, azért illesztik ennyire az integrációs irányokhoz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Klikodesh
senior tag
Szerintem ugy nez ki, hogy sajnos valtozik es nem a pozitiv iranyba.
Ha megnezed az 1366-os platformra konnyen ra lehetett ugrani mert amig nem jott ki az 1156 nem volt vetelytarsa.
Most mivel az SB jott az SB-E elott, raadasul annyival elobb hogy par honap van a SB-E es az IB kozott. Tehat fizetett 2X annyit mind az alaplap mind a proci kb ennyivel dragabb >50% os teljesitmenynovekedesert ( skalazodas, orajel ) s az ivy meg ebbol fog elvenni, durvan 10% ot orajelnek, es 5% ot az optimalizacioknak koszonhetoen.
A platformn adta elonyok egy olyan pici niche szegmenst jelentenek amit meg nem erdemes szamon tartani.Az IB-E es a Haswellnel ez meg rosszabb lehet hisz az utobbi az IBnel tobbet tehet az asztalra.
Lararol, es a lovagokrol nem sokat tudni igy ott akarmi is lehet, minannyiunk erdeke hogy az Intel kellemes meglepetest okkozzon.
Az IB igen szep gpu eredmenye a SBhez kepest most meg nem mond sokat amig az AMD eredmenyeit nem latjuk.
De nem is igazan a compute teljesitmeny ami engem aggaszt a dologban hanem hogy mi lesz a gpukkal.
Bar amennyire a konzol port era megkoveteli az upgradeket lehet hogy 2013-2014ben mar be fogjuk erni az apukkal is."Elsősorban szerintem is az a fontos, hogy a tartalom kreálása ne kerüljön dollár tízmilliókba."
Ebben nagyon igaza volt Carmacknek, elkepeszto belegondolni, hogy volt olyan level designerje aki egy teljes evet dolgozott egy palyan a Ragehez.
Ez nyilvanvaloan nem fenntarthato es ahogy mondja egyre jobban meg fog latszani az motorok CCK-i fejlesztesenek az eredmenye maganak a grafikus motornak a kepessegeivel szemben a jatekokban.CPUs are not a "war", you are not a solider. And there certainly won't be any battles fought on these forums.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Klikodesh #8648 üzenetére
Az IB-E egyelőre nem is szerepel az asztali roadmapon. Vagy csúszik, vagy levették. Utóbbi nem lepne meg. Nincs értelme. Lesz viszont egy Haswell Halo verzió, ami drágább lesz. Valószínű, hogy ez kiváltja az IB-E-t, ami only szerver lesz és kész.
Az Ivy IGP-je a Llano IGP-jét nem veri meg, így ezen a ponton le van tudva ez a meccs. Feltéve, hogy a Trinity IGP-jének a teljesítménye nem esik vissza, de erre kicsit az esély. Ellenben az előrelépés jó, de ennyit lehetett várni, hiszen komolyan nőtt az IGP mérete és tranyószáma.
Vannak a dGPU-kra tervek. A platform kiegészítői lesznek. Veszel egy NV APU- mondjuk, és ahhoz veszel egy GeForce koprocesszort. Ezek együtt tudnak dolgozni. Az IGP lesz a fő egység, míg a GPU az egy segédprocesszor. Hasonló elképzelése van az AMD-nek is. Ők már meg is rajzolták sematikusan, hogy mit képzelnek el:
Nagyjából az a lényeg, hogy a rendszer minden eleme a rendszermemóriába dolgozik. A VRAM, kvázi egy gyorsítótár lesz. Ebben a modellben azért benne van, hogy nem jön be. De szerintem az NV és az AMD is úgy gondolja, hogy a dGPU-k kereslete pár év múlva a hangkártyákkal fog majd vetekedni.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Klikodesh
senior tag
Nyilvanvalo volt hogy az IB nem fogja megverni a trinityt a kerdes nem ez, hanem hogy melyik gyarto termeke fejlodik gyorsabban, azaz egyre jobban lemarad az intel, vagy felzarkozik.
Ez amire meg nem tudjuk a valaszt.Ha az IB-E ki se jon az meg tobbet mond a jovobeli iranyzatrol s ha a gpu fronton is ez kovetkezik be akkor akar nezhetunk is uj hobbi utan.
Ez a coprocessoros megoldas nem valtoztatja meg a dgpu alapveto problemait azaz egyre kevesebbet vesznek belole es ettol egyre dragabb, mindegy minek hivjak, milyen buszon kommunikal, milyen csatlakoja van, min kapja az aramot.
Ugyanaz az alapveto baj vele mint az enthusiast class procikkal s ezert huztam elo a proci vonalat.
[ Szerkesztve ]
CPUs are not a "war", you are not a solider. And there certainly won't be any battles fought on these forums.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Gumi és felni topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Formula-1
- Hálózatokról alaposan
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Kupon kunyeráló
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen