-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #10207 üzenetére
Ázsiai autó, ezért ne keress hozzá EU-s szabványú olajat.
API SN, API SN RC, API SP, API SP RC vagy Dexos2 Gen2 mehet belepéldául Motul 8100 Eco-lite 0W-20 vagy sustina 0w20
(ezek Magyarországon könnyen beszerezhetőek)
Gondolom a használati utasításban is megtalálhatok ezek a jelölések:[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Qru
MODERÁTOR
válasz [CS]Blade2 #10209 üzenetére
Ha csupa 1-2-3 km-es ut akkor 4000 utan csereld. Ha mesz hosszabb utakat is akkor a 8000-es periodus is vallalhato.
Ha reszecskeszuros akkor alacsony hamutartalmu olaj kell (C2), illetve a sok rovid ut miatt magas TBN szam is jo lenne (ami nehez ugy, mert a magas tbn szam noveli a szulfatoshamu tartalmat ami meg eltomiti a GPF-t).
Szoval C2-es olajok kozul olyan kene aminek relaitve magas a tbn szama.
Amugy abban van egytalan reszecskestzro.(GPF)? Sztem csak katalizator van benne, oda meg nem muszaj C2-es olaj. API legyen betartva meg a viszkozitas es kesz.
A Motul Eco-Lite 0W20 tokeletes bele amit ajanlottak elottem.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
molnarpeter
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #10215 üzenetére
Sima kati CO, aztán NOx ahova az AdBlue megy, és részecskeszűrő.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz [CS]Blade2 #10215 üzenetére
2020.01.01. után nem lehet EU tagállamban újonnan forgalomba hozni olyan gépjárművet, amiben nincsen részecskeszűrő a hajtóanyagtól függetlenül kivétel villany.
Az LSPI miatt az eco-lite vagy a földgázos shell irányába mennék, mert azok már csökkentik annak is a hatását. Sokszor a gyártó olyan előírást ad meg, ami akkor éppen (a tervezés pillanatában) neki "kiadta" a nyerőszámokat, jobb olajat tehetsz bele, az nem bűn és még a motort is kíméli. például gondolj csak bele, ha van egy 1200S ladám abban nem öntehetnék Castrol Edge-t mert az szintetikus és nem a gyári előírás? C2 vagy jobb olajat önthetsz bele, és itt a végén van a hangsúly.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Qru
MODERÁTOR
válasz [CS]Blade2 #10215 üzenetére
Jo akkor abban nincs meg GPF csak "mezei" katalizator. Akkor a Motul Eco-Lite vagy a Shell Helix Ultra tokeletes bele.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz [CS]Blade2 #10220 üzenetére
Markakert ha felhivod vagy irsz nekik megmondjak.
Az a baj, hogy az europai szabvanyok (ACEA) nem teljesen megfelelhetoek az API / ILSAC szabvanyoknak. Azsiai autonal ez utobbi ketto a mervado es ahhoz meg a C2 ACEA szabvany all a legkozelebb. Gf5 vagy jobb vagy API SN vagy jobb eleg.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #10220 üzenetére
Ne variálj már annyit, vedd meg a Shell Helix Ultra SN Plus 0W20-at!
-
molnarpeter
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #10230 üzenetére
PHEV
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz [CS]Blade2 #10230 üzenetére
Kell lennie, olajshop, kauffer.
Ecolite-t keresek én is csak 5w30at, hátha el tart egy darabig..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tboldi
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #10230 üzenetére
Ezért jó a Shell, a gas to liquid (röviden GTL) technológiát nem tartanán valószínűnek, hogy a hamisítóiparban is alkalmaznák, ergo szaglással simán meg lehet állapítani, hogy eredeti-e, ugyanis egyáltalán nincs tipikus motorolajszaga. Ha van, lehet gyanakodni.
-
Asbee
veterán
válasz [CS]Blade2 #10230 üzenetére
Mobil 1 ESP X2 0W-20 is nagyon jó. Kaufferen van belőle 5 literes. Pao + gtl + észter és brutál jól adalékolt. Nem rosszabb mint a shell, ha azt nem kapsz.
[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
addikt
válasz [CS]Blade2 #10244 üzenetére
Valószínűleg azért, mert kivezetett termék, vagyis Centralcar azt írja.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz [CS]Blade2 #10250 üzenetére
Igen, mehet bele a maradék és a frissel meg maxig töltöd.
#nincsbennetarcsi
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz [CS]Blade2 #10244 üzenetére
tboldi szereti használni, én is az ecolite felé húzok, bár nekem másba kell és nem ilyen viszkozitás (nekem 5w30 kell).
Az elképzelésed jó, én félévente leengednem és ami az elozobol megmaradt azt ontenem bele először majd maxra a friss bontatlannal. Felbontas nélkül tovább eláll, nem indul meg a savasodas. A szűrőt se felejtsd el.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Qru
MODERÁTOR
válasz [CS]Blade2 #10254 üzenetére
Mehet csak az elejen azert surun ellenorizd az olajszintet.
Vagy B verziokent mehet bele 0W30.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz [CS]Blade2 #11535 üzenetére
A legegyszerűbb ha bemész egy Kia márkakerbe és ott megveszed.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz [CS]Blade2 #11540 üzenetére
Siman, speci termek konkurens meg nem nagyon van...
#nincsbennetarcsi
-
[CS]Blade2
addikt
válasz [CS]Blade2 #11603 üzenetére
Az az utolsó sincs, megkérdeztem, hogy van-e 2 flakonnal, de nincs egy sem.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz [CS]Blade2 #11603 üzenetére
Igen, egy fokozatú olajat kb senki sem gyár már.
De ha már váltóolaj ezt a jó kis ábrát találtam a minap:
#nincsbennetarcsi
-
troll81
addikt
válasz [CS]Blade2 #11603 üzenetére
[link] nezelodj hátha akad vagy ha van pontos segítek keresni
-
Qru
MODERÁTOR
válasz [CS]Blade2 #11604 üzenetére
Próbáld meg Fiat márkakerből beszerezni akkor ezt a Fiat váltóolajat. Még ez tűnik a legjobbnak ha nincs elérhető gyári. Ha élettartam olajozású akkor lehetséges, hogy valóban nem tud rendelni a márkaker mert a gyár nem ad el. Talán ha a beszállítót megtalálod...
#nincsbennetarcsi
-
Asbee
veterán
válasz [CS]Blade2 #11603 üzenetére
Ravenolt dícsérik még sokan, akár gyári helyett. Nem tudom nálunk mennyire beszerezhető. RAVENOL MTF-4 SAE 70W
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #11613 üzenetére
Itt azt írják, 1 munkanap.
[link] -
tboldi
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #11615 üzenetére
fiatalkatreszek.hu?
A weboldalukon nem szerepel, de egy telefont megérhet, én is sok gyári holmit rendeltem már rajtuk keresztül, ami nincs fent.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz [CS]Blade2 #11613 üzenetére
70W70 lenne de olyan nincs, hogy azonos a viszkozitása hidegen mint melegen ezért 70W75 ami a legközelebb van az egy fokozatú 70W-hez.
#nincsbennetarcsi
-
Asbee
veterán
válasz [CS]Blade2 #11613 üzenetére
Ravenol német shop küld ide is ups-el de 10 euró posta. 66 euró a 2 liter így. Nem olcsó de a ~25k annyira nem is vész szállítással.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz [CS]Blade2 #11622 üzenetére
Váltóolaj addig piros amíg el nem szineződik. Lánykorában a tiéd is piros volt.
Ha biztosra mennél akkor Ravenol 70W ha nem akkor mehet az LM.
#nincsbennetarcsi
-
Asbee
veterán
válasz [CS]Blade2 #11622 üzenetére
Igen. Áfa különbség még lehet rájön ahogy tboldi is írta. Azzal nem számoltam.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz [CS]Blade2 #11631 üzenetére
Igen a szinezoanyag tetszolegesen valaszthato a megrebdelo/gyarto kivansaga alapjan. Ugyan ez van a hutofolyadekoknal is.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
félisten
válasz [CS]Blade2 #11647 üzenetére
A váltóolaj nem feketedik be, mivel nem találkozik égéstermékekkel.
-
félisten
válasz [CS]Blade2 #11649 üzenetére
Piros az is, csak sötétebb, mint a friss olaj. Amúgy ez egy cvt váltó olaja, aminél jóval nagyobb a használódás illetve az olajba kerülő, fémek kopásából származó idegen anyagok.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
-
grizlisandor
addikt
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz [CS]Blade2 #11647 üzenetére
Lennie kell mágnesnek benne valahol, az gyűjti. Eredetileg a váltóolaj piros, ritkán sárga, ha barna akkor régi módszerrel oldották meg a cserét...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Zizmand
aktív tag
válasz [CS]Blade2 #11647 üzenetére
-
bul07
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #11661 üzenetére
Nem is tudom milyen kocsi volt egy videóba, de ott mondták hogy nem mindíg van a csavaron mágnes de a máshol a "teknő" aljában van, visszont az csak úgy lehet elérni ha le van szedve a "teknő"
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz [CS]Blade2 #11661 üzenetére
A végét nem igazán értem... a hőmérséklet csak automata esetén fontos, ott is a szintellenőrzése van a gyártó által megkötve.
Gyakorlati oldalról nézve ne jég hidegen csináld, de nem baj ha nincs üzemi hőfokon. Érdemes lemérni mennyi jött le belőle és annyit visszatölteni a frissből. Nézd meg van e menetrögzítő valamelyik csavaron és egy cső meg egy tölcsér sem árt. Ami még fontos hogy ne emelve csináld, hanem miután kivetted a leereszto csavart engedd vissza a kerekeire. A csavart meg lepucolod egy kis fektisztitoval visszaszerelés előtt (mint kb minden alkatrészt, koszosan semmit sem raknak vissza csak a koklerek). Nyomatékra meghúzod és a szintjelző furatába csövet dugva feltöltöd a frissel visszafolyásig, azt is tisztán berakod és meghúzod, kb ennyi. Nincs itt hőfok..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Qru
MODERÁTOR
-
veterán
válasz [CS]Blade2 #11673 üzenetére
Szintén C-re szavazok ha nem kell utántölteni.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz [CS]Blade2 #11951 üzenetére
Jó a sima DOT4-es, a 3-as és a 4-es amúgy visszafelé kompatibilis. Tehát nem teljes csere esetén DOT3-ra rá lehet tölteni DOT4-et (visszafelé ez nem ajánlott az eltérő forráspont miatt, lerontod a DOT4 forráspontját a hozzá adott DOT3-al).
Csere: rá kell méretni, hogy hol áll most a forráspontja abból kiderül, hpgy cserés-e. Illetve a gyártói előírást kéne követni.
Ha van ESP a kocsian akkor érdemes ESP-s fékolajat választanod (pl ATE ESP SL.6).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #11951 üzenetére
Alapvetően nem vonja maga után egyik a másikat.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz [CS]Blade2 #11954 üzenetére
Igen a tartályban mérés az szakszerű. Az ökölszabály amúgy 3 év vagy 45 ezer km a folyadékgyártók szerint de nyilván az a mérvadó amit maga az autó gyártója ajánl.
Meg a mérés persze.Igen géppel áttudják járatni az a legjobb. Nekem is a légtelenítő csavaros megoldással volt cserélve mindig. Teljesen ok úgy is.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz [CS]Blade2 #11957 üzenetére
Teljesen jó a kipumpálós módszer is. Ha éppen nem avatkozik be az elektronika/abs akkor a kockában nyitva van az összes szelep, tehát teljesen átjárható. Így a pumálással a kockán csont nélkül átáramlik a folyadék. Amúgy a Mazda is ezt a pumpálós módszert alkalmazza (gyárilag!) mind a mai napig. Haver 3-asán is így cserélték márkaszervizben a fékolajat.
Ha keveset városozott és szereti használni a motorféket akkor nagyon sokáig bírja egy-egy jó minőségű (a gyári az az) betét/tárcsa.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
MasterMark
titán
válasz [CS]Blade2 #11964 üzenetére
Oda a fékcső megy, a légtelenítő fölötte van a másik csavar.
Switch Tax
-
molnarpeter
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #11964 üzenetére
A kupakos az, ahol légteleníteni kell, az van legfelül.
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz [CS]Blade2 #12002 üzenetére
Akkor ugyanonnan ahonnan én.
Mondjuk az oldalukon is SN-nek írják amit rendeltem.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz [CS]Blade2 #12004 üzenetére
Olajshopból azért rendeltem mert ott volt minden ami kellett nekem (váltóból pl Motul Gear300 75W90), amúgy a Kufferből szoktam volt rendelni, előtte meg az autoalkatrészáruház-ból (most azért nem onnan mert X-Cess Gen2 nincs náluk). Velük sem volt gond soha. Szűrőből nekem is Mann lett mindenből.
Mondjuk klíma bombát én is vehettem volna, kár hogy nem jutott eszembe rendeléskor.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz [CS]Blade2 #12577 üzenetére
Mhale nagyon jó. De a Hengst, Filtron is jó nem csak a Bosch.
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple notebookok
- Politika
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Nincs több főgombos iPad, van helyette nagyobb Air és Pro M4 chippel
- Motoros topic
- EAFC 24
- nVidia GeForce GTX 1070 / 1070 Ti / 1080 (GP104)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest