-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BlacKSouL
addikt
válasz freaghill #2213 üzenetére
Azért adják meg időtartamban is és megtett kilométerben is, mert mindkettővel elhasználódik az olaj. Az adott idő elteltével az olajba bekerült anyagok kémiai károsító hatása, illetve az oxidáció, a megtett kilométerekkel pedig a fizikai hatások (hő, nyírás, szilárd szennyeződéssel telitődés) károsítják az olajat. Ha évente 2000 kmt mennek vele, kémiailag akkor is bomlik, károsodik. Nyilván kisebb mértékben.
Vagyis ha pl. 10.000 km VAGY 12 hónap van megadva, azt kell figyelembe venni, amelyik előbb bekövetkezik.
Értelemszerűen ha a 10.000 km-t 6 vagy 12 hónap alatt tudja le, akkor annyi történik, hogy esetleg kevesebb ideig van kitéve az idővel arányos pl. kémiai hatásoknak, de a fizikai akkor is megtörténik. Az is árnyalja a képet, ha nem 5-10 km-eket megy vele valaki rendszeresen, hanem minden beindítás után üzemmelegen működik, mert akkor a fizikai és kémiai hatások is mérséklődnek, de ettől függetlenül a megtett kilométer az annyi amennyi.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
grizlisandor
addikt
válasz freaghill #2213 üzenetére
Mágus2 megírta még a topik elején(katt)
Idézem:
"10k ha több a város, 8k ha csak város, 15k ha csak pálya lenne." vagy évente ugye. -
DJ. Ru$y
félisten
válasz freaghill #3073 üzenetére
A VW 505.01 jóváhagyás elvileg 5W40 igen, de ne csak azt nézd, hogy 5W40, hanem nézd azt is, hogy tudja-e a VW 505.01 jóváhagyást. Pl. ez a Castrol olaj tudja a jóváhagyást.
Webshopokban jobb helyen lehet szűrni erre is, nem csak viszkozitásra.
Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz freaghill #3771 üzenetére
4,2 liter kell a cseréhez. Veszel egy 5 literest és akkor marad kicsi tartalék olaj (az sosem baj). Olajból API A3/A5/C2/C3 jó bele és/vagy API SL. Mennyit szánnál az olajra? Esetleg belépőszinten mehet Total ha pl nem akarsz drágább (LM, Motul. Shell) olajat.
Champion nem a legjobb de nem is rossz, igazából vállalható kategória.
#nincsbennetarcsi
-
bul07
nagyúr
válasz freaghill #3773 üzenetére
Édesapám Passatja(97-es) ez az olajat nem szerette
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz freaghill #4323 üzenetére
Manuális váltóba pl Motlygear75W80
6 gangos manual váltóhoz 1.5 liter kell belőle a cseréhez.Automatába meg pl Multi ATF
4 liter kell belőle cseréhez (teljes töltet 9 liter, ha szétszedéses csere lenne).Szervóba: Dexron 3 vagy Dexron 2D is jó bele. Jó lenne tudni most mi van benne mert én nem vagyok híve a mixelésnek. De ha teljes csere lesz nem csak utántöltés, akkor mindegy mi volt benne (ha maximalista vagy át is moshatod az új cuccal).
1 liter kell belőle a cseréhez.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
bul07
nagyúr
válasz freaghill #4798 üzenetére
Édesapámnak passatba(1997) volt ilyen motor
Castrol Magnatec olajjal tökéltessen megvolt évekig, most adta el és 5-6e Km alatt negyed nívónyi fogyott
Olajszűrőnek meg filtront kapott[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
molnarpeter
nagyúr
válasz freaghill #4798 üzenetére
VW505.00 jóváhagyással rendelkező olajat tennék bele (az meg egyéni preferencia, hogy Mogul 5W40 lenne ez). Mondjuk egy Golf 3 nagy átlagot tekintve amúgy is az élettartama végén járhat kasztni szempontból, a motor meg az utolsó dolog, ami elromlik benne, szóval előírást teljesítő olcsóbb vonalon néznék valamit Golfba nálunk leginkább MOL ment régebben, utóbbi időben Mogul, még működik
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
-
nagyúr
válasz freaghill #4815 üzenetére
Két dolog miatt lényeges a Specific.
1: a szabványnál egyes tulajdonságai szigorúbbak.
2: Meghatározzák a szükséges alapanyagokat vagy azok minimum tulajdonságaikat és az elvárt összetevők mennyiségét, amik olcsóbbak lehetnek, mint a jobbfajta olajok, így nem kell a méregdrága Liqui Moly olajat venni hozzá, mindezt a szigorúbb feltételek teljesítése mellet.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
BlacKSouL
addikt
válasz freaghill #4880 üzenetére
Hetente lejársz egy szudáni sivatagi versenypályára, ahol 45 fokos levegőnél a 85 fokos aszfalton másfél órán keresztül nem engeded 4000 alá esni a fordulatot másodikban-harmadikban...
Mert az, hogy nyáron 35 fokban leautózol egyenletes tempóval a horvát tengerpartra 3000-3500 körül, az nem az.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
bul07
nagyúr
válasz freaghill #5027 üzenetére
Elméletileg zárt csomagolásban felhasználható
Ásványi - gyártástól 2év
Fél szintetikus - gyártástól 3év
Szintetikus - gyártástól 5 év
(Túllépve olajban lévő adalékok veszítenek hatékonyságukból)Kibontva 1év
(Ez viszont számomra szintetikus olaj esetén furcsa mert van olyan cserperiódus hogy 30e Km vagy 2év, na most akkor a megmaradt olajat nem lehetne beletölteni, hát .......
Persze jól lezárva nem napon tárolva)[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Motion_Blur
félisten
válasz freaghill #5052 üzenetére
Érdekes, eddig amiket láttam mindenhol ilyen formában tüntetik fel a gyártási időt: [link] nagyíts bele a képbe, ott látod bal alul a dátumot
A flakon fröccsentésének ideje lehet az amit fotóztál, annak meg mi értelme
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section