-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-FreaK-
veterán
válasz Corsa02 #219505 üzenetére
Köszönöm!
Csak veszek egy ilyen készletet pl. és kész, más nem is kell hozzá?
Azért kérdezem, mert kértem ajánlatot autószerelőtől és ezt írta, eléggé sokallottam. Kiválasztotta a legdrágábbakat?
"Continental vezérlés készlet (görgő, feszítő görgő, összes szükséges csavar, szíj, okoskerék tömítések) 75.692-
Continental vízpumpa készlet (szíj, tömítések, vízpumpa, csavarok, egybe épített alu házas termosztáttal) 144.190
Vízpumpa készlet műanyag házas termosztátházhoz (vízpumpa, csavarok, tömítések, szíj) 61.695-
Vízpumpa nyilván csak az egyik fajta szükséges, megbontás során látjuk melyik van rajta. Motorkód szerint mindkettővel szerelték.. Azért Continental márkát néztem mert ez a gyári beszállítója is a vwnek. Javítás során a kiegészítő szíjrendszer (generátor-klima) alkatrészei leszerelt állapotban bevizsgálásra kerülnek, szükség szerinti javítása nem vonz magával egyéb munkadíjat.
Munkadíj mindkét vízpumpa verzióval ugyan annyi 80.000-"
-
-FreaK-
veterán
Sziasztok!
Octavia 3-hoz kérnék szépen kis segítséget:
1: Vezérlést kellene cseréljek, tudnátok linkelni alkatrészeket hozzá vízpumpával együtt?
2015 Octavia 3, 1.4 TSI 140Le (103kW), Motorkód: CHP268807
Szeretném olcsóbban megúszni, de azért túl gagyi alkatrészeket sem szeretnék.2: Gyertyákat is szeretnék cserélni, tudnátok ajánlani típust?
3: Írja a kijelző, hogy cseréljek elemet a kulcsban, mert lemerült. Milyen elem kell hozzá pontosan? A csere csak annyi, hogy szétszedem és cserélem, vagy kell valami programozás, spéci dolog?
-
-FreaK-
veterán
Még csak pár hete van meg a kocsim (O3), de már is gondok adódtak
Első úton ma hazafelé nem kapcsolt be az infotainment kijelző (az órát sem mutatta), akármilyen gombot nyomtam. Leállításkor már bejött a felirat, amit kiir, hogy megjegyezte a telefont.
Második indításnál már jó volt.Aztán haza érve kiszalltam hogy kihuzzam a kaput és közben leállt az autó és gyújtásra sem akart beindulni. Felkemenyedett a fék, és nem égtek a váltón (dsg) sem a ledek. Nem tudtam beinditani.
Kivettem a kulcsot, majd újra bedugva már indult és be tudtam állni.Ötletek, hogy merre lehet a hiba? Aksit nézzem meg elsőnek?
-
-FreaK-
veterán
válasz TrollBalint #211914 üzenetére
Nincs ilyen, hogy bekapcsolod, de nem a klímát. Tényleg nem értem itt mire gondoltok.
Amit bekapcsolsz az maga a klíma!Három módon tudod bekapcsolni (amit próbáltam) , módválasztóval, venti sebesség tekerővel, vagy AC gombbal. Ez csak annyit változtat hogy milyen módon indul el, semmi egyéb.
Utána három módon tud működni, a környezeti paramétereknek és a beállításoknak megfelelően: fűt, hűt, vagy csak befuj (esetleg viasza kever).
A fűtés a motor maradékhőjével történik, a hűtés pedig a klima kompresszorral, nagyjából mint otthon a split klima.Ha akkor be volt kapcsolva a klíma, akkor bekapcsolja, ha nem, akkor csak a fűtés/hűtést*.
Ennek a mondatnak így semmi értelme, no offense -
-FreaK-
veterán
válasz Asbee #211898 üzenetére
Nem nyomom ki, nem használom az ac gombot. Beallitok egy hőmérsékletet (ált. 21.5) és vagy a venti tekerővel vagy a módválasztó gombokkal kapcsolom be (ez szerintem ugyan az mint ha az ac gombot nyomnám meg, csak az rögtön az előzőleg használt módot kapcsolja, de lehet tévedek) , az off-al meg ki. Ekkor vagy hűt vagy fűt.
Ha kikapcsolod, akkor persze hogy nem hűt (se nem fűt), ez nyilvánvaló, nem értem miért írod.
-
-FreaK-
veterán
válasz gyulaszu #211895 üzenetére
Nem csak akkor tud hűteni. Ha az utastérben 22 fok van és a kijelzőn beállítasz 21-et, akkor hűteni fog. Fordított esetben meg fűteni.
Az AC az az Air Conditioning rövidítése, vagyis "klíma", az nem csak hűtést jelent. (Azt mondjuk most hagyjuk, hogy ennek magában kéne foglalnia a páratartalom szabályzást is).
Ha az AC gombot megnyomod, pont ugyan úgy bekapcsol, mint ha bármilyen más módon kapcsolnád be (pl. ahogy én írtam feljebb).
Szerk/off.: ja nem, van a légkondicionálás és a klimatizálás, amit a koznyelv szinonimaként használ, de amúgy nem azok, az egyik páratartalom szabályzást is jelent, a másik csak hőmérséklet. Legalább is valami ilyesmi rémlik egy kb. 15 évvel ezelőtti céges meetingrőlA menetszél elmélet okés lehet, de akkor ott valami nem zár rendesen, mert kikapcsolt állapotban nem jöhetne át levegő szerintem.
Amúgy ez pont az a szellőző rács, aminek le van törve az állító pöcke, az előző tulaj szerint ahhoz hogy kicserélje, le kellene bontani a műszerfalat is valamennyire, így inkább hagyta úgy. Még nem néztem utána.
[ Szerkesztve ]
-
-FreaK-
veterán
válasz gyulaszu #211890 üzenetére
Minden ki van kapcsolva, az off gomb világít.
A klíma vagy fűt, vagy hűt, annak megfelelően hogy hány fok van az utastérben, és hány fok van beállítva a kijelzőn, nem?
Az AC gombot nem is szoktam használni, vagy a középső tekerőt tekerem fel annak megfelelően hogy milyen venti sebességet szeretnék, vagy a befúvás helyének megfelelő gombot nyomom meg, ekkor az előzőleg beállított venti sebességgel kezd el fújni. Ha már nincs szükségem rá akkor pedig vagy off gomb, vagy letekertem nullára a középső tekerőt (ugyan úgy kikapcsol).De a lényeg hogy minden ki van kapcsolva, és csak a bal oldali szellőzőn, gyengén, de érezhetően jön be a meleg. Viszont csak azon, a középsőn nem.
-
-FreaK-
veterán
Az normális, hogy kikapcsolt klímánál jön be egy kicsi meleg a kormánytól balra lévő szellőzőn? (Octavia 3)
-
-FreaK-
veterán
válasz -FreaK- #211769 üzenetére
Ez jó lehet? Kell még hozzá valami?
Vezérműszíj készlet vízpumpával BOSCH 1 987 946 958 -
-FreaK-
veterán
Ha jól látom, akkor még nem volt cserélve vezérlés az Octavia-n amit vettem, 244e Km van benne, tehát akkor igencsak időszerű lenne.
Most csak így fejből, de talán egy hosszbordás szíj volt csak cserélve, az hova megy pontosan?Valaki tudna adni egy listát esetleg, hogy pontosan mit vegyek?
1.4TSI, Octavia 5E 2015, CHP motorkódTervezek menni Barcsik-hoz, megcsináltatnám vele.
-
-
-FreaK-
veterán
Többször elofordult mostanában hogy nem figyeltem oda megálláskor (DSG) , fekpedál nyomva, P-be tettem, kézifék, majd fékpedál felenged. Ez nem annyira tesz jót neki ugye?
Megpróbálok figyelni rá, hogy üres, kézifék, P, ahogy múltkor írtátok. -
-FreaK-
veterán
válasz Reggie0 #211435 üzenetére
Pont ezért kérdeztem hogy van-e valami komolyabb teszt/vizsgálat erről (köszi a válaszokat ezúton is), mert ezek a felhasználói benyomások sajnos nem sokat érnek. Van úgy kb. 1500 körülmény ami befolyásolja a fogyasztást, ezért ezekből nem lehet semmi konklúziót levonni.
-
-FreaK-
veterán
Ha már benzin: van arra valami objektív, tudományos laborvizsgálat, hogy a 100-as jobb (és ha igen, miben) mint a 95ös?
-
-FreaK-
veterán
Hova lenne érdemes szerintetek elvinni az autómat átvizsgáltatni, ahol a legjobban értenek az 1.4es TSI-hez? 2015ös 140LE-s.
Esztergom környékén lakom.Olvasgatok sokat róla, de a magas futásteljesítmény (240e KM) miatt jobb lenne szerintem ha átnézné valami direkt ezekre a motorokra specializálódott műhely.
-
-FreaK-
veterán
Start-stop funkciót ki tudom kapcsolni valahogy itthonról, speckó eszköz (pl. odb11) nélkül?
-
-FreaK-
veterán
válasz dellfanboy #211248 üzenetére
A járatást azért is csinálom, mert reggel, munkába menet nagyon rövid utat megyek (tudom ez az amit nem szabad, ne csináljam stb..). Elviszem gyereket oviba, utána megyek melóba, ez 3-4km csak. Nyilván nem sok, de a semminél talán több melegedést jelent ha pár percig még járatom indulás előtt.
Számítok is rá, hogy így lesz kokszosodás, szóval egy diós tisztítás majd kinéz valamikor.[ Szerkesztve ]
-
-FreaK-
veterán
válasz tibbike01 #211246 üzenetére
Tegnap vettem meg egy Octavia 3 sedan-t (1.4TSI, DSG), másodjára vezettem automata autót szóval próbálom követni amiket írtok
Az eladó amúgy az autohold miatt azt mondta, hogy a kéziféket szinte egyáltalán nem használta, de jól értem, hogy akkor ez sem gond azért? Én azért igyekszem így csinálni ahogy itt fentebb írtátok, hogy N, kézifék, fékpedál elenged, P, majd autó leállít.
Más1:
Turbó kímélése céljából hogy járjak el? Eladó annyit mondott, hogy indulásnál megvárja míg leesik a fordulatszám alapjáratra utána indul el, illetve leállításkor vár pár mp.-et. (hogy kicsit hűljön a turbó)
Kérdésem az lenne, hogy hány mp.-et érdemes várni kb. leállításkor? Rövid út után 3-4mp, hosszabb utak után 10-15mp az elég? vagy többet?Más2:
Mi az az olaj hőmérséklet amire már azt lehet mondani hogy megfelelő?
Most másodjára mikor mentem vele rövid utat, még nem írta az olaj hőmérsékletet, ezt kb. mennyi idő múlva kezdi kiírni? -
-FreaK-
veterán
válasz Khaosz55 #211138 üzenetére
Épp most agyalok hogy milyen biztosítást kössek az octaviara, ott is hasonló összeg gondolom? Casco nélkül mennyi a szélvédő csere?
Fűtőszálas azt hiszem.Van rajta amúgy egy kis sérülés, egy kőfelverődés okozhatta, kitört belőle egy kis darab, ezzel lehet valamit kezdeni szerintetek?
Kötelező a k&h-nal 39k
Legolcsóbb kötelező+casco 104k
Esetleg kiegészítő vadkár 14k -
-FreaK-
veterán
Sziasztok!
Jövő héten veszek egy 2015ös Octavia sedan-t (1.4TSI+DSG).
A csomagtér padlója be van horpadva, vennék újat, csak nem tudom hogy keressek rá, ötlet?
Ez az a padló amit fel tudsz hajtani, fa, rajta kárpittal.Akárhogy keresem csak ilyen gumi csomagtér tálcákat találok.
