-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
KillerKollar #28592 üzenetére
Ez programfüggő. Amit például ma kiemeltél a Horizon: Zero Dawn, annak azért számít a PCI Express interfész, mert 4K-ban nagyjából 230 MB-nyi puffert hoz létre Host Visible és Coherent típusú memóriára. A motor maga úgy működik, hogy ezeket a puffereket a processzor és a GPU is eléri. És mivel a processzornak el kell utaznia a Radeon memóriájába, ezeknek a puffereknek a kezelése a processzor által a PCI Express sávszélességével történik.
Az NVIDIA esetében ez másképp van, mivel a GeForce-ok a VRAM-jukon belül nem alkalmaznak speciális beállítású memóriatípusokat, így ezeken a rendszereken a rendszermemóriában van az a 4K melletti, ~230 MB-nyi puffer, amit a CPU és a GPU közösen kezel. Ilyen formában a CPU gyorsabban eléri ezeket, de a GPU már nem, így az NVIDIA menedzsmentkonfigurációjával a GPU fogja ezeket a puffereket a PCI Express sávszélességével meglátogatni.
Igazából egyik sem jobb a másiknál, mert valamelyik erőforrás, vagy a CPU, vagy a GPU nem fogja teljes sebességgel elérni ezeket a pufferekt. Viszont láthatod, hogy sokat számít a PCI Express 4.0 a Radeonnak, mert csak gyorsabban fér hozzá az AMD GPU VRAM-jában tárolt adatokhoz a CPU. Ugyanúgy számítani fog az NV-nél is a a PCI Express 4.0, talán még jobban is, mert a GPU többet címzi ezeket az adatokat, mint a CPU, és ugye az NV rendszere ezekért az információkért a rendszermemóriáig megy, nincsenek benne az adatok a GeForce VRAM-jában.
Ezek a funkciók a konzol miatt vannak, mivel ott a CPU és a GPU is pontosan ugyanolyan sebességgel éri el ezeket a puffereket, tehát az új generációs motorokat erre építik fel. A PC-ben pedig a DirectX 12 kínál erre megoldást, koherencia szükségessége mellett mindegyik DirectX 12-es meghajtóimplementációnak, kell olyan memóriatípust kínálni, ami koherens és látható a host CPU számára. A Vulkanban is van ilyen lehetőség. Ezzel fedik PC-n az egységes memória hiányát. Viszont régen ezekbe a memóriatípusokba 100 MB-nál több puffert nem helyeztek, ma viszont már bőven lehetőség van 200 MB fölé is menni, az x16-os PCI Express 4.0 sávszélessége már elég nagy arra, hogy megoldja.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Politika
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Crypto Trade
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Formula-1
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- Több db Nvidia Quadro K2200 4GB GDDR5 újszerű, karcmentes videokártya
- Nvidia Quadro és AMD FirePro kártyák - számla, 6 hó gar.
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG STRIX RTX 3080 10GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- zotac amp gtx 1060 6gb
- Nvidia GeForce RTX 2080Ti 11 Gb GDDR6 2 db videókártya eladó + Ajándék Nvidia SLI híd