Autovizsgálat.hu-tól jöttek ki átnézni, nagyon rendben találta az ember, csak apróságokat tudott mondani.
240e Km. van benne, a DSG júniusban volt felújítva, amire még gari van. Cseréltek mechatronikát illetve valami tárcsát benne acélra, ami el szokott törni. (ezért mertem megvenni).Van esetleg valami összefoglaló hibákról, tippek/trükkökről erről a típusról? Tamás Zsolt videóját néztem eddig (itt a fórumon Legend).
-
-FreaK-
veterán
válasz macilaci78 #192151 üzenetére
Oksa, én is olyasmire gondoltam, esetleg tulaj váltás történt és az új tulaj már többet ment vele. Viszont így akkor biztosra lehet menni, hogy nem visszatekert ugye? vagy ki lehet ezt is játszani valahogy?
-
-FreaK-
veterán
válasz macilaci78 #192148 üzenetére
-
-FreaK-
veterán
válasz Szada85 #192021 üzenetére
Köszi a segítséget!
Hétvégén csináltam egy Carvertical lekérdezést az autóra (tudom nem éri meg..), a km futás rendben van, az első pár évben alig mentek vele. Volt egy sérülésre a jobb első kerékjárati íven, amit 1500-3000EUR-ra becsültek, persze nyilván az erős túlzás.
#192019 Tin
Igen, az gyanús, de úgy tűnik hogy rendben van. Viszont gondolom hogy az első pár évben sokat lehetett rövid távon használva (én is így fogom), ami kokszosodáshoz vezethet, ezt majd az átvizsgáltatás során megpróbálom megnézetni.Ehhez kapcsolódóan kérdés: hova érdemes vinnem átnézetni az autót?
Van a közelben:
- két VW márkaszerviz: gondolom jó drágán dolgozhatnak, de itt értenek hozzá talán a legjobban?
- Magyar Autóklub szerviz
- PostaautóFelhívtam nemrég az eladót, azt mondta hogy a bal első kanyarkövető fényszóróval van valami gond, holnap viszi VW szervizbe.
-
-FreaK-
veterán
válasz Szada85 #192010 üzenetére
Köszi, a fényszóró formájában én nem látom a változást (lehet vak vagyok), az alapján amit joshua7 linkelt, viszont a lökhárító tényleg árulkodó.
A hirdetésről így vélemény valakinek? 100km-re van, érdemes lenne megnézni élőben, vagy ezt így nehéz megmondani?
A futásteljesítmény gyanús nekem, meg nem tudom hogy hogy lehetne leellenőriztetni.[ Szerkesztve ]
-
-FreaK-
veterán
válasz molnarpeter #191997 üzenetére
Oké köszi! így akkor kihagyom, nézelődöm tovább (a leírásból gondolom "véletlenül" maradt ki ez az apróság.)
-
-FreaK-
veterán
Sziasztok!
Ezt a Golf VII kombit néztem ki megvételre:
[link]
Egy átvizsgáltatás után szerintetek meg merjem venni?Gyanús az ár a teljesítmény/évjárat/futott km. hármas viszonyában.
-
-FreaK-
veterán
Sziasztok!
Elképzelhető, hogy vennék egy Passat GTE kombit (2015), megnéztem ma egyet a közelben, gondolkozom rajta.
Tudnátok segíteni, hogy mire figyeljek oda a vásárláskor, mit nézessek meg?Pl. nagyon kíváncsi lennék az aksik állapotára, nem tudom hol tudnám ezt megnézetni, hivatalos szerviz kell hozzá? A jelenlegi tulaj nem igazán töltötte, én viszont nagyrészt elektromosan használnám.
Esetleg a konkrét hirdetésből meg tudtok állapítani valamit?
Új hozzászólás Aktív témák
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Digitális Állampolgárság Program
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- EA Sports WRC '23
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- PlayStation 5
- Garmin Fenix 7 és 7S - profi sport megszokásból
- Asszociációs játék. :)
- Intel Core i3 / i5 / i7 4xxx "Haswell" és "Haswell Refresh / Devil's Canyon" (LGA1150)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest